kitten plast op bed

10-07-2009 22:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb eigenlijk mn hele leven al katten gehad maar nu heb ik weer een kleintje en die heeft de eerste maand alles netjes op de kattenbak gedaan, tot vorige week.

Hij plast nu op het bed, wat best vervelend is..

Als de deur dicht is gaat hij gewoon op de kattenbak maar zodra ik naar de slaapkamer loop springt hij op bed en plast hij.

De rest doet hij wel netjes op de bak.

Ik straf hem niet want hij is nog maar 13 weken maar til hem erna meteen naar zn kattenbak.



Heeft iemand er ervaring mee, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het misschien blaasgruis kunnen zijn?

Ik bel van de week anders wel de dierenarts als er niks veranderd!



Tips misschien?

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames ( en sporadische heer)



Hier ook een klein kattenprobleempje.

Sinds 1 juni heb ik dick en tracey. beiden 7 maanden oud, broer en zus.

beiden zijn al geholpen met 5 maanden.

Nu heeft tracey in haar mandje geplast....

Dit is de eerste keer dat ik het merk..... werk fulltime



Graag jullie inbreng.

wat zou ik hier aan kunnen doen?

1 heb 1 kattenbak...nog 1 erbij?

meer dan 2x per week nieuwe korrels?
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat zijn veel kattenmensen toch viezerikken met dat kattenzeik op hun meubels en zelfs op hun bed.
Hoi kattija, meer kattenbakken zou idd kunnen helpen. Hier in huis een dametje die echt niet op de bak gaat als mijn andere kat net is geweest. Inmiddels heb ik drie kattenbakken ( waarvan 1 open) en sindsdien gaat het goed, ik moet ook echt niet proberen een dag niet te scheppen want dan plast ze op het bed. Ik zou wel haar gedrag in de gaten houden want onzindelijkheid kan ook veroorzaakt worden door een medisch probleem. Enne oja plas schoonmaken met biotex groen en absoluut! Geen chloor!
Alle reacties Link kopieren
Onze kat heeft dat ook een paar keer gedaan toen hij kitten was. Bij ons lag het aan het dekbedovertrek waarschijnlijk. De stof van deze overtrek was wat stug en krakerig katoen, ik vond het al niet fijn liggen en heb dus een ander overtrek gekocht (we hadden er maar 1). Een lekker zachte, daar heeft hij nooit meer op geplast. Later ook maar een nieuw dekbed aangeschaft, vond ik wel zo fris.
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een lekker zacht dekentje op je bed leggen waar je kat op kan gaan liggen. Waar ze fijn liggen zullen ze meestal niet gaan plassen. En je dekbed blijft vrij van kattenharen.
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Okay, dank voor je tip

Heb inmiddels een lekker fleece dekentje op het bed gelegd. daar spint ze heerlijk op. Het is (nog) niet meer gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ah super! Hopelijk doet ie het nu nooit meer.
In the end, we only regret the chances we didn't take!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven