Keuzes waarvan je later spijt krijgt..

20-11-2014 23:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ongeveer en half jaar geleden heb ik al eens een verhaal gepost over de toenmalige relatie met mijn inmiddels ex vriend. Ik heb zojuist dat berichtje terug gelezen en ik snap dat het toen uit is gegaan tussen ons. Om kort samen te vatten: we zijn gaan samenwonen en zijn toen erachter gekomen niet bij elkaar te passen. Hij vertoonde erg passief gedrag, wilde vaak niet mee naar familie en bleef dan in bed liggen, zat ontzettend veel achter de computer, bleef vaak hele dagen thuis waarbij hij er een ongelooflijke bende in het huis van wist te maken, wilde vaak weinig leuke dingen doen en at verschrikkelijk ongezond waardoor hij uiteindelijk veel te zwaar is geworden. Kortom, hij gedroeg zich als een puber. En ik vertoonde op z'n beurt daarom 'moeder' gedrag, wat ook niet al te handig is geweest.



Een aantal weken nadat het uit is gegaan ben ik vanwege mijn studie naar Noorwegen gegaan voor een half jaar. Ik zit er nog steeds, maar de tijd komt steeds dichterbij dat ik weer terug ga naar huis en in het 'oude' leventje terecht kom. Al zou er veel verandering komen.



In de tijd dat ik hier zat heb ik weinig tot geen contact gehad met mijn ex. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er in het begin ook vrij weinig last van heb gehad, eigenlijk niet. De keuze om de relatie te beëindigen stond ik volledig achter en ik was druk met mijn nieuwe leven in Oslo op te bouwen. Ik leerde veel nieuwe mensen kennen en kwam in een totaal nieuwe omgeving terecht.



Echter, een maand nadat het uit was gegaan (dus vlak voor ik naar het buitenland ging) heb ik veel gepraat met een vriend van mij (wat ook een vriend van mijn ex is/was). Je raadt het waarschijnlijk al... daar kwam meer uit dan ik voorheen had gedacht. Voor een klein poosje werd ik een beetje verliefd op die jongen, terwijl hij helemaal stapelverliefd werd op mij. We hielden dit allemaal geheim voor de rest van de vriendengroep. Op dat moment zat hij ook nog in een relatie, wat niet goed ging en ook uit is gegaan.



Het contact ging een aantal maanden door. In september is hij ook bij mij op bezoek geweest hier. We hebben een aantal keren seks gehad. Verder kan ik dat bezoek beschrijven als....vreemd. Het voelde eigenlijk totaal niet goed. Het was ondertussen 3,5 jaar ook een goede vriend van mij geworden (ik heb hem via mijn ex leren kennen....) en ik merkte dat ik mij in de 'nieuwe' situatie helemaal niet op mijn gemak voelde. Dit heb ik hem niet gezegd.. omdat ik hem niet los durfde te laten op dat moment denk ik.



Een paar weken terug heb ik tegen die vriend gezegd dat ik wil stoppen met de emotionele band, dus dat ik minder contact wilde. Ik merkte ook dat ik niet verliefd op hem ben. Daarbij had hij op dat moment veel problemen (woonde nog bij zijn ex in huis en had nog steeds geen nieuwe plek gevonden, duurde allemaal erg lang) waar ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan had. Wat ik hem niet heb verteld, is dat ik mijn relatie met mijn ex (waar het dus mee uitging voordat ik hier naartoe ging) in mijn hoofd speelde. Op een gegeven moment merkte ik het er zeer lastig mee te hebben dat het uit is gegaan tussen ons. Ik heb spijt van bepaalde dingen die ik heb gedaan in de relatie en ik vind het jammer dat we ons niet door een zware periode hebben heen kunnen slaan.



Sinds een aantal dagen appen ik en mijn ex wat met elkaar. Niet veel, maar wel over dingen die verder gaan dan koetjes en kalfjes. Ik hem hem verteld het er lastig mee te hebben en hij stond verbaasd dat ik zo open was. Mijn ex weet echter niet zo goed wat hij hier verder mee wil, al zegt hij er hetzelfde in te staan als mij: we missen elkaar, maar weten beide dat we grote issues hadden voorheen. Verder merk ik dat hij erg veranderd is in zijn houding, is actiever geworden, meer uit huis en meer in voor leuke dingen. In ons laatste gesprek heeft hij gezegd dat hij erover na ging denken wat hij hierin wilde en of hij verder contact met mij wilt.



Maar jullie raden het al... Ik voel mij op dit moment dus vét schuldig dat ik het met die vriend van ons heb gedaan. Ik had gewild dat ik het kon terugdraaien.. maar dat kan helaas niet meer. Ik weet ook niet of ik dit uiteindelijk zal moeten vertellen tegen mijn ex, mochten dingen toch 'goed' gaan lopen tussen ons. Waarschijnlijk maak ik het dan allemaal weer kapot! En die pijn wil ik hem ook niet geven... Daarbij is die vriend nog erg verliefd op mij, ook al hebben we vrijwel geen contact, maar dat maakt de situatie zeker niet makkelijk.



Helemaal niet gezien we waarschijnlijk met z'n allen tijdens oud & nieuw 'gezellig' bij elkaar zitten....



Of.. ik vertel het hem, met het grote risico dat hij ontzettend boos wordt op mij (en die vriend) en nooit meer contact met ons (of één van ons) wilt. Hierbij belazer ik als ware ook die vriend, want die zit er waarschijnlijk ook helemaal niet op te wachten dat dit uit komt.



Of.. ik hou dit geheim, met de hoop dat die vriend het ook geheim houdt (want als het via die vriend uitkomt, wat ik niet denk dat hij zal doen, maar dan komt er ook nog eens uit dat ik het die tijd verzwegen heb..), maar zal het de rest van de tijd behoorlijk awkward voor mij (en voor die vriend) worden. Helemaal als mijn ex er specifiek naar zou vragen of er wat gebeurd is tussen ons (want hij weet dat die vriend mij is komen opzoeken), weet ik niet of ik zou kunnen liegen daarover.



Uiteindelijk is het gebeuren met die vriend allemaal gebeurd in de periode dat het uit was tussen mij en mijn ex en we geen contact hadden. Toch voel ik ergens dat ik hem daarin verantwoording schuldig ben mocht het weer wat worden tussen ons. Maar goed, misschien moet ik sowieso eerst maar zijn reactie afwachten wat mijn ex van deze situatie denkt, misschien zegt hij wel dat hij er klaar mee is en geen contact meer wilt...Moeilijk allemaal en stomme keuzes gemaakt.



Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken zou ik zeggen: niet vertellen. Maar aangezien het een gemeenschappelijke vriend van jullie is, zou ik dit niet voor me kunnen en willen houden. Met alle risico's van dien.



Als het later uitkomt heb je namelijk pas echt de poppen aan het dansen.



En denk je eens in, hoe bekocht zou jij je voelen als hij het was geweest die met een vriendin naar bed was gegaan en je daar veel later pas achter zou komen?
Alle reacties Link kopieren
Nounou, klinkt alsof je wel een onrustige periode hebt zo daar in Noorwegen!

Heb je je 'scharrel' (zo noem ik het voor het gemak even hoor) al eens voorgelegd wat er zou gebeuren als jullie 'verliefdheidje' boven water zou komen in de vriendengroep?

En heb je je ex gevraagd of het voor hem uitmaakt wat jij gedaan hebt terwijl het uit was?

Je zou ook in het midden kunnen laten met wie het was, maar dan vertel je de halve waarheid maar. Ik weet niet wat erger is..

Wat mij betreft duurt eerlijkheid het langst. Maar ik zou bij beiden even peilen hoe ze erin staan 😊
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Eerlijk? Het was klaar tussen jullie en wat jij of die vriend van jou ex doet gaat jou ex geen drol aan.... Waarom schuldig voelen? Jullie hebben allebei je leven weer opgepakt, wie weet heeft hij in de tussentijd jou vriendinnen ook allemaal al afgewerkt? Who knows? Je hebt hem geen verantwoordelijkheid meer af te dragen net zo min als dat die gezamenlijk vriend dat zou hoeven te doen....
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Die ex vooral ex laten (gezien je eerdere topics over hem). En anders hoop ik dat hij zo slim is.
Je wil je ex terug dus?



Ik geloof er zelf niet zo in dat mensen (snel) veranderen. Het kan ook best zo zijn dat hij nu actiever en meer uithuizig is, omdat hij thuis niemand meer heeft. Zodra hij weer terug in de oude situatie is, zal hij weer in zijn oude gedrag vervallen. Die kans is vrij groot.



Maar goed, geloof je toch nog of alweer in jou en je ex, dan moet je het maar vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 21 november 2014 @ 00:09:

Wat ik zou doen? Die ex vooral ex laten (gezien je eerdere topics over hem). En anders hoop ik dat hij zo slim is.



Raar, ik zie alleen dit topic in de historie.



Anyway: ik zou het vertellen en de gevolgen accepteren. Verder rustig aan doen; je hebt hem al lang niet meer gezien. Wie zegt dat hij echt verandert is?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 21 november 2014 @ 00:31:

[...]

Raar, ik zie alleen dit topic in de historie.Ze refereert aan een eerder topic (onder andere nick). Ik herken haar verhaal. Kansloze relatie; beide kanten op. Dat gaat even goed, maar het hebben van de zaak, is hoogstwaarschijnlijk het einde van het vermaak. Mensen veranderen niet zo snel en soms helemaal niet. Het is maar wat je wil zien.
Ik denk dat je je vooral af moet vragen of jij zelf ook veranderd bent. Als jij echt veranderd bent dan kun je het wel weer met je ex aanleggen, dan kan hij ofwel ook zijn gedrag veranderen ofwel het gaat weer uit. Meer opties zijn er niet. Op zich is een half jaar niet zo lang, en een verandering van jouzelf in den vreemde is niet hetzelfde als een verandering van jouzelf op de plaats waar je "thuis hoort". Ver weg zijn patronen namelijk veel makkelijker te doorbreken dan "thuis".



Ik zou hem vertellen wat gebeurd is, je moet er toch niet aan denken dat als je relatie met je ex gaat werken dat je dan altijd achterom moet blijven kijken en maar hopen dat die ander niets zegt in een dronken bui ofzo?



Het was helemaal geen stomme keuze. Als jullie in staat zijn het pak 'm beet 60 jaar overwegend leuk met elkaar te hebben, dan is hij ook in staat om hier mee om te gaan. De keuze hoorde gewoon op dat moment bij jou, en dat is niet goed of fout.



De week voordat ik mijn man ontmoette ging ik nog van bil met zijn beste vriend, soort van ONS (ik was uit geweest met zijn toenmalige vriendin en hij kwam op het juiste moment thuis zeg maar). Dat weet mijn man, zijn beste vriend stelde me immers aan hem voor, en niets meer dan dat. We hebben het er nooit over, ik kan het gebeuren me zelfs slecht herinneren eigenlijk (is ook 18 jaar geleden), en het staat ook niet tussen ons in, mijn man vertrouwt me volledig met zijn beste vriend. De vrouw van zijn beste vriend, weet echter van niets, hij leerde haar kennen na de soort van ONS en weet wel dat ie vriendinnen heeft gehad maar is ook zeer jaloers. Hij heeft het haar nooit verteld omdat hij weet dat hij het contact met zijn beste vriend zou kwijtraken daardoor. Tja, ik vind dat op zich niet jammer want ik weet ook dat het tot een enorme toestand zou leiden als zij het wel zou weten, maar eerlijk gezegd staat dat wel tussen haar en mij in, gevoelsmatig dan, voor mij. Zij heeft wel vriendschap gezocht bij mij en ondanks dat er meer dingen zijn hoor waardoor wij elkaar wel aardig vinden maar geen superklik hebben, heb ik toch altijd het gevoel dat ik iets voor haar achter moet houden. Eigenlijk wordt het doordat hij niet eerlijk was vanaf het begin veel groter dan dat het was.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen. Het was uit. En het komt ook wel uit.



Jouw ex/ vriend heeft vast ook niet stil gezeten en zal daar ook wel iets over opbiechten als jij met je verhaal komt.
"WE WERE ON A BREAK!" (Quote Ross, friends).
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 21 november 2014 @ 06:48:

"WE WERE ON A BREAK!" (Quote Ross, friends).Best quote ever!

https://www.youtube.com/watch?v=oEn9YvJ3Gfg
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties. Het heeft mij al veel inzichten gegeven



Ik denk dat het inderdaad toch het beste is om het hem uiteindelijk wat te vertellen. Ik wil niet steeds achterom moeten kijken, dat lijkt me geen goede basis. Zoals sommige van jullie al zeggen, weet ik ook nog niet of ik weer wat met hem wil beginnen. Laat ik daar maar eerst achter komen, en daarbij of hij het ook wilt. Misschien ben ik wel degene die niet genoeg is veranderd en heb ik eerst een periode nodig waarin ik single ben en alleen op mijzelf te focussen.



Het voelt allemaal een beetje als een verlate liefdesverdriet! Die vriend gaf mij aandacht en was erg lief voor mij op het moment dat ik dat nodig had (vertrok die tijd in mijn eentje naar het buitenland), hierin werd ik meegesleurd. Dacht dat ik hem leuk vond en geen tijd gehad om over mijn ex heen te komen. Nu een paar maanden later, komt de klap toch wel aan.. Ik ben alleen bang teveel kapot te hebben gemaakt.



Uiteindelijk heb ik zelf hier ook veel van geleerd.. Ik weet dat ik geen verantwoording naar iemand schuldig ben momenteel, maar toch zou het beter voor me zijn geweest als ik me niet zo had laten meesleuren daarin. Het is zo verleidelijk, helemaal als je nadat het uit is gegaan nog boos bent op hoe de situatie is gelopen.



En nu heb ik het gevoel dat ik iets uit moet leggen.



Enfin, we zullen zien hoe het loopt.. De tijd zal het leren. Het beste wat ik momenteel kan doen is genieten van mijn laatste weken hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 november 2014 @ 00:21:

Je wil je ex terug dus?



Ik geloof er zelf niet zo in dat mensen (snel) veranderen. Het kan ook best zo zijn dat hij nu actiever en meer uithuizig is, omdat hij thuis niemand meer heeft. Zodra hij weer terug in de oude situatie is, zal hij weer in zijn oude gedrag vervallen. Die kans is vrij groot.



Maar goed, geloof je toch nog of alweer in jou en je ex, dan moet je het maar vertellen.+1.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 20 november 2014 @ 23:30:

Eerlijk? Het was klaar tussen jullie en wat jij of die vriend van jou ex doet gaat jou ex geen drol aan.... Waarom schuldig voelen? Jullie hebben allebei je leven weer opgepakt, wie weet heeft hij in de tussentijd jou vriendinnen ook allemaal al afgewerkt? Who knows? Je hebt hem geen verantwoordelijkheid meer af te dragen net zo min als dat die gezamenlijk vriend dat zou hoeven te doen....



Ik denk dat de gemiddelde man daar anders over denkt.

Seks hebben met een ex vriendin van een vriend is echt "not done".

(Vooral omdat zij de relatie heeft beëindigd).
Alle reacties Link kopieren
quote:george1977 schreef op 22 november 2014 @ 00:55:

[...]





Ik denk dat de gemiddelde man daar anders over denkt.

Seks hebben met een ex vriendin van een vriend is echt "not done".

(Vooral omdat zij de relatie heeft beëindigd).



Ik weet dat het echt not done is. Vandaar de spijt van mijn kant.. Ik denk alleen niet dat die vriend er ook zo over denkt. Die is nog steeds verliefd, heeft hoop op een relatie met mij en heb het idee dat dat hem vrij weinig uitmaakt.



Verder hebben mijn ex en ik gezamenlijk besloten de relatie te beëindigen, dat was niet alleen mijn keuze.



Die 'vriend' zit vanavond bij de gehele vriendengroep en grote kans dat mijn ex daar ook bij zit. Dit geeft een raar gevoel. Ik vraag mijzelf af of ik niet gewoon wat meer afstand van hun allemaal moet doen. Denk dat dat het beste voor iedereen is.



Ik betrap mijzelf er verder wel op continue te kijken wanneer mijn ex voor het laatst online is geweest op whatsapp. Stom en voelt als stalkerig gedrag wat ik helemaal niet wil en snap ook niet wat het nut ervan is. Toch blijf ik het doen. Ik weet dat mijn ex een andere groepsapp heeft aangemaakt met iedereen behalve ik. Dit deed hij, naar zijn zeggen, omdat hij niet geconfronteerd wilde worden met mijn verhalen die ik hier mee maak. Dus daarbij heb ik nu ook nog het gevoel 'heel veel leuke dingen te missen' en ik voel mij buitengesloten.



Nu moet ik wel zeggen dat ik een persoon ben die (te)veel waarde hecht aan wat andere mensen van mij denken. Vaak kan ik mij heel druk maken over wat andere mensen zeggen. Dit komt voort uit onzekerheid, dat weet ik, en daar wil ik ook heel graag vanaf. Alleen... hoe doe je dat!



Ik zal uiteindelijk moeten leren om mij zeker te voelen over keuzes die ik maak. Over sommige keuzes beter nadenken en mij niet laten leiden door onzekerheid of eenzaamheid.



Steeds meer begin ik te denken dat een tijdje alleen blijven toch echt de beste optie voor me zou zijn. Alleen die ex moet dan toch uit mijn hoofd! Echt hoor, wat zou het fantastisch zijn als we alle exen naar een andere planeet zouden kunnen sturen. Zou het leven een stuk makkelijker van worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:LieverAnoniem22 schreef op 22 november 2014 @ 14:36:

Steeds meer begin ik te denken dat een tijdje alleen blijven toch echt de beste optie voor me zou zijn. Alleen die ex moet dan toch uit mijn hoofd!Hmm ik weet niet, hoor. Is het niet logisch dat je aan je ex blijft denken? Dan moet gewoon slijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 23 november 2014 @ 11:48:

[...]



Hmm ik weet niet, hoor. Is het niet logisch dat je aan je ex blijft denken? Dan moet gewoon slijten.



Dat is ook wel logisch. Alleen het komt zo laat, wat het best vervelend maakt.



Even een update: meneer de ex heeft vanochtend een bericht gestuurd met de mededeling dat hij geen contact wil hebben. Hij heeft er geen behoefte aan. Ik had eigenlijk niet anders verwacht. Het duurde al best lang en dat zegt meestal genoeg.



De paar dagen na ons contact vorige week merkte ik het er echt heel moeilijk mee te hebben. Sinds gister ging het gelukkig wat beter. Wat heeft geholpen is dat ik mijn 'laatst gezien' op whatsapp heb uitgezet. Zo kan ik ook zelf niet zien wanneer iemand voor het laatst online is geweest, want dat werd nogal een vreemde en zieke 'verslaving'.



Nu, een dag voor mijn tentamen nota bene, dit bericht. Gaat nog best goed tot nu toe. Niet helemaal fantastisch uiteraard, maar dat komt ook omdat ik voel dat het tijd is om weer naar Nederland te gaan, naar huis. Vanmiddag ga ik naar de bibliotheek om verder te leren voor mijn examen. Dat is nu even wat belangrijker dan een ex.



Heb ook wel het gevoel dat het beter is dat we geen contact hebben. Er zit toch niets meer in. De dingen die zijn gebeurd en gezegd zijn teveel en sommige dingen die hij heeft gedaan kan ik hem moeilijk vergeven. Ik geloof daarbij niet dat hij dermate veranderd zou zijn dat het tussen ons ineens wel kan gaan werken. Daarbij geloof ik ook niet dat ik genoeg veranderd zou zijn in zijn ogen. Ik wil doen wat ik zelf wil, en dat is niet voor iemand moeten veranderen. Zo zou hij er waarschijnlijk ook over denken.



Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt, dus zo ook deze. Ik zal hem ongetwijfeld nog wel onder ogen moeten komen, maar ik wil daarin gewoon een nonchalante houding aannemen en zakelijk blijven. Hopelijk lukt dat.



Nieuwe doelen voor het nieuwe jaar: studie halen, huisje opknappen, rijbewijs halen, een nieuwe bezigheid/hobby zoeken die bij me past, sporten en gewicht verliezen. Druk genoeg dus!
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven