Stomme vraag over uitschrijven nieuwsbrief

25-11-2014 17:25 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.



Ik wil me uitschrijven van een online nieuwsbrief, alleen staat er op de nieuwsbrief geen linkje waarmee je je kunt uitschrijven. Dat moet dan via je account op die website, maar die heb ik allang opgezegd.



Ik heb dus een mailtje geschreven naar hun helpdesk of ze mij geen nieuwsbrief meer willen sturen. Krijg ik terug dat ik dan mijn oude gebruikersnaam, het e-mailadres daarvan en een scan van mijn paspoort moet mailen. Daar ga ik dus niet mee accoord en dat heb ik ze gezegd. Krijg ik terug dat dat hun procedure is, dus anders gaat het niet en blijf ik hun saaie nieuwsbrieven ontvangen.



Heb even opgezocht of er geen regels voor zijn. Op een paar websites staat dat het wettelijk verplicht is om een uitschrijflink op elke nieuwsbrief te plaatsen. Dus ze zijn gewoon tegen de wet bezig.



Wat kan ik nu eigenlijk doen? Ik heb hun nieuwsbrievenaccount al op de zwarte lijst gezet in mijn webmail, maar ze komen daar helaas steeds doorheen. Ik maak me druk om niks, ik weet het, en toch vind ik dat ze zich gewoon aan de wet moeten houden. (lucht wel lekker op hier schrijven)
Zoek eerst eens uit waarom de toch in je mail verschijnen, ondanks dat ze op een zwarte lijst staan. Bij Outlook kun je ook een regel instellen om bv alle mail met een bepaalde titel te verwijderen, als ze steeds vanaf een ander mailadres sturen kan dat nog wel eens de oplossing zijn. Lijkt me de kortste klap.
Ik dreig altijd met https://www.spamklacht.nl en dat ze een hoge boete riskeren. Onzin om te eisen dat jij een kopie van je paspoort moet geven als jij mailt vanuit het adres waarop je niet gemaild wenst te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die weten in een mailtje zetten en dan wat dreigen met juridische gevolgen. Vraag me uberhaupt af of ze je zomaar om je paspoort mogen vragen, wat belachelijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Spamklacht maar een mail gestuurd over de gang van zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven