Vuurwerk! Op een zonnige middag?!?

10-11-2014 14:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu moet ik toch wel even lachen. Het is maandagmiddag 2 uur en de zon schijnt uitbundig. Opeens hoor ik wat lawaai. Blijkt het vuurwerk te zijn!



NU al????? En dat op klaarlichte dag?



Nou ja, voor wie niks beters te doen heeft....... Ieder zo zijn hobby's zeg ik maar.
Alle reacties Link kopieren
Haha, jij woont duidelijk in een betere wijk. In de achterstandswijk waar ik woon is het al weken onrustig
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteravond ook, en in Hardegarijp is met vuurwerk een politie auto opgeblazen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu al?



Ik ben niet zo blij met vuurwerk - zeker niet als het wordt afgevuurd als ik met de hond buiten loop. Ben er altijd een beetje huiverig voor.
Hier is het nooit opgehouden Het is altijd even wat rustiger in de zomervakantie, maar de rest van het jaar gaat het altijd door. Ik snap er ook niks van hoor.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 november 2014 @ 14:08:

Haha, jij woont duidelijk in een betere wijk. In de achterstandswijk waar ik woon is het al weken onrustig

En bij voorkeur die grote vuurwerkbom om 2/3/6 uur 's nachts afsteken hè?

Ik heb in oktober al melding gemaakt bij de politie dat ze weer begonnen waren. De eerste heel incidentele al in september, alsof ze het spul van vakantie meenemen.
Prima, des te meer kans dat ze tegen 31 december al lekker hun ogen eruit en hun vingertjes eraf geknald hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn bij ons in de wijk ook begonnen met het afsteken van vuurwerk vooral 's nachts aventoe hoor je harde knallen word ook wakker en het irriteerd mij zo erg. Tegenwoordig knalt vuurwerk steeds harder lijkt het wel.
O vreselijk, dat vuurwerk. Misschien dat ik dit jaar maar een Oud & Nieuw-feest bij mij thuis geef, zodat ik op de dag zelf niet meer op de fiets de stad door hoef. Doodsangsten elke keer!!
quote:clemance schreef op 10 november 2014 @ 14:37:

Prima, des te meer kans dat ze tegen 31 december al lekker hun ogen eruit en hun vingertjes eraf geknald hebben.Met dat idee leefde ik ook in mijn vorige wijk. Wijk waarin politie-agenten uit Amsterdam (in opleiding voor afdeling recherche) nog schrokken van de overlast... Toch was het met Oud&Nieuw zo erg dat ik, na het een keer daar gevierd te hebben (mijn met mijn toenmalige vriendje, die vroeg of het buiten oorlog was) ieder jaar weg vluchtte uit de wijk.
Ach hier wordt wekelijks vuurwerk afgestoken op de gekste tijdstippen. Ik snap er de lol ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen kan het altijd erger!



Het is hier weer rustig nu. Er zal wel geen bal aan zijn geweest in de stralende zonneschijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja idioot he, bij ons ook al...
Ik vuurwerk. Hoe harder hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
hier is het ook al weken onrustig met dat vuurwerk.Ik ben voorstander van verbieden en al het geld in de zorg stoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een verbod, laat de gemeente maar op een centrale plek iets verzorgen, net zoals bij bijvoorbeeld de kermis. Maar ik preek voor eigen parochie want ik ben doodsbang voor knallen en flitsen. Ik houd mijn hart vast voor de komende tijden, maar over twee maanden is het alweer nieuwjaar geweest!
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat hier het hele jaar door. Eén of andere lolbroek in het complex heeft al meerdere bekeuringen gekregen voor de bommen die hij 's nachts zo nu en dan laat ontploffen, mijn glazen rinkelen in de kast. Waar hij het vandaan haalt weet ik niet, hij komt uit Verweggistan.
verba volant, scripta manent.
Oh, bij jullie ook al? Vanmiddag knalde het hier ook weer even. Afgelopen tijd vaak op zaterdagavond vaak wat gehoord, zelfs recht voor ons huis. Ik heb er echt een hekel aan. Met Oud & Nieuw vind ik het best oké om naar het mooie siervuurwerk te kijken, maar zodra ze de knallers halen ben ik weer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond durft er ook al weken 's avonds noet uit vanwege het vuurwerk

En in de weekenden ook overdag. Op schooldagen soms al 's morgens...



Als ik niet zo'n bange hond had zou ik me er ook niet druk over maken, denk ik, maar nu maakt het me woest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier een paar straten verderop is het ook al een tijdje raak. De katten schrikken zich elke keer half dood.
Time spent with a cat is never wasted
Af en toe zo'n bom het hele jaar door wel, in een aanpalende wijk of zo.

Het gezeik begint nu wel. Affijn, ik heb mijn beklag al gedaan op het topic over angst bij honden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven