Kan zo slecht tegen wachten...!!

13-11-2014 17:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,



Wij hebben gisterochtend een eerste bod gedaan op een woning! Misschien zijn er meer topics over dit onderwerp, maar kon het zo snel niet vinden.. Hoop niet dat het een ramp is als ik een nieuwe aanmaak?!



Zat gisteren al te wachten, ging eigenlijk al uit van een tegenbod of een "verkoper gaat er niet mee akkoord, kom maar met een hoger bod".



Het gaat om een jaren 30 woning, goede buurt, potentieel droomhuis! vraagprijs 129.500,- , WOZ van 113.000,-. Bod gedaan van 110.000,-. Dit ivm het feit dat het een opknapper is. Originele (!!) keuken zit er nog in, we willen de zolder isoleren en hier een extra kamer van maken en het mooiste.. er zit nog geen cv in! en dat in 2014 Vandaar ons "lage" bod.



Wij vinden ons bod natuurlijk heel goed voor deze woning (woning is in '93 gekocht voor 45.000,- wat klinkt dat mooi he ;))



Maar goed, mijn vraag. Hoe lang hebben jullie moeten wachten tot je een tegenbod kreeg, en als ze er niet mee akkoord gaan, ga ik er vanuit dat er toch altijd bericht komt?! Of kan het ook zo zijn dat je helemaal niets hoort? Denk dat het misschien tactiek is, hoop dat ze er serieus over nadenken..



Groetjes!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 14 november 2014 @ 09:55:

Oei, volgens mij was het in een dag bekeken. Wij hadden een aankoopmakelaar en de verkopende partij geen makelaar. De verkoper had al een ander huis gekocht en dit huis was bijna afbetaald. In 2010 stond ons huis te koop voor 158.000, ons eerste bod was 148.000 (gaat overigens om eenzamer goed onderhouden eengezinshoekwoning van 140m2 en een grote achtertuin, in een stad). Die werd meteen afgewezen. We hadden desnoods de vraagprijs betaald maar Uiteindelijk gekocht voor 153.000 en dan zou hij de tuin met een grasmat opleveren (zat een grote vijver in) en incl vloeren, alle rolgordijnen, tuinmeubelen en zonnescherm. De woz was destijds 155.000.Netjes! Goed gedaan!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
We hebben een mail naar de verkoopmakelaar gestuurd.. zo luchtig mogelijk gehouden. Of ons bod was aangekomen en wanneer we een reactie kunnen verwachten. Dit ivm het eventueel verder rondkijken naar andere woningen.



Antwoord redelijk snel: ons bod was beland in de spambox. Ze gaat het doorgeven en neemt zsm contact met ons op...
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
Slordig dat het in de spambox was beland! Ik zou een bod altijd telefonisch doen en dan kan je het eventueel nog doormailen als ze daar om vragen, dan weet je zeker dat het aan komt.



Bij de koop van mijn appartement was het binnen een dag geregeld. Bij de verkoop van datzelfde appartement heb ik de volgende dag een tegenbod gedaan, wilde er eerst even over slapen omdat het toch vrij laag was. Gelukkig zijn we er alsnog uit gekomen.
Noem mij maar Nil!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een bod gedaan en na twee uur alweer een tegenbod!

Vanmiddag gezegd dat ik hoop dat we het verschil kunnen delen en dan heb ik het voor minder dan waar ik van uitging! Dinsdag hoor ik meer zei de makelaar.



Slordig hoor van die spambox! Spannend ook!!

Ik doe alleen telefonisch, wel zo duidelijk vind ik.
Wij hebben een bod altijd via de telefoon gedaan, niet via de mail.
Ons bod is vrijdagmiddag om 17 uur geaccepteerd! Vrij onverwacht, want we hadden verwacht ergens in het midden uit te komen.

Anderhalve dag dus, en nu wordt dat mooie huis straks ons huis.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Mijn bod is ook geaccepteerd, ik heb een huis!
Gefeliciteerd Bloes en nikki_nuts. Leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bloes en Nikki!



@Talope, heb je al iets gehoord???
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Jeej Nikki Nuts en Bloes!! Wat geweldig!!



Bij ons een heel verhaal (vandaar dat ik even niet gereageerd heb).



Adviesgesprek bij de Hypotheker gehad.. voordat we het huis zagen waar ik het over heb. Geen probleem.. we konden tot een x bedrag gaan aan koopsom, dan zouden zij alles in orde maken. Dus wij op zoek..



Een week later een mail met daarin: hij had zich verrekend, ipv het x bedrag aan max koopsom, moesten we daar 10.000 onder gaan zitten! ok.. dat kon bij de woning die we op het oog hadden.



Wij een bod gedaan, zoals hiervoor te lezen is.. bod in de spambox.. vervolgens na een weekje: een super prijs overeen gekomen!! Wij heel blij bellen met de hypotheker.. afspraak ingepland. Geen probleem, koopsom plus bouwdepot kon allemaal. We hebben een krediet lopen en deze wordt gewoon maandelijks afbetaald, geen negatieve BKR, maar wel BKR geregistreerd dus. Dit hebben we vanaf dag 1 verteld..!



Na helemaal in de wolken te zijn en al druk bezig waren in ons hoofd het huis in te richten (offertes opvragen voor verbouwing) krijgen we nu van de hypotheker te horen dat het niet door kan gaan!!! Door het krediet lukt het niet om het financieel rond te krijgen.. !!! Dit had direct verteld moeten worden in ons adviesgesprek.. of zie ik dat verkeerd? Dit is toch heel slecht?! Hoop geven om vervolgens al die hoop in duigen te zien vallen. Vanmorgen gehoord dat het dus niet gaat lukken, eind vd middag ontvangt mijn man per mail een hypotheekaanvraag...!! Allemaal goed, koopsom en bouwdepot, met als voorwaarde: het krediet moet volgende week afgelost en beeindigd zijn.. WTF??? Als ik het in een week kon aflossen was dat natuurlijk allang gebeurd..!



Wat moet ik hier nu mee? Ik ben niet van plan om ook maar een cent aan de hypotheker te betalen... we hebben nog geen voorlopig koopcontract of wat dan ook getekend, de hypotheekaanvraag is niet getekend.. No cure no pay, zoals hij zei.



Of zie ik nu iets niet dat er wel is?



Pffff ik ben helemaal op! Ik wist niet dat het zoveel impact heeft.. helemaal nu we denken dat we ons huis hebben en hij vervolgens voor onze neus wordt weggetrokken :(
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel natuurlijk de hypotheekofferte.. die we vanmiddag binnenkregen...
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
Oh balen zeg. Zeker omdat je het meteen gemeld hebt.

Kan je het krediet niet omzetten naar de bank waar straks ook je hypotheek bij gaat lopen? Om wat voor leen bedrag gast het nog? Duizenden euro's?
Alle reacties Link kopieren
Ja, geen idee.. Vandaar dat we toch voor de zekerheid nog een gesprek willen met onze eigen bank, daar waar het krediet loopt.. het gaat inderdaad nog om duizenden euro's. Geen tienduizend, maar wel een aantal duizenden :S



heel slecht.. we weten het.. maar goed het is gebeurd en dat kan nu niet terug gedraaid worden, alleen afbetaald Daar houden we ons ook echt aan, nooit gezeur gehad met de bank of wat dan ook.



Volgens de adviseur kan dat vandaag de dag allemaal niet meer. Een krediet betekent geen hypotheek in 2014. Vind ik wel heel kort door de bocht, maar goed.. we gaan met onze bank om tafel en als zij ook zeggen: nee, gaat niet door dan weten we waar we aan toe zijn.



Ik vind het gewoon zo frustrerend dat we die weken tijd en energie ergens in hebben gestopt, terwijl ze bij het eerste gesprek hadden kunnen zeggen dat het geen mogelijkheid was. Of wel een mogelijkheid, maar dan voor een veel lagere koopsom.



Ach ja, het is ook niet het eind van de wereld gelukkig! Het heeft dan gewoon niet zo moeten zijn! Ga ik ons huurhuis wel aanpakken (maar zo jammer, omdat ik ons er al zag wonen, de kinderen daar groot zag worden)
always be yourself!
Maar je gaat dus een huis kopen zonder een paar duizend euro spaargeld (waarmee je dus de schuld zou kunnen afbetalen).

Denk dat het wijs is dat je geen hypotheek krijgt eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos Talope en slordig van de Hypotheker. Nou vond ik die bij mij ook slordig want de Hypotheker maakte het voor mij ook mooier dan dat het in werkelijkheid is.

De adviseur waar ik nu mee in zee ben gegaan is een stuk duidelijker, dat ik geen 30 jaar rente aftrek heb en dat ik 1000 euro meer eigen geld moet hebben. De Hypotheker was dat allemaal vergeten.....



Hoe hadden jullie dat eigenlijk willen doen dan Taloe, dat eigen geld wat je tegenwoordig nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens afgelopen maandag mij voorlopig koopcontract getekend, ik ben zo blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt een heel vreemd verhaal. De twee belangrijkste vragen als je komt voor een eerste gesprek zijn: wat verdien je, en zijn er lopende schulden? Die twee dingen zijn de hoofdmoot van je hypotheek. En inderdaad, en krediet heeft een behoorlijke impact op je leenbedrag. Ik had een krediet van 3500 euro open staan (hoorde bij het huis, was soort van bouwdepot). En dat zou mijn max hypotheek met 27000 euro omlaag brengen. Nou had ik wel genoeg spaargeld om die hele lening in een keer af te lossen, dus voor mij geen probleem. Zelfs het feit dat ik 2000 rood mocht staan haalde 10000 van de max af. En ik stond dus helemaal niet rood he, het was alleen toegestaan op mijn rekening. Maar dat een adviseur je daar niet direct op gewezen heeft, vind ik echt heel raar. Ik zou me in jullie geval ook niet erg genegen voelen om voor dat 'advies' te betalen.

Zelfs als het misschien inderdaad financieel beter is dat jullie dit noet rond krijgen, blijft het feit dat hij heel slecht advies heeft gegeven. En ik snap best dat jullie balen, want het is toch heel spannend allemaal en kost heel veel energie. Wel fijn dat jullie nog geen voorlopig koopcontract hebben, dan kun je er in elk geval nog vanaf zonder al te veel gedoe. Hoe vervelend ook voor de verkoper, jullie hebben dit ook niet met opzet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik het ook via de hypotheker geregeld. Dat zijn allemaal franchise ondernemingen, dus er kan enorm veel vervuil zitten tussen de verschillende filialen. Ik was wel heel blij met die van mij. Ze hebben me veel geld bespaard door een aanpak die ik zelf nooit verzonnen had, en ze regelden alles voor me. Ik kreeg alleen af een toe een mail of ik iets kon tekenen of opsturen.
Alle reacties Link kopieren
Off-topic, maar ik ben toch wel benieuwd in welk deel van Nederland je een jaren '30 woning vindt in een goede buurt voor de prijs die je noemt. Waar ik woon gaan jaren '30 woningen als zoete broodjes (crisis of geen crisis) en onder de 5 ton kun je beter niet eens gaan zoeken..
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Janneke012345 schreef op 04 december 2014 @ 22:20:

Off-topic, maar ik ben toch wel benieuwd in welk deel van Nederland je een jaren '30 woning vindt in een goede buurt voor de prijs die je noemt. Waar ik woon gaan jaren '30 woningen als zoete broodjes (crisis of geen crisis) en onder de 5 ton kun je beter niet eens gaan zoeken..Hier bijvoorbeeld

http://www.funda.nl/koop/ ... ckelaan-63/fotos/#foto-10

Dit is niet eens een klushuis
http://www.funda.nl/koop/ ... 8202271-thorbeckelaan-43/



onder de 150.000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven