de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren




Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.



EDIT (19 oktober 2012):



Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met Icelandair kan ik je zeggen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel een klein foutje gemaakt, we hadden de tickets afzonderlijk moeten boeken, dan was het 100 dollar goedkoper per ticket geweest. Maar weet dat maar eens.

Goed om te horen, ik had er hier ook positieve verhalen over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie?



Ik ben vandaag met een aantal (ex) forumsters wezen hightea-en. Was erg gezellig en lekker
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Toch nog maar even met klanten service gebeld en het is minder dan ik afhankelijk dacht..scheelt 100 dollar in total.

Ben blij dat we geboekt hebben voor een mooie prijs..:)
Alle reacties Link kopieren
Haaai! Even een snelle zwaai in mijn lunchpauze



Disco, wauw, wat een geweldig nieuws joh, van harte!



En leuk Raccoon, wanneer gaan jullie?



Dat klinkt gezellig Snjo, was je met de tetteraars, or de postcrossers? Oh, of (r)emigranten natuurlijk!



Hier weinig nieuws, onwijs druk momenteel, maar da's altijd zo deze tijd van het jaar. De kerstman is inmiddels gearriveerd, dus zowel op mijn werk (oa die kutkalenders, 1600 dit jaar) en thuis zijn er dingen te organiseren voor het einde van het jaar. Letterlijk elk weekend zit vol, schaatsen, panto, kerstmanbezoek enz enz. Mijn ouder komen de week voor kerst ook nog hier, voor de schoolkerstvoorstellingen en alvast voor Oudstes verjaardag.

Verder loop ik al tien dagen te blaffen als een hond (hoe is het met je hond, Deken?), ben al aan mijn derde fles hoestdrank bezig, het gaat maar niet over. Heel irritant.



Ga maar even gauw verder, heb om 16u een parent teacher meeting dus moet eerder weg hier van mijn werk vandaag.



Oh Chicha, heb je een werk-update?



Ik ga weer verder, doei!
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 24 november 2014 @ 14:28:

Haaai! Even een snelle zwaai in mijn lunchpauze [afbeelding]



Disco, wauw, wat een geweldig nieuws joh, van harte!



En leuk Raccoon, wanneer gaan jullie?



Dat klinkt gezellig Snjo, was je met de tetteraars, or de postcrossers? Oh, of (r)emigranten natuurlijk!



Hier weinig nieuws, onwijs druk momenteel, maar da's altijd zo deze tijd van het jaar. De kerstman is inmiddels gearriveerd, dus zowel op mijn werk (oa die kutkalenders, 1600 dit jaar) en thuis zijn er dingen te organiseren voor het einde van het jaar. Letterlijk elk weekend zit vol, schaatsen, panto, kerstmanbezoek enz enz. Mijn ouder komen de week voor kerst ook nog hier, voor de schoolkerstvoorstellingen en alvast voor Oudstes verjaardag.

Verder loop ik al tien dagen te blaffen als een hond (hoe is het met je hond, Deken?), ben al aan mijn derde fles hoestdrank bezig, het gaat maar niet over. Heel irritant.



Ga maar even gauw verder, heb om 16u een parent teacher meeting dus moet eerder weg hier van mijn werk vandaag.



Oh Chicha, heb je een werk-update?



Ik ga weer verder, doei! [afbeelding]Ik ben nooit een tetteraar geweest, een (r)emigrantenmeet is volgende week zaterdag (SFO is in NL), ik weet alleen nog niet of ik ga en dan blijven inderdaad de postcrossers over
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ainne: leuk dat je ouders komen. Wij gaan pas volgend jaar in Juni, duurt nog een poosje.



Snoj: klinkt gezellig van de hightea.



Dekenopdebank: hoe is het met je hond afgelopen?



Ik heb een koffie afspraakje, heb het ondertussen wel met de slagroom gehad:)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel van plan naar SFOs meet te gaan, zou leuk zijn als je komt Snjo! Kan je ook wel ergens oppikken als je wil.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
quote:abusu schreef op 25 november 2014 @ 18:43:

Ik ben eigenlijk wel van plan naar SFOs meet te gaan, zou leuk zijn als je komt Snjo! Kan je ook wel ergens oppikken als je wil.Mooi aanbod Abusu, dank je wel!! Ik denk er nog heel even over na.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie nog naar de meet geweest Snjo & Abusu|?



Ik denk dat je je zoiets idd niet voor kunt stellen dekenopdebank zoiets moet je ervaren. Toch fijn dat jullie je weg beginnen te vinden daar!



Raccoon goed zeg dat je toch nog tickets voor een 'rederlijke' prijs hebt kunnen vinden! Jammer van die extra 100¤ maar ach..... je kunt ook niet alles weten.



Die kalenders blijven ook elk jaar maar voorbij komen hè Ainne



Nog 3 weekjes en dan gaan wij richting Nederland. Komt niet vaak voor dat we 2x in het jaar gaan. Maar onze kerst zag er wat eenzaam uit met dochterlief in Italie en vrienden die ook niet thuis zijn. En ik heb een hele week vrij..... dus we gaan mijn ouders maar eens blij maken Het zoontje van mijn zus pikken we op de heenweg op dus kunnen we leuke dingen met elkaar doen. Goede vrienden weten niet dat we komen. Heb met hun oudste dochter een surprise geregeld. Leuk hoor!

Ik hoop dat tegen die tijd onze huiskamer klaar is. Het begint er op te lijken maar gaat natuurlijk altijd langzamer dan je wilt..... Maar het resultaat is nu al mooi dus het is het w88 waard.

Nog ff hout binnen halen voor het donker is. Manlief had de kruiwagen in gebruik maar die is inmiddels weer leeg dus ik kan hem gebruiken.



Fijn weekend!!
Alle reacties Link kopieren
De meet is volgende week zaterdag

Fijn weekend! Het is en blijft koud, wel met zon gelukkig.



Sinds gisteren een andere voorloopleaseauto, een gigantische bak (Peugeot 508 stationwagen) en bleek toen ik weg wilde rijden een automaat te zijn met heel veel snufjes 😱.

Dat was even zweten, ook omdat het al donker was en avondspits.

Spannendste was nog om hem thuis de parkeergarage in te krijgen. Hij heeft parkeersensoren en die begonnen allemaal te gillen toen ik de poort van de garage door probeerde te komen. Gelukkig gelukt zonder schade, pfew!
WTF?
Zo hee, flinke bak Abusu!



Ik land zaterdag op Weeze maar heb geen tijd om te meeten. Jammer hoor.



Wij gaan Sinterklaas vieren, net als ieder jaar.



Ainne, die baan gaat niet door. Maar ik vind het niet erg.

Werken past niet zo in mijn schema.

Ik moet ooit wel weer die stap maken, maar man en kind beginnen altijd meteen te stressen als ik iets in die richting voorstel.



Ik ga even iets te eten in elkaar frutsen.
@3
Alle reacties Link kopieren
Zo kom ik ook weer eens buurten nu ik eindelijk weer een minder druk weekend heb.

Een goedendag aan de mensen die ik niet ken en natuurlijk aan de Wereld Dames die ik wel ken.



@Abusu ben helemaal in de Jippie stemming dat je helemaal richting het Oosten van het land komt. Aanstaande zaterdag is het zover,maar eerst nog een paar dagen buffelen voordat ik donderdag op KL606 richting NL kom.



@Raccoon ik hoor van diverse mensen dat Iceland Air een goede maatschappij is. Zelf vlieg ik op punten en betaal voor de extra beenruimte, daarnaast vlieg ik nooit in het hoogseizoen #ikverdomhet



@Snojkorn hoe bevalt jouw leventje nu in NL ten opzichte van IJsland?



@Disco super van het huis.



@Ainne lange tijd niet meer gesproken.



@Lila72 voor jouw ook aftellen voor de trip richting NL, blijven jullie lang?



Morgen hier nog even een dagje bij tanken en dan kan dit zelfstandige baasje nog 3 dagen flink aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
VDM!



Ik zie je zaterdag!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh ik d8 dat het dit weekend al was maar nog een weekje w88 dus. Leuk zo'n meet!

Wij zijn maar 5 dagen in NL. Waaronder de kerstdagen. En de andere 3 dagen zitten ook al bijna vol. Dus geen tijd voor een meet hier of daar..... Moet ook echt ff bijkomen. Werk is momenteel nogal gestress. Er staan al een jaar veranderingen op de rol. Deze week de eerste definitieve besluiten genomen/gemeld en dat geeft onder de oude garde nogal wat onrust. En helaaas zijn ze niet zo professioneel om dat buiten de bewoners om te beklagen. Dus de bewoners ook behoorlijk gestressd. En dat zijn ze zo voor kerst zo wie zo al..... Kon het tot nu toe wel redelijk van me afzetten en geniet van de momenten als ik alleen op de groep ben en een prettige sfeer kan creëren, maar het begint me op te breken. Dus ff letterlijk afstand met werk is wel lekker. Dus mijn vrije dagen niet vol proppen met heen en weer gerij. De afspraken die nu staan zijn leuk. Eerste kerstdag met schoonfamilie is nog vaag. En laatste bezoek van schoonpa hier was enigsinds gespannen..... (net voor vertrek van oudste naar Italie en ik was niet op mijn best dus kon zijn negatieve opmerkingen niet echt negeren ) dus moet bekennen dat ik daar best wel tegen op zie... maar gaat vast goed komen. Ik laat het aan manlief over om het te organiseren en dan laat ik het over me heen komen



Je hebt het maar druk hè SFO?! goed teken natuurlijk, maar best pittig lijkt me. Nog ff volhouden en dan zie je je kids/familie/vrienden en forumers weer. Ga je ook voor je werk netwerken? of ben je echt op Amerika gericht?



Heerlijk hè Disco om op pinterest naar inspiratie te zoeken! ik ben ook redelijk verslaafd aan Pinterest. Voor de woonkamer, die inmiddels vorm begint te krijgen en ook kleur Maar ook zeker voor lekkere fröbel-projecten. Ben druk met vilt bezig om de familie van oudste in Italië met Saint Lucia, te verrassen met een kleinigheidje. Moet nog 3 hangers maken, is een grote familie



Fijne zondag
Alle reacties Link kopieren
@Lila72 schoon familie en familie blijft een apart verhaal. Aangezien jullie zelf niet meer in NL wonen is het altijd weer even aftasten en adem in adem uit.



Ik heb bewust een Meet zodat ik zoveel mogelijk mensen op een dag kan zien, de rest van de tijd is het business en mijn kids. Klinkt hard maar uit mijn eerste twee jaar richting NL kwam ik er snel achter dat iedereen aan je begint te trekken (en ik weet dat het niet verkeerd is bedoeld) en kwam vaak uitgeput weer thuis. En zeg dan ook vaak tegen mensen, als je ons wilt ziendan moet je deze kant maar opkomen en dan komen ze vervolgens niet.



Wat betreft mijn eigen toko, ik investeer nog steeds veel tijd en hoop dat 2015 de vruchten gaat afwerken. Ik dacht dat ik een goede business partner had maar wij gaan uit elkaar aangezien wij van meningen verschillen. Hij dacht dat hij in een warm gespreid bedje terecht kwam en goud geld kon verdienen. Sorrie maar je investeert maar eerst.



Ik zit hier in een reante positie als installateur die zich alleen op de laadpunten van Electrische Auto’s focust. Echter wil mijn concurenten voorblijven en dus naar Nederland waar men soms in de Technology voorop lopen. En heb dan ook direct meeting met een bedrijf als ik het vliegtuig letterlijk uitrol. Daarnaast een gesprek bij Tesla in Nederland om te kijken hoe men dingen oplost. En als oude jongens krentenbrood ga ik nog even na een Elektrobeurs in het Oosten van het land.



Daarna direct weer naar California waar ik tot aan kerst nu al vol zit met werk, en het wordt alleen maar gekker want Electrische Vehicles zijn hier HOT.
Alle reacties Link kopieren
Adem in, adem uit! Goed advies SFO Ben ik alleen heel slecht in helaas
Alle reacties Link kopieren
@Lila72, ik begrijp je helemaal. Toch is het wijzer dan gefrustreert te raken al kan ik dat ook soms wel.



Hier zo even met mijn luie reet van de bank af, hond uitlaten, nog een keer richting kantoor voordat ik mijn vlucht richting Nederland pak.
Alle reacties Link kopieren
Morning!



Ik heb me een dagje ziekgemeld. Heb de meisjes net op de schoolbus gezet, Man slaapt nog na zijn nachtdienst en ik lig met een dekentje op de bank met Jeremy Kyle op tv. Best lekker.

Ben al bijna vier weken vreselijk aan het hoesten, slaap slecht en ben doodop. Gisteren toch maar even naar de dokter geweest, blijk een behoorlijke infectie in mijn longen te hebben en hij verwees me meteen door voor een long-x-ray, ieks! Dus ik vond dat ik nu dan best een dagje op de bank mocht. Ik krijg over een week de uitslag van de x-ray, maar hopelijk dat de pillen die ik ook gekregen heb tegen die tijd hun werk al gedaan hebben.



Vanavond gaan we naar Santa en daar gaan we ook eten, vieren we gelijk Mans verjardag, die was gisteren jarig. Morgen ga ik met een stel vriendinnen op stap en zondag hebben de meisjes een camogie-party, waarbij ik me ook aangemeld had als vrijwilliger, dus druk weekend voor de boeg. Niet echt lekker in combinatie met mijn gezondheid momenteel, maar goed.



Abusu, Snjo, wat doe ik met een stoute 7-maanden oude kat, die CONSTANT in de kerstboom klimt? De ballen zitten er nog niet eens in, hebben de boom gisterenavond gehaald, maar ik vrees dat ie straks al kaal is voordat ze erin hangen! Ik wil geen water spuiten, dan is straks mijn halve woonkamer nat. Dus ik pluk haar nu elke keer bij haar nek uit de boom en zeg NO met mijn strenge stem. Vooralsnog trekt ze zich er maar weinig van aan! 't Is ook zo'n schatje, dus eigenlijk moet ik er ook wel om lachen, maar ja, die boom moet nog minstens drie weken mee...



Jammer SFO, dat het niet goed werkte met je partner, dat zijn vervelende besluiten. Ga je op zoek naar iemand anders of blijf je het voorlopig alleen doen?

Onze hoogste bazen in Denemarken rijden ook Tesla's, ik had er nog nooit van gehoord tot ik daar een paar maanden geleden was, haha. Maar een hoop mensen waren erg onder de indruk, dus het zal wel!



Vervelend Lila, dat de sfeer op het werk niet helemaal fijn is momenteel. Maar gelukkig heb je iets om naar uit te kijken, lekker hoor, een par daagjes eruit! En laat die schoonpa van je maar lekker lullen!



Jij ook veel plezier Chicha, morgen gaa jullie he?



Grrr nu gaat de kat op de laptop liggen, dit schiet niet op... Byeeee, fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Ainne!!



Ik moet wel lachen om je 7 maanden oud monstertje daar heb ik zelf nooit last van gehad (Nesha had op een gegeven moment wel een periode dat ze de ballen uit de boom wilde slaan, en dan na 3 x waarschuwen en pootje weer terug trekken de 4e keer tóch slaan en naar mij blijven kijken he). Ik zou ´m zelf laten schrikken met geluid, dus mijn stem écht verheffen en dan zijn/haar naam zeggen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft Ísabella uitgevonden dat zij ook kan mauwen alleen ehh, zit er nog geen logica in (eten/spelen/???)
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Haha Dizzie heeft haar mauw inderdaad ook ontdekt, men als we haar eens per ongeluk buitensluiten...



Zit nu bij het zwembad, daarna meteen door naar street dance voor Oudste, lekker gestress weer vanmorgen. Man komt vanmiddag ook en neemt dan de meisjes terug naar huis (hij slaapt nu nog) en ik blijf in de stad voor pre-kerstdrankjes met mijn vriendinnen. Hoop alleen dat ik het volhou, ben nog helemaal niet fit.



Gisterenavond zijn we naar Santa geweest, was allemaal weer erg spannend voor ze, haha.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:abusu schreef op 25 november 2014 @ 18:43:

Ik ben eigenlijk wel van plan naar SFOs meet te gaan, zou leuk zijn als je komt Snjo! Kan je ook wel ergens oppikken als je wil.Ik ben er ook
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ainne nix aan hoor zo half te zijn maar dan natuurlijk gewoon door gaan. Als moeder heb je ook weinig keuze......



Hoe was de meet? ik zag al wat foto's voorbij komen Yette, Abusu en SFO



Ik moet maar weer eens verder met mijn St.Lucia-project voor de Italiaanse familie van oudste. Dan kan het morgen op de bus en hebben ze het misschien optijd binnen



Fijne zondag iedereen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven