Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
Smaken verschillen zullen we maar zeggen... en dat is toch helemaal niet erg?



Al is het wel heel lastig als je als ouders een totaal andere smaak hebt... *spreekt zij uit ervaring*
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 23 november 2014 @ 18:44:

Daar is toch niets mis mee als je van Franse namen houdt? Of zijn de Fransen tegenwoordig net zo maf in de weer met namen als wij in 21ste eeuws Nederland??

Mijn ogen rollen bij de namen die ik voorbij zie komen . . . . Maar goed, ik ben dan ook van de mutsen-generatie, moeder van eind jaren 80 . . . .

En ja, mijn kind heeft dus zo'n mooie Franse naam gekregen (en nog 2 op reserve voor als ze niet tevreden was maar ze luistert nog steeds naar haar roepnaam :-) )E is niks mis mee, maar persoonlijk vind ik het gek als een kind dat nu geboren wordt zo'n naam krijgt. Maar als ik iemand van een jaar of dertig tegen kom met een dergelijke naam vind ik het heel normaal. Kwestie van een tijdsbeeld dat verandert. Net als wanneer ik mensen van mijn leeftijd (rond de dertig) tegen kom die Annie of Gemma heten, vind ik heel gek. Dat vind ik ook namen voor een oudere generatie.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na twee jongetjes verwachten wij nu een meisje! Daar zijn wij erg blij mee, nu nog een naam

Ik heb al wat rondgekeken op dit topic en het meisjesnamentopic en ben onder de indruk van jullie lijstjes. Ik hoop dat jullie ook met ideeën voor ons kunnen komen.

Onze zoons heten W.illem en D.ries.

O ja: ik houd niet van alliteratie, dus namen die beginnen met "L" of eindigen op "la" vallen af ivm de achternaam. Ook zou ik liever niet dezelfde initialen hebben voor onze kinderen.

Namen die wij mooi vinden, maar al in de directe omgeving voorkomen: Heleen, Bente, Marit, Jonne, Kaate.

Namen die het (voorlopig) net niet zijn voor (een van) ons: Marloes, Merel, Veerle, Flore, Charlotte, Marijn, Marleen.



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Missnelsj;



Hanna

Janne

Minke

Isa

Saar

Suus

Eef

Fien

Jorien

Freija

Noor

Bibi

Karlijn

Nora

Iris

Lot

Nienke

Lieke



Ben benieuwd of er wat tussen staat voor jullie
Alle reacties Link kopieren
W.illem,D.ries en



Elise

Vera

Jette

Mirthe

Annelot

Jolijn

Florine

Janna

Ilse

Fenna

Jasmijn

Aniek

Tessa
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 25 november 2014 @ 15:54:

Missnelsj;



Hanna - nee, mooie naam maar niet voor ons

Janne - leuk, komt op de lijst!

Minke - vind ik niet zo mooi

Isa - te populair

Saar

Suus

Eef - ik vind Saar, Suus en Eef alledrie eerder afkortingen dan op zichzelf staande namen

Fien - erg veel voorkomend waar wij wonen

Jorien - leuk, zal ik ook voorleggen alhoewel ik twijfel om weer een "ie"-klank te nemen

Freija - vind ik mooi, maar man niet

Noor - klinkt niet mooi bij achternaam

Bibi - vind ik niet mooi

Karlijn - is al afgekeurd door man

Nora - vind ik niet zo mooi passen bij de andere twee

Iris - zie Nora

Lot - klinkt niet mooi bij achternaam

Nienke - leuk, maar zelfde twijfel als bij Jorien

Lieke - nee



Ben benieuwd of er wat tussen staat voor jullieLeuk, zo snel reactie! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
O, dat quoten heb ik dus niet helemaal goed gedaan... nieuw hier
Alle reacties Link kopieren
Of W.illem, D.ries&



Marij

Renske

Pien

Christianne

Karina

Jana

Hella

Karin

Ellen

Fieke

Maartje

Doortje

Anne

Nicoline

Mara

Suzan

Nanne
Alle reacties Link kopieren
quote:Missbelsj schreef op 25 november 2014 @ 21:19:

O, dat quoten heb ik dus niet helemaal goed gedaan... nieuw hierJawel hoor, is helemaal duidelijk zoals je het had gedaan. Ik was toevallig nog een lijstje voor je aan het maken terwijl jij postte. Nu je reactie hebt gegeven op mijn eerste lijstje zal ik eens denken of ik er nog meer kan bedenken, die bij jullie passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cejo schreef op 25 november 2014 @ 16:22:

W.illem,D.ries en







Dankjewel voor je suggesties! Ik doe nog een poging er op te reageren;

Elise - nee, vind ik niet zo mooi

Vera - leuk, zet ik ook op mijn lijstje

Jette - is de naam van een woonwijk bij ons in de buurt

Mirthe - leuk, maar komt al voor in de familie

Annelot - nee, vind ik niet zo mooi

Jolijn - nee

Florine - vindt man mooi, ik niet zo

Janna - leuk, maar vind Janne dan leuker

Ilse - leuk, heeft ook even op een lijstje gestaan...weet niet meer waarom 'ie eraf is

Fenna - mooie naam, maar niet voor ons

Jasmijn - nee

Aniek - leuk, even overleggen

Tessa - vind ik mooi, maar man niet
Alle reacties Link kopieren
@ missbelsj

nog een rijtje



Else

Imke

Mare

Renske

Suze

Jikke

Guusje

Cato

Febe

Femke

Loeke
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 25 november 2014 @ 21:20:

Of W.illem, D.ries&



Marij

Renske

Pien

Christianne

Karina

Jana

Hella

Karin

Ellen

Fieke

Maartje

Doortje

Anne

Nicoline

Mara

Suzan

Nanne



Deze heeft jouw bericht gekruist, dus mijn aanvulling even onder dit lijstje, omdat je deze waarschijnlijk nog niet had gezien;



Myra

Reina

Lenne

Hinke

Arianne

Lonne(ke)

Anke

Ruth

Dionne

Inge

Gemma

Willemijn

Irma

Lotte

Meike

Rifka

Tanne

Marja

Tanja

Silke

Lucy

Marlie
Alle reacties Link kopieren
O wauw, wat een hoop namen! Dank je Cejo en Mendy.



Zonder op alle namen apart te reageren; deze gaan mee op ons lijstje:

Vera, met stip de nummer een van mijn man

Janne

Maren (man nog niet overtuigd)

Ilse (ik nog niet overtuigd)



Verder heb ik Hella altijd een prachtige naam gevonden, maar dat klinkt echt niet bij de achternaam (beetje teveel lalalala). Reina en Karlijn zijn afgekeurd door man, en Pien en Febe door mij. De rest vinden we allebei niet zo mooi.

Mmm, we hebben nog even



Voorlopig denken we dus aan: Vera, Janne, Marloes, Marleen.

Wat vinden jullie van Marjolein?
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik nog even weer

Ik heb een korte brainstorm met manlief gehad. Destijds stonden Kyan én Lyam op ons lijstje. Dat is toen, ook omdat Lyam in onze omgeving al voorkwam, Kyan geworden. Nu kwamen we Lyem tegen. Dat spreekt ons allebei wel aan! Kyan & Lyem. Beetje een zelfde type naam, maar dan toch een andere klank door het uit te spreken als Lyjem. én hij is nog niet zo veel voorkomend als Lyam. Nou ben ik natuurlijk heel benieuwd naar jullie visie
Alle reacties Link kopieren
Mijn visie: niet doen.

Net of je niet weet hoe je liam of lyam goed moet spellen. Ik hou er niet zo van,sorry. Net als de naam jayden en dan gespeld als djayden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cejo schreef op 26 november 2014 @ 11:14:

Mijn visie: niet doen.

Net of je niet weet hoe je liam of lyam goed moet spellen. Ik hou er niet zo van,sorry. Net als de naam jayden en dan gespeld als djayden. Bedankt voor je reactie, 1 - genoteerd
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem14880 schreef op 26 november 2014 @ 10:39:

Daar ben ik nog even weer

Ik heb een korte brainstorm met manlief gehad. Destijds stonden Kyan én Lyam op ons lijstje. Dat is toen, ook omdat Lyam in onze omgeving al voorkwam, Kyan geworden. Nu kwamen we Lyem tegen. Dat spreekt ons allebei wel aan! Kyan & Lyem. Beetje een zelfde type naam, maar dan toch een andere klank door het uit te spreken als Lyjem. én hij is nog niet zo veel voorkomend als Lyam. Nou ben ik natuurlijk heel benieuwd naar jullie visie



als je het uit wil spreken als Lyjem dan roept de schrijfwijze Liam/Lyam week een andere uitspraak op vind ik.

Ik vind Lyjem uitgesproken wel leuk en ook super bij Kyan. Maar hoe je het zou kunnen schrijven weet ik eigenlijk niet: Lyem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Missbelsj schreef op 26 november 2014 @ 09:21:

O wauw, wat een hoop namen! Dank je Cejo en Mendy.



Zonder op alle namen apart te reageren; deze gaan mee op ons lijstje:

Vera, met stip de nummer een van mijn man

Janne

Maren (man nog niet overtuigd)

Ilse (ik nog niet overtuigd)



Verder heb ik Hella altijd een prachtige naam gevonden, maar dat klinkt echt niet bij de achternaam (beetje teveel lalalala). Reina en Karlijn zijn afgekeurd door man, en Pien en Febe door mij. De rest vinden we allebei niet zo mooi.

Mmm, we hebben nog even



Voorlopig denken we dus aan: Vera, Janne, Marloes, Marleen.

Wat vinden jullie van Marjolein?



Jammer van Karlijn. Vind ik heel mooi passen...

lk vind persoonlijk Marloes, Marleen en Marjolein erg jaren 80.

Ik vind Marleen het leukst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Marleen, Flora of Christa leuk bij passen bij de namen van jullie zoontjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoekeh schreef op 27 november 2014 @ 21:59:

[...]





als je het uit wil spreken als Lyjem dan roept de schrijfwijze Liam/Lyam week een andere uitspraak op vind ik.

Ik vind Lyjem uitgesproken wel leuk en ook super bij Kyan. Maar hoe je het zou kunnen schrijven weet ik eigenlijk niet: Lyem?Liam klinkt als je het op de correcte Engelse wijze uitspreekt als Lyjem, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op 28 november 2014 @ 10:03:

[...]





Liam klinkt als je het op de correcte Engelse wijze uitspreekt als Lyjem, hoor.Dan spreek ik het al jaren verkeerd uit Ik zeg in het Engels:Li-jum
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoekeh schreef op 28 november 2014 @ 10:15:

[...]





Dan spreek ik het al jaren verkeerd uit Ik zeg in het Engels:Li-jumIk ook Dat bedoelde ik ook met Lyjem.. (Maar daar wordt dan zeker Lai-èm mee bedoeld?)
Alle reacties Link kopieren
Hihi, Lyjum klinkt in ieder geval nog weer anders dan Lyam Maar Lyem kan ook met streepje op de e.... Maar ik vind zonder mooier

Er zitten er momenteel nog 2 in de race: Kyan & Lyem en Kyan & Yori.....stemmen allemaal ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Kyan gaan, omdat ik dat de mooiste naam vind van die drie. Daarnaast heb je bij Kyan ook minder schrijfwijzes dan bij Lyem, dus minder verwarring. Yori vind ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Lala, kyan gaat het sowieso worden, maar er komen twee kindjes dus hebben ze twee namen nodig

Tussen Lyem en Yori stem ik op Yori

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven