De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).



De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.



Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.



En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!



Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje



Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje



Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!



En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)



Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!



Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Ik hoop dat ik me ook bij jullie mag aansluiten, om mee te lezen, af en toe wat te schrijven en de frustraties te delen.



Ik ben Sam, 29 jaar, en moeder van een prachtig zoontje van 3.5 jaar. Dit mooie mannetje is niet zomaar gekomen, maar toch een stuk vlotter dan verwacht. Na 2 jaar zelf proberen zijn we destijds doorverwezen naar de gyn, waar eigelijk alleen geconstateerd werd dat ik vijandig baarmoederslijm had na een samenlevingstest, bij manlief alles in orde. Een aantal maanden later kreeg ik een HSG spoeling, waarna het meteen de eerste ronde raak was. Ik was zo intens blij,omdat we al te horen we kregen hadden dat waarschijnlijk IUI de eerste stap zou zijn na de HSG, en nu was het toch met een beetje hulp gelukt! Na de geboorte van ons zoontje nooit meer bescherming gebruikt, omdat de kans op een natuurlijke manier toch erg klein was. Inmiddels 3.5 jaar verder kunnen we wel zeggen dat de kans dat ik spontaan zwanger raak wel erg klein is. Vorig jaar is er een lichte vorm van PCOS bij mij vastgesteld, naast het vijandige baarmoederslijm, dus nu schatten de artsen de kans nog kleiner op een spontane zwangerschap, al is die kans er natuurlijk altijd . Bij manlief is alles helemaal in orde.

We hebben altijd gezegd , we hebben al 1 wondertje, we gaan niet het medische circuit in. Maar het kriebelt toch en ik ben zelf altijd enig kind geweest, mijn droom was een groter gezin. Mijn moeder is een aantal maanden geleden overleden en sindsdien is mijn wens nog sterker geworden, als het enigzins mogelijk is wil ik ons zoontje de kans geven om later gebeurtenissen te kunnen delen met een broertje of zusje. Ik mis dat, zeker met moeilijke beslissingem of situaties toch wel.

Dus hebben we besloten toch het circuit in te gaan, maar niet meer dan 3 keer, omdat we niet willen dat ons hele leven en dat van ons zoontje opn zn kop komt te staan, dan accepteren we het feit dat we het geprobeerd hebben en 1 prachtig kind hebben. Waarschijnlijk direct IUI, alhoewel ik graag weer eerst en HSG wil aangezien ik er heilig in geloof dat dit ervoor gezorgt heeft dat alle vijandigheid beneden even weg was en ik zo dus toch zwanger kon worden. De gynaecoloog waar ik nu loop (OLVG) geeft echter aan dat er bewezen is dat er geen verhoogde kans is op zwangerschap na HSG. 21 nov hebben we de afspraak bij de fertiliteitsarts, mijn bloed is al afgenomen op de derde dag van de menstruatie, manlief mag aankomende maandag een potje inleveren, puur voor de zekerheid. Fijn om hier af en toe even te kunnen ventileren en mee te lezen, als dat mag uiteraard :-)



Groetjes Sam
Alle reacties Link kopieren
EVW, gefeliciteerd!! Wat mooi nieuws!! En het gevoel is heel herkenbaar!!



naar alle andere meiden!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ben eindelijk weer thuis en het gaat redelijk goed met me. Vrijdag echo en dan krijg ik advies of ik weer mag werken.



Theepoes uiteindelijk toch wel de echo gedaan hoor hahaha, ik durfde niet zo goed uit angst dat ik hier heel onzeker over zou worden omdat je dan vaak alleen maar het vruchtzakje kan zien. Maar de gynaecoloog wou er sowieso een doen voordat ik naar huis zou gaan.



Celpa hoe gaat het met jou? Wanneer mag je testen? Een 7 cellig embryo is hartstikke goed toch?! Ik ga echt voor je duimen dat ie blijft zitten.



Voor alle dames, ik wil jullie heel veel succes wensen en sterkte voor in de soms onzekere en zenuwslopende tijden. Ik hoop voor jullie allemaal zeer binnenkort een succesverhaal!!
Live each day as if it were your last
Someone succes ik hoop dat jullie wens uitgaat komen.



Evw gefeliciteerd met je kleine meid.



Samantha bij iui heb je ook niets meer met vijandig slijm te maken. Het sperma wordt in je baarmoeder gebracht.

Kijk stap voor stap wat jullie willen. Bij sommige heeft de mm bijna geen effect en bij andere juist heel veel.
Alle reacties Link kopieren
@ Patiently; Wat fijn dat je weer thuis bent en je al wat beter voelt.



Aanstaande vrijdag mag ik voor een bloedtest en 's middags bellen voor de uitslag. Een 7-cellig embryo is niet perfect, maar zeker goed. Hoop dat het blijft zitten.



@ Samanthawho; Welkom! Schrijf mee als je het fijn vindt. Van een HSG wordt gezegd dat het tot een half jaar na dato nog de vruchtbaarheid verhoogd, maar dit is niet bewezen. Ik kan me wel voorstellen dat je dit toch graag wil. Hopelijk kun je het de 21e bespreken met de fertiliteitsarts.
Alle reacties Link kopieren
Stom! Net een test gedaan (had er nog een liggen), ik denk een tweede streep te zien. Ik weet het:

- Ik test te vroeg (What was I thinking!)

- Een streep is een streep

Twijfel heel erg (kan geen foto's plakken). Nu weet ik dus nog niks... Had me nog zo voorgenomen vrijdag af te wachten. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ooh Celpa! Wat spannend!

Ik testte ook elke keer te vroeg. Elke keer natuurlijk witter dan wit, behalve de laatste keer. Twee dagen voor de 'echte' testdag. Toen kreeg ik een hele lichte tweede streep. Ik wist niet wat ik zag! De dagen daarna heb ik ook steeds nog een test gedaan, met een steeds duidelijker resultaat.

Dus morgen nog een keer testen! Dan zit die tweede streep er hopelijk weer!

(en alvast een heel voorzichtig 'gefeliciteerdje'! )
Alle reacties Link kopieren
quote:tessado schreef op 02 november 2014 @ 20:11:

#Breekt hier even in#



Maybelove; voor een korte LF moet je echt iets krijgen, hoor!

Ik heb er utrogestan voor, toi toi toi!



Celpa ik doe zelf ICSI en ik denk echt dat je dit moet checken..

(in hoeverre dit zinvol is..)

Artsen kunnen soms zo op de vlakte zijn baaaah!



#Breekt weer uit#



Ik heb het nu inderdaad ook! Wat een rommelig spul is die Utrogestan hè? Heb jij er een inbrenghuls bij gekregen? Toen ik deze vroeg bij de apotheek, reageerden ze alsof ik ze iets onmogelijks vroeg... Dus nu breng ik de Utrogestan bolletjes in met m'n vingers, maar het begint te irriteren.



Heb jij ook last van een drukkend gevoel in je baarmoeder (of onderste regionen haha)? Ik moet nog een week, maar voel zoveel druk. Dat heb ik nog nooit eerder gehad.



En alleen m'n tepels doen pijn. Zo vreemd! Normaal doen beide "girls" in hun geheel pijn, maar nu echt alleen m'n tepels. Heb jij dat ook? Of ben ik gewoon raar?



Zei gisteren nog tegen manlief dat ik me een beetje rillerig voelde. Temperatuur bleek ook richting koorts te gaan. En vandaag werd ik wakker met een koortslip. Denk echt dat de progesteron na een week gebruik toch loopt te rommelen met m'n lichaam.
Die bollen zijn echt klote spul. Ze kunnen je van alles laten voelen en je kunt er ook echt zwangerschap klachten van krijgen. Succes



Celpa het klinkt in ieder geval positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gebeld met poli Fertiliteit...ik ben zwanger! Zo onwerkelijk! Eindelijk!



Blijf hier nog zeker hangen tot de eerste echo op 8 december. Gevoelsmatig gaan nu de spannende weken beginnen (heb eerder een miskraam gehad).



Lieve prikbitches, ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Celpa, gefeliciteerd! Succes met de komende weken, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik was een prikbitch en heb ooit wel eens gereageerd, maar ben meer een meelezer gebleken. Inmiddels na poging 3 (4e terugplaatsing) 30 weken zwanger. Nu heb ik Puregon 300 IE in mijn koelkast liggen. Ooit geprobeerd om via Frya weg te geven, maar geen interesse blijkbaar? Ik probeer het maar hier. Ik hoef er geen geld voor maar ivm de koelkastregel moet het wel worden opgehaald (ca. 20km onder Utrecht of ca. 10km vanaf Tiel - werk/thuis).

(verkopen mag niet geloof ik, weggeven toch wel?)

De ampul is nog ongebruikt, maar het doosje heeft wel lichte waterschade. Houdbaar tot 08-2015.

Wie oh wie doe ik er een plezier (nou ja... plezier is misschien een groot woord) mee.

Stuur me een PB (ik heb notificaties uit staan)! Eerst komt/eerst maalt.
Alle reacties Link kopieren
Celpa, van harte gefeliciteerd! 😊
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben ook nieuw hier.



Wat betreft de behandelingen ben ik nog helemaal een groentje. Onderzoeken gehad vanaf juli: uitslagen: slecht doorgankelijk baarmoederhalsslijmvlies voor de spermacellen en een baarmoeder met afwijkende vorm. Eind augustus geopereerd aan baarmoeder. Baarmoeder mond en hals worden nu omzeild door IUI. 1e poging niks, 2e poging in afwachting. Helaas ben ik al 42, dus kansen zijn waarschijnlijk klein.



Nog meer mensen hier in het "beginproces"?
Alle reacties Link kopieren
@ floflo en theepoes; Bedankt! Hoe gaat het met jullie?
quote:lijssie_1973 schreef op 16 november 2014 @ 16:50:

Hey dames,

Ik was een prikbitch en heb ooit wel eens gereageerd, maar ben meer een meelezer gebleken. Inmiddels na poging 3 (4e terugplaatsing) 30 weken zwanger. Nu heb ik Puregon 300 IE in mijn koelkast liggen. Ooit geprobeerd om via Frya weg te geven, maar geen interesse blijkbaar? Ik probeer het maar hier. Ik hoef er geen geld voor maar ivm de koelkastregel moet het wel worden opgehaald (ca. 20km onder Utrecht of ca. 10km vanaf Tiel - werk/thuis).

(verkopen mag niet geloof ik, weggeven toch wel?)

De ampul is nog ongebruikt, maar het doosje heeft wel lichte waterschade. Houdbaar tot 08-2015.

Wie oh wie doe ik er een plezier (nou ja... plezier is misschien een groot woord) mee.

Stuur me een PB (ik heb notificaties uit staan)! Eerst komt/eerst maalt.



Hoi Lijssie,



Zelf ben ik uitbehandeld maar ik weet wel iemand die er ontzettend blij mee zou zijn (gaat voor poging 9, de 6e zelf te betalen poging)! Kan ik je een pb sturen?



Lief hoor dat je aan anderen denkt!
Lieve Yezka,



Hoe gaat het met jou? Ik kijk regelmatig hier om te zien of je wat hebt geschreven maar je bent al lang stil.



Ik ben 'zo stom geweest' om toch nog een IVF-poging te doen. Wonderwel werd ik zwanger... om vervolgens een miskraam te krijgen.



Ben jij ook zo boos? Ik moet me echt beheersen om niet zomaar een willekeurige zwangere vrouw een sneer te geven. Zeker als ze lopen te klagen. Niks om trots op te zijn maar wel zoals ik me nu voel.



Stay strong vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Madredefamilia en wat verdrietig en hartverscheurend.



Het is zo grenzeloos deze trip he. Veel sterkte voor jou en je partner.
Lieve Madre,

Hier een meelezer.

Altijd als ik zie dat je een berichtje hebt gepost, hoop ik toch nog het ene berichte, waaruit blijkt dat je grote wens in vervulling gaat.

Ik heb enorm veel bewondering voor je; wat ben jij sterk.

Je bericht van de miskraam heeft me dan ook enorm geraakt. Daar kan jij natuurlijk niks mee, maar ik wilde je toch graag laten weten dat er met je wordt meegeleefd. Ik denk door heel veel forummers.

Wat jou overkomt is zo enorm oneerlijk!!! Vanavond zal ik een kaarsje branden voor jouw verlies.

Veel sterkte! Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook Madre, die hoop dat je tóch dat ene bericht had geplaatst...



Ook aan jou denk ik regelmatig Yezka... En dan denk ik aan je woorden dat wanneer je stil bent, het niet zo goed met je gaat. Ik hoop natuurlijk anders!
Alle reacties Link kopieren
@madre, natuurlijk mag dat maar dat kan niet bij lijkt het? geen idee waarom....

ik heb niet echt een anoniem mailadres, maar jij misschien wel? ik kan jou ook niet pb'en?



(enne: mij niet neerslaan he ;) ik ben wel blij, maar zorgeloos ben je na de MMM nooit, dus niet altijd even "blijblij"...)
anoniem_112536 wijzigde dit bericht op 21-11-2014 19:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:lijssie_1973 schreef op 21 november 2014 @ 19:12:

@madre, natuurlijk mag dat maar dat kan niet bij lijkt het? geen idee waarom....

ik heb niet echt een anoniem mailadres, maar jij misschien wel? ik kan jou ook niet pb'en?



(enne: mij niet neerslaan he ;) ik ben wel blij, maar zorgeloos ben je na de MMM nooit, dus niet altijd even "blijblij"...)Ik had jou ook geprobeerd een pb te sturen maar het lukt mij ook niet. Ik probeer morgen een nieuw anoniem e-mailadres aan te maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:madredefamilia schreef op 21 november 2014 @ 22:53:

[...]





Ik had jou ook geprobeerd een pb te sturen maar het lukt mij ook niet. Ik probeer morgen een nieuw anoniem e-mailadres aan te maken!Je hebt de functie van pb ontvangen uitstaan. Volgens mij kan je dan ook niet versturen.
quote:juliaaana schreef op 24 november 2014 @ 09:09:

[...]





Je hebt de functie van pb ontvangen uitstaan. Volgens mij kan je dan ook niet versturen.Bedankt voor de tip! Juliana, volgens mij zou het nu moeten lukken (als jij tenminste ook berichten ontvangen aanvinkt?
Alle reacties Link kopieren
waar moet ik dat aanvinken? (ben vandaag langer online, moet goed komen deze week)



het is gelukt! ik zie je mail of telefoontje tegemoet.

(die zwarte balk onder "zoek" waar ik niks in zie (geen icoontjes), daar kun je o.a. PB aan en uit zetten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven