Adoptie nog een optie?

20-11-2014 20:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn al bijna 2 jaar bezig voor een tweede. Ongetrouwd en inmiddels 40 en 41. Onze eerste is een zorgintensief kind.



We zijn nu met onze tweede IVF behandeling bezig en ik begin er rekening mee te houden dat zwanger worden niet meer gaat lukken. Er is geen oorzaak gevonden. En de wens voor een tweede is groot.



Als ik op adoptie.nl de lijsten doorloop met landen en voorwaarden wordt het lastig. Het zijn of landen die voor ons vanwege de gezondheid van ons eerste kind geen optie zijn omdat je meestal daar wel voor een paar weken tot een paar maanden moet verblijven. Bovendien zijn we dus 40+ en niet getrouwd. Nog een zorgintensief kind zouden we niet voor kiezen. En tenslotte (maar dat is geen voorwaarde) zouden we zo graag een pasgeboren kindje willen adopteren omdat we bij onze eerste de eerste 4 maanden hebben gemist.



Zijn er nog opties voor ons? Iemand ervaring? Of tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan, Niet om lullig te doen, maar ik zou er in jullie situatie gewoon niet aan beginnen. Ik heb vaak jouw topics over jullie zoontje gelezen en jullie hebben het al zwaar met zijn aandoening en alles wat daarbij komt kijken. Volkomen logisch, maar waarom zou je je nu dan de zorg voor nog een kind op de hals halen? Je moet ook een beetje aan jullie eigen welbevinden denken. Wij hebben een zoon met ASS en een dochter met chronische darmproblemen en er is echt no way dat wij er nog een kindje bij zouden willen. Sowieso, als we eerder hadden geweten dat onze zoon autistisch was, dan denk ik dat we niet meer voor die tweede waren gegaan. Natuurlijk zijn we nu heel blij met haar, maar twee zorgintensieve kinderen hebben is best zwaar van tijd tot tijd. Als jullie nu een kindje adopteren weet je ook gewoon niet of daarmee alles op rolletjes zal (blijven) lopen. Als ik jullie was, zou ik mezelf zoveel mogelijk rust gunnen en een gezin van drie personen blijven.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 november 2014 @ 23:36:

Buiten dat, vraag ik me nog af of jullie situatie met jullie zoon niet als een extra obstakel gezien word. Ik kan niks vinden over of je mag adopteren met een eigen hulpbehoevend kind of hoe dat in zijn werk gaat.Het mág wel, maar het is wel een factor die het proces verlengd, want je krijgt extra gezinsonderzoeken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Een adoptiekindje is geen garantie op een zorgeloos kindje. Buiten het feit dat de meeste "zorgen" pas aan het licht komen wanneer het kindje ouder is, heb je de achtergrond van de adoptie en de toekomst waarbij het kind gaat vragen waarom hij/zij geadopteerd is. Je hebt zelf een zorgenkindje, schrijf je. Kan je een adoptiekindje voldoende aandacht geven (lees, net zoveel) als je eigen kind?

Wanneer je enkel denkt aan de gedachte: het is leuk voor mijn kind om een broertje of zusje te hebben.. is dit wel zo leuk wanneer hij de aandacht plots moet verdelen?



Kortom, een tijdrovend proces en hopelijk komen jullie eruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie gelijk hebben en adoptie niks voor ons is. Was wel goed om er even dieper in te duiken. Ik ken helemaal niemand die een kindje geadopteerd heeft dus wist er eigenlijk ook niks vanaf.



Over de wens voor een tweede. Ik denk dat onze gezinssituatie wel stabiel genoeg is daarvoor. Ik denk dat wij ons juist door onze situatie extreem bewust zijn van het belang van een kind. Ik hoor juist van andere ouders van kindjes met hetzelfde syndroom alleen maar hele positieve verhalen over de komst van een broertje of zusje. Dus we blijven hopen dat het nog een keertje gaat lukken op wat voor manier dan ook!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Boannan,

Is in jullie geval eiceldonatie niet een optie? Lijkt me makkelijker dan een draagmoeder als er geen gezondheidsbelemmeringen zijn bij jou?

Ik vraag het omdat je zei dat je eitjes er goed uitzien maar dat het met IVF niet lukt - dat had ik ook en uiteindelijk (na vier ICSI pogingen bleek dat mijn eitjes toch niet zo goed zijn dus wij zijn nu al een tijdje met eiceldonatie bezig.



Nadeel natuurlijk is dat je kind niet van jou is genetisch gezien en dat je misschien naar het buitenland moet reizen (ik woon zelf niet in NL, in het land waar ik woon is eiceldonatie helemaal verboden, wij zijn dus naar een ander Europees land uitgeweken, ik weet niet of je eiceldonatie in NL kan doen eigenlijk).

Aangezien je opties aan het verkennen bent, dacht ik, ik gooi 'm er maar in



Ik hoop dat je overwegingen niet nodig hoeven zijn en dat je gewoon zwanger bent nu!
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens naar weekend pleegzorg gekeken?

https://www.pleegzorg.nl/ ... pleegzorg-past-ons-leven/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven