Vanavond gaat de speen weg!

20-11-2014 17:52 93 berichten
Vanavond is het zover! Dochter is ruim 2,5 en haar speen gaat weg.

In september had ik al een boekje gekocht over een meisje dat haar speen in de schoen ging doen voor baby-piet. Dit scenario hebben we dus aangehouden en ze weet het precies! Haar speen in de schoen, zwarte piet komt hem halen voor baby-piet. En haar tut-konijn mag ze houden en natuurlijk krijgt ze een kadootje!

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ze ligt eigenlijk standaard met dat ding in haar mond als ik bij haar ga kijken. En volgens mij word ze nog regelmatig wakker en pakt ze haar speen 's nachts. Ik duim dus voor een rustige nacht, maar we gaan het meemaken!



Ben benieuwd of er meer mensen zijn bij wie het nu of binnenkort zo ver is! En hoe het bij anderen gegaan is
Ik trok de speen er weleens uit, maar dan zat hij er later weer in



Het is tot op heden nog steeds stil! Zometeen even kijken hoe ze erbij ligt

Wij hebben dit boek trouwens (zit een "echte" speen op) :



Alle reacties Link kopieren




Oh, dat was zo'n schatje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Is er alweer een babypiet in het Sinterklaasjournaal ?



Inderdaad een mooie manier om afscheid te nemen van de speen, en Amerigo zal ondertussen ook genoeg wortels hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Volgens mij zit er in het journaal geen baby-piet, maar in het boek wel
Mijn zoontje is drie en twee maanden en bij ons gaat de speen mee met Sinterklaas, dus als hij weggaat. Ben ook erg benieuwd, denk dat het een paar nachten drama wordt.



Zoon heeft altijd al een flinke overbeet gehad, zijn broertje ook, zag je al op de echo. Ikzelf ook, na 9 maanden beugelen was het ok. Na de 20-weken echo zei ik dan ook tegen mijn man "we moeten vast sparen voor de orthodontist"



Enorm voordeel is dat bij de drogist bij ons op het plein (of misschien wel bij elke drogist, weet ik veel) de Bibi-spenen niet meer leverbaar zijn. Hij verslijt er namelijk doorgaans één per week omdat hij er op bijt. Mamma kan dus ook niet aan nieuwe komen, gheghe.



Het vak Nutrilon en Bibi blijft leeg, wel lullig voor zijn broertje van 6 mnd.....



Bij het KDV slaapt ie al maanden tussen de middag zonder speen, thuis slaapt ie sinds zijn broertje is geboren helemaal niet meer tussen de middag (kon hij een nog beroerder moment uitkiezen?).
De nacht is perfect gegaan! Heb haar helemaal niet gehoord! alleen vroeg wakker, maar dat was ze sowieso elke keer al.

Bibi-spenen ook hier. Had laatst zo'n nieuwe, maar die moest ik dus terugsturen. Heb nu weer een oude opgestuurd gekregen van ze. Die zit dus nog nieuw in de verpakking. En had laatst nog ergens 2 oude gekocht, ook omdat ze ze kapot beet. Als je er echt om verlegen zit, ik heb toen een topic geopend en daarin een link gezet naar een webshop die ze heeft
Succes!



Fijn dat de eerste nacht goed is gegaan.

Wel een leuke manier, babypiet, zou er zelf niet zo snel op gekomen zijn.



Hier heeft zoon nooit een speen gebruikt. Maar hij drinkt wel nog steeds uit een fles, hij wordt over een paar weekjes 2. We willen dan kijken of we het gebruik van de flesjes kunnen gaan afbouwen, hij drinkt alle dranken uit een fles.
Misschien eerst de overstap naar een tuitbeker of rietjesbeker? Dat is misschien makkelijker dan meteen een gewone beker jullie iig ook succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er albweken te bedenken dat zoon 24 maanden van de speen af moest. Oudste twee ook cold turkey rond deze leeftijd gedaan. Vanmiddag had zoon ze zelf verstopt en wist niet waar. Dus dit moment maar aangegrepen, geinspireerd door dit topic om door te zetten, en geen speen meer gegeven. Vanmiddag even wat gejengeld, vanavond is hij zonder een kik te geven gaan slapen. Hoop dat het zo doorgaat vanacht!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaringen mee, want die van mij gooide de speen zelf in het eerste jaar al weg, zo van: 'ben ik te groot voor'.

Maar een vriendin gaf met haar zoontje de speen plechtig aan de buurvrouw die een baby in haar buik had. Baby had de speen nu immers nodig. Zoontje was er meteen vanaf en trots.

Ik vind die truc met de baby-piet ook een goeie!

Succes.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Vannacht moest ze even huilen, maar dat heeft ze wel vaker na een dag kdv. Moest het alleen nu oplossen zonder speen het duurde wat langer, maar is wel gelukt!

Nu net zegt ze "ik kan niet tutteren". Ze is er dus nog wel wat mee bezig.
Golfje : slim om het dan idd nu te doen! Hoop voor jullie ook dat het goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Perfecte nacht gehad. Klok rond van 19 tot 7. Net wakker en hij ligt nu naast me in het grote bed nog wat te dutten. Hij sabbelt nu wel op zn knuffel zag ik. Hopen dat het vanavond ook zo gaat. Hij heeft t wel ook steeds over zn spenen en dat hij nu een grote jongen is.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze peuter ging het heel gemakkelijk: hij had van die massieve spenen want die holle beet hij stuk. Op een avond zag ik dat er een scheurtje in zijn speen zat en heb hem dat laten zien. Uitgelegd dat het gevaarlijk was om de speen nog te gebruiken. Hij heeft geen traan gelaten en er nooit meer naar gevraagd.
Afgelopen nacht weer 1 keer wakker. Maar wel ook weer in slaap gevallen binnen redelijke tijd

Nu net voor het eerst weer een middagslaap zonder speen. Voorgaande dagen kwam het er niet van. Gisteren intocht + theatervoorstelling en vrijdag kdv slaapt ze sowieso niet. Het was even gedoe, vervelen in bed en beetje jammeren. Ook vroeg ze weer om de speen, rest van de dag niet. Maar ze is toch wel in slaap gevallen inmiddels. Gaat dus nog steeds beter dan verwacht



Hoe gaat het bij jullie golfje? Nog steeds zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Ja gaat eigenlijk probleemlees. Het middagdutje kost nu wel 10 minuutjes ipv 2 minuten om in slaap te vallen. Ik denk omdat hij dan minder moe is dan s avonds. Hij heeft er een keer om gevraagd vandaag, maar toen ik zei dat hij weg was was t ok. Echt stom dat ik er weer zo tegen aan heb gehikt, terwijl t bij de oudste twee ook zo gepiept was op deze leeftijd.Nu op naar de volgende missie, zindelijk maken. Dat ga ik in december doen, dan is hij 26 maanden, net als zijn broers.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de speen vorig jaar meegegeven aan een bekende Piet toen ze bij ons het dorp binnenkwamen. Nooit problemen gehad. Die Piet begon er dit jaar weer over tegen mijn zoon. Hele grote ogen en verbaasde blik dat Piet dat nog wist.....
Hier gisteren de speen mee gegeven aan babypiet, maar onze zoon is sowieso drie keer per nacht wakker dus kan alleen zeggen dat de nachten niet erger zijn geworden. Maar hij vraagt niet naar zijn speen, net bij het naar bed gaan ook niet.



Wel een grote knuffelbeer van babypiet in ruil gekregen.
Golfje : dat zindelijk was hier dan weer niet zo'n probleem afgelopen zomer stapte ze uit het zwembadje en zei dat ze moest plassen! 2 Ongelukjes gehad, was meteen zindelijk. En volgens mij ook 's nachts, want haar luier is nooit vies. Alleen poepen was wat lastig, paar weekjes tussendoor ineens in haar broek. Maar dat gaat nu ook weer goed! Ook als we op pad zijn de hele dag



Wolkie : haha! Geweldig dat hij er dit jaar weer over begon! Leuk
Wel dapper trouwens dat je er op een zondag aan begint, of ben je morgen vrij?



Edit; o wacht, topic is niet van vandaag.
maar ik ben donderdag begonnen en moest vrijdag wel gewoon werken! Komt op hetzelfde neer haha!
Oeh, dat durfde ik niet, onze nachten zijn vaak al zo waardeloos, was veel te bang dat hij de hele nacht zou liggen brullen...
Daar was ik ook wel bang voor. Maar vrijdag had ik een etentje en zou ik er niet zijn, de avond dat ze hem in haar schoen zou doen enzo. En ik wilde daar wel echt graag bij zijn gewoon dus toen maar een dag verschoven. Gelukkig ging het goed! Maar ik ben ook wel nachten met maar 3 uur slaap gewend en weet dat ik dat voor een keer wel trek
Alle reacties Link kopieren
En Desperate housewive? Hoe ging het de afgelopen nachten? En hoe is jullie peuter normaal gesproken? Is het een kind dat zich vastbijt in dat ze haar zin wil? Of is ze ' gemakkelijk' ? Ons kind kan het helaas erg lang vol houden als ze perse haar zin wil. Wij geven niet toe. Maar het duurt wel vreselijk lang voordat ze dan stil is :(



Wij gaan er vrijdag voor. In een eerder topic vorig jaar al geschreven. Het is ons niet gelukt. Of misschien beter gezegd, we zijn er mee gestopt. Nu moeten we wel..

De speen gaat naar babypiet. Wij hebben hetzelfde boekje.

Oke, het zal niet makkelijk worden ben ik bang. Maar ze moet er nu echt vanaf. Ze huilt soms s nachts als ze haar speen kwijt is. Ze is verknocht aan dat ding....

Ik heb een leuk lampje gevonden online. Dat wordt haar cadeau. Ik hoop dat ze het een mooie ruil gaat vinden
Alle reacties Link kopieren
Ooh, ik zou dat rotding ook kwijt willen zijn. Heb zo genoeg van de natte kin afvegen en de doorweekte randen in zijn truitjes met momenten.



Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven