Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam: Rozemarijn??

Of anders: Roosmarijn

Wat vinden jullie het mooist klinken?

Of vinden jullie het 3x niks.

Ben heel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet kiezen zou ik voor Rozemarijn gaan, omdat ik dat makkelijker vind met de uitspraak.

Maar het is niet mijn smaak qua naam, te lang, te chique en het is een naam dat ook als woord een betekenis heeft en dat is iets wat ik nooit zou kiezen. Echt afschuwelijk vind ik het ook weer niet, hoor.
Alle reacties Link kopieren
wat een super handig topic! wij hebben al 2 meiden van 3 en 6 (Isa en Sophie) en ben nu zwanger van nog een meisje, dus ben ideetjes aan het op doen voor een passende 3e meisjesnaam. Wat vinden jullie van Saar, Julia, Lieke of Tess?
Alle reacties Link kopieren
@ Mandy, bedankt voor je reactie.

Ik houd wel van chique lange namen, alleen de betekenis is inderdaad een beetje afdoende.



@ balimama, ik zou ipv Saar voor Sara(h) gaan, ipv Tess voor Tessa.

Julia vind ik prachtig, helaas wel heel populair (net als Sara..) Tess is volgens mij erg in geweest, nu hoor je hem niet zoveel meer.

Ik houd meer van de langere namen zoals je ziet, omdat de namen toch wel afgekort worden dus dan word het toch Saar, Tess en Juul.

Wat ik ook leuk en goed vind staan bij Isa en Sophie:

- Vera

- Nina

- Nine

- Emma

- Louise

- Lieke

- Anna

- Olivia

-





Sara(h), Julia en Tessa staan trouwens erg leuk bij de namen van je andere kinderen.
Saar vind ik heel leuk! Maar ik hou heel erg van korte namen, die je niet kan afkorten verder Van het rijtje vind ik Saar dus de leukste!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Julia het mooiste passen



Ik zou juist kiezen voor Roosmarijn.



En voor degene met Maxime/Kate. Kate ♡
Alle reacties Link kopieren
Julia vind ik een prachtige naam.



Mijn top zoveel;



-Annemarijn (zal denk ik altijd op nr. 1 staan, maar de naam is te lang)

-Juliet

-Emma

-Kate

-Julie

-Julia



Mijn dochter heet Louise.
@ Balimama: bij wat je al hebt, vallen voor mij Saar en Lieke af. Isa en Sophie hebben wel wat, Julia past daar mooi bij. Tess vind ik plat . . . .

Saar vind ik boers en Lieke vind ik helemaal niks.

Maar trek je van mij niet te veel aan, ben een vijftiger dus heb een ouderwetsche smaak
quote:Halvemaan schreef op 19 november 2014 @ 10:02:

Wij hebben weer een nieuwe naam op het lijstje, eentje waarvan ik nooit vermoed had dat ik die ooit eens serieus zou overwegen, maar die ik dus nu heel leuk vind (en vriend zowaar tot nu toe ook).

Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden (vooral dus omdat ik de naam tot een half jaar geleden nooit een optie had gevonden..): Kate (Engels uitgesproken, dus als Keet).



Ons lijstje is nu ook wel heel divers vind ik, er valt niet echt een lijn in te ontdekken:

Kate

Maxime

Pien

Juliette



Kate en Juliëtte vind ik heel mooi, Pien en Maxime niet zo.

Vooral Kate, erg leuk! Zou wat mij betreft zelfs een optie kunnen zijn voor evt 2e kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Balimama schreef op 21 november 2014 @ 03:01:

wat een super handig topic! wij hebben al 2 meiden van 3 en 6 (Isa en Sophie) en ben nu zwanger van nog een meisje, dus ben ideetjes aan het op doen voor een passende 3e meisjesnaam. Wat vinden jullie van Saar, Julia, Lieke of Tess?Asjeblieft geen Julia, dan heb je echt zo'n rijtje superpopulaire namen. En ik vind het ook gewoon een zeiknaam Saar vind ik er erg leuk bij, is een stuk vlotter. Lieke vind ik een jaren tachtig naam en Tess vind ik persoonlijk veel te hard klinken met die sissende sssss op het eind.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rozemarijn erg mooi! Roosmarijn ook, maar ik zou zelf Rozemarijn kiezen. Dat wordt sowieso wel afgekort naar Roos, maar dat lijkt me helemaal niet verkeerd.



Lastige keus, Julia/Tess/Lieke/Saar. Ik zou normaal Julia verreweg het mooist vinden, maar bij Isa en Sophie wel heel erg top 10. Tess vind ik dan het leukst, Saar zou ik niet doen (Sarah wel). Lieke is ook leuk.
@ Bettypage: zoals je misschien gelezen hebt twee weken terug is Rozemarijn ook een van onze favorieten (we zijn er toch nog steeds niet uit). Ik twijfel net als jij over de schrijfwijze en daarmee meteen ook de uitspraak. Rozemarijn lijkt wat gangbaarder en logischer voor veel mensen heb ik het idee, maar ik denk dat ik zelf Roosmarijn wat mooier vind. Net iets korter en stoerder. Maar mijn man vindt dat weer meer twee aan elkaar geplakte namen. Wat is jouw eigen gevoel bij de twee varianten? Ben ik wel benieuwd naar 😊. Weten jullie al zeker dat het een van deze twee wordt?
Alle reacties Link kopieren
Over de gangbaarheid van de uitspraak: ik kende vroeger ook iemand die Rosmarijn heet. (Ros, niet Roos)

Dat is op dag 1 even wennen en op dag 2 weet je niet beter. Ik zou kiezen wat je zelf het mooist vindt en niet of mensen het wel 'gewend' zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Blibla, ik zag jou post pas nadat ik zelf had gepost. Grappig dat we het allebei een leuke naam vinden, hij komt (gelukkig) niet zo vaak voor!

Ik vind zelf Rozemarijn beter in de mond liggen dan Roosmarijn.

Maar ben ook met je eens dat Roosmarijn hipper klinkt en Rozemarijn misschien iets ouderwetser. Wat vind jij van Rosemarijn?
Dubbel
Rosemarijn vind ik niet zo mooi, wordt de uitspraak een beetje vreemd van vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die enthousiaste reacties op Kate! Het gaat er natuurlijk om wst we zelf vinden, maar omdat we zelf best verrast waren dat we de naam zo leuk vinden is het toch fijn om te lezen dat we daar niet alleen in staan!



Rozemarijn/ Roosmarijn: ik zou voor Roosmarijn gaan, schrijfwijze vind ik heel mooi, uitspraak net wat stoerder. En je zou idd kunnen zeggen dat het 2 namen aan elkaar zijn, maar het is dan weer weer minder een bestaand iets.
Alle reacties Link kopieren
Halvemaan



Ik hoop dan niet dat jullie ergens in het oosten van het land wonen. Ik vind Kate een nette Engelse naam, maar niet als het uitgesproken wordt als Keeeeeeeet. Ooit mijn buurmeisje een keer zo haar vriendinnetje horen roepen, mijn tenen stonden krom in mijn schoenen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 23 november 2014 @ 19:18:

Halvemaan



Ik hoop dan niet dat jullie ergens in het oosten van het land wonen. Ik vind Kate een nette Engelse naam, maar niet als het uitgesproken wordt als Keeeeeeeet. Ooit mijn buurmeisje een keer zo haar vriendinnetje horen roepen, mijn tenen stonden krom in mijn schoenen We wonen niet in het oosten :-) En moet zeggen dat we zelf denk ik ergens bij de middenweg uitkomen qua uitspraak, niet het superkak engels, maar ook niet heel erg plat...
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen ben ik 29 weken zwanger. Heb nog even te gaan, maar wil graag knopen doorhakken.



Vanuit jullie hulp hebben we een top 3 kunnen maken.

Beide hebben we -uiteraard- een andere volgorde.



Namen zijn:

Kaat

Saar

Fien



Saar heeft op dit moment de meeste kans. Echter blijf ik twijfelen door de populariteit. (Al ken ik niemand met deze naam.)

Bij Kaat krijg ik reacties dat de naam zo "hard" is/klinkt.



Vraag:

a) Hebben jullie je laten tegenhouden door de populariteit van een naam?

b) Vinden jullie Kaat een "harde" naam?



En ja, uiteindelijk maken we de keus zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een klein beetje rekening gehouden met de populariteit van de naam, maar het was geen doorslaggevende reden. Kaat klinkt kattig voor mij.



Van je lijstje vind ik Fien eigenlijk heel leuk.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie Bloubokkie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Saar het leukst! Ik ken ook geen Saar dus hier in de omgeving (nog) niet vaak gebruikt. Kaat vind ik inderdaad een beetje 'hard' klinken. Niet heel erg, maar wel harder dan Fien en Saar. Fien vind ik trouwens een beetje een zeurderige naam, geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Fien ook een beetje een zeurderige naam... Kaat en Saar allebei leuk, ik vind juist Kaat weer wat stoerder!
Kaat: hard, maak er dan Kate van op zijn Engels!

Saar: ook hard en ouderwetsch



Fien: lief en zacht!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven