Wonen naast het spoor

23-09-2014 19:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt intens hier wat geruststellende verhalen te kunnen horen, want ik raak aan het einde van mijn latijn..



Ik ben recent verhuisd naar een appartement op 2 hoog wat zich langs het spoor bevindt. Bij de bezichtigingen hoorde ik hier eigenlijk nauwelijks iets van, maar hoe anders is het 's nachts (slaapkamer is aan straatkant)! Vooral het gedender van de intercity's is echt oorverdovend (zo voelt dat 's nachts )

Gevolg is dat ik nu al nachten zo'n 4/5 uur per nacht slaap en ik begin echt wanhopig te worden. Normaliter dacht ik na een slechte nacht: morgen vroeg naar bed, maar dat heeft nu absoluut geen zin. Het lijkt wel of ik een baby heb, om half 6 wakker en ik slaap niet voor 1 uur/half 2 (dan houdt dienstregeling op). Het begint nu zo door te werken dat ik ertegenop zie om na werk naar huis te gaan, maar op mijn werk begin ik ook minder te functioneren door de moeheid.



Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb allerlei oordopjes in huis (die gebruikte ik hiervoor ook al regelmatig) maar het zware geluid gaat overal doorheen. Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met huisarts om slaappillen te vragen als tijdelijke oplossing, maar ik voel me an sich zwaar ellendig hieronder. Ik ben iemand die relatief veel slaap nodig heeft en ik heb de pech dat ik licht slaap. Mensen om me heen zeggen dat het went, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit lekker kan slapen



Ervaringsdeskundigen hier? Als iemand tips heeft om dieper te leren slapen of wat dan ook wat kan helpen, ik zou je heel dankbaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat fijn om te horen, maree!



Ik herkende me zo in jouw omschrijving van hoe je slaapt; ook ik slaap standaard met oordopjes, nooit met het raam open (anders ga ik soms liggen focussen of ik misschien-heel-in-de-verte een auto hoor aankomen... En dan blijf ik dus wakker) en ook dat frustrerende als je steeds bijna in slaap valt en 'er weer helemaal uit bent' (zouden mijn woorden kunnen zijn). Dus als het jou gelukt is om er aan te wennen, neem ik dat wel serieus :-) Langs mij huidige woning rijdt overigens ook redelijk veel vrachtverkeer (is de weg niet op gemaakt) en ik tril soms ook in mijn bed; daar ben ik inmiddels ook best wel aan gewend. Dus er is nog hoop!!



Dinsdag een bezichtiging gepland, spannend! Misschien kunnen we er ook wel een nachtje 'proefslapen', ik heb wel eens gehoord dat dat tegenwoordig kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven