Gezondheid alle pijlers

Heb ik een doorbraakbloeding???.. Hoelang duurt dit?

21-11-2014 23:29 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb de pil Ethinylestradiol en levonorgestrel (standaard). Eerst slikte ik 2 strips achter elkaar en laste ik daarna een stopweek in. Dit heb ik de laatste keer niet gedaan en heb 4 strips achter elkaar geslikt. Mijn huisarts gaf aan dat dit gewoon kon en niet schadelijk was.



Maar ik ben de laatste week (week 3) van mijn laatste strip 1 pil vergeten. Even de huisarts gebeld en die zei dat ik de pil die ik vergeten was alsnog moest innemen + de pil van die dag. (Dus 2 pillen op 1 dag) en de strip netjes moest afmaken ik moest gelukkig nog maar 2 pillen. Wél raadde hij mij aan geen stopweek in de lassen en gewoon door te gaan met de volgende strip anders zou mijn pil niet meer betrouwbaar zijn.



Dit heb ik gedaan maar aan het begin van de nieuwe strip kreeg ik bloedingen. Geen heftige maar gewoon een bloeding. Waarschijnlijk is dit een gewone doorbraakbloeding omdat ik de pil zolang heb doorgeslikt. Maar dit heb ik nu al 1,5 week en ik zit nu pas in de 2e week van mijn nieuwe strip dus er komt nog even geen stopweek.



Mijn vraag is nou weet iemand hoe lang een doorbraakbloeding gaat/kan duren en heeft er iemand nog tips? Want ik vind dit erg vervelend.



Bedankt voor het lezen... en sorry voor de misschien overbodige en specifieke informatie.
Alle reacties Link kopieren
Het was handiger geweest om op het moment dat je die pil vergat meteen een stopweek in te lassen, maar daar heb je nu ook niets meer aan.

Ik stop bij een doorbraakbloeding meestal een paar dagen, maar dat zou ik in jouw geval niet doen omdat je laatst al een pil niet geslikt hebt. Ik zou deze strip afmaken en dan een stopweek inlassen.

Hoe lang de doorbraakbloeding duurt verschilt per persoon en per keer, kan 1 dag zijn maar ook een week of langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nushy schreef op 22 november 2014 @ 00:30:

Het was handiger geweest om op het moment dat je die pil vergat meteen een stopweek in te lassen, maar daar heb je nu ook niets meer aan.

Ik stop bij een doorbraakbloeding meestal een paar dagen, maar dat zou ik in jouw geval niet doen omdat je laatst al een pil niet geslikt hebt. Ik zou deze strip afmaken en dan een stopweek inlassen.

Hoe lang de doorbraakbloeding duurt verschilt per persoon en per keer, kan 1 dag zijn maar ook een week of langer.



Dankjewel voor je reactie!



Ik weet niet zo zeker als die stopweek na deze strip gaat werken ivm. de 'stopweek' nu al bezig is? Als je snapt wat ik hier mee bedoel. Wat is volgens jou precies de reden om na deze strip een stopweek in te lassen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu al een tijdje geen stopweek meer gehad toch? Een doorbraakbloeding kan je niet echt zien als een stopweek omdat je wel je hormonen bent blijven slikken. Ik denk dat je als je een stopweek inlast na deze strip, dat je dan een onttrekkingsbloeding krijgt en dat je daarna weer probleemloos door kunt slikken zonder bloedingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nushy schreef op 22 november 2014 @ 11:48:

Je hebt nu al een tijdje geen stopweek meer gehad toch? Een doorbraakbloeding kan je niet echt zien als een stopweek omdat je wel je hormonen bent blijven slikken. Ik denk dat je als je een stopweek inlast na deze strip, dat je dan een onttrekkingsbloeding krijgt en dat je daarna weer probleemloos door kunt slikken zonder bloedingen.Dankjewel!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven