Ex uit droom helpen?

21-11-2014 23:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het een keer eerlijk zeggen zodat hij inderdaad inziet dat het klaar is. Je hoeft geen ruzie te maken maar je mag best zeggen dat voor jou die koosnaampjes inmiddels een brug te ver zijn.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
"Het is over tussen ons. Ik wil het contact graag zakelijk houden. En laat mijn ouders met rust."
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo om aandacht bedelt en zo snel op z'n tenen is getrapt, gaat hij je hoe dan ook bot vinden als je duidelijk bent. En zolang je niet duidelijk bent blijft hij zeuren.



Kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt.

Je bent hem niets verschuldigd. Negeren komt blijkbaar niet aan. Waarom dan niet gewoon een duidelijk bericht sturen? 'Ik wil het contact graag zakelijk houden' is niet eens bot. Het is wat je wilt en je valt hem niet aan, en toch is daarmee wel duidelijk dat 'ik mis je zo schatje liefje zonder jou is het waardeloos xxx' daar niet onder valt. En zo niet, dan gewoon op elk bericht alleen met die zin reageren.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Je moet het rustig uitleggen. Dan kan het toch geen kwaad lijkt me?



Voorbeeld: Vervelend voor je. Maar zou je wel willen stoppen met mij een lieverd te noemen en die kusjes etc? Ik ben verder gegaan met mijn leven en ik voel me prima zo! Groetjes.....
"Je stuurt me veel berichtjes de laatste tijd, maar ik kan er weinig mee. Ik probeer verder te gaan met mijn leven en me te richten op de toekomst. En die is zonder jou. Ik voel me ongemakkelijk dat je contact zoekt op een manier alsof we nog samen zijn. Misschien komt het moeilijkste voor jou nu pas, ik ben al een stap verder. Ik hoop dat jij ook je eigen weg vindt, maar ik ben niet de juiste persoon om je daarbij te helpen. Ik wil het contact graag zakelijk houden. Dit is ook voor mij soms moeilijk, maar ik weet dat dit voor ons allebei op dit moment beter is. Ik hoop dat je mijn keuze respecteert."



Zoiets sturen, dus dat je het uitlegt?
Alle reacties Link kopieren
Weleens gehoord van blokkeren.



Berichten sturen naar je ouders
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En zijn moeder die huilend jouw ouders belt.. Het drama heeft hij niet van een vreemde he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou toch makkelijk dit lijkt me...

gewoon negeren.

.

Of euhh....zit er bij jou ook nog wat..?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Geen lang en vaag verhaal van maken, kort en duidelijk zijn.



Het zal hoe dan ook hard aankomen omdat hij het niet wil horen.



In een vaag verhaal ziet zo iemand weer handvaten om zich aan vast te klampen.



Het moet voor hem duidelijk worden dat hij je los moet laten. Alleen nog zakelijk contact over de afhandeling van de praktische dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is helemaal niet sielug hoor.

hij heeft nog ergens hoop, anders stuurt hij dit niet naar jou.

En beter dat je dit nu afkapt en duidelijk zegt dat je al een stap verder bent, dan kan hij ook weer verder en zijn leven op gaan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Kort en duidelijk. Niet die van sorende, daar zitten weer allemaal openingetjes in zoals; dat is voor mij soms ook moeilijk.



Duidelijk zijn en afkappen. Contact graag zakelijk houden
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik zou sturen: graag alleen zakelijk contact.



Alleen dat zinnetje.
Bericht sturen dat je begrijpt dat hij heel verdrietig is maar dat jij daar hem niet in kan opvangen of helpen en dat je het fijn vindt dat zijn ouders hem in ieder geval kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren
-
Ik snap de rest wel, hoor van kort en zakelijk houden. Maar ik zou het zelf ook wel eerst willen uitleggen en daarna inderdaad pas daarop overstappen. Juist ook voor mijn eigen gevoel, dat ik ook duidelijk ben geweest wáárom zodat ik niet meer de behoefte zou voelen om het later nog eens uit te leggen of het zielig te vinden, mocht hij ermee doorgaan.



Nou, succes!
De boodschap leuk verpakken en duidelijk zijn gaat vaak niet goed samen. Vooral niet met mensen die de realiteit liever niet onder ogen willen zien.
Alle reacties Link kopieren
Nooit een goed idee om ouders in dit soort situaties betrekken. Je ex is duidelijk wanhopig.



Duidelijk zijn en daarna verder niet meer reageren als hij berichtjes stuur/belt/etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven