Maizena is slecht voor vlekken

20-11-2014 22:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een man van installtiebedrijf [...] over de vloer met smeer aan de schoenen.

Heb ik gelijk gezegd.Bruin kleed met drie vlekken.

Nu was een tip van omaweetraad om er maizena met beetje water op te smeren.Wat een waardeloze tip, nu is het kleed met witte vlekken.Ik zal volgende keer heeeeel voorzichtig zijn met de zogenaamde tips van omaweetraad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-11-2014 09:23
Reden: bedrijfsnaam verwijderd
% gewijzigd
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, het zijn huis-tuin- en keukentips, geen wetenschappelijk bewezen middelen.

En iedereen kan daar iets opzetten.



Ik zou even bellen met het bedrijf waar die man voor werkt en kijken wat daar te regelen is. Of misschien valt het onder je inboedelverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Verdunde amoniac doet wonderen.
wij slapen nooit.
Bietensap proberen? Of inwrijven met een broccoli stronkje?
Alle reacties Link kopieren
ja leuk StoraHunter
Alle reacties Link kopieren
Dat probeer je toch eerst even uit in een hoekje waar het niet op valt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:miedo schreef op 20 november 2014 @ 22:24:

ja leuk StoraHunter

Ja wat denk je nou, dat al die tips allemaal werken? En als je gelijk al zag dat ze smeer aan de schoenen hadden waarom vroeg je dan niet of ze die wilden uittrekken? En die naam in je OP is ook een beetje sneu.

Had dan ff een professioneel reiniger gebeld oid.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft beslist een verzekering. Meteen bellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 20 november 2014 @ 22:19:

Verdunde amoniac doet wonderen.Probeer de amoniac gewoons eens, laat geen vlekken na en ik heb ook echt vlekken eruit gekregen die er al jaren inzaten.
wij slapen nooit.
Goed laten drogen en dan met een borstel de maïzena losborstelen en stofzuigen?



Maïzena is wit, dus ik denk dat die 'vlekken' resten maïzena zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 20 november 2014 @ 22:30:

[...]



Ja wat denk je nou, dat al die tips allemaal werken? En als je gelijk al zag dat ze smeer aan de schoenen hadden waarom vroeg je dan niet of ze die wilden uittrekken? En die naam in je OP is ook een beetje sneu.

Had dan ff een professioneel reiniger gebeld oid.De tips hoeven niet te werken, maar dan moeten ze het ook niet erger maken.Tuurlijk heeft de man zijn schoenen daarna uitgedaan, maar de vlekken waren er al.Geld voor een professioneel reiniger heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedrijf contacteren, vertellen over de schade en aansprakelijk stellen. Overleggen hoe het aan te pakken (voorstel aan hen doen: professioneel reinigingsbedrijf opdracht geven het schoon te maken, rekening naar bedrijf).

Zelf niet verder aan gaan prutsen! Zij veroorzaken de vlekken, zij mogen het oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 21 november 2014 @ 09:08:

Geld voor een professioneel reiniger heb ik niet.Schade die zij (dat bedrijf) veroorzaken mogen zij ook betalen! De rekening is dus voor het bedrijf (of de verzekering van hen), niet voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 20 november 2014 @ 23:03:

Goed laten drogen en dan met een borstel de maïzena losborstelen en stofzuigen?



Maïzena is wit, dus ik denk dat die 'vlekken' resten maïzena zijn.



Dat denk ik dus ook.

Gewoon laten drogen, eventueel borstelen (kijk uit dat het niet juist erin geborsteld wordt) en opzuigen.
Ouwe postduif
Valt onder de AVB verzekering van het bedrijf. Smeer gaat er trouwens met Treffer uit...
Alle reacties Link kopieren
Die maizena is er weer helemaal uitgegaan na drogen, maar de vlekken niet.Ik vind het wel vervelend maar ik ga maandag toch met dat bedrijf bellen of er iets te regelen valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je de amoniac nog niet hebt geprobeerd?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 november 2014 @ 23:17:

Ik begrijp dat je de amoniac nog niet hebt geprobeerd?nee, ik durf niets meer te proberen.En van schrobben wordt het kleed beslist niet mooier
Alle reacties Link kopieren
Dasty (bij oa Wibra te koop) op de vlek spuiten en dan opdeppen met keukenpapier wil ook nog wel eens werken, bij ons op kantoor gebruikten we het standaard op vlekken. Niet schrobben.

Maar ik kan me voorstellen dat je het nu op een andere manier probeert te regelen.
Ouwe postduif

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven