Wat mogen we niet missen in Rotterdam?

25-12-2012 14:49 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,



Over een week of drie heb ik samen met mijn man een dag of halve dag (weten we nog niet precies) vrij te besteden in Rotterdam.



We komen allebei daar niet uit de buurt en zijn er nog nooit geweest. Nu wil ik de tijd die we hebben natuurlijk graag optimaal besteden: wat mogen we niet missen en welke attracties kunnen we wel overslaan?
Alle reacties Link kopieren
Het leukste van Rotterdam is/zijn uiteraard Badmeester en Very Cherry. Buiten dat is brouwerij de Pelgrim in Oud Delfshaven ook erg leuk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
De trein naar Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hierbij de sneuste update die je kon bedenken:

we gaan niet...



We zouden voor iets anders in Rotterdam zijn en daar wat tijd te besteden hebben, maar de 'hoofdactiviteit' komt te vervallen.



Door dit topic ben ik nu wel zo enthousiast dat ik maar een keer een weekendje weg ga boeken naar Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Oud topic even weer naar boven gehaald, als iemand nog een leuk idee mocht hebben voor Rotterdam. En lekkere goede eetgelegenheden voorkeur indonesisch.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je in de buurt van Katendracht komen: De Fenix Food Fectory is een aanrader. Allemaal leuke ambachtelijke etensdingen. En de nieuwe Markthallen natuurlijk.



Indonezen weet ik zo niet, eigenlijk. Dan zou ik toch weer eerder die trein naar Den Haag pakken Traditionele Chinezen zitten er wel genoeg, ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 november 2014 @ 00:21:

Oud topic even weer naar boven gehaald, als iemand nog een leuk idee mocht hebben voor Rotterdam. En lekkere goede eetgelegenheden voorkeur indonesisch.Sari Koering, Wijnhaven, nee, ik heb geen aandelen, wel een paar goede ervaringen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 november 2014 @ 22:20:

[...]





Sari Koering, Wijnhaven, nee, ik heb geen aandelen, wel een paar goede ervaringen.Al heel lang niet meer geweest maar Dewi Sri op de Westerkade vond ik toen goed.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is dat leuk die nieuwe markthallen?

Ik heb al een paar musea op mijn lijstje staan die ik wil bezoeken.

En die restaurant tips zal ik ook eens bekijken. Maar andere aanraders van restaurants of goede eetcafe's mag ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam. Nou, eer ik daar heen ga...
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 27 november 2014 @ 18:49:

Rotterdam. Nou, eer ik daar heen ga...Nou het beste van Amsterdam is de laatste trein naar Rotterdam.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 november 2014 @ 16:54:

Is dat leuk die nieuwe markthallen?

Ik heb al een paar musea op mijn lijstje staan die ik wil bezoeken.

En die restaurant tips zal ik ook eens bekijken. Maar andere aanraders van restaurants of goede eetcafe's mag ook hoor.De markthal (het is maar één hal) is nog steeds idioot druk. De komende dagen zal het ook wel behoorlijk rommelig zijn want er is een grote lekkage geweest door een gesprongen waterleiding.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De laatste bus/tram/metro/trein
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 november 2014 @ 19:47:

De laatste bus/tram/metro/trein
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 27 november 2014 @ 18:49:

Rotterdam. Nou, eer ik daar heen ga...Want dat is niet leuk ?
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 27 november 2014 @ 18:49:

Rotterdam. Nou, eer ik daar heen ga...We willen jou hier niet hebben.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam is the place to be. Volgens The New York Times.



https://www.facebook.com/ ... 7481414262874&pnref=story
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:6454737anoniem schreef op 26 december 2012 @ 18:58:

TO, ga je trouwens met de auto? Denk er dan om dat je behalve in parkeergarages alleen kunt betalen met de ChipKnip.



Dee informatie is wel een beetje verouderd. Sterker nog, over een maand kun je nergens meer met de chipknip betalen.



Tegenwoordig hebben ze er kenteken parkeren. Ook kun je gebruik maken van de vele mobiele aanbieders voor het voldoen van je parkeerkosten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 november 2014 @ 21:28:

[...]





Dee informatie is wel een beetje verouderd. Sterker nog, over een maand kun je nergens meer met de chipknip betalen.



Tegenwoordig hebben ze er kenteken parkeren. Ook kun je gebruik maken van de vele mobiele aanbieders voor het voldoen van je parkeerkosten.We zijn erg blij met dat kentekenparkeren, je zoekt je het apelazerus naar een parkeermeter, die krengen staan zo ver uit elkaar dat je een vouwfiets in je achterbak moet hebben om van je parkeerplek naar dat apparaat te gaan als je niet met je telefoon kunt parkeren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 november 2014 @ 19:47:

De laatste bus/tram/metro/trein

Uitstekend idee, dag hoor, prettig leven verder.

Zo. Hebben wij eindelijk eens plek om zélf door onze Markthal te lopen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/overig/3939911/sint-pa ... rland.html



Dit natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteravond in de Markthal en vond het erg meevallen met de drukte (op koopavond!). Er waren wel mensen maar gewoon gezellige drukte. Kon gewoon makkelijk rondlopen en bij de stands hoefden we ook niet lang te wachten.
Patatje Bram eten
Das geen Indo, had het niet gelezen

Dewi Sri inderdaad, bestaat die nog?
Alle reacties Link kopieren
Dewi Sri bestaat nog steeds maar Sari Koering doet er niet voor onder.
verba volant, scripta manent.
De markthallen inderdaad, heerlijk eten en prachtig gebouw! (Ben er vandaag geweest)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven