Werk & Studie alle pijlers

Steeds weer dezelfde aandachtspunten

19-11-2014 20:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. Ik werk nu bijna 10 jaar, maar krijg altijd wel dezelfde feedback. Dat ik mijn schriftelijke vaardigheden niet altijd even goed zijn, dingen niet altijd perfect kan overbrengen en dat ik af en toe wat onhandig ben qua opmerkingen zijn de negatieve punten al 10 jaar lang.



Daar staat tegenover dat ik dingen zeer snel op pak, collegiaal/behulpzaam ben, op analytisch vlak zeer sterk ben en dingen goed plannen/coordineren, dat staat tenminste altijd in functioneringsverslagen etc.

Het lijkt mij zo fijn als het een andere keer negatieve dingen zijn, maar het lijkt wel of hoe je het ook doet het nooit goed genoeg is. Een deel is natuurlijk karakter maar hoe zouden jullie hiermee omgaan en/of wat kan ik nog doen om er mijn zwakke punten bij te schaven? Soms voelt het of je best doen niet goed genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Vind je je werk wel leuk? Je kunt misschien ook op zoek naar werk waarbij je positieve punten beter uit komen en je minder last hebt van het negatieve.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn werk wel degelijk leuk. In deze functie komen mijn punten ook zeker wel tot zijn recht.



Ik kan eigenlijk geen functie bedenken waarbij schriftelijke vaardigheden en politiek-bestuurlijk gevoel niet van primair belang zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor een Amerikaans bedrijf gewerkt die veel deed met strenghtsfinder. Dat is een management stijl waar je juist gemanaged wordt om je sterktes uit te bouwen ipv je zwaktes te verbeteren. Sommige dingen zijn nou eenmaal aard van het beestje en moeilijk te veranderen. Het wordt natuurlijk wel lastig als je zwaktes ervoor zorgen dat je je werk niet goed kunt doen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo lees wat je allemaal al hebt gedaan en aan het doen bent, vind ik eigenlijk dat jouw leidinggevende je zou moeten prijzen om wat je allemaal doet om je verbeterpunten aan te pakken. Dyslexie is nou eenmaal dyslexie, dat gaat niet weg en ondanks dat heb je veel opgepakt om eraan te werken. Is er ook besproken wanneer het "klaar"is met werken aan dat punt? Iemand boven mij zei dat de houding van je leidinggevende laks overkomt, daar sluit ik me bij aan. Hij zou je ook kunnen complimenteren met het feit dat je zo hard aan het werk bent.

Wat betreft de negatieve dingen die je soms zegt, mogelijk ben je ook kritisch waardoor je goed werk levert. Dat is een mogelijke andere kant aan deze eigenschap.

De focus lijkt nu zoveel op de verbeterpunten te liggen, terwijl je waarschijnlijk hartstikke veel goede punten in huis hebt waar nu niet naar gekeken wordt.



Zelf wil ik het liefst alles helemaal goed en wil eigenlijk overal zo aan werken dat er geen negatieve punten zijn, maar die zijn er altijd. Want als je zo hard werkt, dan vervagen soms bijvoorbeeld je grenzen en dan wordt dat weer een negatief punt. Feedback zal er altijd zijn, maar gelukkig al je positieve punten ook.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat je op gezette tijden feedback vraagt. Hoe komt deze feedback terug, in de zin van, zijn, in wat je hebt geschreven ook verbeteringen aangebracht, zodat je het ook zíet, i.p.v. hoort?



Als ik zelf niet helemaal zeker ben van een bericht dat ik moet sturen, of ik wel duidelijk genoeg ben/de manier waarop ik het schrijf, dan stuur ik het als opzetje naar mijn collega om het te laten tegenlezen en vraag ook om verbeteringen/aanpassingen. Dus concrete wijzigingen i.p.v. alleen horen hoe je het anders zou kunnen doen.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven