Mode & Beauty alle pijlers

galajurk

23-11-2014 12:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb 12 december een kerstgala alleen ik heb geen flauw idee wat voor jurk ik aan moet. Ik ben wel erg klein, moet ik dan een lange jurk aan doen of een korte? iemand tipss??
rrfd
Alle reacties Link kopieren
quote:elseroos schreef op 23 november 2014 @ 15:33:

de middelbare school.



Is het dan niet een beter idee om aan je klasgenoten te vragen wat zij aan doen, dan hier op een forum voor volwassenen?



Bij een echt grote-mensen-gala wordt op de uitnodiging duidelijk gemaakt wat de bedoeling is met het woord "dresscode", dat kun je oveirgens ook bij andere feesten, zoals een grote bruiloft en dergelijke tegen komen. Die dresscode kan voor een gala "black tie" zijn, dat wil zeggen dat mannen in smoking worden verwaht en vrouwen in korte (cocktail-) of lange jurk. Bij white tie, wat nog formeler is, worden mannen in rokkostuum en vrouwen in lange jurk verwacht.



In jouw geval: Coolcat, H&M o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 23 november 2014 @ 15:18:

Elseroos, vertel even wat meer. Is het een kerstgala van je middelbare school? Of van een studentenvereniging of je werk? Dat maakt een groot verschil.



Als het van je middelbare school is, is lang echt niet nodig/sterk overdreven en zou ik gewoon voor een van de vele blingbling-jurkjes gaan van H&M/Zara enz. Of leen er eentje van oudere zus/vriendin, nog beter! Kun je je geld uitgeven aan mooie hakken en goede accesoires.Dit inderdaad. Gewoon H&M is echt prima. Zorg dan wel dat je een wat strakker jurkje hebt en niet zo'n wijde fladderjurk, in die laatste lijk je namelijk veel korter.
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik black schreef moet white staan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als het op een gala van de middelbare school is, mag beide... zelfs een broek mag dan als je dat liever aantrekt . Maar wel echt een beetje op chic! Glans, glitter, mooie stofjes, goede panty eronder (geen blote benen!), hakken aan. Te hoge hakken zou ik echt niet doen want je kunt aan het eind van de avond niet meer lopen. Ook als je niet lang van stuk bent, hoef je nog geen 10cm hakken aan te trekken... je bent prima zoals je bent en 1.60 is heel gebruikelijk (ik ken tenminste veel dames van ongeveer die lengte).
Het belangrijkste is onopvallend op te vallen. Het eerste halfuur laat je aan de schreeuwerds. Heb je na twee uur nog geen compliment gehad, dan de volgende keer iets anders. Goed rondkijken wat de rest er van maakt.



Bepaal eerst welke schoenen/hakken je draagt. De jurk moet daarop passen. Kijk uit dat de jurk niet te lang is. Gestuntel door steeds op je eigen jurk te trappen is een ramp. Wil je dansen? Eén centimeter korter dan passend. Is wel zichtbaar aan het begin, maar je krijgt een heerlijke avond. De andere dames durven dan niet meer.



Zo sleep je met een lange jurk de benodigde aandacht binnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven