Vuurwerk

23-11-2014 17:45 49 berichten
De eerste knallen zijn alweer te horen. Hoewel ik vuurwerk echt verafschuw met als voornaamste reden dat de (huis)dieren er veel last van hebben, ben ik niet tegen vuurwerk.

Maar vorig jaar werd hier de kinderboerderij bekogeld en jonge ganzen hier in het park zijn door de ouders achter gelaten omdat deze in paniek zijn weg gevlogen en hebben de jongen achter gelaten. Door de zachte winter kreeg dit paar erg laat in het jaar nog een nest. De jongen konden nog niet vliegen. Een jonge gans is dood terug gevonden, de andere 2 of 3 hebben dagenlang paniekerig en verdwaasd rondgelopen. Op zo een moment breekt mijn hart.



Vuurwerk hoeft van mij niet te worden afgeschaft maar ben wel voorstander voor vuurwerkshows. En dat er plekken worden aangewezen waar men mag knallen. Wat vinden jullie? Arno Bonte belooft plechtig elk jaar weer dat hij hard bezig is om voorwaarden te verbinden aan het gebruik van vuurwerk maar tot op heden gebeurt er weinig tot niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vuurwerk prima mits niet al in oktober indd..



Hond is schijtsbenauwd ( geadopteerd dus cd s ert werkte niet meer ) dus die drogeren we altijd.



Iedereen die hoopt op extra controle door politie enzo droom maar verder de procedures voor inbeslagname is zo danig ingewikkeld geworden met zo ontzettend veel administratie dat de meeste agenten liever blokje omgaan en het niet zien.
quote:celine2906 schreef op 23 november 2014 @ 19:24:

[...]





?????Sorry je reageerde op een bericht van blueeyes zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:mow1986 schreef op 23 november 2014 @ 19:33:

Ik vind vuurwerk prima mits niet al in oktober indd..



Hond is schijtsbenauwd ( geadopteerd dus cd s ert werkte niet meer ) dus die drogeren we altijd.



Iedereen die hoopt op extra controle door politie enzo droom maar verder de procedures voor inbeslagname is zo danig ingewikkeld geworden met zo ontzettend veel administratie dat de meeste agenten liever blokje omgaan en het niet zien.Drogeren is een ramp voor je hond, hij is machteloos maar de stress blijft, door pillen te geven kan het stressniveau zo hoog worden dat hij een hartaanval krijgt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op, siervuurwerk; keiharde knallen vind ik wat minder.

Wat mij betreft wordt het niet verboden, maar ik vind dat geknal vanaf begin december wel erg irritant.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar krijgen wij als kerstcadeautje een pup.

Absoluut fantastisch, maar ik ben ook wel een beetje benieuwd hoe oud en nieuw gaat verlopen.



Stiekum hoop ik dat hij weinig aandacht schenkt aan knallen, omdat ie het nu van heel jongs af aan gewend is. Ik krijg ook van iedereen de tip om er vooral niet te veel aandacht aan te schenken, zodat de hond het ook niet als iets bijzonders gaat beschouwen.



Ik zie alleen een beetje op tegen het uitlaten, de dagen vlak voor oud en nieuw. Er zijn hier nog wel lolbroeken die het leuk vinden om rotjes op je af te gooien. Ik vind het al vervelend, maar ik wil dat een 9 weken oude pup van 30 cm hoog helemaal niet aandoen.

Gelukkig is er op dat moment toch nog geen sprake van uitgebreide wandelingen, dat kunnen z'n korte pootjes niet aan
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet t MarianneDavids echter niet drogeren leverde een val van de trap,kop door ruit deur, en ook uren hijgen overgeven en hysterie op tis beetje kiezen tussen twee kwaden..
Alle reacties Link kopieren
quote:mow1986 schreef op 23 november 2014 @ 19:46:

Ja ik weet t MarianneDavids echter niet drogeren leverde een val van de trap,kop door ruit deur, en ook uren hijgen overgeven en hysterie op tis beetje kiezen tussen twee kwaden..In een ander topic noemde ik daarnet iets van de dierenarts waarvan ik de naam telkens vergeet. Geen pillen maar een diffuser die je in het stopcontact steekt en/of een halsband met hetzelfde spul, dat werkte ook bij mijn hond, hoef het nu niet meer te doen omdat ze inmiddels hartstikke doof is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de tip. Moet binnenkort toch nog bij DA zijn ivm voer kan t gelijk even navragen..



Ik vind t ook altijd mega zielig die oudejaarsdag...
quote:laylalala schreef op 23 november 2014 @ 19:46:

Dit jaar krijgen wij als kerstcadeautje een pup.



Gefeliciteerd met je pup Laylalala! 💐
Alle reacties Link kopieren
Mow1986, misschien volgende jaarmet je hond en evt gezin naar een vakantiepark zonder vuurwerk?



Ik ben ook tegen vuurwerk afgestoken door amateurs.Afschaffen die handel en vuurwerk laten afsteken door profs
Vriend heeft hier eergisteren met zijn broertje wat staan afsteken. Buurman boos, terecht, en ik heb ze lekker even buitengesloten als straf
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 26 december 2014 @ 12:16:

Vriend heeft hier eergisteren met zijn broertje wat staan afsteken. Buurman boos, terecht, en ik heb ze lekker even buitengesloten als straf Hier gaat broer carbidschieten komende maandag bij een kennis.Hard weglopen als de politie komt.O erg fout, ik weet het
quote:miedo schreef op 26 december 2014 @ 12:20:

[...]





Hier gaat broer carbidschieten komende maandag bij een kennis.Hard weglopen als de politie komt.O erg fout, ik weet hetHier wonen ergens een stel mafketels die het godganse jaar door carbidschieten. Bij voorkeur midden in de nacht op een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rieten dak........

Wij hopen altijd op regen.



We gaan dus ook nooit op vakantie tussen kerst en oud&nieuw.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Carbid had ik nooit last van, dat deden ze op een veld tegenover de papierfabriek.

Je hoorde het wel, maar kwaad kon het niet, de veiligheid werd goed op gelet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 26 december 2014 @ 12:38:

Carbid had ik nooit last van, dat deden ze op een veld tegenover de papierfabriek.

Je hoorde het wel, maar kwaad kon het niet, de veiligheid werd goed op gelet.Geen idee of ze hier op de veiligheid letten. Je ziet ze nooit. En soms trillen de ramen zo hard dat ik me afvraag of ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Midden in augustus schrik je je daar helemaal kapot van midden in de nacht.
Zo'n leukerd hadden wij ook een tijdje als bovenbuurman matroesjka. Die gooide gemiddeld eens per week het hele jaar door een strijker van z'n balkon, midden in de nacht. Wij woonden een paar verdiepingen lager en dat ding ontplofte dus altijd precies bij ons.



Vuurwerk op zich heb ik ook niks tegen. Mag er ook graag naar kijken. Maar dat veel te vroege afsteken, de vuurwerkbommen en de onvoorzichtigheid van sommige mensen storen me behoorlijk. Vorig jaar ook, buurman steekt vuurwerk af, loopt netjes naar de overkant van de straat, maar vergeet even dat het hard waait en dat de wind richting de flat staat. Gevolg: al zijn vuurpijlen gingen op ons balkon af. Dan zit ik niet rustig in mijn huis eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vuurwerk hartstikke leuk om op een afstand naar te kijken, in de zomer ga ik wel eens naar die shows. En als ik binnen ben kijk ik om 24 u ook graag uit het raam. Als het alleen die nacht zou zijn vind ik het niet zo'n probleem. Maar als ik terugfiets uit mijn werk wil ik niet op mijn hoede moeten zijn voor 8 jarigen die vuurwerk naar voorbijgangers gooien. Een tijdslimiet instellen heeft geen zin, mensen houden zich er toch niet aan (hetzelfde geldt voor ene verbod denk ik). Hier in de buurt zijn veel kinderboerderijen en voor de dieren vind ik het super zielig. Bij een schaap helpt zo'n cd echt niet. Daarbij kosten de ongelukken hartstikke veel belastinggeld. Niet alleen voor de behandeling de avond zelf, maar ook de brillen/gehoorapparaten/handicaps erna.



Wat mij betreft gewoon vuurwerkzones instellen in bv parken, velden of stranden. Dat is met de vreugde vuren in Den Haag ook goed gegaan. De traditie bestaat nog steeds, maar is nu veiliger en anderen hebben er geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 december 2014 @ 12:38:

Carbid had ik nooit last van, dat deden ze op een veld tegenover de papierfabriek.

Je hoorde het wel, maar kwaad kon het niet, de veiligheid werd goed op gelet.Carbid valt wel mee, tenzij ze schieten met de deksels van de melkbussen want die kunnen héél hard aankomen, op een veldje doen ze het bijna altijd met ballen i.p.v. deksels. Bovendien maakt het een heel ander geluid dan die bommen die tegenwoordig worden afgestoken. Mijn hond is als de dood voor vuurwerk maar van carbidschieten trekt ze zich niets aan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen die het heeft over 'er wordt nu al vuurwerk geknald' en 'ze knallen al vanaf 1 november' in z'n handjes mag knijpen dat ze niet bij mij in de wijk wonen.



Ik denk dat ik als ik geen bange hond had ook milder zou zijn geweest over dat geknal, maar nu erger ik me er mateloos aan.





Ik ben niet tegen vuurwerk en van mij hadden ze de tijden ook niet hoeven veranderen. Oudjaars- en nieuwjaarsdag knallen, ze doen hun best maar. Dan maar 2 dagen een bange hond, maar mijn hond durft al weken-, zo niet maandenlang er 's avonds nog maar amper uit. Daar baal ik van. En één knal is dan ook genoeg voor volledige paniek, waarna hij z'n behoeft noodgedwongen in huis doet. En dit gebeurt dus ook gewoon zomers, bijna elk weekend.



Maar goed, omdat hier het hele jaar door geknald wordt, vind ik al die mooie woorden over 'maatregelen' en 'plekken toewijzen' en zelfs 'vuurwerkverbod' een lachertje. Zolang ouders het nog normaal vinden dat hun kinderen met dit spul het hele jaar de straat op gaat, en jeugd hier kennelijk geld voor heeft, zal er het hele jaar geknald worden. En handhaven blijkt dus niet te doen. Het is nu namelijk verboden, maar toch wordt er geknald.



Overigens, na een aanloop naar de kerstvakantie vol met veel geknal vind ik het nu erg meevallen. Hond durft zelfs 's middags nog een rondje te lopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 november 2014 @ 19:17:

Siervuurwerk afsteken om 14 uur vind ik echt niet kunnen. Dan zie je er geen hol van.Toch steken ze het hier al overdag af hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 november 2014 @ 19:40:

[...]





Drogeren is een ramp voor je hond, hij is machteloos maar de stress blijft, door pillen te geven kan het stressniveau zo hoog worden dat hij een hartaanval krijgt.



Een jointje dan maar



Er zijn tegenwoordig andere 'drugs', waarbij ook het stressniveau omlaag gaat. Wat logisch is, lijkt mij, dat soort drugs heb je voor mensen toch ook, dat het niet alleen om de stress uiting gaat maar ook om het gevoel?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Overigens lopen hier volgens mij ook al 2 topics over bij actueel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En over de pup: soms kun je er gewoon niets aan doen, dat ze bang zijn. Mijn ouders hebben diverse honden gehad, slechts 1 was er bang. Doordat we nooit een bange hond gehad hadden, is er ook niet extra aandacht aan besteed, dat kwam niet in ons op. Ook haar broertje uit hetzelfde nest was niet bang, dus in de kennel was er kennelijk ook niet echt wat gebeurd. Soms is de hond bang.



Wat de reden bij mijn hond is weten we niet. Hij was ongeveer 4 toen we hem kregen. Een zwervertje uit het asiel. Schat van een hond, sowieso wat bangig. Bijkomend nadeel van het vuurwerk is dat hij nu van elk geluid schrikt en bij een te hard dichtgegooide autodeur al naar huis wil.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven