Peuter vriendje gezocht, Rotterdam.

23-11-2014 19:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-mama's.



Ik ben opzoek naar een vriendje/vriendinnetje voor mijn zoontje van bijna 3. Is er hier iemand, met zoon of dochter in de zelfde leeftijd, die het leuk vind een keer samen te spelen?



Ik ben sinds kort zonder werk. Dikke pech. Maar dat geeft me wel de gelegenheid deze periode heerlijk bij mijn zoontje te zijn. Wat me opvalt is dat hij het erg leuk vind met andere kindjes te spelen. De kinderen van vriendinnen zijn net wat ouder en gaan al naar school. En ook het spelen met leeftijdsgenootjes op t kdv is nu nog maar 1 dag per week.



Wij wonen in Rotterdam Noord.



(Heb je geen peuter, woon je te ver weg, of gewoon geen zin,,,, maar wel een gouden tip om meer (tijdelijk-)thuismama's te ontmoeten? Ik hoor het graag . )



Groet van ons!
Alle reacties Link kopieren
Hi Sophia,

Ik woon in dezelfde buurt en heb een zoontje dat in maart 3 wordt. Ik ben zelf doordeweeks maar 1 dag thuis met hem, maar vindt het wel leuk om playdates op die dag te hebben. Laat maar weten hoe ik je kan bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kijken of er ouder/peuterochtenden zijn in de buurt, (wijkcentrum) kan hij lekker spelen en ontmoet jezelf ook andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ha Lorelai,



Joh! Leuk.

Ehmm... tjsa. Ben niet echt bekend op t forum. Is er een manier om je een pm te sturen oid?
Alle reacties Link kopieren
Wijkgebouw/cb heeft idd dat soort speel momenten. Alleen voor baby en dreumes (tot 2jr). Dus niet echt voor n jongetje dat t ook erg tof vind om 'TAATUUTAATUU' roepend hard rondjes te rennen.
quote:sophiadetweede schreef op 23 november 2014 @ 19:26:

Ha Lorelai,



Joh! Leuk.

Ehmm... tjsa. Ben niet echt bekend op t forum. Is er een manier om je een pm te sturen oid?





dat moeten jullie eerst beiden aanvinken in je profiel (rechts in de zwarte balk vind je je profiel), dat je PB's wilt ontvangen.

daarna krijg je een ballonnetje onder je foto, net als ik heb (links eronder). als je op dat ballonnetje klikt kan je een PB versturen
Alle reacties Link kopieren
Haha Sophia, dat weet ik ook niet ik kom hier met vlagen, en nu is net de forum software aangepast - ik heb geen idee! Iemand komt ons het vast uitleggen.

Overigens doet die van van mij ook voornamelijk aan rennen en auto's, klinkt als een match!
Alle reacties Link kopieren
thx its me!
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiadetweede schreef op 23 november 2014 @ 19:29:

Wijkgebouw/cb heeft idd dat soort speel momenten. Alleen voor baby en dreumes (tot 2jr). Dus niet echt voor n jongetje dat t ook erg tof vind om 'TAATUUTAATUU' roepend hard rondjes te rennen.Jammer hier tot 4 jaar
Alle reacties Link kopieren
Thanks itsme!
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet aanmelden op de peuterspeelzaal? Dat is voor kinderen vanaf 2,5 en is meestal 2 dagdelen. Dan kan hij een paar uur lekker spelen en wie weet leert hij daar ook vriendjes kennen.



Wat je ook nog kunt overwegen is peuterzwemmen, peutermuziek, peutergym... Er is van alles voor kinderen van zijn leeftijd. De mijne vindt peutermuziek heel leuk. De moeders doen hier gewoon mee aan de les, dus die leer je dan ook meteen kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ga een ochtend naar zo,n indoor speelparadijs.

In de ochtend zijn er alleen leeftijdsgenootjes en krijg je vaak korting.



voordeel is datjedan ook niet gek wordt van de herrie zo als op woensdagmiddag wel het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sophia,

Ik heb geen kinderen in die leeftijdscategorie (1 is bijna 4 en gaat naar school en de ander is nog geen jaar) maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb op vriendin.nl een oproep geplaatst en daar moeders ontmoet. Ik ben met mijn dochter naar peutergym gegaan (je hebt ook al peutervoetbal, zwemmen, muziek, theater, hockey enz) en daar heeft ze kinderen ontmoet. Ook openen steeds meer plekken een mamacafe omdat er toch behoefte schijnt te zijn aan meer contacten tussen moeders. Ik weet dat in Barendrecht elke 1e maandag en 3e woensdag van de maand een meeting is. Hier komen ook mensen uit rotterdam, spijkenisse en omgeving. Ook Dordrecht heeft zo'n mamacafe. Misschien is dit iets voor jullie.

Groetjes Mariska

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven