Grens bereikt

20-11-2014 17:42 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier iemand is die mij rustig kan krijgen want ik ben echt op het moment blind van woede.

Ik ben 44 jaar en ik heb een dochter van 15. Toen mijn dochter 5 was is mijn man en dus haar vader overleden. Zeer plotseling zeker voor mijn dochter. De laatste herinnering die ze aan hem heeft is ook geen fijne. Hij ging ik de ochtend naar zijn werk, was al laat en opgefokt en mompelde dat onze dochter alles kwijtraakte (autosleutels) en weg was hij. Vervolgens is hij verongelukt. Jullie kunnen je voorstellen hoe de jaren daarna waren. Wij hebben het gered met zijn beiden en veel steun van mijn vrienden en familie (kleine familie) mijn dochter heeft het er altijd moeilijk mee gehad al ging het jaren beter. Tot ongeveer twee jaar terug. De puberteit begon en ze werd depressief ze begon zich af te vragen hoe haar leven gelopen zou zijn als haar vader er nog was. Een zware tijd waar ze nog deels inzit.

Maar dit is niet eens het onderwerp van mijn topic enkel de achtergrond.

Zes jaar geleden ontmoette ik mijn huidige man. Hij was twee jaar daarvoor gescheiden en heeft twee kinderen die nu 14 en 17 zijn. En een ex een hele boze ex. Vanaf dag 1 heeft hij mij aangegeven dat ze boos is en blijft (is zelf ook opnieuw getrouwd) wij hebben toen samen besloten dat ik zoveel als mogelijk op de achtergrond blijf wat de kinderen en zeker wat haar betreft. En toen begon het jarenlang heb ik van alles naar mijn hoofd gekregen heeft ze overal in mijn leven zitten wroeten en de grootste leugens rondverteld. Maar ik deed niets. Ik reageerde niet, schold niet terug. Niets want dan zou ze misschien wel ophouden. De kinderen wilden op een gegeven moment daar niet meer heen omdat het alleen ging over hoe slecht ik en hun vader wel niet was. Pijnlijk, mijn man heeft hemel en aarde bewogen ze er weer naar toe te krijgen maar het is niet gelukt. De jongste gaat af en toe nog wel langs maar is meestal met een half uur weer weg.

En nog gaat alles door dag in dag uit. Gelukkig heb ik hele goede vriendinnen en een hele lieve familie dat hield mij op de been. Maar nu. Nu is er iets gebeurt waardoor alle woede van de afgelopen zes jaar er uit komt en ik amper nog controle heb over mijn gedachten.

Zij heeft al eerder sneren en opmerkingen richting mijn dochter gemaakt maar ik kon haar altijd nog weghouden door zelf ook overal weg te blijven (bij activiteiten waar zij ook was) maar ze heeft iets gevonden om haar toch te raken. Ze heeft een brief geschreven naar haar (wij maken haar post niet open herkende het handschrift ook niet) waarin staat dat ze uitgebreid onderzoek gedaan heeft en er achter is gekomen dat haat moeder (ik dus) tijdens mijn eerste huwelijk met haar vader meerdere mannen tegelijk had en dat wie zij denkt dat haar vader is dus helemaal haar vader niet is hoogstwaarschijnlijk. Wel @¤%# en daar sta je dan. Mijn dochter kwam met tranen in haar ogen met deze brief aanlopen en vroeg of het waar was. Ik heb haar eerlijk verteld dat er maar twee mannen geweest zijn. Mijn eerste liefde dat was haar vader en mijn huidige man. Maar mijn god zeg dat ik dit überhaupt moet vertellen. Zr gelooft mij wel maar is wel weer twee jaar terug in de tijd qua emoties en wij wonen in een klein dorp en de boze ex heeft het ook overal rondgeroepen dus mijn dochter hoort de mensen er gewoon over praten.

Ik ben zo boos zo verschrikkelijk boos iedereen roept al jaren reageer maar niet dan houdt ze vanzelf op maar wat blijkt ze gaat door en door. Pfff kan iemand mij tot rust brengen ik ben er zo klaar mee. Wat kan ik nog.
Als je het geld bij elkaar kan schrapen is een advocaat in de hand nemen en haar voor smaad aanklagen. Laat haar duidelijk weten dat er grenzen zijn. Als mensen knetter genoeg zijn luistert ze ook niet naar je man.



Als je van haar geld eist wegens smaad heeft ze thuis waarschijnlijk aan haar man ook nog wel wat uit te leggen. Soms moet je niet eens meer met je eigen woede willen dealen maar een ander dat laten doen. Het kost geld maar ik zou het er voor over hebben. Deze dame luistert niet meer naar anderen dus dan maar via d'r portemonnee. Sterkte, want ik zou d'r ook kunnen wurgen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een naar mens.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, en daarom maar:
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie reacties. Een aantal vragen wat mijn man er van denkt of er aan doet . Hij denkt er veel van maar doet er niets mee juist omdat gebleken is dat ze daar nog fanatieker van wordt. Zodra jij man haar zou bellen en zou zeggen ben je nu helemaal van je fiets af gevallen zal zij dit opvatten als dat mijn man nog niet los is van zijn emotie dus nog van haar houdt en begint de hele kermis weer van voor af aan. Haar familie zien wij geregeld (voor en om de kinderen) de ene helft daar wil ze niet meer mee omgaan omdat zij al eens hebben aangegeven dat ze teveel grenzen overgaat. De andere helft zou alleen zeggen. Dat bedoelde ze vast niet zo. Ik ga vandaag met mijn dochter overleggen of zij wat wil of zij wil dat ik iets doe of ze niets wil en ik bel uit mijn naam vandaag de politie met de honderden mailtjes en sms jes die ik de afgelopen jaren gehad heb kan de officier van justitie in ieder geval een week lang een verschrikkelijk slecht 'boek' lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 21 november 2014 @ 07:53:

Dank voor al jullie reacties. Een aantal vragen wat mijn man er van denkt of er aan doet . Hij denkt er veel van maar doet er niets mee juist omdat gebleken is dat ze daar nog fanatieker van wordt. Zodra jij man haar zou bellen en zou zeggen ben je nu helemaal van je fiets af gevallen zal zij dit opvatten als dat mijn man nog niet los is van zijn emotie dus nog van haar houdt en begint de hele kermis weer van voor af aan. Haar familie zien wij geregeld (voor en om de kinderen) de ene helft daar wil ze niet meer mee omgaan omdat zij al eens hebben aangegeven dat ze teveel grenzen overgaat. De andere helft zou alleen zeggen. Dat bedoelde ze vast niet zo. Ik ga vandaag met mijn dochter overleggen of zij wat wil of zij wil dat ik iets doe of ze niets wil en ik bel uit mijn naam vandaag de politie met de honderden mailtjes en sms jes die ik de afgelopen jaren gehad heb kan de officier van justitie in ieder geval een week lang een verschrikkelijk slecht 'boek' lezen.Overweeg toch eens om hier een civielrechtelijke zaak van te maken en schadevergoeding te eisen. Raadpleeg in elk geval een advocaat. Zo blijf jij zelf uit de emotionele reacties, bezorg je haar de nodige stress en heb je toch iets om haar aan te pakken. Zeker als je alles bewaard hebt, en als je zoveel ellende hebt gehad maak je wellicht een kans. Raadpleeg een advocaat (je kan daarna nog besluiten of je ermee door wil of niet).
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
wat erg zeg dat ze maar blijft zoeken hoe ze jullie het leven zuur kan maken. dit is echt wel heel ver grensoverschrijdend. misschien kun je bellen met een rechtswinkel om te kijken wat je mogelijkheden zijn? in en in triest dat je dochter hiervan de dupe word. en dat haar kinderen er zelfs niet meer naar toe willen zegt mij genoeg die vrouw. ik hoop dat je hulp kan krijgen om dit te stoppen. sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Gatver wat een gestoorde ex ...

En zo knap dat jullie je niet laten verleiden om ertegenin te gaan. Want dat is inderdaad waar ze op uit is. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik hoop dat jouw dochter in kan gaan zien dat deze vrouw ziek is en dat ze sommige mensen absoluut niet serieus hoeft te nemen. Harde les voor jouw dochter die het al zwaar genoeg heeft gehad.

Ik ben benieuwd wat de politie kan doen. In iedergeval dossier opbouw daar neerleggen inderdaad. En even al je aandacht op jouw dochters verdriet vestigen.

Bah...

Alle reacties Link kopieren
De tip om een civielrechtelijke zaak te starten spreekt mij wel aan. Beter nog dan via de politie want die doen toch weinig en zo laat ik mijn dochter ook zien dat je wel iets kan doen zonder inderdaad persoonlijk je te laten overmannen door woede.

Wat betreft haar man, dat kunnen wij niet inschatten. Hij is 15 jaar jonger dan haar (net 30) geen kinderen veel geld. Dat is alles wat wij van hem weten hij praat niet tegen ons maar ook niet over ons volgens mij ik wil eigenlijk voorkomen dat hij in dezelfde positie komt als ik. Continu erbij gesleept worden zonder dat je er ooit om gevraagd hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 20 november 2014 @ 17:56:

Wat een emoties allemaal! Ik zou denken: ach, het komt van die vrouw die haar verlies nooit heeft kunnen verkroppen dus dat is vanzelf al een loser.



Ik zou niets doen behalve schouderophalend tegenspreken mocht dat nodig zijn, maar meestal zijn mensen die naar dat soort verhalen luisteren zelf ook niet pluis.Niks doen?,en haar haar gang laten gaan? echt niet ik had allang op het bureau gezeten en ik zweer je dat als de politie niks zou doen ik zelf zulke maatregelen zou nemen dat ze mijn naam nooit meer zou durven uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 21 november 2014 @ 08:29:

De tip om een civielrechtelijke zaak te starten spreekt mij wel aan. Beter nog dan via de politie want die doen toch weinig en zo laat ik mijn dochter ook zien dat je wel iets kan doen zonder inderdaad persoonlijk je te laten overmannen door woede.

Wat betreft haar man, dat kunnen wij niet inschatten. Hij is 15 jaar jonger dan haar (net 30) geen kinderen veel geld. Dat is alles wat wij van hem weten hij praat niet tegen ons maar ook niet over ons volgens mij ik wil eigenlijk voorkomen dat hij in dezelfde positie komt als ik. Continu erbij gesleept worden zonder dat je er ooit om gevraagd hebt.Naar een advocaat gaan en kijken wat je kan doen en ik zeg uitkleden en dat die vent van haar er last van heeft is dan zijn pakkie aan,en niet jouw probleem,jij was immers ook niet zijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de politie langs geweest werd weer naar huis gestuurd. De wijkagent zou contact opnemen. Wilde langskomen maar dat wilde ik niet ivm de kinderen, hij belde wel bijna direct. Gepraat. Hij geeft aan ik kan wel aangifte doen en het om moet dan ook er wel wat mee doen maar verwacht er niet te veel van ze zal misschien een taakstraf krijgen maar dan moet ik nog wel aantonen dat het trouwens geen leugen is (DNA test serieus zelf betalen, ik kan dat bedrag wel terugvorderen via die rechtszaak) rare wereld. Ik heb voor nu een melding gemaakt. Hij gaf ook aan dat iets zeggen of roepen of schrijven vervelend is maar strafrechtelijk gezien altijd moeilijk ligt. Volgende week ga ik een advocaat zoeken voor een civiele rechtszaak. Ik begin wel weer rustiger te worden maar zie op tegen morgen dan is er iets waardoor ik haar tegen zou kunnen komen (ik moet daar zijn, zij niet) maar ze grijpt meestal alles aan om de confrontatie op te zoeken. Met mijn dochter gaat het bog hetzelfde er blijven dit weekend twee vriendinnen van haar logeren dat doet haar meestal goed.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Misschien als het gaat om aangifte wegens smaad of laster zal je zelf iets moeten bewijzen, maar bij een aangifte van mishandeling van ej dochter ligt dat anders. Dan dondert het niet of het wel of niet waar is wat er in die brief staat, maar dat zij jouw dochter niet op deze wijze met zulke zaken dient te confronteren.



Ik vraag me af of je civielrechtelijk wat kan, als niet eerst strafrechtelijk schuld is vastgesteld. En stel je niet te veel voor van schadevergoedingen voor emotionele schade, in Nederland doen we daar niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij niet eens om schadevergoeding maar enkel om een statement dat er een grens bereikt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 20 november 2014 @ 17:51:

Er is al een keer aangifte gedaan wegens huisvredebreuk en geweld maar daar hebben ze niets mee gedaan. Dan gaat er een wijkagent praten en die zegt dan dat ze het niet meer moet doen.Ik denk dat je hier voor een advocaat kan inschakelen. Wat zij doet kan echt niet. Ik wordt al kwaad van het lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Watkomternogmeer schreef op 21 november 2014 @ 19:22:

Hij geeft aan ik kan wel aangifte doen en het om moet dan ook er wel wat mee doen maar verwacht er niet te veel van ze zal misschien een taakstraf krijgen maar dan moet ik nog wel aantonen dat het trouwens geen leugen is (DNA test serieus zelf betalen, ik kan dat bedrag wel terugvorderen via die rechtszaak) rare wereld.



Heb je inmiddels een advocaat gesproken? Want ik vraag me echt af of het echt zo is dat de bewijslast bij jou zou moeten liggen omdat een gestoorde beweert dat je overleden echtgenoot niet de vader van je dochter is?

Zelfs in het geval dat jij ooit een scheve schaats hebt gereden (en ik ga er overigens blind van uit dat dit niet het geval is, laat dat duidelijk zijn) maakt ex zich schuldig aan smaad. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Smaad

Als je een zaak begint wegens laster (leugens) zou ik me nog voor kunnen stellen dat het tegendeel bewezen moet worden, maar bij smaad hoeft dat niet. Ik bedoel dus dat het er niet om gaat of het verhaal nu wel of niet waar is, maar dat de ex geen redelijk belang heeft om zulke dingen te openbaren, dit ook niet doet uit zelfverdediging, maar met het doel om jou te beschadigen (en je dochter). En smaad is ontzettend strafbaar.
Broeva!!! Haro!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven