Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
@Takkentrol: mijn consulente had al gezegd dat tijdens de eetweek 3 zakjes ernaast niet nodig was. Mocht wel, maar niet echt nodig en zo heb ik het zelf ook ervaren. Heb nog steeds geen honger nu met 2 zakjes overdag en een maaltijd 's avonds en voel me ook nog net zo energiek als toen ik alleen 3 zakjes per dag nam. Ik voel me nu zelfs beter, omdat mijn stoelgang weer als vanouds is en ik dus ook daaraan merk dat het voor mijn lijf niet goed is om maandenlang strak CB500 te doen. Het kan dan wel alle voedingsstoffen bevatten, maar je darmen worden er écht wel lui van en dat wil ik gewoon voorkomen en niet verpesten voor de rest van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Ok... zullen we nu een punt zetten achter het gepraat en gemopper over zondigen?



Laten we vooral op zoek gaan naar hoe we elkaar kunmen motiveren!



Dat is in ieder geval waarom ik op dit forum zit. Vanochtend bij mijn weegjuf geweest, die vertelde me dat 1/3 van de mensen die start met cb het niet haalt (die vallen meestal na 1wk af).

We mogen dus allemaal ontzettend trots zijn op onszelf dat we t volhouden en afvallen...



Kanjers zijn we allemaal!
quote:Joxxie schreef op 19 november 2014 @ 14:48:

Ok... zullen we nu een punt zetten achter het gepraat en gemopper over zondigen?



Laten we vooral op zoek gaan naar hoe we elkaar kunmen motiveren!



Dat is in ieder geval waarom ik op dit forum zit. Vanochtend bij mijn weegjuf geweest, die vertelde me dat 1/3 van de mensen die start met cb het niet haalt (die vallen meestal na 1wk af).

We mogen dus allemaal ontzettend trots zijn op onszelf dat we t volhouden en afvallen...



Kanjers zijn we allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat de stoppers in de eerste week stoppen. De eerste week is gewoon het moeilijkst. Dan zitten de meesten van ons in een afkicktraject en dat is gewoon zwaar. Lichamelijk maar vooral geestelijk. Ik wist de eerste week ook niet wat ik van gekkigheid moest verzinnen om maar uit de kast te blijven. Lichamelijk ook erg onrustig.



Iedereen die dat overleeft, is inderdaad een kanjer. De weken daarna zijn in verhouding een makkie.



Opbouw is weer een andere uitdaging. Het lijkt wel of ik de hele dag aan het eten ben. Eet nu qua hoeveelheid (niet qua cal.) meer dan ik ooit heb gedaan. Moet wel erg de tijden in de gaten houden maar lang leve de apps op de telefoon. Ben net zo'n pavlov hondje. Belletje gaat en ik mag eten pakken.



Zet hem weer op. Deze dag is al weer bijna binnen.
Alle reacties Link kopieren
Anke ik kan me voorstellen dat het nuvoelt of je continu aan het eten bent 😂 En dat je nu meer eet dan ooit te voren is misschien ook wel de reden geweest dat je te zwaar bent geworden? Ik heb ooit van een diëtist gehoord dat veel mensen die te zwaar zijn juist te weinig eten. En waarschijnlijk is dat wat ze eten dan vaak niet de meest verstandige keuze?

Ik zit nu in mijn eetweek (zóóó fijn!! 🙌) en geniet er met volle teugen van maar loop wel te hannessen met mijn shakes. Ik neem normaal 4 halve shakes op een dag en nu dan 2 hele maar ik zit er dan meteen zo vol van!! 's Middags neem ik als tussendoortje een halve shake en vanavond bij de thee een halve reep.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik heb bijna alle pagina's gelezen en wil ook mee doen. Ik ben vorige week maandag begonnen, voor de tweede keer, en na week één was ik al 5,1 kilo kwijt en ben ik al op de helft van wat ik kwijt wil.

succes iedereen en hou vol!!
be positive
Alle reacties Link kopieren
Welkom Miepy en wat een geweldig resultaat de eerste week. Succes met de volgende weekjes.



Takkentrol, dat gevoel ken ik ook nog van mijn eetweken. 's avonds tegen heug en meug toch maar die reep gegeten omdat dat zo hoorde. Heb dat gevoel nu ook nog wel. Ik denk dat het wel voor mij opgaat dat ik in principe te weinig at. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik niet heel veel per week afviel. Voor dit dieet at ik overdag niet. Nam er geen tijd voor, had er geen behoefte aan. Ik begon pas aan het eind van de middag te eten en dan niet de gezondste keuzes, zeg maar. Daarmee ben ik wel 10 jaar op hetzelfde gewicht gebleven. Alleen zo jammer dat dat aan de verkeerde kant van de 100 kg was.

Maar nu ben ik op weg naar een nieuwe "levensstijl". Netjes ontbijten, gezonde tussendoortjes en normaal eten. En niet meer mijn calorieen bij elkaar drinken. Alcohol is voor mij al 20 jaar uit den boze (vond het iets te lekker) maar ook de cola is nu verbannen. Ben helemaal gewend aan mijn water.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Anke! Ik heb jouw verhaal tot ongeveer 40 pagina's terug gevolgd. Hoeveel ben je nu in totaal afgevallen? En niet gezondigd toch?
be positive
Alle reacties Link kopieren
Welkom miepie!!

Anke, ik mis de 'vind ik leuk' knop hier! Die had ik bij jouw zin over de verkeerde kan van de honderd zin willen zetten!!! 😂🙌😂🙌
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Miepy, officieel 42,8 kg. Ik was niet helemaal zondevrij. Heb uit frustratie 1 keer een stukje ham gepakt.



Nog even, Takkentrol en jij kan dat ook zeggen. Jij gaat dat gewoon doen. Voel het aan mijn water.
Alle reacties Link kopieren
Anke, als dat alles is.... Echt super knap!



Dank je takkentrol!



Hebben jullie ook meer energie? En watdoen jullie met de tijd die overblijft van het niet eten? Verveling begint toe te slaan als ik niet aan het werk ben
be positive
Alle reacties Link kopieren
Miepy85: Eindelijk eens tijd om een boek te lezen! Ik merk dat ik op een of andere manier ook minder zin heb om tv te kijken (voelt zo leeg) maar dat ik het heerlijk vind om met een goed boek mijn bed in te kruipen. Is nog lekker warm ook (wel met 2 extra dekbedden, ben nog nooit zo n koukleum geweest ⛄)

Takkentrol, wat heb je gegeten? Mijn eetweek begint zaterdag en ik wil vast gaan bedenken waar ik van ga genieten ☺☺☺
Alle reacties Link kopieren
Anke ... jemig is toch eigenlijk niet normaal meer hoeveel je kwijt bent. Knap hoor! Brutale vraag: heb je nu vel over, zoals die dames vorige week in de late night show. (Die heb ik dus wel gezien 😊) ben ik wel een beetje bang voor. . Zou ook wel 35/40 kwijt willen, maar blijft alles dan nog in model???
Alle reacties Link kopieren
Joxxie, gisteravond heb ik kip met paksoi en champignons gegeten, recept uit het boekje. Staat op pag 41. Vandaag forel uit de oven, pag 37 in het boekje en morgen eet ik linten van courgette, da's pag 32 😁. Vrijdag hebben we een feest van mijn man z'n werk dus dan weet ik niet wat ik krijg. Ik wil niet zondigen dus ik hoop dat er iets tussen zit dat ik mag eten. Voor de zekerheid neem ik een reepje mee.

En ik heb het ook koud!! Maar ik ben ook een hele erge Koukleum. Mijn elektrische deken staat al weer aan hoor, straks lekker naar een warm bedje!! 👍😊
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Joxxie, ik heb ook minder zin om tv te kijken, lig bijna elke dag in bad (met boek ;))



Forel klinkt goed takkentrol!



Bijna weer een dag voorbij, weer een dag dichter bij ons doel!
be positive
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames



Ik heb inderdaad heel veel vel over. Ik heb die show niet gezien en kan het dus ook niet echt vergelijken maar als ik met een onbeperkt budget bij een plastisch chirurg zou binnenlopen, zou die waarschijnlijk van opwinding sterven. Mijn gezicht valt reuze mee. Mijn drie onderkinnen zijn vrij strak verdwenen maar mijn armen, buik en binnenkant bovenbenen is een en al los vel. Het schijnt dat je vel ongeveer tot een jaar of twee nog wat bijtrekt maar strak zal het nooit meer worden. Ik kan daar dan weer niet wakker van liggen. Beetje strakke kleren en je ziet er niks van. De tijd dat ik in hotpants en naveltruitje zou lopen, is al geweest. Ben 45 jaar. Zolang ik geen last krijg van smetvlekken onder mijn voormalig vetschort ben ik al tevreden en tot op heden gaat dat erg goed.



Het koud hebben is wel een dingetje. Gaat nog wat worden als het echt winter wordt. Zal dit weekend eerst maar eens op zoek naar een winterjas. Heb 's nachts niet zoveel last van de kou. Heb nog geen elektrische deken of dubbel dekbed nodig maar overdag mis ik mijn isolatielaagje wel.



Laten we er weer een succesvolle dag van maken. Wij kunnen dat.
Alle reacties Link kopieren
Even een "ik-ben-trots-op-mijzelf-momentje" delen.



Vergadering van het werk gehad met allemaal lekkers. En ik heb NIETS genomen . Wanneer ik van de voren wist dat we lekkere dingen kregen dan had ik een halve shake mee genomen om het voor mijzelf nét iets makkelijker te maken. Bij thuiskomst maar gelijk de shake genomen om ook de geur een beetje uit mijn hoofd/neus te krijge en mijn doel te behouden!



Een andere keer zal ik ingaan op de forum berichten. Moet me nu, naast CB, even focussen op mijn tolatings toetsen van morgen



Oh maandag geen weeg getal van mij. Ik wil namelijk mijn wegingen doen volgens mijn eigen weegschaal en niet die van het werk (heb zo-ma slaapdienst..) anders zit daar weer een verschil in en daar hou ik niet van.
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
Ranjar, wat stoer van je. Geweldig.



Even een hoopvol berichtje voor iedereen die bang voor de opbouw is. Toen ik van 900 cal overging naar 1200 groeide ik de eerste dagen als een gek. Was dan ook bang dat ik voor altijd aan het lage calorieen aantal zou moeten zitten, dat mijn verbranding voorgoed verpest was. Sinds dinsdagochtend over naar de 1500 en mijn lichaam pakt het gewoon op. Ben gewoon een ons afgevallen. Zit nu op mijn laagste gewicht ooit. 65,7 kg. Let wel, dit is zonder sporten of extra bewegen. Dit is hoopvol voor de toekomst.



Iedereen nog lekker in de "flow"?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ook ik zal weer eens wat van mij laten horen.

Ik zit inmiddels op -35, 71,1 is het laagste wat ik gezien heb! (-35,5) Ik wil nog naar de 70 en daarna misschien naar de 67, omdat mijn rottige benen nog steeds niet slank zijn, daar zit echt nog vet!!



Ik heb de laatste bladzijden weer even gelezen, ik merk, doordat ik een nieuwe levensstijl heb ( ik ben begin juli gestopt met CB500 en doe vanaf die periode 1200kcal) dat ik steeds minder met jullie meelees. Laatste maand helemaal niet meer. Ik denk nog wel aan jullie, ben trots op wat iedereen bereikt. Op zijn eigen manier, ben tegen zondigen met koolhydraten, maar vind zeker dat je gewoon uit eten moet gaan! Gewoon zeggen dat je voor je gezondheid een bepaald dieet volgt en dat je geen koolhydraten en al helemaal geen suiker mag. En verder lekker genieten.



Ik ben 38, maar gelukkig is alles bij mij redelijk strak geworden, gelukkig geen overhangend vel.

Het gaat verder prima, soms wat minder, maar gelukkig zit er in iedere week weer een maandag, roep ik dan! Gisteren helaas een vreetdag gehad, als ik eenmaal suiker krijg.... Moet ik gewoon niet doen, maar dat weten we allemaal! Meestal weet ik mij te beheersen.

Maar nu een pittig gesprek gehad voor mijn oudste (in de eerste brugklas). Moeite met sociale omgang (sociale faalangst eigenlijk). En toen belde ze mij opeens op dat ze met 9 meiden gingen winkelen... Met de trein naar de stad! Ik helemaal blij....maar dan slaat het emo-eten toe. Bijna niet kunnen werken, bleef eraan denken! Kwam ze thuis met een nieuwe hoody en een shirtje die ze allemaal hetzelfde hebben gekocht voor het schoolfeest.

Ze had het zo leuk gehad!

Jammer dat ik daarom weer moest snaaien! Vanaf vandaag weer streng! Veel gepland, dus geen tijd om te eten!

Meiden, allemaal heel veel succes! Zet um op, het is mij ook gelukt, en ook zonder CB500 val ik nu nog steeds af!

Anke en Smart jullie waren mijn maatjes in zware tijden, respect! Anke, zet 'm op met verder afbouwen! Smart, jij raakt die 2 kilo ook weer kwijt! Wij gaan niet meer dik worden!!!

Takkentrol, zet 'm op! Sterkte met je hoofd! Ik heb niet zo snel terug kunnen vinden wat je hebt, eerlijk gezegd!

Misschien kom ik nog een keer terug kijken, maar merk dus dat er snel te veel tijd overheen gaat....

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Heeee Okkie!! Wat leuk dat je toch nog af en toe om de hoek van de deur komt kijken! Dat je minder behoefte heb aan hier meelezen of schrijven snap ik, je bent niet meer met CB bezig, zowel letterlijk als figuurlijk. Fijn dat je nog steeds afvalt en nu zo'n prachtig gewicht hebt bereikt. Jij, Anke en Smart zijn echt wel voorbeelden voor mij.



Anke zonde dat overhangende vel maar als je het zelf geen drama vind dan is het geen probleem lijkt me? Ik heb destijds wel mijn buik laten strak trekken maar daar ergerde ik me al aan toen ik nog heel dik was. Was voor mij de ultieme beloning na 45 kg afvallen. Mijn benen bleven redelijk strak maar mijn bovenarmen waren, ondanks fanatiek sporten, wel slap. Ik had onwijs stoere spierballen toen, was alleen een beetje zonde van het 'kwabje' dat dan aan de onderkant hing. Ach, gewoon niet meer zwaaien en overgaan tot wuiven, voelde me net koningin Emma 😂



Ranjar ik vind je een topper!! Terecht dat je zo trots op je zelf bent!! 👍👍👍



Ik ben vandaag lekker vrij. Kwam pas om 8 uur uit bed, wat een heerlijkheid! Normaal gaat de wekker om half 6 😲

Zo mijn eerste shake er in gieten en dan even de stad in, wil mijn haar verven.

Gisteren ook weer heerlijk gegeten trouwens, linten van courgette met venkel, prei tomaat, knoflook en kabeljauw. Echt onwijs lekker. Lijkt wel of ik nu meer van !zijn eetweek geniet dan vorige keer?

Vanavond hebben we een bedrijfsfeest van mijn man zijn werk. Het is inclusief eten dus ik ben benieuwt, ik hoop dat er iets tussen zit dat ik mag. Ik blijf sowieso van de koolhydraten af en ik ga er maar vanuit dat je ook gewoon groente zonder saus kunt krijgen en er wel een stukje kip of vis is?



Fijne dag allemaal!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Even een berichtje van mij; ook ik ben nogsteeds bezig! Sinds augustus zit ik stabiel op -34, maar ook ik wil die laatste paar kilo's nog om op 65 kilo te komen. Dan ben ik 40 kilo kwijt.

Blijvend, want ik wil nevernevernooitmeer te zwaar worden! Wat voel ik mij beter en fijner dan een jaar terug...

Nu de laatste loodjes nog. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat dit goedkomt en goedblijft!



Jullie allemaal heeeeel veel succes nog, jullie kunnen het!!!!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zit even in een dipje hoor 😢 Het bedrijfsfeest van mijn man z'n werk was geen succes. We vonden het beide niet leuk maar ja, we waren met de bus dus moesten tot het einde blijven. En er was werkelijk NIETS!!!! dat ik mocht eten 😵 Het waren buffetten maar er was bijv. geen 'gewone' sla. Allemaal aangemaakt met vette of zoete dressing, al het vlees zat in saus en vis was gefrituurd met zo'n korstje. Ik heb er uiteindelijk het beste van proberen te maken maar heb dus wel dingen gegeten die niet mogen. En als ik nou kon zeggen dat het heel erg lekker was en ik er van heb genoten. Maar zelfs dat was niet het geval!! Ik baal!!!!! 😤
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, wat is dat balen voor je. Ik zou ook verwacht hebben dat er bij een buffet wel de keuze zou zijn uit iets wat je zou mogen. Maar trek het je niet te veel aan. Hier kan je niks aan doen. Vandaag gewoon weer verder en wie weet, misschien vond je verbranding het wel weer fijn dat het iets te doen had. Pakt het alsnog positief uit. En anders is het alleen maar vocht wat je vasthoudt. Dat raak je met een dag of wat dubbel en dwars weer kwijt.



Mimsey wat leuk dat je weer eens om het hoekje kwam kijken. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.



Okkie voor jou geldt eigenlijk het zelfde. Dank je wel ook voor je verhalen. Jij en Smart waren mijn steun tijdens de rit vanaf het begin. Vind het knap dat je nog steeds op 1200 calorieën kunt leven.



Mijn lichaam vindt de 1500 calorieën blijkbaar een feestje. Was vanochtend ineens weer 3 ons kwijt. Zit nu op mijn laagste gewicht ooit. 65,4 kg. Toch raar van 900 naar 1200 begon ik eerst te groeien en van 1200 naar 1500 bleef ik de eerste 2 dagen gelijk (1 onsje gegroeid) en vervolgens begin ik alweer af te vallen. Ik zie de toekomst hoopvol tegemoet.



Heerlijk, het is weer weekend. Wat zullen we eens gaan doen met de tijd die we over hebben nu we geen tijd verspillen met eten. Ik ga vandaag lekker shoppen. En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol wat jammer! Maar zoals Anke zegt, vandaag een nieuwe dag en jij bent zo sterk, komt helemaal goed!



Anke wat heerlijk voor je! Blijkbaar is je lichaam nog steeds in de afvalmodus. Ik zeg genieten! Zo kan je de toekomst inderdaad heel vrolijk tegemoet zine. Ik denk dat jij het zeker gaat redden. Je had en hebt een doel voor ogen en dus kan je het volhouden.



Alle anderen, goed bezig dames! Met elkaar raken we best een heleboel kilootjes kwijt. Ik stelde me laatst voor dat elke kilo een pak suiker is, nou dan hebben we met elkaar toch al wel een behoorlijke stapel bij elkaar verloren!



Hier gaat het goed, ik kan steeds meer "oude" kleren aan en er is alweer een nieuw stapeltje kleren opzij gelegd wat binnenkort naar de kledingbank mag...



Heerlijk weekend allemaal!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in mijn eetweek maar heb sinds dinsdag nog niet op de weegschaal gestaan. Ik zie wel wat de eventuele schade is komende week. Ik baalde er gewoon van omdat het ook nog niet eens lekker was! Als ik dan toch zondig dan graag met iets waar ik ook echt heel erg van geniet. Nou ja, het is niet anders.



Anke je gaat echt lekker hè?! Volgens mij was ik 16 toen ik 65 kg woog! 😵 Oh, en op mijn 21ste ben ik nog eens tot 70 kg afgevallen. Dat bleef ook wel een jaar of 4 stabiel.

Geniet er gewoon lekker van, je hebt gewoon een beetje meer speling straks. Hoe gaat het trouwens met het brood eten???



Lladybugg, goed man dat je steeds meer kleine kleding maatjes past!!! Ik heb inmiddels twee broeken weg gedaan die echt véél te groot zijn maar heb er wel twee rokken én een spijkerbroek voor terug! Die lagen de afgelopen jaren stof te verzamelen in mijn kast maar passen nu weer 🙌



Waar is de rest van de club? Allemaal druk met kinderen, huishouden en boodschappen? Ik heb Katjeanne ook al een tijd niet meer gespot hier!?



Vanmiddag komt een vriendin van ons op visite en ze blijft ook eten. Gezellig!! Mijn man staat zich vreselijk uit te sloven in de keuken, helemaal in zijn nopjes dat ie weer eens lekker uitgebreid kan koken 😂 Ik ga vanavond aan de ratatoullie met kip, ook erg lekker!



Fijne dag allemaal!
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven