Wel kattenvoer

17-11-2014 08:02 32 berichten
Onze oude kat kreeg altijd royal canin tegen blaasgruis. Onze nieuwe poezen krijgen gewoon goedkoop kattenvoer. Nu merk ik echter dat de kattenbak vreselijk stinkt. Ik wil ze eens over zetten op beter voer en kijken of dat wat uitmaakt.

Welk merk is dan aan te raden en zijn er winkels waar ik dat tegen een nog redelijke prijs kan krijgen?

We hebben een vol maine coon, een mix maine coon en de jongste is bijna een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar. Alleen als de stank zo opvalt, zou ik toch eens langs de dierenarts gaan. Misschien heeft je kat iets aan zijn anaalklieren bv. Of een inwendig probleem, daarvan kan de ontlasting ook meer van gaan stinken.



Almo nature heeft ook goed natvoer, die zou ik kopen als ik het geld ervoor had. Ik trek de grens bij 5 euro per kilo omdat je daar een kilo gehakt van kunt kopen. En daar zit zoveel meer vlees in. In de meeste kattenvoersoorten zit erg weinig vlees.



Katten zijn kieskeurige eters maar ik wissel gewoon veel af. Als ze elke dag iets anders krijgen, eten ze beter, is mijn ervaring dan. Ik koop niet het allergoedkoopste voer want dat zit vol graan. Gourmet blikjes koop ik ook wel eens. Echt goed voer is het niet maar daarom voer ik ook vis, gehakt en hart enzo erbij. Dat kan ook heel goedkoop.



De kattenvoerindustrie is nogal een oplichtersbende en ik heb zo mijn principes daardoor. Zelf voer maken is eigenlijk nog een beter idee dan duur voer kopen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Hier ook Orijen. Ze doet het er super op. Tot bijna 2 jr geleden kreeg ze Biofood, ook best goed en helemaal biologisch. Toen we voor de hond gingen uitzoeken wat goed voer was, hebben we het de kat ook laten proberen, ze was wat minder enthousiast over haar brokjes geworden namelijk. Orijen met vissmaak, ze is er verzot op en heeft er ondanks haar leeftijd en bijbehorende kwaaltjes nooit zo goed uitgezien.

Ik ben ook pro-gezond/duurder voer. Dat is niet altijd hetzelfde, je moet ook kijken wat werkt. Maar ik zou het beestje toch de beste kansen willen geven. Een hoop ellende op latere leeftijd is te voorkomen met goed voer.
Hier zijn ze gek op Smilla alle smaken vinden ze hier lekker en per 4kg goed te betalen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat voer zeker verschil kan maken. Maar de soort grind ook...



Hier trouwens ook vaak rauw (rund-/kippen) vlees. Of KVV...



Onze duurdere blikken (Cosma ofzo) zitten sowieso weinig toevoegingen in. Maar ja, ik geef ze liever wat extra nat. Ik zie blikvoer ook zeker niet als extraatje, maar gewoon als hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Nutram, ik bestel het bij Zooplus. Zeven kilo voor 42 euro. Het is een Canadees merk en ik voer mijn kater en poes de Weight Control, het zijn binnenkatten.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze momenteel nog een mengsel van Hills en Purizon. Tot de Hills op is dam gaan ze helemaal over op Purizon. Bevat geen graan en 70 % vis of kip.

Ze vinden het heerlijk en glimmen gewoon. De bak ruikt niet sterk en de geur is ook zo weg. Schep wel elke dag.

Hills is ook goed, maar heb hier een vedergewichtje lopen die uitgegeten was op de Hill. De Purizon vreet hij gewoon! Bijkomsig voordeel, hij spuugt ook minder😃
Alle reacties Link kopieren
Smilla sensible

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven