Online bakfiets kopen

19-11-2014 10:47 33 berichten
Ik ga een bakfiets kopen, en wel eentje van bakfiets.nl. Nu zit er in mijn stad geen fietsenhandel die ze verkoopt, maar wel eentje die bereid is hem te onderhouden als ik er ergens eentje vandaan tover. Dus nu google ik me suf, maar mijn google-skills lijken tezamen met mijn hersencellen op een lange zonvakantie sinds de geboorte van zoon. Wie kan me helpen? Ik heb inmiddels vier sites gevonden waar ik er eentje kan bestellen: bakfiets.nl zelf (duur) en drie sites die ze goedkoper kunnen leveren (2x in A'dam, 1x in Wageningen). Echter: nr. 1 in A'dam heeft slechte recensies, nr. 2 in A'dam heeft geen recensies en vraagt een lidmaatschap en nr. 3 reageert niet op mijn mail. Dat mag natuurlijk, maar dat doet me vrezen voor ellende als er in het bestelproces iets misgaat.



Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde site? Of kan iemand beter googlen dan ik (vast wel )? Mijn dank is schier oneindig!
Persoonlijk geen ervaring met bakfietsen, maar wel met gewone fietsen.

Ik zou absoluut diverse modellen willen uitproberen en niet zomaar een fiets via internet bestellen.

Het zijn geen gewone wekelijkse boodschappen!



Trek er een dag voor uit, ga naar een goede winkel en rijd met diverse fietsen.

Haastige spoed.... (weetjewel?)
Ik heb getestfietst op een cangoo, een Babboe, een Fietsfabriek, een Gazelle Cabby en een bakfiets.nl. De cangoo was een driewieler, dat vond ik helemaal niet mijn ding. Stuurde zwaar en trapte niet lekker. De Fietsfabriek fietste lekker, maar ik vond de bak te laag en het stuur kwam tegen het hoofd van mijn kind als ik een scherpe bocht moest maken. De Cabby vond ik te klein en de stof wordt snel vies en lelijk, bovendien vind ik zo'n houten bak net wat meer veiligheid bieden, vooral met een baby.



De Babboe fietste best okee, maar uit iedere test bleek hij een korte levensduur te hebben en de klantenservice van babboe schijnt bedroevend te zijn. De bakfiets.nl fietste heerlijk. Daarnaast kwam hij jubelend uit iedere test. De bak is groot genoeg, hij gaat lang mee, dus na vijf maanden overpeinzen (gestart op de eerste dag van mijn verlof ) heb ik voor deze gekozen. Het overpeinzen vooral omdat het een rib uit mijn lijf is en ik dus graag een goede wil.



De fiets is het probleem niet Ik wil alleen een betrouwbare leverancier
Okee, dan ben je goed bezig.

Sukses, ik hoop dat het je gaat lukken!
Wel heel vleiend dat je mijn financiële situatie dusdanig rooskleurig inschat dat ik een bakfiets kan bestellen alsof het de dagelijkse boodschappen zijn
Heb je al wat gevonden?
Beetje laat, maar hier de update: besteld via de eerste bakfietsclub. Snel geleverd, zij het niet helemaal volgens afspraak (leverancier zou bellen voor een afspraak, in plaats daarvan heeft hij hem zonder te bellen bij de buurvrouw gedropt). Wel een hele fijne, mooie en grote fiets. Ik kan er twee kleuters en een baby in Maxicosi in kwijt, het zadel blijkt verstelbaar met een pomphendeltje, de versnellingen zijn ideaal, het licht gaat automatisch aan, kortom: blij mee!
Eind goed, al goed. Veel plezier ermee!
Dank je Ik ga er zo dochter weer mee halen. Zo'n huif is ook ideaal, al is het een beetje proppen om er twee kleuters onder te krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven