Lotgenoten "slecht in vel"/depressie,event.gelderland?

24-11-2014 15:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben 32 jr, en heb dit afgelopen half jaar enorm veel meegemaakt en heb een verleden met een aantal depressies. Hier was ik al 6 jaar uit, maar helaas is alles wat ik had (relatie, nieuw huis, nieuwe baan) in 5 maanden verleden tijd geworden. Ik heb een gigantische terugval en merk (logisch) dat mijn vriendinnen ook niet steeds met mij kunnen praten over alle moeilijkheden. Toch heb er wel behoefte aan en zat ik te denken aan lotgenoten.

Wellicht zijn er andere mensen die ook door een hele moeilijke periode heengaan, en kunnen we elkaar wat steunen, bv via de app?

Het is leuk als je een beetje in de omgeving woont, ik woon in Wijchen.

Maar dat hoeft niet hoor!



x Yoniee
Volgens mij heb je meer aan goede psychische hulp, dan lotgenoten waarmee je maar over je problemen blijft praten. Lotgenoten praten elkaar vaak in de put. Je moet vooruit, niet achteruit.
Hier een ervaringsdeskundige en ben het eens met Sinnombre.



De enige gezonde manier om contact met lotgenoten te hebben is naar mijn mening via groepstherapie. Dan zit er een psycholoog bij die een oogje in het zeil kan houden en het gesprek kan sturen. Maar anders trek je elkaar echt alleen maar mee de diepte in.



Zo'n terugval is een goede reden om opnieuw hulp te zoeken. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens. Zoek therapie die bij je past, met lotgenoten versterk jemeestal elkaars ellende. Ik zit momenteel in het cvP in Lunteren bijvoorbeeld, google maar eens.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik had erbij moeten vermelden dat ik al therapie heb (en veel heb gedaan) en medicatie slik. Ik wil elkaar niet in de put praten, maar wel begrip en steun vinden bij elkaar. En OOK elkaar opbeuren!
Alle reacties Link kopieren
He Yoniee,



Ik snap je behoefte om met iemand de mindere periodes te willen delen. Voor mensen die nooit een depressie hebben meegemaakt is het erg lastig om voor te stellen wat het nu precies inhoudt.



Zelf ben ik bijna (of misschien al wel volledig) uit mijn depressie. Maar ik weet nog goed hoe het was om mij zo slecht te voelen.



Het lijkt mij leuk om met je mailen om te kijken of we een 'klik' hebben. Zelf woon ik op een uurtje vandaan bij je, dus niet echt in de buurt, maar voor mij wel bereisbaar mochten we op termijn ook face-to-face contact willen .



Uit je andere topics heb ik verder een aantal overeenkomsten gehaald, dus het lijkt mij wel interessant om je verder te leren kennen.



Mocht jij dat ook willen, je kunt mij mailen op digifocusviva@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik zal je mailen!

Ik heb inmiddels ook wat forums via google gevonden,

x Yonie
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Yoniee,



Ik herken veel in je oproep. Het lijkt me fijn om elkaar te steunen. Als je mij een priveberichtje stuurt, dan stuur ik je mijn email.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lana,

Ik kom graag in contact met je, maar het lukt me niet een privebericht te sturen.

Deze komt steeds in mijn eigen inbox?

Anders kan je me mailen op 1982yonie@gmail.com



Groetjes Yoniee
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik heb ook interesse in dit contact en heb jullie even een gezamenlijk mailtje gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven