Kater zet 's nachts de boel op stelten

23-11-2014 12:00 54 berichten
Hoi!



Wij hebben een probleem dat ons inmiddels behoorlijk de keel uit begint te hangen. Wij hebben 2 hele lieve katten, een kater en een poes van allebei 2 jaar oud.

Maar 's nachts komt de poes gewoon lekker bij ons op bed liggen en slaapt mee, maar de kater gaat 'jagen'. Wij bergen 's avonds al het lawaaierige kattenspeelgoed op (met belletjes enzo), maar helaas is dat het enige speelgoed dat hij leuk lijkt te vinden dus als dat niet beschikbaar is moeten spullen van het aanrecht, jassen aan de kapstok, glazen kandelaars, etc. eraan geloven.



Dan begint het rennen, poes speelt dan vrolijk mee en ze blijven uren achter elkaar door het huis sjezen, waarbij ze ook voortdurend over ons heen rennen.

Als dat klaar is begint de kater tot bloedens toe in onze tenen te bijten en te krabben (de poes heeft ook vaak kleine verwondingen).

Wij sluiten hem op een gegeven moment op, poes en kater uit elkaar, maar dan gaat hij aan de deur liggen krabben en miauwen tot we weer opendoen.



We hebben dit soort problemen nooit eerder gehad, maar zijn sinds een aantal maanden verhuisd.



Ik denk dus dat dat het probleem is. Hij verveelt zich hier volgens mij.



Maar ik doe geen oog meer dicht. Ik slaap met oordoppen, we halen de katten uit elkaar en dan gaat het redelijk, maar dan kan poes 's nachts niet bij haar etens- en drinkbakjes en de kattenbakken, want om dat nou op de slaapkamer te zetten vind ik niet zo fris. En ik wil de kater eigenlijk niet nog meer in zijn ruimte beperken. Ik moet soms 's nachts uit bed en hem 'vangen' om hem buiten de slaapkamer te zetten omdat hij ons echt lastig valt. Maar zo hebben wij steeds gebroken nachten.



Naar buiten kunnen ze niet, dat is hier levensgevaarlijk, al laten we hem af en toe 'uit' (aangelijnd) in het park.



Maar wat doe ik hier nou aan? Wij worden helemaal gek van hem 's nachts maar verder is het een heel lief, vrolijk en open beestje. Heel nieuwsgierig ook en gezellig, niet een enorme knuffelaar maar hij komt wel gezellig bij je liggen.

Ik heb overwogen om te vragen of ze hem terug willen waar we eerst woonden, maar ik zou hem wel missen. Maar daar was hij nooit vervelend 's nachts, dus dan denk ik: misschien was hij daar ook wel veel gelukkiger?



Hebben jullie tips?
quote:wendy23 schreef op 23 november 2014 @ 14:05:

[...]





Ah, zo schattig hè? Die van ons ligt ook altijd met z'n kin op het randje en dan heeft 'ie ook nog z'n twee voorpootjes ernaast... Zo zoet! ja dat doet hij ook wel eens ja. En we doen altijd zo'n knipperwedstrijd, dan kijkt hij me aan en knijpt zo z'n ogen toe en dan doe ik het terug en hij weer en ik weer. Dat voelt altijd net alsof je met hem aan het praten bent en dat hij zegt: je bent een rare grote kale kat, maar wel lief
Het zijn trouwens een ex-kater en een ex-poes, dus hij heeft niet extra mannelijke hormonen ofzo. Hij is ook al heel jong gecastreerd, 6 maandjes. Heb ook altijd een beetje het idee dat het nog meer een 'jongetje' is dan een 'man' inmiddels. Voor zover je dat kan zeggen over een kat
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens 10 jaar terug een jonge siamese (binnen)kater op 22 vierkante meter.Groot feest
quote:miedo schreef op 23 november 2014 @ 14:36:

Ik had trouwens 10 jaar terug een jonge siamese (binnen)kater op 22 vierkante meter.Groot feest Haha ja dat zal! Ik heb ook eigenlijk niet echt het idee dat ik slecht voor ze zorg door ze samen op 70m2 te zetten. Hij is gewoon een heel energiek beest en dat maakt hem juist ook zo gezellig. Maar niet als ik wil slapen Maar ik ga nu weer even met hem aan de wandel, in het weekend ga ik met mooi weer altijd kan hij weer op teckels jagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven