Geld & Recht alle pijlers

belastingschuld en eigen bedrijf opstarten

23-11-2014 18:12 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Is het een inkomstenbelasting of toeslagenschuld. Hoe hoog is hoog en los je momenteel af op de schuld? Moet/wil je geld lenen voor je bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen ga informeren bij:

* de belastingdienst

* de KvK (je hoeft je tot een bepaald inkomstenniveau overigens niet in te schrijven)

* een rechtswinkel voor gratis juridisch advies
Waarom zou je in jouw situatie in hemelsnaam een onderneming gaan opstarten?
Alle reacties Link kopieren
Een eigen bedrijf zonder dat het iets kost (dus alleen arbeid geen inkopen) kan ik me wel iets bij voorstellen naast je huidige baan welteverstaan. Maar wil je nu je baan opzeggen op voor jezelf te beginnen terwijl je deze schuld nog niet hebt opgelost? Dan zou ik het je zeer sterk afraden met de feiten die ik hier uit je post haal.
Alle reacties Link kopieren
Ow webshop ik had er overheen gelezen. Als het iets met kleding is laat maar zitten dat kost alleen maar geld, zeker wanneer je geen fatsoenlijk budget hebt om echt iets neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de WNSP zit mag je niet eens een eigen bedrijf starten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 23 november 2014 @ 18:44:

Als je in de WNSP zit mag je niet eens een eigen bedrijf starten.Heeft ze niet is afgewezen
Alle reacties Link kopieren
quote:barbie83 schreef op 23 november 2014 @ 18:47:

[...]





Heeft ze niet is afgewezenWil ze binnenkort opnieuw aanvragen.
Lijkt mij niet zo'n slim idee, jezelf nog meer in de schulden steken nu omdat je een eigen webshop wil beginnen. Als je je daarvoor niet in de schulden hoeft te steken gebruik dat geld dan eerst om je huidige schuld af te lossen.
Heb je al afspraken met de Belastingdienst om die schuld af te lossen?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Ik zou het niet doen. Het is heel lastig om een goedlopende webwinkel te starten, hoe onderscheid je je van alle andere winkeltjes? Verder is bedrijfsvoering, financiën en het fiscale deel heel ingewikkeld. Ik zou me richten op het aflossen van de schulden en dan eens kijken of je het in het klein kunt opstarten naast een zekere vaste baan.
Plus dat je overweegt om in de WNSP te gaan. Dat is niet te combineren met het opstarten van een eigen bedrijf, en het toont ook niet echt 'ballen'. Ballen toon je als je zelf je eigen schulden aflost.
Alle reacties Link kopieren
-
Heb je nog andere schulden? Of alleen de toeslagschuld? Daar kom je sowieso niet de wsnp mee in, als je gewoon aflost is het niet problematisch . Of is het een enorm hoog bedrag ?
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen andere schulden naast deze.

toen eerder de wsnp werd aangevraagd had ik die wel maar deze heb ik zelf afbetaald.

het is best een hoog bedrag ja!
Alle reacties Link kopieren
-
quote:charissa1984 schreef op 23 november 2014 @ 19:53:

maar goed, dat het af te raden is is mij wel duidelijk.

het is meer dat mocht ik het wel overwegen, dan kan er waarschijnlijk beslag gelegd worden op spullen?Dat risico is er maar zal niet zo snel gebeuren zolang jij je betalingsregeling nakomt.
Alle reacties Link kopieren
okay super bedankt voor alle reacties en tips!
quote:charissa1984 schreef op 23 november 2014 @ 19:38:

Plus mijn vriend maakt websites, dus hier heb ik in feite ook geen kosten aan behalve een domeinnaam, maar daar gaat het geld ook niet in zitten!



Ik heb dus alleen kosten voor het inkopen..Een domeinnaam kost inderdaad geen drol per jaar maar vergis je niet in de kosten van een website. Hoe ga je die website hosten? Ga je dat zelf doen of doe je dat via een hosting bedrijf? In het eerste geval heb je een server nodig die dag en nacht aanstaat en volgens mij zijn er ook wel wat regels verbonden aan het hebben van een server bij je provider waarschijnlijk. In het laatste geval kan het ook erg in de kosten lopen als je site eenmaal goed gaat lopen. Een erg populaire site kan al snel meer dan 1000 euro kosten per jaar aan hosting.
Alle reacties Link kopieren
wat jij zegt is toch als je zelf gaat hosten? k heb alleen website nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven