Wasbare luiers: Zie door de bomen het bos niet meer

27-10-2014 13:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen



Over 2 maanden worden we ouders van ons eerste kind.

We hebben besloten om voor wasbare luiers te gaan, maar nu we rondgekeken hebben zien we door de bomen het bos niet meer.

Er zijn zoveel verschillende systemen, zoveel verschillende merken, het is enigzins overdonderend!



Kan iemand ons een beetje op weg helpen?

Wat is het meest gangbaar tegenwoordig? Zijn dat all-in-one-systemen met wegwerpbare liners? Of is het juist aan te raden om all-in-two-systemen zodat je de inserts los kan wassen? Is altijd een broekje nodig?

Help
Alle reacties Link kopieren
dat gevoel had ik ook al toen ik er naar keek!

en toen hebben we maar gewone luiers gekocht, dus ik kan je niet helpen. maar succes met de zoektocht



(om maar eens een zinloze post plaatsen ;))
quote:flipflopje schreef op 27 oktober 2014 @ 13:48:

dat gevoel had ik ook al toen ik er naar keek!

en toen hebben we maar gewone luiers gekocht, dus ik kan je niet helpen. maar succes met de zoektocht



(om maar eens een zinloze post plaatsen ;))Nog een zinloze bijdrage: ik heb t zelfde gedaan. Sorry. Een vriendin heeft voor haar kind een soort babymaandverband in een wasbaar broekje herinner ik me. volgens haar werkt t prima maar ik weet dus niet hoe het heet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval bedankt voor de succeswensingen

Al is het goed om te horen dat ik niet de enige ben.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken op het forum van dragen en voeden?

Of een consulent benaderd voor wasbaar luieren?

op 8 november is er de ouders natuurlijk beurs waar (meestal) ook wel iemand staat met wasbare luiers waar j advies kan vragen en even kan kijken/voelen.
Zou idd een consult aanvragen (bijv kaatje katoen) of advies vragen bij dragen en voeden forum.



Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op flexitots van totbots, erg tevreden over. (Luier en los overbroekje, maar inmiddels niet meer nodig aangezien zoon rond tweede verjaardag volledig zindelijk is geworden).
(ik ben de partner van ElCid) We hadden vanavond een gesprek met een consulente van Kaatje Katoen, dat hadden we al geregeld.



We neigen erg naar een tweedelig systeem, maar ja dan nog, er zijn verschillende opties. Flip zag er goed uit, iemand daar ervaring mee? Bamboozle zag er ook goed uit vonden we, maar die heeft geen drukknoopjes itt Flip.



En heb je echt een luieremmer nodig? Van 16 liter? Lijkt me zo ontzettend veel... je gaat toch geen week wachten tot je een was draait?
Alle reacties Link kopieren
16 liter valt best mee hoor :-) ik zou er wel een van 20 willen haha. Wasbare luiers zijn best groot en soms is het best een beetje proppen na anderhalve dag.

Maar ga echt uitproberen! Niet alleen welk systeem je het fijnst vindt, maar ook hoe voelen ze aan, wat vindt je van de droogtijd en het belangrijkste; welke past het beste! Elke luier is net als elke baby anders dus gewoon uitproberen en niet meteen opgeven en overstappen op de wegwerp

Ik heb all in one en all in two, wissel af net waar ik zin in heb of welk moment van de dag het is (all in two blijft momenteel bij mijn baby net iets droger). Misschien dat dat over een maand weer anders is!

De volgende baby komt over twee maanden en daar wil ik vouwluiers voor gebruiken, misschien zelfs met zelfgebreide wolbroekjes omdat ik die materialen fijner vind dan de PUL overbroekjes.

En voor de oudste heb ik net bij de luierboetiek (.nl) nieuwe luiers gekocht, die hebben allerlei leuke motiefjes!

Geniet van je laatste loodjes! :-)
Dankjewel Bentes! Ik moet soms wel lachen, van veel mensen hoor ik "succes" als we zeggen wasbare luiers te willen gebruiken. Allemaal mensen die het zelf niet doen... maar ken geen mensen die het geprobeerd hebben en er toch weer vanaf zijn gestapt. Kennelijk is het toch echt niet zo heel veel extra werk.



We hebben nu Alva's gekocht, en Flips zijn onderweg. Inderdaad twee systemen, even kijken hoe dat bevalt. Handig dat ze met drukknoopjes heel klein kunnen worden gemaakt, we proberen ze meteen vanaf de geboorte te gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken Alva's. We hebben er geloof ik zo'n 20. ik vind het thuis niet veel werk, maar we hebben een grote wasmachine. Als we een paar dagen niet wassen of de schone vouwen gebruiken we wegwerp. Ook op vakantie vaak wegwerp voor het gemak, dus we zijn niet heel "streng"



Toen ze heel klein was vond ik het niks, ze kreeg er in verhouding zó'n enorme kont van dan ik bang was dat het haar zou belemmeren. Met een maand of 7-8 paste het al veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze een tijde geprobeerd (huurpakket) maar ben er toch mee gestopt. Grote nadelen voor mij waren de enorme kosten (ook 2e hands wat ik niet zo zag zitten). Ik vond het meer werk (veel meer was) en vroeg mij daarom af of ik echt zoveel goedkoper uit was (ivm meer en vaker wassen, waterverbruik etc). Ook als ik onderweg was vond ik het lastig dat je altijd smerige luiers in zakjes mee moest slepen. Ook het gedoe met poepluiers in de voorwerk was niet zo fris (anders krijg je de vlekken er niet altijd goed uit.



Tot slot kon ik ze niet gebruiken op het kdv of de psz (daar werken ze er niet mee). Die dagen moest ik dus toch al wegwerk gebruiken. Voor mij teveel redenen om het niet te doen. Ik zag te weinig voordelen.
Wij gebruiken ook wasbare luiers en ik heb in het begin een huurpakket genomen. Dan kan je verschillende merken en soorten uitproberen. Heel handig want zo merk je meteen wat je handig vind (of niet!) en hoef je niet allerlei verschillende te kopen om ze daarna weer te verkopen als het toch niet goed is
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het overstappen op wasbare luiers. Ik heb via marktplaats wat luiers gekocht en gebruik nu vooral pocketluiers.



Kent iemand die van little lambs? De soort die je de hele luierperiode kunt gebruiken?



En Elein, hoe vond jij het bestellen bij Alvababy? Het is zo ontzettend goedkoop in vergelijking met Nederland, maar komen er niet nog heel veel kosten bij? (inklaringskosten, btw, meer?)
Alle reacties Link kopieren
En topic openers (lachen dat jullie beide schrijven ), hebben jullie de knoop doorgehakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 19 december 2014 @ 20:28:

En Elein, hoe vond jij het bestellen bij Alvababy? Het is zo ontzettend goedkoop in vergelijking met Nederland, maar komen er niet nog heel veel kosten bij? (inklaringskosten, btw, meer?)Nee, helemaal niks, maar dat verbaasde mij ook. Je moet wel onder een bepaald bedrag blijven. ¤ 120-140 o.i.d.
We hebben Alva's en Flips . Maar nog geen baby! Die zit nog rustigjes te groeien in m'n buik... ben nu 39 weken dus hij / zij is (nog) niet te laat.



De Flips en inlegdoekjes en luieremmer enzo komen van Kaatje Katoen. De Alva's hebben we online gekocht in China, als je het onder de 22 euro houdt hoef je namelijk geen invoerrechten en omzetbelasting enzo te betalen. We hebben verschillende keren een pakketje gekocht. Ze zijn met heel veel leuke printjes te krijgen, en niet duur. Dus nee, er komen geen andere kosten bij zolang je per pakketje onder die prijs blijft.

We hebben nu nog wel twee wetbags onderweg, daarin stop je de gebruikte luiers. Baby gaat niet naar een KDV maar wel wekelijks naar opa en oma, die vinden het prima de wasbare luiers te gaan gebruiken. Maar we hebben ook wegwerp in huis, mocht het niet lekker passen in het begin, of voor als we een weekje op vakantie gaan ofzo, of nou ja weet ik veel. Altijd handig om te hebben!



Ik heb online goede dingen gehoord over little lambs. En ik hoorde ook, dat ze vanaf 26 december een (kennelijk légendarische ) sale hebben. Ik zou nog heel even wachten met bestellen als ik jou was dus!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Wat betreft die Alva's, als er geen extra kosten bijkomen, dan zijn zij veruit het goedkoopste. Als ik het bedrag intoets bij de invoercalculator, dan scheelt het ineens nog maar een euro of 15 (op 20 luiers). Dan heb ik ze liever sneller .



Ik zal dan nog maar eens even tot 26-12 wachten. Een legendarische sale dus . Hoe ben jij dit te weten gekomen? Google? En is dat dan de uk site?
Precies, die Alva's zijn veruit het goedkoopste. Daarom hebben wij ze ook. Mocht het niks zijn, dan hebben we geen honderden euro's weggegooid . De reden voor ons om voor wasbaar te gaan was in eerste instantie het milieu, maar toen we erachter kwamen dat het ook nog eens financieel slimmer is (zelfs met wasmachinekosten) werden we ook nog knieperig .



Van die sale weet ik omdat ik op FB bij een besloten groep voor wasbaar luierenden ben aangesloten. Juist voor dit soort weetjes . En het gaat inderdaad om de UK site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven