Bezorgd om wat verloskundige zei.

01-11-2014 18:49 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Tijd geleden, maar toch terug. Hele tijd geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben een jonge meid van 17. Mijn moeder is volledig op de hoogte en weet dus dat ik zwanger ben en zij steunt mij. Ik loop inmiddels bij een verloskundige en ben 15 weken en 1 dag zwanger. Op de echo zag tot nu toe er alles goed uit, het kind was heel bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ik kwam bij de verloskundige een hele vragenlijst invullen en heb dus verteld dat ik eerder een abortus heb moeten plegen met 17 weken en mijn verloskundige schrok daarvan, dat het een curettage was terwijl het kind 17 weken was. Mijn verloskundige heeft gelijk contact gemaakt met mijn abortus kliniek en kreeg de persoon aan d lijn die mij ook had behandeld, zij vertelde dat mijn baarmoedermond 13 millimeter geopend moest worden, maar in de wet mag je maar tot 10 millimeter openen en dat was bij mij 3 millimeter teveel met als gevolg dat mijn baarmoedermond door die fout nu verzwakt kan zijn en nu heb ik van alles opgezocht op internet, maar wordt ik steeds ongeruster, ik durf eigenlijk vrijwel niet meer te lopen of te zitten en wil liever plat op bed liggen. Over 2 weken heb ik afspraak en gaat ze kijken of mijn baarmoedermond nog gesloten is, maar als dat niet zo is, ik dus een cerlage krijg, maar zelfs die niet 100% is. Maar dus ging ik beetje zelf op onderzoek uit.



Ik maak me reuzen zorgen want wil gewoon de zwangerschap uitdragen, maar mijn baarmoedermond voelt zacht aan zit wel diep binnen, maar de opening is wel open en dus raak ik gestrest ik heb de afspraak pas over 2 weken, maar heeft iemand ervaring met een zwakke baarmoedermond? weet iemand of ik er nu achter ben gekomen dat mijn baarmoeder zwak is. Het is wel een klein beetje open en de baarmoedermond voelt zacht aan, weet iemand of ik nu toch maar direct mijn verloskundige moet contacten?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Starry-Sky,



Ik lees sinds het begin mee, maar dit is de eerste keer dat ik iets schrijf. Natuurlijk schrok ook ik wel even van je situatie, ik denk dat dat ook niet zo gek is. Gelukkig heb je hier op het forum behalve mensen die direct hun oordeel klaar hebben ook hele lieve Doreia's die constructief meedenken en je geruststellen! Hoe meer ik van je lees, hoe meer je bezorgdheid om je kindje me ontroert, zoals hier:



quote:starry-sky schreef op 16 november 2014 @ 15:29:

Heeft iemand ervaring met zwanger zijn in de 20 weken en oud en nieuw? het kindje gaat toch schrikken van al die knallen enz?

Zelf ben ik ook in verwachting. Ik mag dan getrouwd zijn en een stuk ouder dan jij, maar ook ik vind het soms hartstikke eng! Sommige onzekerheden, zoals die die jij hier beschrijft, horen gewoon bij het zwanger zijn. Of je nou 17 bent of 30. Die gevoelens zijn heel normaal.

Wel heb jij er nog een flinke portie moeilijkheden bij gekregen, wat het nog spannender maakt. Vooral van je opmerking over het familielid schrok ik. Ik hoop dat je hier op het forum je ei kwijt blijft kunnen en dat je ook 'in het echt' lieve mensen om je heen hebt die er voor je zijn.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een klas voor meiden die zwanger zijn en of al kinderen hebben.



Vorige keer in de pauze kwam een vriendin van vriendinnen en die liet haar echo foto's zien en zei dat je op de echo's naarmate de zwangerschap vordert je echt wel kunt zien op wie de baby lijkt kwa gezichtsuiting. Is dat zo?



En op wat moet ik letten hoe ik erachter kom of het kindje op mijn ex lijkt, waar moet ik naar kijken? Ik wil namelijk ook zonder DNA test kunnen zien of mijn baby op mijn ex lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je niet. Een baby lijkt eigenlijk nooit op een volwassene, als hij al lijkt op zijn ouders dan lijkt hij op hoe de ouders er als baby uitzagen.
Alle reacties Link kopieren
Er moet toch wel iets zijn.



Voorhoofd bijvoorbeeld en stand van de ogen.

De kleinste details want ik weet niet hoe mijn ex eruit zag als baby.



Maar voorhoofd, stand van de ogen en eventueel de neus daar kun je toch naar kijken. Ik ken mijn ex bijna van top tot teen.
quote:starry-sky schreef op 21 november 2014 @ 18:19:

Er moet toch wel iets zijn.



Voorhoofd bijvoorbeeld en stand van de ogen.

De kleinste details want ik weet niet hoe mijn ex eruit zag als baby.



Maar voorhoofd, stand van de ogen en eventueel de neus daar kun je toch naar kijken. Ik ken mijn ex bijna van top tot teen.Baby's lijken niet altijd op ouders. Mijn broer lijkt alleen op zichzelf, niet op mij, niet op mijn moeder en ook niet op de vader. En hij heeft ook nog een andere huidskleur, toch is hij echt van mijn beide ouders. Alleen aan de hand van DNA kun je zeker weten wie de vader is.
Alle reacties Link kopieren
Je bent er toch zo zeker van?



Dit is niet het moment om je hier mee bezig te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 21 november 2014 @ 18:30:

[...]



Baby's lijken niet altijd op ouders. Mijn broer lijkt alleen op zichzelf, niet op mij, niet op mijn moeder en ook niet op de vader. En hij heeft ook nog een andere huidskleur, toch is hij echt van mijn beide ouders. Alleen aan de hand van DNA kun je zeker weten wie de vader is.Dat klinkt wel heel anders. Is er een dna-test gedaan bij je broer dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee die kan pas op het moment dat de baby er is.



Maar mijn ex lijkt ook op zijn vader die zijn net 1 druppel water bij elkaar. Karakter plus uiterlijk.



Daarna moet ik dat ook eerst voor elkaar krijgen dat er een DNA test komt
quote:starry-sky schreef op 21 november 2014 @ 18:19:

Er moet toch wel iets zijn.



Voorhoofd bijvoorbeeld en stand van de ogen.

De kleinste details want ik weet niet hoe mijn ex eruit zag als baby.



Maar voorhoofd, stand van de ogen en eventueel de neus daar kun je toch naar kijken. Ik ken mijn ex bijna van top tot teen.



Nee, een kleine baby verandert nog enorm van uiterlijk. Oogkleur kan veranderen, haarkleur verandert en de neus van een baby lijkt nog helemaal niet op de neus die je kind als kleuter zal hebben.

En dan mijn oudste, vanaf ongeveer een jaar oud lijkt ze precies op mij. Ze lijkt in niets op haar vader.
Lieve Starry, het allereerste wat ik riep toen ik Dorian voor het eerst zag was: wat lijk jij op je zwager! Nou, dat heeft wel 2 maanden geduurd... man was bijna overtuigd dat ik een leuke avond met zijn broer had gehad en nog altijd heeft hij gedragingen die ons beide aan zijn oom doen denken. Maar ik weer 32111% zeker dat onze zoon van mijn man is.



En op de echo leek hij naderhand heel erg op de baby in onze armen. Dus de echo en de baby waren gelijk aan elkaar. Maar van wie het neusje is, van wie de oren zijn en welke ogen hij heeft, dat wisselt werkelijk per maand. En dat komt omdat een baby nog geen echte botstructuur heeft wat nodig is om een persoon zijn echte eigen gezicht te maken. En verder was Dorian pikzwart bij de geboorte, maar is nu hoogblond. Mijn haarkleur, niet van zijn donkerharige vader. Zegt dus ook al niets.



Want even: Als je het al op de echo foto's zou kunnen zien, waarom dan moeilijke DNA profielen maken en controleren? En de rechter zal er ook niet mee akkoord gaan.



Maak jezelf nu niet gek. Doe een DNA test met de vermeende vader, dan kun je die uitsluiten dan wel als vader benoemen. Maak je pas zorgen wanneer er uit de DNA test blijkt dat ex NIET de vader is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Purpie schreef op 18 november 2014 @ 21:42:

Lieve Starry-Sky,



Ik lees sinds het begin mee, maar dit is de eerste keer dat ik iets schrijf. Natuurlijk schrok ook ik wel even van je situatie, ik denk dat dat ook niet zo gek is. Gelukkig heb je hier op het forum behalve mensen die direct hun oordeel klaar hebben ook hele lieve Doreia's die constructief meedenken en je geruststellen! Hoe meer ik van je lees, hoe meer je bezorgdheid om je kindje me ontroert, zoals hier:





[...]



Zelf ben ik ook in verwachting. Ik mag dan getrouwd zijn en een stuk ouder dan jij, maar ook ik vind het soms hartstikke eng! Sommige onzekerheden, zoals die die jij hier beschrijft, horen gewoon bij het zwanger zijn. Of je nou 17 bent of 30. Die gevoelens zijn heel normaal.

Wel heb jij er nog een flinke portie moeilijkheden bij gekregen, wat het nog spannender maakt. Vooral van je opmerking over het familielid schrok ik. Ik hoop dat je hier op het forum je ei kwijt blijft kunnen en dat je ook 'in het echt' lieve mensen om je heen hebt die er voor je zijn.Wat een lieve reactie. Ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
quote:Nikkie79 schreef op 21 november 2014 @ 18:37:

[...]





Dat klinkt wel heel anders. Is er een dna-test gedaan bij je broer dan?Verschillende huidskleuren komen in mijn familie veel voor omdat we allemaal gemixte mixen zijn. Er is inderdaad helaas een dna-test geweest. Mijn vader snapt helemaal niks van genetica, maar hij is toch echt de vader. Hij dacht ook al dat het onmogelijk is dat twee mensen met bruine ogen een kind met blauwe ogen kunnen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is dat ik hier geen foto's van mensen mag plaatsen vanwege privacy anders had ik mijn ex en zijn vader hier geplaatst.



Ik hoop dat ik herkenning in mijn kindje van mijn ex zie. DNA testen rechtszaken zijn zo vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
je moet maar geluk hebben! Ik heb met 29 weken een 3d echo laten doen en ons meisje had toen echt mijn wangen en puntje van de neus en de vorm neus en voorhoofd van mijn man!

Maar mijn moeder is gekleurd en mijn zusje en ik zijn toch echt wit en mijn zusje heeft de blauwe ogen van mijn vader, maar wel kroeshaar. En ik heb het steile haar van mijn vader maar wel weer de bruine ogen van mijn moeder. Als je ons samen ziet zeggen mensen vaak dat we geen zussen zijn! Er zijn dus allerlei combi's mogelijk. En ondanks dat mijn man en ik allebei wit zijn, kan mijn kindje best een kleurtje hebben. Genen kunnen raar zijn.
quote:starry-sky schreef op 21 november 2014 @ 21:03:

Het is dat ik hier geen foto's van mensen mag plaatsen vanwege privacy anders had ik mijn ex en zijn vader hier geplaatst.



Ik hoop dat ik herkenning in mijn kindje van mijn ex zie. DNA testen rechtszaken zijn zo vermoeiend.Dat zij toevallig op elkaar lijken wil helemaal niks zeggen.
quote:starry-sky schreef op 21 november 2014 @ 21:03:

Het is dat ik hier geen foto's van mensen mag plaatsen vanwege privacy anders had ik mijn ex en zijn vader hier geplaatst.



Ik hoop dat ik herkenning in mijn kindje van mijn ex zie. DNA testen rechtszaken zijn zo vermoeiend.Maar het is de enige echte manier om te bewijzen dat iemand de vader is. Een gelijkenis is niet voldoende. Waarom bijt je je er zo in vast? Edit: ik vind mijn zoon vandaag onwijs veel op Dirk Kuyt lijken, terwijl ik de beste man nog nooit in het echt heb gezien, laat staan dat hij de vader kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gedroomd over de baby en het was een best leuke droom.



Ik zat op de bank met de baby en keek hem aan zijn ogen waren open en op een gegeven moment kwamen alleen zijn ogen in beeld die sprekend op die van mijn ex lijken.



Mooie blauwe ogen wat baby's normaal nog hebben en gewoon de vorm van de ogen daar kwamen echt de ogen van mijn ex uit.



Toen zei ik in mijn droom dat ik naar de wc moest en toen werd ik wakker en moest ik inderdaad naar de wc.



En ik heb gedroomd vooral over de ogen van mijn baby. Iemand hier verstand van?
Alle reacties Link kopieren
Als je graag wil horen dat dit het bewijs is dat het kindje van je ex is, helaas niet waterdicht

Als je zwanger bent droom je vaak wat meer en heftiger/gekker dan normaal. Het is dus niet zo gek dat iets waar je zo mee bezig bent terugkomt in je dromen. Je wil graag dat het van hem is, dus droom je daarover.

Verder sluit ik me aan bij de rest, je zal toch echt DNA onderzoek moeten laten doen. Een baby lijkt iedere dag weer op iemand anders. Mijn dochtertje heeft in haar eerste jaar sprekend op mij, m'n moeder, m'n zusje, m'n schoonmoeder, haar broer en haar vader geleken. En iedereen zag er iemand anders in. Nu nog steeds veranderd haar gezichtje iedere maand.



Ik hoop dat je uiteindelijk gaat voor een goede/normale verstandhouding met de vader. Geld is niet alles, zeker niet als het spanning oplevert voor jullie kindje. Het lukt me niet om het goed te verwoorden (slecht geslapen :-) ) maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Niet ieder gevecht is het vechten waard.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet dat het maar een droom is maar als de baby er zo uitziet als in mijn droom dan is het petje af hoor. Een mooi gezond babytje. Natuurlijk zal ik wel DNA test laten doen ik weet dat he van mijn ex is maar hij ontkent, maar ergens weet hij ook best wel dat het van hem is.



Wat die familielid betreft het is geen echte familie dus geen bloedverwant dus ook niks bij hem wat in de familie zit. Hij is geen echte familie. Hij draagt niet het DNA of gene van de familie met zich mee gewoon niks.
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval heerlijk dat je over je mooie baby droomt! Dat lijkt me een goed teken, dat jij je aan t voorbereiden bent op je baby en er naar uitkijkt.



Verder snap ik helemaal dat je je ex een test wil laten doen. Ik hoop alleen dat je, hoe t ook loopt, voor ogen houdt dat je kindje meer heeft aan een goede of geen relatie met de vader dan aan twee ouders die van het ouderschap een groot gevecht om geld maken. Ik zeg dit even als kind van een vader die nooit zijn verantwoordelijkheid genomen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets doms gedaan. Mijn tante is kraamverzorgster en ik moest extra vitamine pillen nu slikken maar dus heeft ze van de apotheker. Multi Compleet gekregen nou heb ik vandaag het eerste tabletje ingenomen ik las de bijsluiter en stond er: Niet geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.



Nu heb ik dus 1 tablet ingenomen en stond er dus Niet geschikt voor zwangere vrouwen. Wat moet ik nu doen kan die 1ne tablet kwaad?
Alle reacties Link kopieren
Denk het niet, dat ene tabletje. Ik las dit op apotheek.nl

In grote hoeveelheden kunnen de vitamines A en D schadelijk zijn voor de ongeboren baby. Gebruik tijdens de zwangerschap daarom per dag niet meer dan 3000 microgram vitamine A en niet meer dan 15 microgram vitamine D. Let hier op als u verschillende vitaminepreparaten tegelijk gebruikt!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
In dit doosje zit



Vitamine A: 400 mcg per tablet

Vitamine D: 6,0 mg per tablet
Nee dat is niet erg maar stap over op een multivitamine voor zwangere vrouwen, daar zitten de juiste hoeveelheden in.
Bij Etos heb je hele fijne Multivitamines voor zwangere vrouwen en (al denk ik meer dat het voor je eigen idee is dan dat dit helpt) voor 3 euro kun je olie kopen voor over je buik, tegen striae.

Verder veel water, thee en dergelijke drinken, liefst 2 liter per dag.



En dromen: ik droomde echt heel levendig. Dat hoort ook bij een zwangerschap. Ook dat ik tot de ontdekking kwam dat het kindje in mijn buik niet van mijn man was, maar van een heel eng vies mannetje in een kamer. En ik was echt totaal ontdaan in mijn droom dat hij de vader was. En toen ik wakker werd en ontdekte dat het slechts een droom was, was ik zó opgelucht!

Een andere keer droomde ik dat ik in de wachtkamer zat met andere zwangere vrouwen. Een voor een werden we opgehaald door een Neanderthaler van een zuster, die de baby dan liet bevallen en met de baby ik de hand, alsof het een boodschappentas was, mee wegliep. En ik zag dat en zat angstig op mijn beurt te wachten. Heel bizar.

Hang niet teveel op aan je dromen. Het brengt je niets dan stress. Pieker er niet teveel over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven