Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren.... (klaagtopic)

19-09-2014 18:20 3059 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vast niet de enige ben die gek wordt van solliciteren en afwijzingen, hier een klaagtopic.



Niet bedoeld om mensen te beledigen (als in 'vind je het gek dat je geen werk vind, als je zulke kromme zinnen maakt'), maar om gewoon even te je hart te luchten bij een zoveelste afwijzing of mislukte sollicitatiepoging.
Nou, ik mag me ook weer melden. Ik was aangenomen voor een tijdelijke positie in het onderwijs. Ik kreeg al snel problemen met één van de klassen (leerlingen die me uitscholden, respectloos gedrag). Nu heeft één van de leerlingen, die al bekend staat als probleemleerling, thuis verteld dat ik hem om heb proberen te kopen en ben ik per direct op straat gezet. "Want ja, de ouders zijn er bij betrokken en dan moeten we hun kant kiezen". En nee, ik heb niemand om proberen te kopen. Liever overigens niet quoten, want ik wil het later aanpassen. Ik woon in het buitenland, dit geeft maar even aan hoe docenten beschermd worden in dit land.



In elk geval mag ik vandaag weer overnieuw beginnen. Ik kan mezelf amper het bed uitslepen, zo down ben ik hiervan. Ik vraag me ook af in hoeverre ik nu problemen ga krijgen met nieuwe banen, omdat ik dus op zo'n manier de laan uitgestuurd ben...
Indezonneschijn en Renate73 gefeliciteerd! En wie het kleine niet eert...



Jeetje Johanderksen, Rzm en Rozehanddoek, wat zuur! Logisch dat jullie niet blij zijn. Hier voor elk van jullie een knuffel:





Ik had gisteren speeddates voor een leuke vacature, met 10 anderen. Zojuist heb ik gehoord dat ik het niet ben geworden. Ik kreeg er helaas niet meer feedback uit gesleept dan "er sprongen er 3 echt uit, en daar zat je helaas niet bij". Een leermoment was het dus ook niet.



Emoties wegeten onder een dekentje met ijs en hamka's, anyone?
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen dat ik nu de enige gefrustreerde ben!!

Mag ik vragen wat jullie als reden opgeven bij sollicitatie?

Contract wordt niet verlengd omdat...

bij mij is dit namelijk een ontzettend lullige reden wat absoluut niet met mij en mijn functioneren te maken heeft maar ik vind het zo negatief overkomen, geen contractverlenging. Alsof ik slecht werk lever..
Alle reacties Link kopieren
quote:music_love schreef op 18 november 2014 @ 20:41:

Goed om te lezen dat ik nu de enige gefrustreerde ben!!

Mag ik vragen wat jullie als reden opgeven bij sollicitatie?

Contract wordt niet verlengd omdat...

bij mij is dit namelijk een ontzettend lullige reden wat absoluut niet met mij en mijn functioneren te maken heeft maar ik vind het zo negatief overkomen, geen contractverlenging. Alsof ik slecht werk lever..Ik denk dat dit voor 80% van de sollicitanten geldt, in deze tijd, zou ik me niet druk om maken.
Weet iemand nog bij welk bedrijf mensen een duur 0900 nummer moesten bellen voor een sollicitatiegesprek? Ik zag van de week een vacature van een call-center en ik vroeg me af of het om hetzelfde bedrijf ging.
quote:music_love schreef op 18 november 2014 @ 20:41:

Goed om te lezen dat ik nu de enige gefrustreerde ben!!

Mag ik vragen wat jullie als reden opgeven bij sollicitatie?

Contract wordt niet verlengd omdat...

bij mij is dit namelijk een ontzettend lullige reden wat absoluut niet met mij en mijn functioneren te maken heeft maar ik vind het zo negatief overkomen, geen contractverlenging. Alsof ik slecht werk lever..Zodra er een bij mijn vorige werk een sollicitant opdook met 8 jaar ervaring in mijn functie ben ik 'vervangen'. Ik ben een junior, en kan nog niet geheel zelfstandig projecten draaien voor/met grote dure klanten. Die nieuwe wel. Er kwam niet veel geld binnen en de directeuren realiseerden zich goed dat ze elk salaris maar één keer uit kunnen betalen. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_153820 wijzigde dit bericht op 26-11-2014 09:43
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welke branche zoek je in?
Alle reacties Link kopieren
quote:Margheritaa schreef op 22 november 2014 @ 01:01:

Welke branche zoek je in?....
anoniem_153820 wijzigde dit bericht op 26-11-2014 09:43
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ingewikkeld JohanDerksen, duimen maar dat je toch kan blijven!



Op het moment heb ik vier plekken waar ik misschien aan het werk kan en waarschijnlijk moet ik dus gaan kiezen. Een baan wil ik heel graag, maar daar is pas over een paar maanden een plek vrij. Een andere is ook heel leuk, maar wel tweede keus. Derde wil ik liever niet werken, maar daar kan ik wel het snelst aan de slag. Vierde zit ik in de laatste ronde dus dat weet ik nog niet.

Ik zie het niet zitten om tegen de derde te zeggen dat ik daar ga werken, dat ze energie in me steken en dat ik dan over een paar maanden wegga. Zelfde geldt voor twee, maar hen ken ik persoonlijk, dus daar kan ik eerlijk tegen zijn, ze kunnen me evt inhuren als zzp-er. Of ik kan gewoon wachten tot er plek is bij mijn eerste keus. Financieel kan ik een paar maanden overbruggen, maar er is ook kans dat er toch geen plek vrij komt...



Wat zal ik doen...?
Alle reacties Link kopieren
quote:watzalhetnuweereenszijn schreef op 22 november 2014 @ 09:49:

Wat ingewikkeld JohanDerksen, duimen maar dat je toch kan blijven!



Op het moment heb ik vier plekken waar ik misschien aan het werk kan en waarschijnlijk moet ik dus gaan kiezen. Een baan wil ik heel graag, maar daar is pas over een paar maanden een plek vrij. Een andere is ook heel leuk, maar wel tweede keus. Derde wil ik liever niet werken, maar daar kan ik wel het snelst aan de slag. Vierde zit ik in de laatste ronde dus dat weet ik nog niet.

Ik zie het niet zitten om tegen de derde te zeggen dat ik daar ga werken, dat ze energie in me steken en dat ik dan over een paar maanden wegga. Zelfde geldt voor twee, maar hen ken ik persoonlijk, dus daar kan ik eerlijk tegen zijn, ze kunnen me evt inhuren als zzp-er. Of ik kan gewoon wachten tot er plek is bij mijn eerste keus. Financieel kan ik een paar maanden overbruggen, maar er is ook kans dat er toch geen plek vrij komt...



Wat zal ik doen...?Ik had voor de 3de gegaan en dan zodra die leuke baan vrij komt over een paar maanden daar voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohanDerksen schreef op 22 november 2014 @ 13:20:

[...]





Ik had voor de 3de gegaan en dan zodra die leuke baan vrij komt over een paar maanden daar voor gaan.Ik zou dit ook doen. Succes met je keuze (mocht je die niet inmiddels al gemaakt hebben)!
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet heel lullig voor hen?
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie als je werk kan krijgen via het uitzendbureau met het salaris?



1. Accepteren, omdat ervoor jou 100 anderen zijn.

2. Bij het uitzendbureau aangeven dat je het te laag vind.



Het betreft een tijdelijke baan, met eventueel verlenging.

Verlenging is afhankelijk van de drukte.

Mij werd aangegeven wat het salaris gaat zijn en of ik daarmee akkoord ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Margheritaa schreef op 25 november 2014 @ 12:40:

Wat doen jullie als je werk kan krijgen via het uitzendbureau met het salaris?



1. Accepteren, omdat ervoor jou 100 anderen zijn.

2. Bij het uitzendbureau aangeven dat je het te laag vind.



Het betreft een tijdelijke baan, met eventueel verlenging.

Verlenging is afhankelijk van de drukte.

Mij werd aangegeven wat het salaris gaat zijn en of ik daarmee akkoord ben.Je bent niet heel duidelijk. Om welk salaris gaat het? Wat is het voor baan? Zit je in de ww? Zo ja, hoe lang al?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je of je kan onderhandelen over salaris met het uitzendbureau?
Alle reacties Link kopieren
Ja in de ww zit ik, maar moet wel zsm aan het werk zijn. Ww loopt binnenkort af.

Ik ga zoiezo aan de slag, maar ik vroeg me af of je er nog over kan onderhandelen.

Salarissen zijn naar mijn idee absurd laag momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even mijn andere posts verwijderd ivm anonimiteit.



Heb vanmorgen gehoord dat ik een vaste aanstelling krijg / nu heb.

Erg blij mee. Helemaal in deze tijd en in mijn sector.



Ik blijf overigens wel mee lezen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd JohanDerksen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Johan.



Het salaris is niet meer ter sprake gekomen, omdat de opdrachtgever een ander c.v. beter vond aansluiten op de vacature. Ze hebben me vandaag gebeld dat de opdrachtgever iemand anders heeft gekozen. Het uitzendbureau heeft helaas niet het laatste woord.



Vandaag stond de vacature er echter wel weer opnieuw op. Het betreft een vacature waarbij je per direct kan beginnen. Ze zoeken waarschijnlijk meerdere mensen.



Is het verstandig om nog even te bellen naar het uitzendbureau of maak ik gewoon geen kans?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou wel even bellen, maar niets verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Johan, wat een goed nieuws!



Margheritaa je kan altijd even bellen natuurlijk.



Ik heb even een dip, het gevoel dat ik geen normale baan vind waar er niet nog 783 mensen met mij op gereageerd hebben. Om moedeloos van te worden soms..
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
He bah Bloubokkie, dat gevoel ken ik. Soms lijkt het echt onmogelijk om een baan te vinden en dan heb je het gevoel dat het ook nooit gaat lukken. Maar het kan ook zo weer omslaan he en je hoeft maar 1 keer wel te lukken met een baan vinden. Helpt het om vandaag even iets anders te doen dan te solliciteren? Even lekker uitwaaien, thee drinken met een vriendin, je hobby?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds niets gehoord van een gesprek twee weken geleden, vandaag ga ik maar even bellen, maar ik denk niet dat ik het ben geworden. Dat vind ik niet heel erg, want ik heb nog andere (leukere) opties en vandaag werd ik weer uitgenodigd voor een gesprek.



Een maand geleden zat ik trouwens net zoals jij Bloubokkie, maar zo snel kan het dus omslaan! Dat gebeurd jou ook, let maar op :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zo raar als je niks hoort na een gesprek.

Vorige week ook met stoom en kokend water op een gesprek geweest en dan hoor je, ondanks de belofte dat ze maandag bellen niks. Onbeschoft vind ik het.

Twee weken vind ik trouwens wel erg lang!



Gebeurt dat nou vaak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven