psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok dan snap ik idd de betrokkenheid van je broer. Hij komt over als een lieve broer, erg betrokken.



Wat rot dat je lichamelijk ook ziek bent. Ik hoop dat rust je goed doet. Tenminste, soms is het makkelijker rust nemen als je lichamelijk ziek bent.



Beterschap
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Heb het flink te pakken, lig onder het dekbed nog te rillen. Lig op de bank maar ga zo naar bed. Met het hoesten doet heel mijn lichaam zeer. Had vanmorgen koorts nu niet denk ik. Maar mijn kopppie knalt ook uit elkaar van de hoofdpijn. En dan nog die groene mannetjes die niet weg willen gaan. Ik probeer ze te negeren en dat lukt een klein beetje als ik bij mijn ouders beneden ben. Maar zodra ik boven op bed lig gaat het mis. Dan overwint de angst.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt een griepje ben ik bang. Vanavond fijne avond gehad met twee vriendinnen. Had geen zin om te koken. Heb ze op een frietje getrakteerd.
Rb, klinkt inderdaad als een griep. Ook dat nog. Sterkte



Voor jullie allemaal een



Ik moet nog bijlezen en het is hier nogal hectisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klaar voor de housewarming
Veel plezier Flaxie
Alle reacties Link kopieren
Heb in twee dagen een overdosis genomen. Lig nu op eerste hulp. Ff afwachten nu wat er gaat gebeuren.
Sterkte Lieve RB.
Alle reacties Link kopieren
Lig op de afdeling er wordt gedreigd met ibs omdat het twee keer in 24 uur is gebeurd.
Hee meis! Dikke knuffel! Ik weet helaas hoe het is om in het ziekenhuis te belanden na een overdosis en de hele nasleep daarvan en dat is loeizwaar!

Sterkte!
Daar sta ik niet raar van te kijken RB hoe rot het ook klinkt. Het is natuurlijk niet niks. Een IBS is 3 weken en wil niet zeggen dat je 3 weken niet naar buiten mag, zo werkt het gelukkig niet.

Misschien is het wel eens heel goed dat er goed gekeken wordt naar jouw medicatie en jouw (rand)psychoses.







Ik ben heel blij dat je nu op een veilige plek bent RB.
Hoe gaat het met jou 250 Tekens?
Alle reacties Link kopieren
Pfff RB, dat is niet niks. Maar ik hoop dat er nu eindelijk eens goed naar je gekeken wordt zodat je weer een beetje opknapt.
Beetje een dipje... ben veel in gevecht met mezelf. Probeer er voor te zorgen dat de buitenwereld dat niet teveel merkt en dat is best zwaar en ingewikkeld. Zal ook wel met de tijd van het jaar te maken hebben.



Ben niet zo'n schrijver, lees wel regelmatig mee. Voor iedereen hier een



RB, misschien geeft een IBS voor nu wel wat rust, hoewel het natuurlijk niet leuk is. Dan kun je even de verantwoordelijkheid wat loslaten en misschien wat tot rust komen doordat je even minder hoeft te vechten.
Het gevecht met jezelf is soms wel goed om aan te gaan maar heb je een klankbord, iemand die met jou je twijfels, onzekerheden, conflicten bespreekt? Soms is het wel handig om iemand te hebben die onbevooroordeeld is

Waarom wil je trouwens niet dat de buitenwereld iets merkt? Is het schaamte, vind je dan dat je lastig bent of wat is dat gevoel?

Je hoeft het ook niet tegen iedereen te zeggen dat je je k*t voelt maar misschien lucht het op om het tegen een paar mensen te zeggen. Het maakt het minder zwaar en ingewikkeld



Alle reacties Link kopieren
Sterkte rb. Misschien is voor nu idd opname beter. Ik hoop dat het je rust geeft en dat je niet meer zo hoeft te vechten steeds.



Ik was naar festival. Was erg leuk. Kadootje v mezelf toen thuiskomst vakantie ff moeilijk was.



Ineens drong door dat ik met ander werk niet meer dagelijks met psychiatrie bezig ben en hoe fijn dat is. Ik ben er aan toe om dat af te sluiten. Niet alles, maar ik wil dat het niet meer mijn werk is.



Straks ben ik ze nog dankbaar voor het besluit dat zij v mij genomen hebben
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zeggen dat ik alles kwijt raak met een ibs zelfs mijn appartement en dat ik onder curatele kom te staan enzo. Klopt dat? Of is dat bang makkerij? Ik weet het nl niet. Ik ben echt bang om alles kwijt te raken. Ik wil dat niet!!! Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik heb vannacht in het ziekenhuis ook niet geslapen omdat die groene mannetjes er ook waren en ze wilden me vermoorden met hun messen en zwaarden. Heel eng allemaal!!!
RB, met een IBS raak je helemaal niets kwijt. Het is een gedwongen opname dus je hebt niet te kiezen of je voor een vrijwillige opname gaat maar het wordt voor jou besloten. Ik meen mij zelfs te herinneren dat je een advocaat te spreken krijgt. Vertel je zorgen aan de verpleging/arts dan weet je het meteen.

Ik heb zelf ook een IBS gehad dus heb, helaas, wel enkele ervaring.



Dikke
Rb, ik heb net even vlug gegoogled en je krijgt inderdaad een advocaat.

Een IBS, dat wist je misschien al is voor 3 weken en zo lang jij niet onder bewind of curatele staat heb je gewoon beheer over je eigen geld ed.

Niet bang zijn dus dat je alles kwijt raakt.



Misschien hadden jouw ouders ook beter eerst kunnen googlen voordat ze zoiets verontrustends naar je roepen wat ook nog eens niet waar is.
Moon wat je schrijft over dat het beter is om eens helemaal uit de psychiatrie te gaan herken ik wel.

Je zou ze inderdaad, ooit, nog eens heel dankbaar zijn.

Alle reacties Link kopieren
Ik sta niet onder curatele enzo. Heb gewoon beheer over mijn eigen geld. Dus mijn ouders kunnen mijn appartement niet verkopen als ik ibs heb. Daar dreigden ze gister mee nl.
Precies. Laat je niet bang maken RB
Alle reacties Link kopieren
Je moet je inderdaad niet bang laten maken.



Ik was vandaag weer bij mijn psychotherapeute goed gesprek gehad. We kwamen er wel op uit dat ik vroeger altijd naar mijn vader moest luisteren (mijn vader is een zeer dwingend en dominant persoon) en dat ik het daardoor nu zo moeilijk vindt om voor mezelf op te komen. Ik heb mij altijd gevoegd naar anderen en nu eens een keer niet. Dat vond de psychotherapeute zeer goed. Verder kwamen we erover te spreken dat ik dus bang ben voor zo'n burn-out traject. Dat Winnock ik een agressieve club vindt. Dat ik vooral bang ben om over mijn grenzen te gaan en dat ik dan bang ben dat ik onder de druk bezwijk en dat ik dan een aantekening krijg, 'wil niet meewerken'. Ik wil best iets doen om mijn conditie op te vijzelen of mijn belastbaarheid te meten maar niet dit. Mijn psychotherapeute zou een traject waarin ik langzaam begin en dat de beweging langzaam opgebouwd wordt nog niet zo verkeerd vinden. Ik vind dat ik nog wel behoorlijk veel kan. Maar ja....Zoals mijn psychotherapeute zei. Ik moet voor mijn verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat ik het er niet mee eens ben en goed uitleggen waarom ik het niet wel, maar wel laten blijken dat ik wel wil samenwerken. Ik moet dus niet mijn verantwoordelijkheid uit handen nemen, maar wel assertief zijn en vooral dat laatste is erg moeilijk. Ik ga vanmiddag wel even een mail opstellen waaruit dat blijkt.
Lieve RB, heel veel sterkte. Ik begrijp niet waarom je ouders zouden dreigen, maar laat je inderdaad niet bang maken. Ik denk ook dat een opname op dit moment in jouw belang is en als ik het goed begrijp heb je hierin hoe dan ook geen keuze als het om een ibs gaat. Hier is een folder over IBS, voor jezelf of je ouders: http://www.ggzingeest.nl/ ... ongen-opname-met-ibw.pdf. Ik citeer: Ondanks het feit dat u gedwongen

bent opgenomen, bent u wel ‘handelingsbekwaam’. U mag uw geld zelf beheren en andere beslissingen nemen. Alleen als u een mentor, curator of bewindvoerder heeft, zijn die gemachtigd om in overleg met u – bepaalde zaken in uw plaats te behartigen.



Maak je alsjeblieft geen zorgen om financiële zaken op dit moment, je hebt je kracht en energie nodig om beter te worden. Ik hoop dat je goede hulp krijgt om de groene mannetjes uit je hoofd te verjagen, en die rotstem het zwijgen op te leggen. Daar moet het nu om draaien, de rest kan wachten.



Dikke knuffel en ik ben blij dat je er nog bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven