Geld & Recht alle pijlers

Verzorgingstehuis aanklagen?

19-11-2014 15:20 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oud...
misspatrice wijzigde dit bericht op 18-11-2019 09:26
Reden: Topic is oud. Kwetst om het steeds tegen te moeten komen...
99.58% gewijzigd
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
....
misspatrice wijzigde dit bericht op 18-11-2019 11:28
Reden: Oud
94.34% gewijzigd
Carpe Diem!
Sterkte....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, Misspatrice.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Triest te horen







xx
Sterkte TO. Het is altijd erg om een dierbare te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO. Je dierbare verliezen is een stuk van jezelf verliezen.



Ik vraag me af....

Wat is er mis als bewoners die dement zijn waarvan hun bioritme op zijn gat ligt snachts gaan lopen?

Ik werk al jaren met dementerenden en sta alleen op 32.

Als ik nachtdienst heb krijgen bewoners die regelmatig uit bed komen een schaal pap. Vaak slapen ze dan weer verder. Echte nachtbrakers laat ik lopen. Als ik zie dat ze moe worden breng ik ze naar bed. De bewoners horen op een bopz afdeling beschermd te wonen. Als je bewoners niet zonder gevaar kan laten lopen in HUN huis moet je je afvragen waar je meer veiligheid kan aanbrengen. Domotica helpt valgevaar niet te verminderen maar voorkomt alleen dat iemand geen uren ligt.

Domotica is een middel en maatregel en je schendt de privacy. Bewoners die in de nacht slaapdronken naar het toilet gaan schrikken zich dood als er ineens een zuster voor hun neus staat te roepen of het allemaal wel lukt. Van een afstand observeer ik of alles goed gaat. Een bewoners die snachts zelf naar het toilet gaat en hulp nodig heeft benader ik zachtjes. Geen lange harde gesprekken maar vertrouwen uitstralen en liefelijk weer naar bed begeleiden zodat ze niet al te wakker worden. Ik heb op een enkele uitzondering na nooit geen problemen in de nacht terwijl ik 32 mensen te verzorgen heb. Goed incontinentiemateriaal kan een hele nacht houden. Bewoners die slapen blijven slapen. Geen plasrondes meer snachts.



Het is toch echt 9 van de 10 x het gedrag van de verzorgende die het gedrag van de bewoner beinvloed. snachts gaat je werk ook gewoon door dus uren stilzitten is er gewoon niet bij. Tevreden dementerende bewoner die een kop warme thee naast me drinkt terwijl ik een dossier bijwerk. Smorgens mag ze lekker uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Samona, en wat je zegt is zo waar.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Oh, miss patrice, wat verdrietig!Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat triest miss Patrice, heel veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar Samona. Met een uitzondering dan: wanneer iemand met een omgedraaid dag en nacht ritme andere bewoners uit hun slaap houd door op de ramen en deuren te bonken, om hulp te roepen en kamer in en uit te wandelen. Dan moet je toch wat voor het welzijn van de anderen
Erger u niet, verwonder u slechts!
vt
Alle reacties Link kopieren
Wel heel makkelijk plaats een webcam of spycam op haar kamer en kijk het aan zo simpel
Fransje: TO heeft drie jaar geleden al aangegeven dat het topic gesloten kon worden (alleen doen ze dat hier dus niet) inclusief reden. Kortom: je advies komt hoogstwaarschijnlijk te laat en kan onbedoeld pijnlijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven