Hij heeft nog steeds contact met exen

25-11-2014 09:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van 18 jaar ben ik 5 jaar single geweest. Sinds een jaar heb ik een leuke vent leren kennen via het internet.

We hebben het echt heel fijn samen .

Dat we allebei een verleden hebben ( en dan ik met kind ) is vrij normaal op onze leeftijd.

Dat bij dit verleden exen horen is ook vrij logisch .



Mijn vriend heeft 5 jaar in het buitenland gewoond en heeft een Colombiaanse ex , lekker makkelijk , dat is iig ver weg.

Met haar heeft hij ongeveer 2 jaar samen gewoond en ze hebben nog contact via de chat.

Ben ik hier heel blij mee ?? Nee niet echt , maar het is nooit een geheim geweest, ze zijn als "vrienden"uit elkaar gegaan en wie ben ik dan om het te "verbieden"??

Zelf heb ik contact met mn ex , liever niet maar we hebben een kind samen en daar kun je dan eenmaal niet omheen . Ik ben hier heel open in en vertel altijd wat er speelt enz .

Over het contact met Colombia hoor ik eigenlijk nooit iets met als rede omdat het gevoelig ligt bij mij !



Maar nu ben ik er gister bij toeval achter gekomen dat er nog een ex is uit Isla Margarita waar contact mee word onderhouden zo n twee keer per maand .

We hebben plannen om te gaan samen wonen en ik vraag me serieus af hoe je dit kunt verzwijgen voor iemand waarmee je van plan bent een leven te gaan opbouwen .

Het feit dat er contact is : Niet dol enthousiast , maar dat hoort er nu een maal bij .

Het feit om het bewust te verzwijgen , daar kan ik lastig mee omgaan .

Ook Isla Margarita ligt niet om de hoek dus hoef ook hierbij niet bang te zijn dat ze samen even gezellig koffie drinken oid .

Maar waarom een jaar lang hier niks over zeggen terwijl het blijkbaar toch belangrijk voor je is ?

Zo n beetje het eerste wat ik heb gezegd toen we onze relatie begonnen was dat ik eerlijk zijn de belangrijkste eigenschap in een relatie vind.

Is het heel raar dat ik me best in de maling genomen voel? Of overdrijf ik ?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt zeker niet aan het geld .....ik dacht ook dat ik verteld had dat ik snap dat er nog contact is en ik vind het idd erg lief dat hij haar nog wilt helpen .

Ik ben echt wel volwassen genoeg om te weten dat er op onze leeftijd altijd exen zijn , en snap ook dat als je een relatie hebt gehad er misschien behoefte is om af en toe te weten hoe het met iemand gaat.

Ik snap dat ik het lastig vind mijn probleem is , en denk ook dat ik daar nu na een paar keer over gepraat te hebben goed mee om ga .

Het gaat mij ook niet over dit contact en gaat mij over het is dat contact met de ex daarvoor.....wat er dus altijd is geweest maar wat ik niet wist .

Maar dit topic heb ik geopend omdat ik echt serieus niet weet of het normaal is dat je dit a) verzwijgt en b) of ik overdreven reageer .

Uit de meeste reactie's begrijp ik dat ik overdreven reageer en daar kan ik wel wat mee

Dus nu al vast bedankt voor de reactie's .



Ik ben zelf te trots om geld aan te pakken , en dat is ook mijn eigen probleem.

Dat mijn ex niks geeft heeft daar trouwens niks mee te maken , een recht zaak aanspannen voor een bij dragen is nooit een optie geweest , puur uit angst voor de gevolgen hiervan in de zin van dat zn handen nogal los zitten .

Onze levens standaard is veel beter en daar kunnen we in Nederland alleen maar blij om zijn .
Ik vind het goed dat je even nagaat wat andere hiermee zouden doen. Het is niet erg omdat te polsen hoor! Fijn dat het je aan het denken zet. Leg je je vriend het ook zo uit? Dat je geen ervaring hebt met dit soort zaken en graag samen een weg in vind?
Ik snap dat nooit zo goed omgang met exen. Ik vind het niet hysterisch dat je zo reageert. En geld geven vind ik ook nergens op slaan. Tenminste niet als je in een relatie zit. Maar misschien ben ik wel conservatief. Ik moest wel met ex af en toe omgaan ivm kinderen. Maar voor de rest heb ik daar niks mee met exen. Als ik in een relatie zit dan he.
Met mijn ex heb ik heel veel intieme en belangrijke dingen gedeeld. Hij was jarenlang de belangrijkste persoon op aarde voor mij. Ik snap het juist niet als mensen geen omgang met exen hebben (tenzij je het een sport maakt eikels aan de haak te slaan). Aan de andere kant waren ex en ik ook vrienden voor we een relatie kregen, dus teruggaan naar vriendschap was heel natuurlijk en fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 25 november 2014 @ 13:42:

Met mijn ex heb ik heel veel intieme en belangrijke dingen gedeeld. Hij was jarenlang de belangrijkste persoon op aarde voor mij. Ik snap het juist niet als mensen geen omgang met exen hebben (tenzij je het een sport maakt eikels aan de haak te slaan). Aan de andere kant waren ex en ik ook vrienden voor we een relatie kregen, dus teruggaan naar vriendschap was heel natuurlijk en fijn.



+1.

Ik begrijp dat ook niet. Mijn ex is een belangrijk deel van mijn verleden. We pasten gewoon niet bij elkaar wat toekomst ideen betreft. Wezien elkaar nog steeds af en toe.

Mijn vriend en zijn ex zijn beste vrienden. Hebben gezamelijke hobby en gaan af en toe samen naar een concert.



Een ex hoeft niet meteen een vijand te worden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat een ex een vijand hoeft te worden....

Dat ik dat toevallig nu wel heb betekent niks voor een andere ex.

Het gaat mij puur om het bewust niet vertellen.....maar het heeft me aan het denken gezet dat dat komt door mijn eerdere reactie.
Alle reacties Link kopieren
Het is een paar maanden geleden dat ik deze topic opende .

Ik heb geprobeerd dat hele exen gedoe achter me te laten en te accepteren.

Het gevoel was alleen nog steeds niet goed , het gevoel dat er iets niet klopte achtervolgde me .

Daardoor heb ik iets gedaan waar ik nu niet bepaald trots op ben , nl in zn email gekeken .

Geloof me dat ik het zelf ook achterbaks, stiekem en niet eerlijk vind .

Ik weet nu wel voor de rest van mn leven , dat als een gevoel niet goed is je daar ook naar moet luisteren.

Ongeveer een maand voor ik deze topic opende is het contact met isla margarita intiemer geworden dat een normale vriendschap.

Ze verwijzen elkaar naar liefdes liedjes , zeggen dat ze elkaar nog missen , dat ze niet uit elkaars systeem zijn en hij beloofd haar dat hij gaat proberen haar hier naar toe te halen om dan het gezinsleven met haar te kunnen opbouwen wat hij zo mist......Ze stuurt hem sexy foto s en hij stuurt haar foto s van zich zelf die ik notabene van hem heb gemaakt.

En dan zijn er ook nog vele Skype contacten geweest , die ik natuurlijk niet meer kan zien , als ik dat al zou willen .

Ik zie ook dat het contact vanaf feb minder word en hij zegt dat er nu helemaal niks meer is , hij een vergissing heeft gemaakt en heeft haar een mail gestuurd dat ze geen contact meer kunnen hebben .

Hij zegt dat hij van mij houd en dat hij zich even heeft mee laten slepen in het verleden en dat het niks voorstelde .....

Ik doe erg mn best om hem weer te vertrouwen maar het is zo lastig ....

Wat moet ik doen???

Hij is niet echt vreemd gegaan , maar iemand anders de liefde verklaren enz komt er toch aardig in de richting...

Of stel ik me nu toch weer aan ??
Je begint er mee dat je moet luisteren naar je gevoel, maar in de laatste zin twijfel je er alweer aan.



Jullie hadden en jaar met elkaar en in de tussentijd was hij emotioneel bezig een leven met zijn "ex" op te bouwen en haar zelfs naar NL te halen. Ik zou er klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
waarom heb je nog een relatie met hem ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven