Zwanger (worden) van 2e, 3e, 4e of .... kindje

03-01-2014 21:07 1099 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdAndere kinderenBezig voorBezig sindsZwanger/

NOD/uitg.Bijz.Kruidnootje

7736meisje 6 en 43e kindjenov 2013Zoon geboren!...Miekie8035jongen 5 en 33e kindjeaug.2013zoon geboren!!jongenDebouwer35Meisje 8, jongen 7 en 5, meisje *5e kindjeNov 2013 13-10-154e kindje geboren met 20+6Phon38Phonmini 42e kindjejan.2013 aug 2015 fingers crossed!!! ????Warsk34Jongens 10, 8 en 5, jongen*5e kindjedec.201310-01-20154e kindje geboren met 16 wknStefanie34jongen 3,

meisje 1,53e kindjedec.201316-09-2014??...Riekje8232meisje 6 en 43e kindjeapr.201326 febr 2015 meisje



Zwanger zijn of worden van 2e, 3e, 4e of misschien wel meer kindje is toch wat anders dan bij de eerste.



Wie schrijft er mee?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Heb t gelijk veranderd phon!! Op naar hartjes!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Wat een tijd geleden dat ik hier voor 't laatst geschreven heb..... ik merk dat ik het lastig vind om tussen alle ellende door hier over mijn eigen geluk te posten en heb daarom ook een beetje mijn kop in het zand gestoken voor wat betreft dit topic.



Allereerst een hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft, het lijkt wel of het gewoon niet mag lukken bij sommigen en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.



Om dan toch een vrolijke noot toe te voegen hier: op 23 oktober is onze prachtige zoon M geboren, en wat is het genieten met z'n vijven. Trotse grote zussen en een hele trotse papa en mama.



En meiden, wat wens ik jullie uit de grond van mijn hart hetzelfde toe!! De tranen lopen over mijn wangen als ik denk aan alles wat jullie hebben moeten doorstaan..... voor wat het waard is: ik denk aan jullie!!!



Liefs kruidnootje
Alle reacties Link kopieren
Phon, ook weer ongesteld. Blegh!! Ik gun je zo een mooie zwangerschap! dus nu wordt 14 december gewoon de dag voor een positieve test!



Kruidnootje; van harte met je zoon!! En al in oktober geboren. Is er toch nog een gezinslid niet jarig in november. Hoe gaat het met je? Is het weer een keizersnee geworden en ben je alweer een beetje hersteld. Fijn dat jullie zo genieten met zijn vijven!



Hier weinig nieuws, alles gaat goed. Deze week een suikertest doen, vanwege een vermoeden van zw. diabetes. Die test is niet leuk, maar ik zie er niet tegen op. Bij de tweede moest deze test ook, en toen bleek het loos alarm. Dus daar ga ik nu maar weer vanuit.



DeBouwer, hoe gaat het nu met je? Kan je het allemaal een plekje geven? En kun je er goed over praten met je man?

Phon, hoe gaat het met jou? Kan jij alles verwerken?

Warsk, voor jou eigenlijk dezelfde vragen. Trek je het allemaal nog?

Sterkte allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Kruidnootje, gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!!



Miekie, gelukkig gaat alles goed en hoef je 'alleen maar' deze test te doen. Al is dat nog steeds vervelend.



Hier gaat het in Bergen en dalen. De ene dag denk ik dat ik alles aan kan. Voel me dan heel sterk. En dan opeens slat het weer toe. Heb ook meermalen gehoord dat ik heus nog wel verdrietig mag zijn. Nou ja, dat is gewoon niet tegen te houden. Maar ik kreeg een beetje het idee dat het 'al zo lang' geleden is, en dat ik me dus maar weer eens moest vermannen. Dat mensen er waarschijnlijk niet meer op zitten te wachten om me verdrietig te zien. Maar ben eens op fora gaan lezen en blijkt dat sommige mensen zelfs na 3 jaar nog helemaal in de put zitten. Nou hoop ik wel dat ik dat kan voorkomen. Maar een paar maandjes langer mag het nog wel. Dus ik ga maar eens luisteren en iets minder streng zijn voor mijzelf. En toch wat vaker praten en wat meer mijn verdriet bij de belangrijke mensen laten zien. Ben benieuwd of dat scheelt in het rotgevoel. Het lijkt wel of er de hele tijd een soort steen op mijn hoofd ligt. Nou ja, de tijd zal het leren.



Vandaag even het crematorium bellen. Want het blijkt dat we niet aanwezig Mogen zijn bij het uitstrooien van de as. Aangezien de as opgeslagen wordt onder het sterretjesveld. Dus het wordt niet uitgestrooid maar bijgezet. Mooi idee, maar daar kan je dus niet bij zijn. En mijn zoons willen perse zien wat er nu nog van Eva over is. Dus we halen vandaag of morgen de as op. Houden het een weekje thuis en dan kunnen ze het daarna bijzetten op het sterretjesveld. Dan voldoe ik het beste aan alle wensen. Dochter wil absoluut dat Eva bij het sterretjessveld terecht komt. aangezien daar ook het zusje (ook geboren bij 21 wkn) van haar vriendinnetje ligt.



Verder weer een hele rare cyclus. Ik zou nu ongeveer bij mijn vruchtbare dagen moeten zitten. Maar had ik opeens een beetje bloedverlies de afgelopen dagen. Ben niet zwanger (natuurlijk getest). Ovulatietesten geven een lichte streep, dus zal er wel aan zitten te komen en nu kom ik er dus achter dat meerdere vrouwen dat hebben. Vooral na een bevalling. Dat ze voor de vruchtbare dagen opeens een beetje bloed verliezen. Hebben jullie dat wel eens gehad? Niet veel maar gewoon irritant.



En verder gaat het zijn gangetje. Merk dat de kinderen moe zijn van alles. Verjaardag net gehad van de oudste en verhuizing schoonmoeder ook afgerond. En dan de sint er nog bij..... Stuiterkinderen.



We hebben trouwens van de baas van mijn man een weekendje weg aangeboden gekregen. Nou dacht ik eerst met z'n 2-en. Maar alleen de gedachte al trek ik op dit moment nog niet. Tenminste, niet met het vliegtuig en dan 2 nachten en 3 dagen weg. Misschien over een tijdje (met dikke buik ). Maar voor nu ga ik het liefst met de kinderen. Wordt dan wel februari denk ik. Hebben jullie nog tips waar je met kids leuk naartoe kan? Voor 1-3 nachten?



Allemaal een fijn weekend!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Kruidnootje gefeliciteerd.



DeBouwer wat mooi dat je op deze manier alle wensen probeert te respecteren. Hoop dat het is gelukt.



Hier gaat het even niet zo lekker. Het verdriet zit erg hoog. En er gebeuren veel ingrijpende dingen in mijn zeer nabije omgeving. Mijn hoofd en hart lopen over en ik vind even geen weg en manier het allemaal een plek te geven. Het is even teveel.
Alle reacties Link kopieren
Heftig phon... hoop dat het tij snel gaat keren. Sterkte



Bij ons is het gesprek goed gegaan. Fijn om weer even over ons kleine meisje te praten. Verder is er niks uit de onderzoeken gekomen. Dus het was echt bad luck. Dat staat iig een volgende zwschap niet in de weg.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Phon!!!



Fijn Debouwer, dat er 'gelukkig' geen aanwijzigingen zijn. Dat neemt het verdriet niet weg, maar geeft wel vertrouwen voor de toekomst!
Alle reacties Link kopieren
DeBouwer hoe is het? Bijna NOD zag ik. En Warsk hoe is het met jou?



Hier weer iets rustiger. En wachtende.
Alle reacties Link kopieren
Phon fijn dat je wat rustiger bent. Het kan je soms opens zo vreselijk aanvliegen allemaal.



Hier is het ook wat rustiger. Heb inmiddels al veel te vroeg gistermiddag een test gedaan. Maar verwacht ergens volgende week mijn nod te hebben. Ws dinsdag. Bij Eva had ik ook vrijdag negatief getest en dinsdag positief. De tekenen zijn natuurlijk weer aanwezig. Net zoals als ik ongesteld moet worden. Maar merk dat ik er deze maand wel wat rustiger mee om kan gaan dan vorige maand. Komt misschien ook omdat de ud dan half aug zou zijn. En dat is niet zo heel praktisch. Maar als ik wel zwanger ben, dan dans ik een paar dagen in het rond!!

Zou wel lekker zijn he, positief dit rotjaar afsluiten.



Zoon is inmiddels ook weer aan het opknappen. Was een hele flinke ok. Uiteindelijk 4,5 uur. Ben dus de afgelopen week bijna alleen maar met hem bezig geweest. Dat leidt wel af gelukkig. Hij is nu wel weer opgeknapt, maar flinke snee achter zijn nu een beetje apenoortje. Dus hij moet voorzichtig doen, maar dat is wel lastig bij zo'n klein ventje. Vandaag meegeweest met de sintviering op school. Ik mocht erbij blijven dus kon hij meedoen. Anders durf ik het nog niet met al die stuiterkinderen. Maandag maar weer eens kijken of hij naar school kan.



Ik ga aan het werk en zo tussen de kinders door de laatste letters inpakken......... Gisteravond lukte dat niet meer



Veel plezier vanavond!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht 7 dec. te lezen bij jouw NOD. Wat pittig zeg voor jouw kleuter. Fijn dat ie goed opknapt.

Wij hebben een heerlijke Sint gehad. Vandaag speelgoeddag uiteraard. Geen andere verplichtingen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Moet even mijn ei kwijt hoor. Niet letterlijk. ;)



Ik voel van alles. Ben misselijk. Raar gevoel in onderbuik. 1 zere borst. En zit mezelf dus helemaal gek te maken.

Vroeg testen wil ik niet. Dus zucht, geduld.
Alle reacties Link kopieren
Geduld.... ja, hadden we daar maar wat meer van. Ben mezelf inmiddels ook gek aan het maken. Denk ook vanalles te voelen. Maagzuur, geirriteerd, moe, zere borsten etc.... Was tot 2 dgn geleden nog redelijk rustig in mijn hoofd. Nu wordt het lastig.

Irritant.........

Heb vanmorgen weer een test gedaan. Maar natuurlijk nog steeds te vroeg, dus nog steeds negatief. Dus zegt nog steeds niks...... En wil elke 5 min wel naar de toilet gaan om te kijken of ik al ongesteld ben.



Dus phon, je hebt je gelijke gevonden
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Irritant he. Bij mij is het echt nog veeeeeel te vroeg. Wanneer mag je echt testen dan? Er staat echt 7 dec. in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Heb t net veranderd naar 9. Wachten duurt LANGLANGLANG
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Hahaha van Bert en Ernie.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, zit altijd gelijk met dat liedje in mijn hoofd!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!



Hier hoop vervlogen. Klachten verlopen nu net als vorige maand dus durf er niet meer in te geloven.
Alle reacties Link kopieren
voor jou phon. Hoop dat je t mis hebt
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Hier is de hoop weg. Op naar een nieuwe maand.

Nu vooral verdrietig en zwaar geïrriteerd. Had even een week van afleiding door operatie zoon. Dacht daardoor dat t beter ging. Vandaag ging hij weer naar school en ik weer emo. Nog voor ik ongesteld werd. Getver wat een rotgevoel dit.

Maar 2015 moet een topjaar worden!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ah balen debouwer. En zo herkenbaar dat gevoel. Heb ook hele goede dagen achter de rug. Nu sinds vanmiddag continu menstruatie kramp. Ik weet hoe laat het is en BOEM chagrijnig.



Waarom moeten we zoveel geduld hebben? Bleeeeegh!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo verdrietig weer. Gatver. Lijkt wel weer terug bij af. Wat een rotgevoel. Mis mijn meisje en mijn dikke buik
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd het is ook gewoon kut.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, dat waren de enige woorden die ik even wilde horen. Wat een dag zeg gisteren. Gelukkig uiteindelijk kunnen stoppen met huilen. Jeetje voel me echt 10 jaar ouder dan maandag



En wat hebben we daar nu van geleerd......... Dat verdriet zich wel weer een weg naar buiten baant als je het een tijdje tegenhoud. Dus Phon, blijf praten, klagen, schrijven etc....... Wij kunnen het hebben. En we weten waar je over praat. Dan zal ik ook blijven praten, klagen en schrijven!! En natuurlijk duimendraaien.



Krijg je alweer de stress Phon? Of heb je het echt opgegeven voor deze maand?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Goed zo deBouwer dat je dat geleerd hebt en zo groei toch ook in je eigen verdriet/verwerking.

Wel heel naar dat het zo heftig was. Fijn dat het eruit is.



Mijn stress wisselt bijna per uur. De kramp komt en gaat en verder gebeurt er weinig. Af en toe is de kramp heel heftig net als bij menstruatie. Vorige maand had ik ook voor de start krampen. Dus ik denk dat het niet raak is. Maar ja twijfelen blijf ik doen. Ik vind het zo gek dat het meerdere dagen voor mijn menstruatie al zo krampt. To be continued....
Alle reacties Link kopieren
Wat worden we wijs he!!



Phon wat onwijs irritant is dat toch. Die rare kramp. Blijft spannend die laatste dagen. Ga je gelijk de 14e testen?? En heb je ergens een beetje afleiding van? Dat het wachten niet zo vreselijk lang duurt??



Ik zit alweer te kijken voor deze maand. Hebben iig een weekendje weg met de kids naar de efteling aan het begin van de vakantie. Daarna baby maken . Daarna nog een dikke week vakantie, dus dan maar veel gaan doen met de kinders. En dan in de eerste week na de vakantie alweer 'hopen op geen bloed' week. Dus genoeg afleiding weer.

Je zal dit maar hebben bij je eerste kind. Dan wordt je echt helemaal knetter volgens mij.

Maar af en toe kan je de tijd wel vooruit kijken. Terwijl de kids ook al zo snel groot worden. Dus toch maar vaak proberen de knop om te zetten en te genieten.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven