Lijf & Lijn alle pijlers

Groene smoothies om gewicht te verliezen?

19-11-2014 14:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu twee weken een maaltijd shake geprobeerd, mijn darmen vinden het niet leuk meer. (Lichte vorm van lactose intolerantie en die melkpoeder die er in zit helpt daar dus niet aan mee)



Ik wil dus graag overschakelen op groene smoothies. Ik doe het nu zo: s'ochtends normaal ontbijten met havermout, rijstemelk, blauwe bessen, chia zaden en goji bessen. En dan wil ik de maaltijd-shakes die ik nu als lunch en avondeten neem vervangen door groene smoothies. Tussendoor neem ik nog een spelt cracker met hummus of geitenkaas.



Heb jij een lekker, snel en gemakkelijk recept voor een groene smoothie? Ik ben erg benieuwd! Ervaringen zijn ook welkom
Ik maak altijd in de ochtend een shake met water, kiwi, spinazie en bleekselderij. Erg lekker, simpel en niet al te duur.



Maar wil je echt je avondeten vervangen door een shake? Ik ben er zelf van overtuigd dat het niet de truc is om te gaan diëten, maar om je eten en leefstijl aan te passen. Dat heeft bij mij nu al 4 kilo afvallen opgeleverd. En ik geniet nog even veel als andere, want echt niet dat ik alles laat staan.
Alle reacties Link kopieren
@N93 het is voor nu alleen even voor de vakantie in januari. Even in shape komen, ik ga heel langzaam weer opbouwen naar vast voedsel avonds. Die shake voor lunch wil ik er graag hoe dan ook inhouden. Lekker makkelijk en snel tijdens mijn werk aangezien ik geen pauze heb en het ochtends al kan maken en dan in de koelkast op mn werk zet



Voor de rest helemaal met je eens hoor, maar zoals ik zei ga onverwacht op vakantie en wil echt nog 5 kilo kwijt
Ah oke. Maar dan nog.. als je gewoon gezond en niet teveel eet en 3x per week oid sport, dan kan je die 5 kilo ook prima kwijt raken. Die 4 kilo was ik binnen 1 maand kwijt.



Begrijp me niet verkeerd hoor, zo shake is prima en hartstikke gezond. Maar ik vind niet dat het als afval middel beschouwt moet worden. Dan ben je dalijk je 5 kilo kwijt en moet je nog je stinkende best gaan doen om die eraf te houden. Want je gaat niet je hele leven maaltijden door shakes vervangen.

Waarom niet op een gezonde, normale manier die 5 kilo eraf zonder dat het je daarna al teveel moeite kost om die 5 kilo eraf te houden?



Neem aan dat het een zonvakantie is. Ben je bang dat er naar je gekeken wordt dan ofzo? Ik snap dat niet zo goed. Natuurlijk fijn als je er leuk uit ziet, maar dan op een niet al te gezonde manier willen afvallen alleen maar een vakantie om daarna weer je best te doen om dat zo te houden. Kost je meer moeite en energie dan het nu in 1 x goed te doen.



Maar nog even op je vraag terug te komen..

Ik neem zelf meestal de bovengenoemde shake en wil nog wel is met appel, citroen, komkommer of sinaasappel variëren. Je kan ook boerenkool, andijvie, rodekool, avocado ,sla etc gebruiken.

In fruit zitten best wat suiker dus ik doe meestal 1 stuk fruit door de shake (meestal dus kiwi) en nog 1 los stuk fruit in de ochtend. Gedurende de dag verbrand je dat wel weer. Banaan probeer ik meestal te vermijden. Dat is meer voor fanatieke sporters die spiermassa willen opbouwen. Niet zozeer voor het afvallen. Past natuurlijk wel gewoon in je dagelijkse voeding thuis hoor. Het is niet opeens zo dat een banaan ongezond is



Gewoon even googlen op groenteshakes.
Alle reacties Link kopieren
Thanks n93!
Alle reacties Link kopieren
Super ongezond om af te willen vallen door alleen smoothies of shakes te drinken! Je kunt beter een tijdje minder (of helemaal niet) snoepen, gezond eten en 2x per week gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem elke dag een smoothie als ontbijt, maar alleen op smoothies/shakes leven lijkt me niet gezond....



Je mist dan toch heel veel voedingsstoffen?





Maar goed, de lekkerste smoothie voor mij is komkommer, avocado en kiwi. Evt. aanlengen met een beetje water als ie wat te dik is. En lekker een schepje chiazaad erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook lekker is en gezond, broccoli, spinazie, banaan, amandelmelk en munt. Ik ontbijt er vaak mee, soms laat ik de broccoli weg en doe ik avocado, wel de broccoli koken van tevoren.



Of je er van afvalt weet ik niet, ik doe het omdat ik niet kan ontbijten en iets drinken makkelijker is.
Alle reacties Link kopieren
Rijstmelk en amandelmelk bevatten veel suiker, zonde van de calorieen. Gewoon water drinken, is veel gezonder.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op 21 november 2014 @ 09:44:

Super ongezond om af te willen vallen door alleen smoothies of shakes te drinken! Je kunt beter een tijdje minder (of helemaal niet) snoepen, gezond eten en 2x per week gaan sporten.Dit dus en in plaats van sporten kun je ook elke dag 30 tot 60 minuten gaan wandelen, net zo gezond en veel goedkoper.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 19 november 2014 @ 14:48:

Ik maak altijd in de ochtend een shake met water, kiwi, spinazie en bleekselderij. Erg lekker, simpel en niet al te duur.



Maar wil je echt je avondeten vervangen door een shake? Ik ben er zelf van overtuigd dat het niet de truc is om te gaan diëten, maar om je eten en leefstijl aan te passen. Dat heeft bij mij nu al 4 kilo afvallen opgeleverd. En ik geniet nog even veel als andere, want echt niet dat ik alles laat staan.Dit dus.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 21 november 2014 @ 10:23:

Rijstmelk en amandelmelk bevatten veel suiker, zonde van de calorieen. Gewoon water drinken, is veel gezonder.





Ik dacht altijd dat het wel meeviel. Ik drink zelf geen normale melk. Even opgezocht wat erin zit, is dit echt zo slecht?



Geniet van de subtiele geroosterde smaak van amandelen en les je dorst



100% plantaardig

Van nature vetarm

24 kcal per 100 ml

Bron van vit. E, een antioxidant. Vitamine E draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress*

Licht verteerbaar want van nature lactose- en glutenvrij. *Een gevarieerd, evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl zijn belangrijk voor een goede gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Het aantal calorieën zegt niet zo heel veel, al is 48 kcal per glas (het gemiddelde glas is 200ml) al redelijk wat. Het gaat meer om de samenstelling van de betreffende "melk". Ik zal even kijken of ik die kan vinden.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Wel alles kopieren he ;) maar t is nog niet zo gek volgens mij



Geniet van de subtiele geroosterde smaak van amandelen en les je dorst

100% plantaardig

Van nature vetarm

24 kcal per 100 ml

Bron van vit. E, een antioxidant. Vitamine E draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress*

Licht verteerbaar want van nature lactose- en glutenvrij. *Een gevarieerd, evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl zijn belangrijk voor een goede gezondheid.



INGREDIËNTEN



water, suiker, amandel (2%), tricalciumfosfaat, zeezout, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), emulgator (zonnebloemlecithine), vitaminen (riboflavine (B2), B12, E, D2)



VOEDINGSINFORMATIE (100ml)

energie 102 kJ / 24 kcal

vetten 1,1 g

waarvan verzadigde 0,1g

mono-verzadigde 0,8g

poly-onverzadigde 0,2g

koolhydraten 3,0 g

waarvan suikers sucres 3g

vezels 0,2 g

eiwitten 0.5 g

zout 0,13 g

vitamines

vitamine D 0,75 µg 15%*

vitamine B2 0,21 mg 15%*

vitamine B12 0,38 µg 15%*

vitamine E 180 mg 15%*

mineralen

calcium 120mg 15%*



(*) = van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

lactose: 0g
Alle reacties Link kopieren
Ingrediënten:

water, suiker, amandel (2%), tricalciumfosfaat, zeezout, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), emulgator (zonnebloemlecithine), vitaminen (riboflavine (B2), B12, E, D2)



Voedingswaarde:

energie102 kJ / 24 kcal

vetten1,1 g

waarvan verzadigde 0,1 g

mono-verzadigde 0,8 g

poly-onverzadigde 0,2 g

koolhydraten 3,0 g waarvan suikers 3 g

vezels 0,2 g

eiwitten 0.5 g

zout 0,13 g

vitamines:

vitamine D 0,75 µg 15%*

vitamine B20 ,21 mg 15%*

vitamine B120, 38 µg 15%*

vitamine E180 mg 15%*

mineralen:

calcium120 mg 15%*



Ik word zelf niet vrolijk van "melk" die bestaat uit water en per glas 6 gram suiker oplevert. Suiker is een snelle energieleverancier die in je lichaam direct wordt omgezet in vet. Zonde van de calorieën.



Het vetgehalte is overigens ook verkeerd, het merendeel is verzadigd vet (0,9 gr) en een miniem gedeelte onverzadigd vet (0,2 gr). Het omgekeerde is juist goed.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Het voorbeeld van een uitgekiende reclamecampagne waarin iets als "gezond" wordt afgespiegeld terwijl het juist het tegenovergestelde is. En ook nog eens belachelijk duur voor wat je ervoor krijgt. En dat plantaardige is een wassen neus want het wordt in een fabriek gemaakt. Er is geen plant die amandelmelk produceert.



Voor de calcium hoef je dit ook niet te drinken want in groente zit ook calcium.

Dus als je niet tegen dierlijke melk kan, groente eten.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een discussie over rijstemelk. Ik gebruik het alleen omdat ik een lactose intolerantie heb en havermout echt niet lekker vind in combi met water. dank voor jullie reacties, gaat al 2 dagen prima! Geen last meer van mn buik en absoluut geen honger de hele dag. 2 liter smoothie op een dag vult genoeg en vitaminen aan overvloed!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor amandelmelk heb jij in vredesnaam dan Tallyho?

Bij mij zit er echt geen suiker in.



Interiorjunkie..

Doen waar jij je goed bij voelt.

Niemand kan bepalen wat goed voor je is.

Als jij je bouw en voedingstoffen maar wel binnen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste betwijfel ik als het hoofdbestanddeel van je dagelijkse voeding uit water en suiker bestaat.



Ik heb overigens de ingredienten van Alpro Soya amandelmelk vermeld, overgenomen van de webpagina van de fabrikant. De ongezoete variant is iets gezonder van samenstelling al betaal je nog steeds veel te veel voor iets dat hoofdzakelijk uit water bestaat.



Ingredienten:

Water, amandel (2%), tricalciumfosfaat, zeezout, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), emulgator (zonnebloemlecithine), vitaminen (riboflavine (B2), B12, E, D2).



NUTRITIONELE INFORMATIE (100ML)

energie 52kJ / 13kcal

vet 1,1g

waarvan verzadigd 0,1g

enkelvoudig onverzadigd 0,7g

meervoudig onverzadigd 0,3g

koolhydraten 0,1g

waarvan suikers 0,1g

vezels 0,4g

eiwit 0,4g

zout 0,13g

vitaminen

vitamine D 0,75µg 15%*

vitamine B2 0,21mg 15%*

vitamine B12 0,38µg 15%*

vitamine E 1,80mg 15%*

mineralen

calcium 120mg 15%*



*=15% van de voedingswaardereferenties



lactose: 0g



Omgerekend naar wat je drinkt (2 liter per dag) krijg je alleen al met deze soyamelk 20,2 gram vet binnen. In een gezond voedingspatroon is 15 gram vet per dag het maximum. Al het overige wat je opeet en (verborgen) vet bevat maakt het erger.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Eens met Tallyho, ik heb nog nooit een overtuigende ingrediëntenlijst gelezen op noten- of sojamelkpak. Het is water, bevat 2 tot 7% noten/soja, vaak suiker en een hoop toevoegingen. Je kan het beter zelfmaken en soja is niet gezond, op sommige gefermenteerde versies ervan na.



Als je niet tegen lactose kan of allergie hebt, prima als vervanging af en toe, maar maak je niet wijs dat je ermee gezond bezig bent, tenzij je je amandelmelk zelf maakt. Het is geen vervanging voor echte melk wat betreft voedingswaarde, maar dat zijn halfvolle en magere melk ook niet.



Ik ben overigens wel fan van groene smoothies, het is een makkelijke manier van je groenten en fruit binnen te krijgen en echt wel toe te juichen in plaats van de chemische maaltijdshakes.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet tegen groene smoothies en chemische maaltijdshakes zijn helemaal een gruwel met de troep die erin zit. Ik kan het alleen zelf niet, de hele dag alleen op vocht functioneren. Ik ben een kauwer en als ik de ingredienten van een groene smoothie opeet, word ik er gelukkiger van. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven