Ex zoekt contact maar is het oprecht?

22-11-2014 00:04 65 berichten
Het klopt toch dat contact tussen exen niet gaat? mijn ex is nu in een keer begonnen

met een gesprek over koetjes en kalfjes. Waarschijnlijk voelt ie zich alleen omdat ik in zijn thuisland ben.

Na een goed gesprek met een vriendin ben ik er wel achter dat hij het waarschijnlijk wel makkelijk vind om me aan het lijntje te houden. Dus heb ik hem het volgende gestuurd:

Waarom zoek je contact met me? Je zei zelf dat we geen vrienden kunnen zijn en ik denk dat je gelijk hebt. Ik blijf niet in de rij staan tot jij een ander hebt.



Ergens vreet het in me dat hij mij misschien wel mist of etc. Aan de andere kant heeft ie op een grove manier mij aan de kant gezet na 5 jaar. Dus boodschap is wel duidelijk, niet?

Heb ik er goed aangedaan?

Want zo eeuwig "gezellig" kletsen helpt mij niet met doorgaan..
Alle reacties Link kopieren
You go girl!



Je hebt groot gelijk. Waarschijnlijk had hij gehoopt op een leuker antwoord.

Mannen denken vaak dat vrouwen wel terug happen.
De lakens zijn schoon en gestreken.
Zo stom, ik zie dat hij het gelezen heeft, midden in de nacht. Maar geen reactie. Misschien na het uitgaan ofzo. Dat hij stil is betekent dat hij het begrijpt.



Ergens wil ik gewoon contact en dat het gewoon goed komt. Maar ik weet dat ik duidelijk moet zijn en mijn grenzen moet aangeven omdat het anders pijn doet. Fijn dat jullie een bevestiging geven dat het goed is zo.



op naar de volgende stap in verwerking.
Alle reacties Link kopieren
Laat je opnemen want hoe jij met je ex bezig bent is niet gezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Doe maar niet maka, ben bang dat hij je weer gaat teleurstellen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Als er nog gevoel is bij de 1, geen contact. Anders blijf je er in hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 22 november 2014 @ 06:10:

Zo stom, ik zie dat hij het gelezen heeft, midden in de nacht. Maar geen reactie. Misschien na het uitgaan ofzo. Dat hij stil is betekent dat hij het begrijpt.



Je vult nogal wat voor hem in. Misschien was hij wel te dronken om te kunnen typen, heeft hij geen zin om te reageren, is hij het niet met je eens en denkt jou te straffen door niet te reageren.



Gewoon stoppen met het contact en verder gaan met je leven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een vervelende klier die ex. 1 berichtje en jij bent weer dagen van slag. Goed dat je hem heb gezegd op te houden daarmee! En wees blij dat hij niet reageert. Hij zal vast lullig gaan doen erover en dan ben je weer dagen verder met je verdriet.



Goed dat je zelf ook al zegt, tijd voor de volgende stap. Maar moeilijk is het wel. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan die ex nog klieren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ehm waarom blokkeer je hem niet of neem je een ander telefoonnummer?
quote:viva-amber schreef op 22 november 2014 @ 06:53:

Laat je opnemen want hoe jij met je ex bezig bent is niet gezond.Wat een onzin. Alsof iedereen, als een relatie over is, nooit meer aan een ex denkt.
Alle reacties Link kopieren
Amber heeft gelijk alhoewel opname wel erg drastisch is



Te veel met een ex bezig vlak na de breuk, tuurlijk. Maar als je dagen en nachten gevuld zijn met hem in je hoofd dan is er iets meer aan de hand. Obsessie komt in de buurt.



Als antwoord op je vraag TO: hoe pijnlijk ook verbreek alle contact en neem desnoods een nieuw nummer. Op de vinkentouw zitten gaat je opbreken. Je houdt het zelf natuurlijk ook in stand door hoop te houden en hem die ruimte te geven zo in je hoofd en gevoel te zitten.
Je hebt goed gereageerd maar je laat toe dat hij emoties bij je losmaakt. Niet doen!

Op alle fronten blokkeren. Niet toelaten dat hij nog invloed heeft. Je doet alleen jezelf pijn hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Loepje, To is al sinds eind juni bezig met loslaten, wat eigenlijk niet los laten is maar obsessiefs gedrag dat oa heeft geleid tot meer dan 70 volgeschreven pagina's op het vivaforum.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Amber, als je dat had gelezen dan had je gezien dat 80% of de reacties van die topic niet over mijn breuk ging maar over alle anderen. Maar goed, ieder zijn gedachtes toch?
Buiten dat ben ik er niet dag en nacht meer mee bezig maar terug zijn in zijn thuisland brengt veel herinneringen mee. Maar goed, waarom zit ik hier mezelf te verdedigen. Schijnbaar moet je hier op het forum een bepaalde vrouw zijn. Ik doe dit niet om zielig te doen maar om steun te krijgen dat het goed zo is. Opmerkingen als je oplaten nemen is wellicht een beetje overdreven niet? Maar na een grondig loepje heb ik ook gezien dat je niet de meest subtiele forummer bent.
Poeh de ex heeft een half jaar geleden de relatie verbroken. Wat een onzin dat je dan obsessief bent als je daar nog mee bezig bent.. Een relatiebreuk is het verliezen van een geliefde. Daar komt een periode van rouw na.. Hoe lang die rouw duurt, verschilt voor iedereen. Je gaat dan ook analyseren. Wat was de dynamiek in de relatie.. Wat heeft hij gedaan wat jij niet fijn vond. Wat heb je er zelf van geleerd.. Sommige mensen doen daar een hele tijd over.. om dit duidelijk te krijgen en te verwerken. Lijkt me absoluut geen reden om te denken dat er iets mis met je is..



Je hoeft je niet te verdedigen TO. Als jij iets voelt, dan is dat zo en niemand hoeft je te vertellen of dat 'normaal' is of niet.



Bizarre reactie.. om te roepen dat iemand zich moet laten opnemen omdat een ex die contact opneemt nog iets bij haar losmaakt.
quote:viva-amber schreef op 22 november 2014 @ 18:57:

Loepje, To is al sinds eind juni bezig met loslaten, wat eigenlijk niet los laten is maar obsessiefs gedrag dat oa heeft geleid tot meer dan 70 volgeschreven pagina's op het vivaforum.Joh.. wat zit je nou te stoken. Dat blijkt wel uit dat je het over TO hebt en niet tegen haar. Je wilt andere mensen die dit topic lezen iets duidelijk maken. Pure stemmingmakerij dit.
Je hebt nog een zwak voor hem. En hij moest even peilen of dit nog steeds zo is.

En voilá je bent alweer uren met hém bezig. Hij gooit een lijntje uit, jij wil niet happen, maar blijft wel in de buurt hangen om te zien of hij de hengel weer inhaalt ja of nee, terwijl je gewoon zijn nummer moet blokkeren, hem uit je facebook moet gooien en geen contact meer met hem op neemt of laat nemen.



Laat het los. Je boodschap is helder, hoewel je wel een opening hebt gelaten door te vragen naar de reden van zijn contact zoeken. Dus je hebt het niet werkelijk afgesloten. Als hij nog iets terugstuurt, dan is dat mooi, maar ga daar niet op wachten. Zwem weg van de hengel en ga iets leuks doen! En reageert hij terug dan reageer jij met: 'ik wil niet meer dat jij contact met mij zoekt. Ik zal vanaf nu niet meer op je reageren. Bedankt voor de leuke tijd die we samen hadden, maar hier stopt het. Het ga je goed.'
Zijn nummer is eruit, facebook is er ook uit, maar je kunt nog wel berichten krijgen van mensen waar je niet bevriend mee bent. Hij heeft wat terug gestuurd.



Dat hij denkt dat het niet totaal onmogelijk is om een vriendschap te hebben. En dat ik voor hem was tijdens een belangrijke tijd in zijn leven en dar ie dat niet van plan is om het te vergeten. Dat ie mij geeft als een persoon. Als ik geen contact meer wil is het ook goed. Hij zegt dat ie alleen vroeg hoe het met me was en dat ik niet zo hard voor hem moet zijn.



Ik heb gewoon het gevoel dat het alleen een opvulling is omdat hij nu alleen is, dat het niks is geworden met de ander. Maar dat is een aanname. i know.
Jij bent nog niet over hem heen. Dus is voor jou contact nog niet aan de orde.

Stuur hem terug wat ik schreef. Wens hem het beste en sluit het dan af. Anders blijf je aanmodderen.
Blijven negeren als jij nog hoopt dat het goedkomt. Anders gaat hij weer keer aardig doen en denk jij weer dat het wat kan worden. Je blijft alles dan constant openrijten qua gevoel en dat is niet slim.
Hij biedt een vriendschap aan. Dat kan alleen als jij al over hem heenbent... anders wordt het een pijnlijke situatie waarin jij hoopt op meer.. en hij duidelijk heeft aangegeven dat dat er niet inzit. Bescherm jezelf daartegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven