November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Vlekjes hier inderdaad Schaap.

En kak.... Goeie timing ook. We zitten nu in een l andal huisje. Gelukkig is Broekje sinds de middagtuk weer een stuk beter! Hij zingt weer en scharrelt weer lekker rond. Blij mee! En Korte Broek is blij als ie bij je zit. Vanmiddag even lekker in de doek gehad en rondje park gedaan. Was lekker!



Pyamadagjes klinken fijn!



Ook fijn dat Schaapje zelf weer naar de psz wilde! Jammer dat je hem ziek kon ophalen. Zo sneu...



Lelie, hier ook een clown antipathie. Geen angst, maar alles wat verkleed is mijd ik. Dus ook al die paashazen en pieten in een winkelcentrum.



Niet op tijd voor de buis gezeten, wel nog een klein stukje gekeken. Maar Broekje lijkt er nog niet heel veel mee te hebben via de tv. S interklaasjournaal kijken we ook, maar meer voor onszelf ;)

Wel gaat vanavond de schoen bij de l andal open haard!



Vanwege een verlate middagtuk lopen ze hier nog lekker rond. Broek en Broekje hebben net met zaklampen door het donker gewandeld, op eekhoornjacht ;)



Even aandacht geven aan de mannen!
Alle reacties Link kopieren
Zo wij hebben de 3 jaar check gehad bij het cb en dat ging goed! Hij wilde de ogentest nog een keer doen. Hij moest wat blokken in een vormenstoof doen en een vrachtwagentje van blokken maken. Rougefils was zo klaar.

Hij is in een jaar tijd 10cm gegroeid, nu 96 cm en 15, 3 kg. Gaat allemaal prima!



Trui hopelijk is Broekje een beetje opgeknapt! Veel plezier in jullie huisje!



Oh en nu kan ik de andere reacties niet meer zien en ik heb geen idee waar Schaap en Lelie het over hadden! Sorry!



Hier gaat alles goed, volgende week termijnecho, ben dan rond 11 weken!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat t goed ging Rouge, zelfde als hier dus qua extra opdrachten . En wat is hij gegroeid zeg! Flinke knul! Fijn dat jij je goed voelt en alweer op naar de termijnecho, wat gaat t dan alweer snel ineens.



Trui, hoe gaat t daar? Hoop dat jullie ook een fijn zonnetje hebben vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja waar hadden wij het ook weer over.... Moest zelf even terug scrollen



Lekker hoor, die Rougefils! Curves zagen er ook prachtig uit! Ik ben nu wel erg nieuwsgierig hoe schaap die opdrachtjes moet voltooien. Tis niet bepaald dat hij vaak tekent, laat staan een rechte lijn! Of dat ik hem ooit gevraagd heb een auto te bouwen van blokken. Niet dat ik twijfel aan zijn bouwtechnisch inzicht hoor Maar schaap en op commando dingen doen... wat ik zeg, ik ben errug benieuwd



Trui, hopelijk genieten jullie daar nog flink, tussen het ziekzijn door.



Hier een dagje vrij en samen thuis. Eindelijk eens mijn hoekje op zolder geordend, en de cadeau's voor aanstaande maand op orde en ingepakt. Ook heerlijk een filmpje gekeken want daar komt het savonds gewoonweg niet meer van omdat ik dat niet volhoud tot zo laat. Fijn, zo'n dag!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Schaap fijn zo'n dag!

Hier werd op t cb alles voorgedaan en was t dus een kwestie van nadoen. Romomeisje is ook niet bepaald van dingen op commando doen, maar arts was lief en rustig en t ging eigenlijk prima. Verder vooral veel vragen of ze bepaalde dingen al kan of doet. Ze was ondertussen flink aan t kletsen en doen in de ruimte, dat zien ze natuurlijk ook terwijl ze bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie de arts of de vpk? Want dat maakt hier ook nog wel verschil... al zijn ze beiden wel ok en lief. Bij de vpk lijkt dat iets natuurlijker te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat klets ik ook. Voorlopig staat die afspraak hier nog niet gepland en ik zie het wel gebeuren dat ik daar in januari zelf achteraan moet bellen. Als ik het niet zelf ook vergeet



Ik ga mn jongens ophalen!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk . Merk t verschil hier ook niet... Neem aan dat je met Lam ook nog controles hebt? Kun je ze misschien mooi combineren.
Alle reacties Link kopieren
Nee met 2 jaar pas weer, dus dat duurt nog een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het aankomende cb bezoek van Broekje...

Zodra ik daar binnen kom doet ie nooit wat ik hoop/wil ;)

Ach, we gaan het zien. Hier wel een gecombineerde controle dan. Lekker makkelijk!



Wat is Rougefils lekker gegroeid zeg! Fijn!



Lekker zo'n dagje samen Schaap. Klinkt fijn



Jongens zijn goed opgeknapt! Vandaag lekker gewandeld met de mannen. Zou een km of 5 zijn, maar was stiekem het dubbele

Het was heerlijk weer, lekker genoten!

Beetje jammer dat mijn hoofd nu dicht zit
Alle reacties Link kopieren
Oh arme Trui! Niet leuk!



Bij Rougefils werd alleen dat vrachtwagentje voor gedaan, die vormenstoof moest hij zelf uitzoeken. Ze moeten 3 van de 4 vormen kunnen. Wij hadden de vpk. Ik vind haar op zich wel oké, maar in het begin werd ik heel erg onzeker van haar. Rougefils is helemaal gek op de arts, wilde meteen bij haar naar binnen lopen... en vorige keren liet hij dat ook al heel duidelijk merken... Dat soort vragen heeft onze vpk ook gesteld, Romo. Ze vond hem wijs. Prima..

Het was een heel gezellige dag



Schaap klinkt goed je dag! Ik ben benieuwd hoe eigenwijs Schaapje zal zijn. Rougefils was vandaag heel braaf, op zijn best zeg maar, tot hij er achter kwam dat de wielen van de auto stuk waren, maar de woede duurde kort.
anoniem_118291 wijzigde dit bericht op 17-11-2014 20:18
Reden: Ik was nog niet klaar...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vormenstoof doen ze hier ook niet voor hoor . Geloof dat t driehoekje wordt gezien als lastig, deze zat er als eerste in dus daarna was t wel prima. Had niet t idee dat Romomeisje de arts (her)kende, zo vaak zijn we er ook niet geweest.



Trui, heerlijk zo'n dag alleen een beetje jammer dat jouw hoofd nu vol zit. Lekker even in een heet bad vanavond? Al gezwommen daar? Vond dat best een leuk bad en Romomeisje vond die glijbaan geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo dames, toch allemaal overgestapt op fb? Of hebben we gewoon een heel saai nietnoemenswaardig leventje op het moment? Of natuurlijk gewoon een bomvol levenzovlakvoordefeestdagen



Ik heb zelf verder niets te melden hoor. Op een vreselijk confronterend gordon-avondje gisteravond na kabbelen we hier rustig voort. Alleen die winter... blegh. En het wordt al echt koud ook. Vindikmaarniets.

Zo, en nu weer aan het werk. Ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Nou, vooral dat laatste! Ik krijg een leuk bedrag terug van de belastingdienst en ik ben nu aan het kijken of dít het moment is om te beginnen aan mijn grote-mensen-droom: een eigen stoffenwinkel, waar wel is wat je zoekt.



Daarnaast rolt er nogal het een en ander onder de naaimachine vandaan en ben ik nog steeds bedrijvig als gastouder. Ik geloof dat ik vanavond wel even kom buurten :-)
Alle reacties Link kopieren
Wow Lelie dat zou gaaf zijn!!!

Dromen is heerlijk en zeker als realiseren een optie is



Hier erg druk geweest met zieke dreumes, zelf ziek én allerlei andere 'moetjes' de afgelopen week..



Nu lichtpuntje van maandag vrij!! (echt vrij- de dames gaan een extra dag naar de opvang ivm notaris afspraak) en t weekend niks gepland. Heerlijk!



En mijn team waar ik leiding aan geef sinds kort is heel leuk, krijg er energie van



En natuurlijk t geweldige nieuws qua wonen. Ik krabbel direct op 😃



Later meer.
Alle reacties Link kopieren
Wow Lelie, dat zou gaaf zijn!! Wordt het een webshop of denk je gelijk groots als in een heus eigen winkeltje waar je kan voelen voor je koopt?



Hani, heerlijk vooruitzicht, zo'n dag! En goed te horen van je baan!!
Alle reacties Link kopieren
Nou die winter vind ik ook niets hoor... bah... geef mij maar zomer of lente.



Hani, wat een lekker vooruitzicht, geniet er van!



En oh Lelie wat een mooie droom, dat klinkt goed, ga je dan ook dingen maken?



Hier wordt mijn to do lijst alleen maar langer.. pffff nakijken, toetsen maken, studiewijzers maken, leerlaagcoordinatie over moeten nemen van een collega dus toetsen maken en studiewijzers x2. Ik maak ieder jaar nieuwe toetsen, vandaar.. studie... en dat in een weekend.

En ik wil ook nog vrije tijd hebben en tijd voor mijn mannen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, daar ben ik dan. Niet helemaal op het tijdsstip waarop ik normaal gesproken online wil zijn, maar ja... Daar dacht mijn zoon vandaag dus compleet anders over. Jammer, want als hij over pak en beet 1,5 uur weer moe zat is om in bed te gaan, wordt zijn zus wakker.

Ik ga dus straks maar lekker stof knippen en mijzelf nuttig maken... Dan voelt het niet zo heel stom, hoop ik.



Verder, las ik over het weer. Wat zijn het donkere dagen! Zo'n dag als gisteren was dan ook echt even een cadeautje. Wat is het dan heerlijk, om mijzelf weer op te laden in het zonnetje. Gewoon even die warmte voelen en het licht opnemen. Letterlijk opladen dus.

Nu gaat het nog wel, gezelligheid met alle lichtjesfeesten en zo. Maar straks, halverwege januari, als die feestvreugde ook alweer lang verdwenen is, dan zal de winter wel even flink toeslaan. Ik hoop dat we weer zo'n koude week krijgen, waarbij het lekker open trekt. Zeg dat maar niet tegen lelieman, die ziet dat (zakelijk) allemaal niet zo zitten



Overigens heb ik wel al schaatjes voor leliepeuter op de kop getikt. Bij een buurvrouwtje, van die dubbele ijzers. Kan ze in met haar snowlaarsjes.



Overigens heb ik adv jullie verhalen wel even de vormenstoof erbij gepakt in de bieb. Ik heb dat ding dus niet (en nee, bebelis krijgt die ook niet van de goedheiligman). Maarbij de bieb kan je ook (educatief) speelgoed lenen, waaronder een vormenstoof. Ik heb 'm niet meegenomen; leliepeuter is nu meer van het puzzelen. Maar ze kon het wel. Mooi, hoef ik me daar geen zorgen over te maken

En hier inderdaad ook een combi-bezoek.



O ja, zorgverzekeringen... Dat uitzoekwerk komt er ook weer aan (ondertussen voor de gezelligheid de radio aan. Zoonlief kletst niet echt de oren van mijn hoofd, hij gilt liever. Nu trouwens gelukkig niet, anders zitten we straks met z'n alle beneden ).



Rouge, je hebt het maar weer lekker druk zo... Mijn hemel! Hoezo moest je die leerlaagcoordinatie overnemen? Vanuit je opleiding of wegens uitval? Als het dat laatste is, hadden ze dan niet beter een ander kunnen zoeken? Gezien de drukte die je opleiding mee brengt? Hopelijk wordt de vermoeidheid al minder en weet je al wat meer energie uit het lijf te wringen.



Hani, wat een lekker vooruitzicht! Een rustig weekend en maandag echt even vrij! Hopelijk is je dreumes (!!) alweer beter!



Schaap, het wordt in eerste instantie wel een webwinkel. Maar met extra's. Wil mijn plannen hier nog niet verkopen, dus daar kom ik op terug. En ik wil zelf ook gaan maken, in de toekomst. Maar eerst dit...
Alle reacties Link kopieren
Mooie plannen Lelie!

Maar jemig, echt heul vroeg was jij deze morgen zeg! Her was het de gebruikelijke 6.15, meer dan vroeg genoeg!

Fijn weekend Hani, geniet ervan.

Schaap, hoewel confronterend bevalt de Gordon-training wel?

En jij sterkte Rouge, I know the feeling. Ook ik mag dit weekend weer aan de bak terwijl ik deze week al vier dagen heb gewerkte waaronder twee dagen van 12 uur...



Ik word langzaamaan een beetje moe zeg maar. Echt aftellen naar de kerstvakantie, dan zit die extra klus van m'n werk erop (ja, zelf om gevraagd maar is echt te veel om er bij te doen) en heb ik zeker 7 dagen achter elkaar vrij



Winter, geweldig! Ik ben erg blij als het weer koud wordt, dat halfzachte halfbakken herfstweer ben ik wel klaar mee.



Zo, nu mezelf bij elkaar rapen om toch maar de stofzuiger te pakken. Sinds maandag niet meer gedaan en inmiddels ligt er een complete babymaaltijd onder de tafel waar hij straks vliegensvlug naar toe zal kruipen (ja, m'n baby is in beweging en grote zus en moeders moeten daar nog even aan wennen)
Alle reacties Link kopieren
Jee Lelie wat was jij vroeg en Biboek ook.

Wij knepen em ook want Rougefils was gisteren om 5 45 wakker. Gelukkig liggen we nog met zijn drieën in bed en hoorden we om 8.30 pas: ik ben wakkeeeeer!!!



Lelie je plannen klinken echt zo gaaf!



Biboek jij ook al zo druk. Ik kijk ook al uit naar de vakantie. Kan ik achterstallig werk inhalen werk en studie.



Leerlaagcoordinatie is vanwege een gedeeltelijk uitgevallen collega en klas wordt overgenomen door een nieuwe collega wat inhoudt dat de coördinatie automatisch naar mij gaat..... vermoeidheid is niet minder trouwens. Duurt volgens mij nog een paar weken. Je begint het echt al te zien, nu al!



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Eigenlijk bedtijd, maar kwam even zwaaien! Drukke week hier, maar dat doe ik mijzelf ook lekker aan Moet ik mij ook maar niet voor vanalles opgeven.



Rouge, jup... Bij nummer 2 denkt het lijf: he! Dit ken ik nog! Laten groeien die boel! Je gaat opnieuw de grenzen van je buik opzoeken :-D



Biboek, weer blij? Ik stond vanmorgen te vernikkelen, met het buiten spelen. En nachtvorst... Volgens mij komt de winter toch echt deze kant op.



En nu duik ik snel mijn bedje in. O nee... Eerst nog even kolven. Gelukkig trekt James mijn borsten in maximaal 10 minuten leeg en kan ik daarna gelijk door
Alle reacties Link kopieren
Nog even voor ik naar school in Romostad moet, even geen zin, ik ben zo moe!

Slapen gaat goed, maar bijna 9 uur slaap is blijkbaar niet genoeg.... ik kom bijna niet aan studie toe vanwege vermoeidheid. Niet leuk, wel logisch! Wel 12 weken nu, dus zal vast minder worden!

Binnenkort ook maar het nieuws droppen op werk. Ze zullen het niet leuk vinden. Vervanging was de vorige keer een drama. Sommige kinderen hebben het nog over die man, het is 3 jaar geleden!



Lelie succes met je drukke week, ik hoop dat het wel leuk is allemaal.....



Sinterklaas was deze week op het kdv. Rougefils vindt het eng..... of spannend. Ik weet het niet. Komt vast goed toch?



Nu echt naar de trein, gezellig met dame uit Leliedorp, hoef ik niet alleen!
Alle reacties Link kopieren
Oef Rouge, pittig zo met die vermoeidheid! Ik heb met je te doen... ik herinner me nog maar al te goed hoe doodop ik was tijdens mijn zwangerschappen! En die man... dat kan ik me ook nog wel herinneren! Hopelijk vinden ze een betere vervanger dit keer.



Lelie, lekker druk



Wij hadden vandaag weer eens zo'n dag. Schaap werd al jammerend wakker en dat is zo'n beetje de hele dag doorgegaan. Het is ook een rare week, deze week. Mijn eigen schema is omgegooid vanwege cursussen, en dus zijn de jongens ook op andere momenten op andere plekken. Dat, en sint. Denk ik... al lijkt hij daar niet heel veel mee bezig. En behalve een boekje van de bieb wat elke avond voorgelezen wordt doen we er hier vooralsnog niet veel mee. Dat journaal zijn we al een week vergeten, de schoen mag van t weekend weer. Aan de andere kant, vorig weekend was sinterklaas in de dierentuin. En schaap moet daar niets van weten! Die vroeg of we direct door konden lopen naar de dieren Nou ja goed, nog een week. En dan de verjaardag er achter aan. Overige feestdagen en het wordt weer rustig. Hopelijk niet zo koud...



Wie vroeg dat ookalweer, of de gordontraining een succes is? Dat is het zeker!! Een absolute aanrader!!! Pom heeft een erg goede trainer uitgezocht en we hebben een leuke groep ouders. Ik steek er veel van op. Krijg veel bevestiging in wat ik al doe en/of denk dat ok is. En tegelijkertijd komen er wat onbewuste overtuigingen naar boven die de boel weer lekker in de weg staan. Die dus nu opgeruimd kunnen gaan worden.



Wij hebben een schoenen issue. Schaap heeft nieuwe nodig. Maar in de winkel wil hij niets passen. Ik ga maar wat online bestellen denk ik. Hebben jullie merken die goed bevallen en heel soepele zolen hebben? En niet tegen de 100 euro lopen? Ik zag vandaag wel wat stoere schoenen, heel soepel, duidelijk kwaliteit en daar was het kaartje ook naar. Heb ik er geloof ik toch niet helemaal voor over.



Ah, biboek vroeg dat, zie ik nu ik terug scroll Houd je het een beetje vol nog? Biijnnnna kerst!



Trui, alweer thuis en druk aan het werk? Hoe is het met de jongens? Nog snipverkouden of inmiddels verlost van alle bacillen?



Ik ga naar bed... ik mag het alleen doen dit weekend dus kan ook wel wat slaap gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wow; in ene is er weer wat geschreven!



Rouge, balen dat je zo niet aan je studie toe komt... Wel begrijpelijk met die vermoeidheid! En die man (jongen), ik weet het ook nog! Hopelijk vinden ze nu een betere, en niet dat je straks alweer puin kan ruimen!

Maarrrr... Trimester 1 zit er op



Schaap, schema's omgooien werkt inderdaad niet bevordelijk. En ongemerkt pikken die sensoren toch heel wat Sinterklaasprikkels op. Schoen zetten wordt hier ook vaak vergeten.



Ik ga nog even verder. Ik doe mee met een swap en wil morgen verzenden. Als die af is, nadenken over mijn lootje binnen de familie. En dan op naar jullie! Voor de kerstpakketten! Ik heb echt een onwijs leuk idee voor mijn lootje, nu nog hopen dat ik dat ook binnen budget red ;-(
Alle reacties Link kopieren
Ja 1e trimester zit er op en ik zit er best tegen op om het te vertellen op mijn werk, eerlijk gezegd. Maar ik weet dat ik er niet te lang mee moet wachten, sommige leerlingen vinden me de afgelopen weken wat dikker geworden ( ). Ik vermoed dat de 1e roddels er zijn. Volgende week maar een moment zoeken om met mijn leidinggevende te praten.



Vannacht een lange nacht gemaakt, Rougefils werd na 7.30 wakker en hij is al heerlijk actief...

Op school is die laatste les van 19.30 tot 21.00 zo vermoeiend, ik ben dan echt al bezig met de wekker die om 5.30 gaat op vrijdag.

Maar deze week nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nog 3 weken tot de kerstvakantie!



Oh ja lootje, ideeën genoeg, nu nog uitvoeren....



Ja schema's omzetten is niet fijn. Ik ben de komende weken zo druk. Cursus op vrije dag, ouderavonden, studie. Teveel 's avonds niet thuis. Ik zit er zelfs aan te denken om me een keer een dag ziek te melden als ik geen compensatie kan krijgen. dat is eigenlijk niets voor mij maar goed...



Schaap succes dit weekend!



Hoe is het met de rest? Wat een rust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven