Tettertopic nummer 31!

21-04-2014 23:28 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe lente en een fris nieuw topic!







Veel plezier weer!



Nummer 30
Ik ben mijn eigen bananenschil
En TH (en ook de rest )
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, die ken ik van FB.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er toch nog maar eens met je baas over hebben hoor Splinter. Dit kan niet. En anders idd maar weer op zoek naar een andere baan. Wat een gezeik iedere keer zeg. Je kan niet eens een week weg zo.

Kan Haan geen vogelgriep krijgen?



Verder leuk om TH weer even te zien, te lezen dat weekendje weg van Pilou leuk was en dat de kippies van Slof nog lekker buiten lopen.



Ik heb vandaag een leuke workshop gehad op het werk. Er komt weer een reorganisatie aan en we moeten nu weer meer kunnen. Goh, dat deden we 20 jaar geleden ook, toen was het weer niet goed en nu gaan we weer terug naar het oude. Maar dit is iets wat ik al eerder heb gedaan en ik was vergeten hoe leuk als dat het was. Ik blijf wel mijn eigen werk doen maar dit wil ik er wel bij doen. Leuk voor de afwisseling. Het gaat over het laatste proces in mijn werk. Ik heb zo'n vermoeden dat jullie dan wel weten wat ik bedoel.



Oh, en dochter is jarig vandaag! 19 geworden. Zaterdag een feestje hier thuis.
Alle reacties Link kopieren
Plus wat fijn vh leuke weekend. Daar moeten er gewoon veel meer van komen!!!



Jemig Splint, wat is het toch een idioot gedoe op jouw werk. Wat dood en dood zonde toch dat het zo moet. Meid ik hoop gewoon dat er een plek is waar jij met je talenten goed tot uiting komt zonder al die idioterie van mensen zoals Haan!
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Huh hij was weg voor dat ik er erg in had, ik was nog helemaal niet klaar.



Dee, gefeliciteerd met dochter. net zo oud als onze R nu, leuke leeftijd. Hebben jullie een leuke dag gehad of wachten jullie met alles op zaterdag? Ik heb veel gezelligheid aan mijn volwassen kids, hoewel ik soms, zoals vandaag het liefst eventjes alleen wil zijn. Maar goed, das vandaag,

Spannend ook om qua werk weer nieuwe uitdagingen te krijgen. Afwisseling in werk/leven zijn de krentjes in de pap.



En joepie Praathoofdje is weer in Tetterland. Hoe is het met juf Tetter? Ik heb (alweer) niet veel terug gelezen. Sorry meiden. Maar ik denk veel aan jullie



Gisteren was een gekke dag met de promotie van RRMS naar SPMS. Thuis vd dok viel ik met mijn neus in de boter met een dochter in de stress qua studie en keuzes en een zoon die zowel kotsend door het huis doolde als ook nog eens heel boos was op de garage waar hij zijn auto al een week heeft staan en waar telkens beloftes worden gedaan die niet worden nagekomen. Hij was op de eerste gladde dag tegen een stoeprand aangereden en nu blijkt er telkens meer te zijn dan "gewoon" een probleem met het wiel. Kosten waren ondertussen opgelopen tot $2000 en hij was mega gestrest, dus wij zijn 's avonds na mijn fysio naar de garage gegaan om i.i.g. de sleutel terug te krijgen zodat ze niet blijven toevoegen en ik ben effe lekker gaan "bekken" nou ja op mijn manier, en heb de rekening flink terug kunnen brengen tot zelfs onder de initial afgesproken prijs plus dat ik ze zover heb gekregen dat zij de auto, die niet meer veilig rijdt, naar de andere garage brengen. Was wel een beetje trots maar dook daarna volledig afgedraaid in bed. Nauwelijks kunnen praten over de bijgestelde diagnose, maar dat is ook een heel stuk mijn fout, ik kan nog steeds niet goed dit soort dingen serieus, zonder allerlei grapjes e.d., uitspreken. Had de kids zelfs niet verteld dat ik een belangrijke afspraak had waar ik erg tegenop zag. Tjsa.....
Optimist tot in de kist!
quote:Bieb2.0 schreef op 18 november 2014 @ 19:32:

[...]



Wat denk je wat er normaal met diezelfde kippen gedaan wordt?

Dat zijn kippen die óf leggen tot ze er dood bij neer vallen óf kippen die in een paar weken volgemest worden en in kratten gepropt naar de slachterij gaan.



Dit is juist waarom ik geen vlees eet. Dit soort ziektes breekt massaal uit omdat wij zoveel dieren op een kluitje zetten om voor zo weinig mogelijk geld onze koelkasten vol te krijgen.



Ja, ik weet het Bieb, het leven van dieren in de bio-industrie is triest en walgelijk en het gaat allemaal om geld en productie en altijd maar meer meer meer mega en dan krijg je idd van dit soort ziektes. Ik eet bewust heel weinig vlees, misschien 1 a 2 x per week, en als ik het eet is het biologische kip of rund, maar ik gebruik meestal vleesvervangers.



Er zijn geen verdere gevallen gevonden en het vervoersverbod is opgeheven. Wel blijft de landelijke ophok- en afschermplicht nog mininaal 30 dagen gelden.



Dee, gefeliciteerd met dochter
Haan en vogelgriep! Hoe dierlievend ik ook ben, dat vind ik wel een goed idee.



Dee, leuk van je werk! Afwisseling is inderdaad altijd leuk. En ik weet niet wat je bedoelt met 'het laatste stukje', maar dat moet je maar eens achter ede schermen uitleggen.



Fant, knappe kop! Je hebt gewoon de garage onder tafel geluld.

Kan me voorstellen dat je bekaf was gisteren. Wel gek dat je niet over je diagnose kunt spreken zonder grapjes te willen maken. Ik zou als kind in elk geval gewoon willen weten wat er aan de hand is, op een serieuze manier. Zeggen ze er zelf wel eens iets over? Zowel over je ziekte als over wat zij zouden willen horen van jou? Ik vind je hoedanook een topmens hoor, laat dat duidelijk zijn, maar misschien maak je het voor jezelf wat makkelijker als je de boel open gooit thuis.



En over vlees eten: ik zou willen dat ik zo sterk was om het helemaal te laten staan Nu koop ik mijn schuldgevoel af door in elk geval alleen maar biologisch vlees te kopen en lang niet elke dag.
Bweeeeh, ik moet naar bed. Morgen weer werken.



Maar donderdag lekker alweer vrij.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Fant, van de diagnose. Je etiketje. Nu kun je weer verder.

Hoef je nu niet meer zo veel pillen en prikken?

Kan G je helpen met vertellen aan je kinderen? Ze hebben er recht op om te weten hoe het met je is. Je bent hun moeder. Jij zou ook niet willen dat zij hun ziektebeeld zouden bagatelliseren met grappen en grollen naar jou toe, toch?

Als ze allemaal aan tafel zitten kun je zeggen dat je iets serieus wilt vertellen. Namelijk dat je secundaire progressieve MS hebt. Dat dit betekent dat als je een terugval hebt, je daar niet meer helemaal van herstelt. Dat je dus eigenlijk alleen maar achteruit gaat.

Het zal voor de kinderen ook niks nieuws zijn zit ik te bedenken. Dit hebben ze natuurlijk ook al gezien, dat je niet volledig herstelt na een terugval.

Het is alleen een etiketje van iets wat iedereen al wist. De bevestiging.

En daarna kun je het luchtig maken door te zeggen dat je nu minder onderzoeken krijgt en dus meer tijd hebt om leuke dingen te doen

Maar ja, wel minder punten om te sparen waarschijnlijk ivm minder medicijnen?



Leuk van afwisseling Dee! Houdt je scherp en je werk leuk



Succes Splint, en idd, zou dit wel even met diegene bespreken die in het driegesprek was. Dit was dus niet de deal.



Ik ben vanmorgen van de trap geflikkerd en als ik stil zit, gaat het wel.

Als ik beweeg, pijnpijnpijn. Rug en knie. Dus zo naar de huisarts *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Verrekte spieren en een hersenschudding. Goed bezig, al zeg ik het zelf
Alle reacties Link kopieren
Plous toch!! Hopelijk ben je intussen lekker geïnstalleerd op je bank



Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je Pilou? Hersenschudding hebben is zo niet leuk. Paar jaar geleden nog een gehad, wat voel je je dan akelig zeg. En dan nog zere spieren er bij. Ben je nog wel even zoet mee ben ik bang.



Fant goed gedaan!

Verder ben ik het met Pilou eens.



Splinter, ik zet zo op fb neer wat ik kan gaan doen.
Plousje toch, dat is niet handig! Wel pijnlijk.

Hoe is het nu? Ben je thuis?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja Plous, wat doe je nou? Je bent ook een pechvogel zeg, of zoals wij het hier zeggen een B100, voor iedereen die niet naar Bassie en Adriaan heeft gekeken, hij is een zielug mannetje die altijd zei "Ik heb ook altijd pech!!!" het is hier een vaste uitdrukking geworden na de B&A overload met 4 kids. Maar doe het voorzichtig en kalmpjes aan meis.



Dee, klinkt heel boeiend, ook op FB gelezen net... spannend ook. Ben benieuwd hoe dat gaat

aflopen"?



Meiden bedankt voor jullie lieve woorden/zinnen/paragraphs Ik zit hier zelf ook best mee, maar 't is net alsof ik het gewoon niet anders kan. Ik weet ook niet waarom en al helemaal niet hoe ik het moet veranderen. Vanmiddag met G naar de psych vd revalidatie kliniek, ook om hierover te praten... Ze weten allemaal dat er iets is verandert in de diagnose en ook de consequenties maar ik gooi er altijd een grappig jasje omheen. En dan komt het toch anders aan, het blijft ook dubbel want ik wil ook niet dat er anders met mij word omgegaan alhoewel ik soms weleens behoefte heb aan een aai over mijn bol toch overheerst dat andere en zelfs als ik die aai krijg zit ik alweer te grappen. 't Is heel raar.

Oh en lekker ook nog de buikgriep, vandaag gelukkig wat opgeknapt maar nog lastig eten
Optimist tot in de kist!
Fant grappen maken is ook gewoon "jouw ding" hé

Niks mis mee zolang je er zelf geen last van hebt. Er moet ook ruimte voor je tranen en zorgen (of gewoon klagen en zeuren) zijn als jij daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor Bieb, dat zei de psych ook, maar ook dat ik wel duidelijk moet leren maken dat onder die laag humor ook wel wat kwetsbaarheid zit plus dat de kids allemaal horen te weten wat er gaande is en op mijn manier komt dat niet "aan" zullen we maar zeggen Psych heeft richtlijnen gegeven, ook G meer betrekken in het "uitleggen" en het openen ve mogelijkheid tot dialoog indien dat nodig is.



Plous hoe is het met je lijf? Kalmpjes aan op de bank, kun je een beetje slapen ondanks de pijn?



Splint hoe is het in hanenland?



Dee, leuke verjaardag morgen met dochter!



Ondertussen gaat het weer prima hier. Gelukkig is de buikgriep weg. Nu lekker weekend. Verder lekker actief met allerlei kleine projectjes en begint er wat te groeien aan de meaningful meals kant (stichting ter bewustwording vh belang van samen eten). Veel response op allerlei mails en veel netwerk succes, eindelijk.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het hoor Fant. Ik hou er niet van om mijzelf kwetsbaar op te stellen dus dan maak ik er een grap van. Mensen denken daardoor dat ik heel hard ben, maar dat ben ik helemaal niet. Dat is oa 1 van de redenen om naar de psych te gaan des tijds.

Ik denk dat jij je ook niet goed kwetsbaar op durft te stellen.

Goed dat G mee gaat en je kan helpen daarbij.

En wat Bieb zegt, het is wel jouw ding ook, hoewel je het dus wel af en toe 'uit' moet kunnen zetten.



Fijn van MM btw. Hoe gaat het met de site?



Hier gaat het wel goed. Beetje spierpijn nog en wat hoofdpijn maar niet zo ernstig. Ben van de paracetamol af en slaap wel veel. Wel lekker met PM uiteten geweest. Maandag weer werken, paar uurtjes, om te kijken hoe dat gaat.
Fijn dat het wat beter gaat Plous!

Hoe kwam dat nou, die salto-filkflak van de trap?



Kwetsbaar opstellen.....even denken hoor. Volgens mij kan ik dat wel, maar afhankelijk van waar en met wie ik ben. Terwijl ik soms ook weer juist heel gesloten ben en in mijn uppie zit te broeden. Maar dat valt dan wel op, in elk geval bij man.



Gisteravond lekker uit eten geweest met oud-collega's, was erg gezellig. Maar helaas vanochtend weer vroeg uit de veren om Sniklaas binnen te halen in toeterdorp. Pfoe zeg, dat was voor het eerst dat ik dat deed, meestal druk ik mijn snor. Maar nu dus voor het eerst van mijn leven toeterend over straat gelopen. Dat valt niet mee zeg. Af en toe hoorde ik achter me 'links!'. Liep ik weer gigantisch uit de pas.

Nou ja, we hebben wel lol gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik glee van een tree en heb de laatste paar treden niet genomen en kwam dus op heup/schouder/hoofd terecht.



Mja, kwetsbaar opstellen ben ik nog steeds niet goed in. Op papier wel maar face to face niet, hoewel het al wel beter gaat



Ik denk dat het het belangrijkste is dat man het ziet. Tenminste, dat vind ik dan.
Heb je niks op de trap dan Plou? Geen lilleke stukjes vloerbedekking oid?
Ja, vind ik ook.



Ghe, we worden ineens uitgenodigd voor een etentje met een vriend (+ echtgenoot) van man. Ik ken ze niet zo goed, dus beetje spannend wel.

Oh, over een uur in Culemborg, dat wordt even racen!
Ja, da's een goeie, Bieb!
Oh leuk zo onverwacht uit (?) eten.



Wij hebben vanavond een verjaardag waar ik geen kont zin aan heb. De betweterige vriend van mijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik zo lilluk. Ik riskeer liever nog een hersenschudding en een botbreuk.



Oh leuk Splint, zo spontaan. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bieb, ik heb je nodig. Je moet NUNUNU hier heen komen!

Is dat een goede smoes om niet naar betweter te gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven