Cadeau schoonouders

24-11-2014 21:30 55 berichten
Goede avond,

Vorige week stelde ik aan mijn vriend voor, om voor de kerst zijn ouders een mooi/leuk cadeau te geven. Dit cadeau zou dan van alle kinderen (5) plus aanhang (2) zijn. Vriend was enthousiast en zou het met zn broers bespreken.



Vanavond heeft hij het met zn oudste broer besproken. Ook hij was enthousiast..leuk idee..Maar... Ik en de vriendin van 1 van de andere broer mogen niet mee doen van hem.



Wij zijn ruim anderhalf jaar samen en het andere stel ook ruim een jaar.



Is het realistisch dat ik mij nu gepasseerd voel? Ik zou ook graag mijn schoonouders wat leuks geven.. en dus willen bijdragen..
quote:-kuuk- schreef op 25 november 2014 @ 18:30:

[...]





Ben ik niet met je eens. Ik vind het voor sommige personen niet eens zo leuk (meer) om een cadeautje uit te zoeken, maar probeer wel altijd iets leuks te vinden (ik heb nu een schoonzusje in gedachten) Maar van haar krijg ik elke keer weer iets waarvan meerdere mensen hun wenkbrauwen optrekken

Schoonzus stelt zelf ook wel aardig hoge eisen, heb zelfs meegemaakt dat ze zei "Oh, heb je nu dit voor me gekocht?? Ik had er echt héél erg op gerekend dat ik nieuwe planten van je zou krijgen!" Ze had namelijk ooit eens gezegd dat ik ivm mijn werk wel makkelijk aan planten kon komen.... en daarmee had ze 'dus' bedoeld dat ze die 10 maanden later met haar verjaardag wilde krijgen. Ze heeft de hele avond niet meer tegen me gepraat en bij het weggaan gaf ze nog eens aan dat ze het echt héél erg jammer vond.

Bij dat schoonzusje heb ik dus ook het idee dat het van 1 kant komt.....Ik zou schoonzus en jezelf ontheffen van wederzijdse verjaardagsverplichtingen. Ze is gewoon onbeschoft/asociaal. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk. Als je haar 'n keer bij de schoonouders tegenkomt is dat meer dan genoeg geweest lijkt me, hoef je uit jezelf niet mee te socializen.
quote:elninjoo schreef op 25 november 2014 @ 20:34:

[...]



Ik zou schoonzus en jezelf ontheffen van wederzijdse verjaardagsverplichtingen. Ze is gewoon onbeschoft/asociaal. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk. Als je haar 'n keer bij de schoonouders tegenkomt is dat meer dan genoeg geweest lijkt me, hoef je uit jezelf niet mee te socializen.En als je er niet onderuit komt, geef je haar volgend jaar een grote zak met zaadjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 november 2014 @ 18:35:

[...]





Ja, maar wat jij nu omschrijft is gewoon onbeschoft gedrag van je schoonzus. Wat zeg jij dan op zo'n moment? Ik zou er in elk geval wat van zeggen en de volgende keer idd dan niet meer zoveel moeite doen.



Maar de forumster waarop ik zojuist reageerde, daarbij had ik het idee dat het een creatief type is die het leuk vindt om dit soort dingen te doen. Dat kan en dat mag. Maar niet iedereen is zo creatief en vindt het leuk om stad en land af te lopen voor hét perfecte cadeautje. Zij heeft nu eigenlijk verkeerde verwachtingen; omdat zij het zelf doet, verwacht ze het ook van anderen en dat vind ik niet terecht. Zolang je een prima cadeau krijgt en gewoon dankjewel kunt zeggen, is er niks aan de hand. Als je onbeschoft gaat worden, zoals jouw schoonzus, dan is het een ander verhaal.



Minimouse, ik heb de reactie (en die van jou) even terug gelezen. Ik was iets te snel



Wat ik toen gezegd heb? Niks. Ik stond gewoon met mijn bek vol tanden! En dat heeft de hele avond geduurd. Ben (nee, ik wás) ook nog zo'n muts dat ik me dan ga afvragen of ik het niet verkeerd begrepen heb. Inmiddels wéét ik dat het niet aan mij ligt. Al meerdere 'dingetjes' gehad met schoonzus.

De cadeautjes die ik eerder van haar kreeg: kaartjes voor een klassiek concert waar haar man aan mee werkte. Een handgemaakte ketting met allerlei freubelige kraaltjes in licht geel en licht roze (en ik ben echt een type dat hele uitgesproken en strakke sieraden draagt, duidelijk hele andere sieraden dan degene die ik kreeg) Een dik boek (christelijke streekroman) terwijl we het er al meerdere malen over hebben gehad dat ik absoluut geen boeken lees.. Oh ja, en een kookboekstandaard waar een foto in kan (niet ingepakt, zo uit het kerstpakket gerukt. Althans, zo kwam het op mij over)





Blijft moeilijk soms, cadeautjes... Maar bedank altijd vriendelijk. Ook al is er geen ruk aan het cadeautje dat je zojuist gekregen hebt
quote:sorende schreef op 25 november 2014 @ 20:45:

[...]





En als je er niet onderuit komt, geef je haar volgend jaar een grote zak met zaadjes.Of een verwelkte plant!
Alle reacties Link kopieren
quote:sorende schreef op 25 november 2014 @ 20:45:

[...]





En als je er niet onderuit komt, geef je haar volgend jaar een grote zak met zaadjes.Dat is eigenlijk wel een goeie! Maar om andere redenen ga ik komend jaar niet naar haar verjaardag..... Beetje de beschrijving van elninjoo (ben gestopt met verjaardagsverplichtingen van en naar bepaalde mensen, haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven