Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 23 november 2014 @ 23:06:

[...]





volgens mij, als ik het zo hoor, bestaat dat niet eens. Op papa dag gaat papa met kind leuke dingen doen, dierenboerderij of speeltuin. Als mama thuis is van werk, doet ze ook de was, de wc en de boodschappenJa net als papa heeft de oppas. .... belachelijk het is je eigen kind, dat is dus geen oppas!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 23 november 2014 @ 23:06:

[...]





volgens mij, als ik het zo hoor, bestaat dat niet eens. Op papa dag gaat papa met kind leuke dingen doen, dierenboerderij of speeltuin. Als mama thuis is van werk, doet ze ook de was, de wc en de boodschappen



Ik heb wel vrouwelijke collega's die een dag in de week "mamadag" (braak) hebben hoor. Ze zetten het nog ongegeneerd in Outlook ook om aan te geven dat ze er niet zijn die dag.

In dezelfde categorie; "me-time". Ook zo'n jeukwoord. Of in goed nederlands: "voornaam" + tijd, om aan te geven dat je tijd voor jezelf nodig hebt (in mijn geval dus; "hehe, poepoe, ben wel toe aan wat Juliet-tijd hoor").
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me dagelijks kapot aan automobilisten die geen flauw idee hebben waar een spitsstrook voor dient. Groene pijl boven de spitsstrook is duidelijk zichtbaar en toch lekker met een slakkengang op de middelste strook blijven karren.
quote:as1984 schreef op 23 november 2014 @ 21:53:

[...]





Haha net als die action schilderijen met: in dit huis wordt er gelachen, geleefd, zijn we eerlijk, vergeven er elkaar etc.... om te kotsen, probeer je jezelf dan te overtuigen? Kennissen van ons zijn er gek op, dan wordt er weer op fb een foto van de nieuwe spreuk gepost, en in het echt praten ze niet met elkaar, en denken ze aan scheiden. ....Ik had laatst voor mijn FB een tegeltje gemaakt met 'Don't live your dream, dream your life', maar toch maar niet geplaatst omdat ik bang was dat de meerderheid de grap niet zou snappen.
quote:betjebig schreef op 23 november 2014 @ 23:38:

[...]



Ik had laatst voor mijn FB een tegeltje gemaakt met 'Don't live your dream, dream your life', maar toch maar niet geplaatst omdat ik bang was dat de meerderheid de grap niet zou snappen.



Never give up your dream

Hit the snoozebutton
Mensen die te pas en te onpas hun mening ventileren als je iets 'verkeerds' doet.



"Je moet geen chocolade eten, krijg je nog meer pukkels van!"

"Zou je dat patatje wel nemen...?"

"Je moet vaker in de zon, je bent zo bleek!"

"Je moet niet steeds fronsen, krijg je rimpels van!"



Ga toch fietsen, mens.
Alle reacties Link kopieren
Manlief. Die de wekker laat afgaan, uitzet en weer verdervslaapt. En dat een keer of 3 per ochtend.



Als je niet meteen opstaat, ze hem dan wat later!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:s1981 schreef op 24 november 2014 @ 06:48:

Manlief. Die de wekker laat afgaan, uitzet en weer verdervslaapt. En dat een keer of 3 per ochtend.



Als je niet meteen opstaat, ze hem dan wat later!!!Mijn man doet dat ook, alleen ben ik de wekker...Moet hem 3x wakker stompen..En laten verslapen en te laat op werk komen helpt niet. Dus ik stomp hem maar wakker elke dag...
Buitenlandse vrachtwagenchauffeurs die alleen het verbodsbord herkennen maar niet de Nederlandse tekst eronder en dus niet op de speciale bus/vrachtwagen baan gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat oppasdienst is inderdaad een hele bijzondere.... Vaders hebben oppasdienst. Moeders gaan gewoon door met wat ze aan het doen zijn
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 23 november 2014 @ 23:31:

Ik erger me dagelijks kapot aan automobilisten die geen flauw idee hebben waar een spitsstrook voor dient. Groene pijl boven de spitsstrook is duidelijk zichtbaar en toch lekker met een slakkengang op de middelste strook blijven karren.Laatst iets over gelezen. Bleek dat de spitsstrook inderdaad 'genegeerd' wordt omdat het soms voor een automobilist een vluchtstrook lijkt, en hij er dus om die reden niet opgaat. Ook omdat er soms een rood kruis kan staan en mensen dus uit gewoonte automatisch niet op die baan gaan rijden. Ook niet met de groene pijl. Het schijnt dat het toch te onduidelijk is.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn AH dicht zit omdat ze verbouwen.

Ga daarom nu naar de Jumbo er tegenover. Wat is die duur! En onhandig.



Nog een paar dagen, ik troost me met het idee dat ik er een mooiere en grotere winkel voor terug krijg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:elisa55 schreef op 23 november 2014 @ 21:06:

Ik erger me aan mensen die om de paar woorden "Ze zegt" / "Ik zeg" / "Hij zegt" etc. gebruiken.

"Dus ik zei tegen haar - ik zeg - moet je nou eens kijken - ik zeg - wat een mooie jas. Ik zeg "Zal ik hem kopen," ik zeg "Of is het te duur?"

Pfff...



Sowieso steeds dezelfde woorden gebruiken. "En toen..." "En toen..."

Ook irritant: mensen die in elke zin "eigenlijk" gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Geen kleine ergernis, maar een grote, maar ik plaats 'm toch.

Fietsers in het donker zonder licht, in donkere kleding, met koptelefoon op met hun i-phone in de weer en zonder richting aan te geven, niet op ander verkeer lettend, om geparkeerde auto's heenslalommend?

En wie krijgt de schuld als je er zo eentje aanrijdt omdat ie niet zichtbaar is en niet oplet? Inderdaad, jij als sterkere door de auto beschermde automobilist! Is me gelukkig nooit overkomen, maar het zou zo maar kunnen, want ik zie zulke fietsers dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 24 november 2014 @ 09:55:

want ik zie zulke fietsers dagelijks.

Nou ja, dan is er dus eigenlijk geen probleem....



Nee hoor, flauw.

Het is inderdaad levensgevaarlijk.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Haha, inderdaad. Ik "zie" ze op het laatste nippertje.
Alle reacties Link kopieren
@soetkees;

Wat is er dan zo onduidelijk aan een groene pijl? En aan zo'n blauw bord met 3 pijlen en de tekst "spitsstrook open" plus het feit dat de toegestane snelheid is teruggeschroefd van 120 naar 100?

RWS zet zelfs op sommige plekken een wagen met tekstbord neer dat de spitsstrook open is. Hoe duidelijk moet het zijn?

Vrachtwagens rijden op de spitsstrook, een enkele automobilist ook, maar dan zitten er altijd van die sukkels bij die het niet willen snappen, of die gewoon niet opletten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 november 2014 @ 09:49:

[...]





Sowieso steeds dezelfde woorden gebruiken. "En toen..." "En toen..."

Ook irritant: mensen die in elke zin "eigenlijk" gebruiken.



Ik kan me nog levendig herinneren dat ik daar in groep 5 oid op school een les over heb gehad. Toen moesten we allemaal één voor één oefenen met een verhaal vertellen zonder 'en toen' erin. En het is tot op de dag van vandaag blijven hangen



En toen ging ik maar even koffie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik wil me nog even ergeren aan alle rotzooi op straat en het feit dat mensen het blijkbaar volkomen normaal vinden om alles op straat te smijten. Ik heb iemand er wel eens op aangesproken en toen was de reactie: "bemoei je met je eigen zaken". Tja meneer, het zíjn mijn zaken, u staat hier namelijk voor mijn voordeur...
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 24 november 2014 @ 12:13:

Oja, ik wil me nog even ergeren aan alle rotzooi op straat en het feit dat mensen het blijkbaar volkomen normaal vinden om alles op straat te smijten. Ik heb iemand er wel eens op aangesproken en toen was de reactie: "bemoei je met je eigen zaken". Tja meneer, het zíjn mijn zaken, u staat hier namelijk voor mijn voordeur...
You don't have to fit into the format
quote:nlies schreef op 23 november 2014 @ 23:06:

[...]





volgens mij, als ik het zo hoor, bestaat dat niet eens. Op papa dag gaat papa met kind leuke dingen doen, dierenboerderij of speeltuin. Als mama thuis is van werk, doet ze ook de was, de wc en de boodschappenIk vind ook wel dat sommige mensen daar zelf bij zijn hoor. Moeders mogen ook leuke dingen doen en naar de dierenboerderij of speeltuin gaan. Toch kiezen velen er zelf voor om de wc te poetsen, was te vouwen en boodschappen te doen. Ik denk dat veel vrouwen in het algemeen veel meer het idee hebben dat ze iets 'moeten' (iets niet-leuks) en veel mannen het idee hebben dat ze iets 'mogen' (iets wel-leuks) terwijl in de praktijk beide ouders evenveel recht hebben om iets te (willen) moeten of mogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een winkel, en hoe vaak het niet gebeurt dat er mensen binnen komen lopen, geen goedemiddag of hallo zeggen.

Ik kan 3 keer goedemiddag zeggen en nog krijg je van sommige geen reactie.

Het is toch niet zo moeilijk, als je bij iemand in huis komt zeg je toch ook hallo.



En bellen in de winkel terwijl ik diegene help, en dan geen belangrijke dingen, maar gewoon kletspraat met iemand.

Ik loop tegenwoordig naar achteren of help de volgende klant en als de belklant klaar is, help ik weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 24 november 2014 @ 10:37:

@soetkees;

Wat is er dan zo onduidelijk aan een groene pijl? En aan zo'n blauw bord met 3 pijlen en de tekst "spitsstrook open" plus het feit dat de toegestane snelheid is teruggeschroefd van 120 naar 100?

RWS zet zelfs op sommige plekken een wagen met tekstbord neer dat de spitsstrook open is. Hoe duidelijk moet het zijn?

Vrachtwagens rijden op de spitsstrook, een enkele automobilist ook, maar dan zitten er altijd van die sukkels bij die het niet willen snappen, of die gewoon niet opletten.Ik snap het zelf ook niet. Ik let op, en zie ik een groene pijl dan kan ik daar dus rijden, bij rood kruis niet. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar een onderzoek wees het uit. Het verbaasde mij wel, overigens, zeker omdat heel veel mensen het niet snappen. Het is niet beperkt tot een enkeling.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 24 november 2014 @ 15:55:

En bellen in de winkel terwijl ik diegene help, en dan geen belangrijke dingen, maar gewoon kletspraat met iemand.

Ik loop tegenwoordig naar achteren of help de volgende klant en als de belklant klaar is, help ik weer verder.



Je ziet ook steeds meer briefjes met opmerkingen als: Als u klaar bent met uw gesprek helpen wij u graag.

Of: Wij vinden uw telefoongesprek heel belangrijk, dus storen wij u niet met afrekenen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Klopt soetkees, mijn baas wil die zo'n bord allen niet ophangen, dat vind hij niet klantvriendelijk staan.

Als het mijn winkel was geweest had ik zo'n bord al bij de deur opgehangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven