Waarvoor gebruik jij de staafmixer?

21-11-2014 23:51 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met het aanschaffen van allerlei dingen voor ons huis. We hebben nog geen blender, keukenmixer en staafmixer. Een staafmixer lijkt ons een goede eerste stap Ik ben erg benieuwd waarvoor jullie de staafmixer gebruiken en hoe vaak per week. Misschien doen we er nog inspiratie mee op



Ik ben o.a. van plan deze te gebruiken voor smoothies en het maken van soepjes en sausen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem nooit. Zonde van je geld, wat mij betreft.



Goede messen daarentegen zijn het geld meer dan waard.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de staafmixer best vaak

- soepen en sausen

- yoghurt, karnemelk, melk met vers fruit (eventueel met bevroren fruit of ijs zomers)

- overnight oats en dan 's morgens even de staafmixer erin

- eieren met spinazie of andere groente klutsen en dan bakken of in de muffinvorm in de oven

- zelf boemboes en curry's maken

- appelmoes glad krijgen

- pesto
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met mijn voorgangers, investeer in een goed messenblok en houd de messen scherp. De keukenmachine gebruik ik heel weinig omdat ik gewoon alles met hand snij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover




Ik heb ook de staafmixer & hakmolen in 1.

Ideaal. Neemt weinig ruimte in, je kan hem overal voor gebruiken en is makkelijk schoon te maken. Je hebt ook een 3-in-1 met nog een slagroomklop-verlengstuk erbij.



Staafmixer voor fruitsap, smoothies, soepen en sauzen.

Hakmolen voor pesto, boemboe's, currypasta, gehakte uien & knoflook.



Voor 15 euro heb je al zo'n 3-in-1 ding.

Geld over? Dan zou ik investeren in een zware pan voor suddergerechten die ook in de oven mag. Zijn prijzig maar heb je jaren plezier van.



Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de staafmixer vaak, voor smoothies met bevroren fruit en vers fruit of shakes.
Alle reacties Link kopieren
Soep

shakes/smoothies/sapjes

Fruitijs ( gevroren fruit, staafmixer erop en je hebt ijs )

hummus

sauzen/dips
Babyhapjes, soepen en humus o.a.
Alle reacties Link kopieren
Hummus, soepen (ik vind gladde soepen vaak lekkerder dan grof, ook groentesoep), pesto, alles waarvoor de blender te groot is. Nootjes hakken enzo in de hakmolen.



Onze oude Braun hebben we nu denk ik zeker 14 jaar, en raakt een beetje op.

Voor slagroom vind ik m niet fijn. Gaat te snel waardoor de slagroom niet luchtig wordt, alleen stijf, en ook weer snel slap als je de rest terug in de koelkast zet. Heeft iemand een tip voor een goede vervanger?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Ik merk op dat sommige de staafmixer echt heel regelmatig gebruiken en anderen wat minder en grijpen naar bijvoorbeeld de blender om uiteenlopende redenen. Dit heeft me geholpen bij het maken van een keuze voor een goede staafmixer bijvoorbeeld een die wel cakebeslag kan maken en ook smoothies met ijsblokjes



Ik zie aan sommige reacties dat mijn openingspost overkomt alsof we nog helemaal niets in huis hebben, maar gelukkig hebben we al wel de basisdingen zoals snijplanken en messen. Ik merk echter dat we inmiddels toe zijn aan nieuwe apparaten. Ik zou namelijk heel graag smoothies willen maken bijvoorbeeld en twijfelde hierbij of een staafmixer of blender het meest geschikt zou zijn. Ook heb ik overwogen een handmixer te nemen, maar zag bij de reviews over sommige staafmixers dat deze ook cakebeslag kunnen maken vandaar dat ik een topic ben begonnen over staafmixers.



Ik heb inmiddels de Braun 745 staafmixer gekocht vanwege de vele positieve reviews! Ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat dit een apparaat zal zijn dat ik veelvuldig ga gebruiken in de keuken! Mochten er mensen zijn die deze staafmixer ook hebben, dan zijn tips, reviews e.d. zeer welkom!



Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik zal als ik deze staafmixer in bezit heb op een gegeven moment vast wel weer jullie hulp inschakelen door te vragen om recepten
Alle reacties Link kopieren
*noteert de Braun 745 om te googlen. Morgen.*
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 23 november 2014 @ 23:37:

*noteert de Braun 745 om te googlen. Morgen.*Haha Als je overtuigd bent geraakt en je besluit tot aanschaf over te gaan, bestel het dan via www.amazon.de Daar is hij wat goedkoper dan in de Nederlandse webshops zelfs met verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:your_luck schreef op 23 november 2014 @ 23:22:



Ik zie aan sommige reacties dat mijn openingspost overkomt alsof we nog helemaal niets in huis hebben, maar gelukkig hebben we al wel de basisdingen zoals snijplanken en messen.





Wij hebben messen die meer dan 100 euro per stuk kosten. Op 1 na, ons schilmesje kostte geloof ik iets van 80 euro. Dat bedoelde ik dan ook met mijn post: investeren in goede messen is het geld meer dan waard.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Voor het maken van soepen, houmous, cake- en pannenkoekbeslag, sauzen, mayonaise, vindaloo- en currypasta, smoothies…

Ik heb er een waarmee ook een garde gebruikt kan worden.

Ik gebruik hem minstens een keer per week
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 november 2014 @ 00:25:

[...]





Wij hebben messen die meer dan 100 euro per stuk kosten. Op 1 na, ons schilmesje kostte geloof ik iets van 80 euro. Dat bedoelde ik dan ook met mijn post: investeren in goede messen is het geld meer dan waard.



Met de aanschaf een spiegelreflexcamera word je niet opeens een hele goede fotograaf. Van hele dure messen word je niet opeens een uitmuntende kok. Ik snap je opmerking dus niet helemaal.

En ik snap ook niet hoe je een glad gepureerde soep of hummus kunt maken met (al dan niet dure) messen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:[Met de aanschaf een spiegelreflexcamera word je niet opeens een hele goede fotograaf. Van hele dure messen word je niet opeens een uitmuntende kok. Ik snap je opmerking dus niet helemaal.

En ik snap ook niet hoe je een glad gepureerde soep of hummus kunt maken met (al dan niet dure) messenHaha, dit is precies wat ik ook dacht; ik begrijp echt niet wat het hebben van goede messen te maken heeft met een staafmixer! Ook gaan zitten opscheppen over messen van meer dan EUR 100 per stuk is onbegrijpelijk ... Ik zou eerder denken dat je dan onnodig veel geld uitgeeft. Neem gewoon een goede set messen en slijp deze regelmatig! De techniek is ook heel erg belangrijk zag ik laatst bij een kok die mijn man leerde om te snijden.
Alle reacties Link kopieren
Soep
Alle reacties Link kopieren
Goede messen kunnen een goede staafmixer met bakje niet vervangen hoor.

Voor grote hoeveelheden kruiden is het bakje heel handig. Sapjes/smoothies de staaf plus beker. Marsepein zie ik je niet maken met een mes, heb je toch echt het bakje met staafmixer voor nodig. Hier word ie vaak gebruikt. Soepen idd (broccoli pompoen bloemkool bv) Maar ook in de zomer voor yoghurt met bevroren fruit, erg lekker. Notenmeel maken gaat goed in het bakje.

Ik vind een goede staafmixer met voldoende vermogen dus wel een must in de keuken, buiten een goed mes om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede messen kunnen een goede staafmixer met bakje niet vervangen hoor.

Voor grote hoeveelheden kruiden is het bakje heel handig. Sapjes/smoothies de staaf plus beker. Marsepein zie ik je niet maken met een mes, heb je toch echt het bakje met staafmixer voor nodig. Hier word ie vaak gebruikt. Soepen idd (broccoli pompoen bloemkool bv) Maar ook in de zomer voor yoghurt met bevroren fruit, erg lekker. Notenmeel maken gaat goed in het bakje.

Ik vind een goede staafmixer met voldoende vermogen dus wel een must in de keuken, buiten een goed mes om.





Thanks!'M'n staafmixer is zojuist bezorgd, ben heel benieuwd naar de resultaten!



Kan niet wachten om smoothies te maken ;) Ik vind de sinaasappel-banaansmoothie van de V&D La Place echt heerlijk! Heeft iemand hiervan het recept?
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 november 2014 @ 00:25:

[...]





Wij hebben messen die meer dan 100 euro per stuk kosten. Op 1 na, ons schilmesje kostte geloof ik iets van 80 euro. Dat bedoelde ik dan ook met mijn post: investeren in goede messen is het geld meer dan waard.Die komen waarschijnlijk een beetje in de buurt van mijn messenset maar ik hak toch echt geen smoothie, dat wordt me ook net iets te veel geklieder.
verba volant, scripta manent.
Ik gebruik de staafmixer om tomatensoep te blenderen. Ik kook de tomaten in water en als ze gaar zijn gewoon flink met de staafmixer er door. Ik gebruik de staafmixer ook om een soort smoothies te maken met yoghurt en bevroren fruit. Verder als saus en puddingredder als ik onverhoopt klonten heb, ideaal daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 november 2014 @ 00:25:

[...]





Wij hebben messen die meer dan 100 euro per stuk kosten. Op 1 na, ons schilmesje kostte geloof ik iets van 80 euro. Dat bedoelde ik dan ook met mijn post: investeren in goede messen is het geld meer dan waard.



Ik vind het ook zo apart dat je het hebt over de kosten en niet bijvoorbeeld over vlijmscherpe messen o.i.d. Anders dan bij een blender is de techniek bij het snijden erg belangrijk!



Bij mij staat bij de aanschaf van producten de kwaliteit voorop! Vaak kost dat ook wat, maar een aardappelschilmesje van EUR 80? Ik ben heel benieuwd van welk bijzonder merk dat dan is.
Alle reacties Link kopieren
quote:your_luck schreef op 27 november 2014 @ 10:51:

[...]





Ik vind het ook zo apart dat je het hebt over de kosten en niet bijvoorbeeld over vlijmscherpe messen o.i.d. Anders dan bij een blender is de techniek bij het snijden erg belangrijk!



Bij mij staat bij de aanschaf van producten de kwaliteit voorop! Vaak kost dat ook wat, maar een aardappelschilmesje van EUR 80? Ik ben heel benieuwd van welk bijzonder merk dat dan is.Dreizack.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven