Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Nes

De meeste bazen zijn echt de kwaadsten niet hoor ;) en zeker in jouw beroep kan een klein foutje door vermoeidheid grote gevolgen hebben.



Hier druk weekend gehad. Ik had een nakijkmarathon... (5 schoolexamens, 2 gewone toetsen en een paar PO's) Lessen voorbereiden, kraamvisite, wedstrijd.... Deze week gesprekken met ouders die ik in de leerlingbegeleiding heb, en een gewone ouderspreekavond...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nes: wat fijn dst je baas zo hoed reageerde! Zo zie je maar weer, datwaar je hhet meest tegenop ziet, valt meestal mee. Het os nog wel een wankel evenwicht waar je je nu in bevind, maar dat kan nu met minder uren dus beter worden. Goed dat je je bewust bent van je valkuilen.



Suzy: klinkt erg druk. Hier zitten de rapporten er weer aan te komen, bij jullie ook? Dat zal ook wel extra werkdruk geven.



Dreamer, huiswerk al af?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ambra hier betrok het na twee uur vanmiddag helaas. Dus wij hebben alleen een rondje gereden. Man is er een die zich meestal weinig uit, maar in de auto spreekt hij dan wel al zijn zorgen uit. Dus wij hebben goede gesprekken gehad terwijl we delen van Noord Holland gezien hebben waar we al lang niet meer geweest waren.

Kon man even lekker zijn ei kwijt. Blijkbaar praat het voor hem makkelijker in de auto.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, dat werkt vaker zo he, dat praten wel lukt als je elkaar niet aan hoeft te kijken en wat te doen hebt. Afwassen is ook zo'n beroemde. Alleen heb je op den duur de afwas wel klaar. Autorijden kan tot je tank leeg is Fijn toch, dat jullie even zo bij konden praten?



Suzy, voor jou geen relaxte dag dus..jee wat een hoop werk..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het gewprek met je vaas zo goed ging, Nes! Zal het nu in het vervolg ook makkelijker zijn naar hem toe te gaan?



Huiswerk dat ik eergisteren in moest leveren (en vorige week) is ingeleverd. Nu moet ik eigenlijk voor komende vrijdag beginnen. Op mijn vrije dat van deze week heb ik een cursus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer. Met je vaas!!

Zie het al zo voor me. Zo n lelijke grote dikke bewerkte vaas. En Nes daar bloedserieus tegenaan praten....



O soms word ik zo melig van dit forum....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Woww Ness, wat goed van je dat je je werkgever op de hoogte hebt gebracht. Ook goed dat je een paar dagen niet thuis bent geweest en eens niks hebt gedaan. Je komt er wel



Lientje, ik heb ook wel eens dat ik in de auto makkelijker praat. Het voelt voor mij veiliger, intiemer. Noord-Holland is mooi he



Wat een druk schema Suzy. Ik word al moe als ik het lees. Arme jij. Sterkte



Een hond die niet wil wandelen? Nog nooit mee gemaakt Dreamer, tenminste niet die wij hebben gehad. Heb ik toch iets fout gedaan misschien?



Ambra, een paar dagen heen en weer naar het werk gefietst las ik al eerder. Ging het goed en heb je er geen last van gehad? Is toch best nog wel een eindje want jij moet sowieso de brug over of zit ik fout?

Het weer had je iig mee, heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Bij man werkt dat idd zo ja dat hij dan makkelijker praat. Voor mij maakt dat weinig uit. Ik praat overal en tegen iedereen even makkelijk.



Beetje bijgekomen al Aso?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik praat ook tegen iedereen alleen als het om, voor mij moeilijke, onderwerpen gaat en het mij heel moeilijk valt is de auto en soms wandelen bedenk ik nu een handig iets. Ik zit net te bedenken dat ik man dan ook helemaal voor mijzelf heb en niet hoef te delen met klanten, werkgever, manager etc, etc wat ook 's avonds en in de weekenden gewoon doorgaat.



Helemaal bijgekomen Lientje, dank je. Gelukkig



Morgen weer nieuwe dag, nieuwe kans, nieuwe ronde



Goh, de smilies doen het eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 23 november 2014 @ 20:03:

Ik praat ook tegen iedereen alleen als het om, voor mij moeilijke, onderwerpen gaat en het mij heel moeilijk valt is de auto en soms wandelen bedenk ik nu een handig iets. Ik zit net te bedenken dat ik man dan ook helemaal voor mijzelf heb en niet hoef te delen met klanten, werkgever, manager etc, etc wat ook 's avonds en in de weekenden gewoon doorgaat.



.



en geen tv, geen i-pad, geen appjes..scheelt ook veel toch?



Ja ik moet de brug over, maar vergeet niet dat ik het wel stoer over fietsen heb maar dat het echt een super aangedreven elektrische is he. Zonder dat kwam ik niet eens bij de brug!

Was vrijdag voor het eerst in 22 jaar naar het centrum gefietst, moest huilen bij aankomst in de winkel door de drukte in de stad, de geluiden, was gewoon angstig geweest. Niks voor mij maar zo ontwend..
Geen media inderdaad



Geweldig toch Ambra. Ook al heb je hulp op de fiets dan nog is het superstoer en een traantje waard

Die angst wordt minder moet je maar denken. Hoe vaker je naar het centrum gaat hoe makkelijker het wordt.
Alle reacties Link kopieren
aso dat klopt, ik was de eerste weken naar het Radboud ook wat angstig, moest weer leren fietsen en dat ding ging nog hard ook!
Ik heb jaren achterop een motor gereden, interesseerde me niet hoe hard het ging maar een elektrische fiets vind ik erg akelig. Nu moet ik wel zeggen dat ik na het (motorongeluk) het één en ander gebroken heb wo mijn rug dus ben bang om te vallen.



Goedemorgen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Motor vind ik eng en ik heb nog een gewone ouderwetse fiets. Daardoor ben ik eerder geneigd de auto te pakken helaas. Elektrische fiets zou dan wellicht de oplossing zijn, maar die dingen kosten zelfs tweedehands nog aardig wat. En ik heb dus nog e.e.a. aan andere prioriteiten. Moet nog steeds een nieuwe cv ketel, dochter haar fiets is eigenlijk af, en ben ook nog aan het sparen voor zoon zijn werkweek in mei.

Dus dat wordt hem voorlopig niet.



Mijn koffievisite van vanochtend heeft afgezegd, dus ik heb onverwacht een paar uurtjes over. Zit nu maar alleen aan de koffie , wel ongezellig.

Doen jullie een bakkie met me mee?

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Lientje, ik zit ook aan de koffie.



Ik ga met dochter haar hart-kastje halen en heb een lekker rustige start vandaag. Zou ik altijd wel willen, maarja.. werk he. Ik begin nogal vroeg met als voordeel dat ik ook weer vroeg vrij ben.



Ik merkte ook dat ik, na een tijdje niet naar de stad te zijn gefietst, bangig werd in de stad met al die fietsers overal om me heen, die ook allemaal sneller gaan. Dus ik dwing mezelf weer op de fiets die kant op
Later is nu
Ik ben aan het haasten want moet naar vrijwilligerswerk en moet nog mijn banden oppompen.

Geen koffie dus voor mij.



Laterzzzz
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in de stad, maar op het platteland. nadeel daarvan is altijd wind, en in deze tijd van het jaar glibberige wegen door kooloogst e.d. Dus dan fiets je ook niet voor je plezier.



Morgen weer een rustige dag Dreamer? Want dat kastje moet natuurlijk ook weer ingeleverd worden. Hoeveel uur moet ze hem dragen? 24 uur of meer?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik meega met inleveren. Ga nu vooral mee, omdat er dan 2 paar oren zijn, die aanhoren en moeten onthouden enzo, maar ik mag toch hopen dat ze zelf in staat is dat ding te laten verwijderen. Ze moet 'm inderdaad 24 uur aan.



En ik heb niet zoveel uren meer. Woensdag ben ik ook hele dag op pad, daar zie ik wel tegenop eigenlijk, zo op m'n vrije dag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oei, ja dat is vervelend dan op je vrije dag de hele dag weg moeten. Is het iets wat je kunt verdelen? Of één afspraak?



Ik zit met een luxe probleem.

Teveel vrije uren die ik niet op kan nemen. Begin het nieuwe jaar met vier weken vrij , dan komen er nog 5 bij dus heb op 1 januari al 9 weken aan vrije dagen staan.

En geen gelegenheid om het op te nemen, dus dat is lekker. Hoop dat baas eens wat uit gaat betalen anders. Maar dat wil hij liever niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vers vlees op het forum. Ziel onder arm. Probeer nu twee jaar die salami weg te krijgen. Het is wel een HEEL GROTE. En het eind lijkt nog niet in zicht. Denk dat ik toch liever in 1 keer heel erg misselijk was geworden van het achter elkaar opvreten.

Echtgenoot dood na kort ziekbed. Het komt nog steeds met mokerslagen binnen. Soms golft het zachtjes, soms is de zee kalm en verbaas ik me dat ik me best ok voel. Maar vaker is er de verlammende droefenis en boosheid. Waarom hij en waarom niet die klotebroer van hem? Waarom hij en waarom niet de vrouw die mij gebaard heeft en niet kapot te krijgen is? Waarom de liefste weg en waarom de grootste etters niet?

Mijn huis ligt nog vol plakken salami, al heb ik alles weggedaan wat van hem was. Alleen foto's bewaard. En brieven. Maar die ga ik niet bekijken of lezen. Daar word ik bijzonder depressief van. Maar zonder dat ook depressief, dus wat maakt het eigenlijk uit.

Zo. Even van me af geschreven. Op een stralend zonnige maandagochtend. Ik moet wat doen, maar ik ben zooo moe. Niet vooruit te branden. Straks pak ik de honden en moet ik van mezelf minstens anderhalf uur lopen. En daarna weer naar bed, denk ik. Zo gaan de dagen best snel voorbij. Als het nu maar 2015 wordt. Deze twee maanden, november (waarin hij stierf) en december (oh zo leuk en vrolijk allemaal) zijn de moeilijkste. En dus kruip ik onder een steen en wacht ik tot het voorbij is.



Wat wil ik nou met deze "bekentenis"? Ik denk vooral dat ik het kwijt wil, terug kan lezen en daardoor wellicht afstand nemen. Het in perspectief zien. En er zijn zoveel mensen die ziek zijn, honger lijden, pijn hebben, geen dak boven hun hoofd... het kan altijd erger. Wat zit ik te zeuren?

Tja.
Quod erit
Alle reacties Link kopieren
Ersza: Dat klinkt allemaal wel heel erg heftig wat je hebt meegemaakt. Logisch dat het je allemaal teveel wordt.

Daarom begin ik maar even met een



Anderhalf uur lopen is best wel veel achter elkaar. waarom verdeel je het niet in 's ochtends drie kwartier en 's middags drie kwartier?

Dat klinkt beter te behappen en geeft je een reden om er twee keer uit te gaan.

Waardoor je ook misschien wat minder moe word. Want van de hele dag in bed liggen ga je je ook niet fitter voelen natuurlijk.



Ik begrijp uit je post dat je geen kinderen hebt (of zijn deze de deur al uit?)

En ook geen baan of vrijwilligerswerk?

Weet natuurlijk niet hoe lang terug je echtgenoot is overleden, maar misschien is dat een idee om weer langzaam onder de mensen te komen en je zinnen wat te verzetten. Alhoewel ik kan begrijpen dat het wellicht het prettigst voelt om diep onder de dekens te kruipen en te hopen dat het rotgevoel vanzelf weg gaat.

Heb je hulp van maatschappelijk werk o.i.d. of vrienden/ familie waar je je ei bij kwijt kunt?



De vraag waarom. Tsja. daar ga je hier helaas ook geen antwoord op krijgen vrees ik, het leven is soms gewoon verdomd oneerlijk...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ersza van mij. Klinkt inderdaad allemaal zwaar! Goed dat je er wel uitgaat met de honden, maar wat Lientje zegt kan ik wel onderstrepen: van slapen word je moe. Van teveel zitten zelfs al. Heeft een revalidatiearts ook letterlijk zo tegen me gezegd. Het schijnt dat je door beweging bewegingshormonen aanmaakt. Maarja.. als je moe bent, heb je natuurlijk geen zin om wat te gaan doen. Toch ga je wandelen, echt knap!



Daarnaast, als dit gevoel zo al lang duurt, lijkt het me goed dat je eens met de huisarts gaat praten en hulp vraagt. Moeilijk! Maar wel belangrijk. Als je dit alleen op wilt lossen, is de kans groot dat je in een neerwaartse spiraal raakt. Juist iemand anders kan je daar weer uitkrijgen. Soms is een duwtje genoeg. Positieve ervaringen, dat is waarschijnlijk wat je zoekt/nodig hebt. Zijn er nog andere dingen, die je leuk vindt om te doen? Ga deze, stapje bij beetje, terugbrengen in je leven.



De waaromvraag kan niemand beantwoorden. Waarom heb ik met een redelijk gezonde levensstijl wél pijn en iemand, die zich niets aantrekt van wat gezond is niet? Geen idee. Als ik me daar druk over ga maken, vergeet ik te kijken naar wat wél goed gaat, dus denk ik daar liever niet aan.



Lientje, ik op woensdag een hele dag cursus. Zou ik eigenlijk een paar weken terug op maandag hebben, maar toen had ik migraine, dus heb ik afgezegd. Nu in de herhaling.
Later is nu
Erzsa, je hebt heel wat op je bord liggen.



Lien geeft goede tips aan je en ik ben het er helemaal mee eens.

Rouwen mag en er is geen tijd waarin je uitgerouwd moet zijn. Ieder doet het op zijn/haar eigen manier. Als je denkt dat je verdrinkt zoek dan professionele hulp Erzsa want het mag alleen maar het moet niet.



Op de vraag waarom, dat zal nooit iemand te weten komen.

Wat ik bij mij zelf altijd zeg is :waarom niet....

Sommige dingen heb je nooit in de hand en dat is maar goed ook alhoewel het flink kl*te kan zijn.



Sterkte
Ik moest vanmorgen lopen De garage is opgeruimd (niet door mij) en nu zijn de hulpstukken om de fiets te kunnen oppompen weg. Man moest weg en met de auto ben ik er net zo snel als te voet en moest ook nog eerst mans auto ergens zien te parkeren om met die van mij weg te kunnen.

Vanavond ga ik wel met de auto en morgenochtend als de winkel open is meteen ventiel nog wat dingen halen zodat ik de fiets weer kan oppompen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan heb jij je beweging alvast weer gehad voor vandaag Aso!



Ik ben naar de winkel geweest.....heel lui met de auto.

Heb daarna auto wel gewassen , telt dat ook een beetje als beweging?

Ik denk dat ik er wel 5 kilo klei afgespoeld heb.

Alleen jammer dat als auto is opgedroogd, ik altijd weer her en der plekjes zie die ik per ongeluk heb overgeslagen.

Nou ja, een keer hier weer door de polder heen en hij is weer grijs van de modder..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven