single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Haha, je wordt ouder mama! Maar komt vast goed, een hoop leuke dingen in het vooruitzicht, dat geeft ook weer energie.

Wij hebben een super weekend gehad. Eerst zaterdag wederom een supergoede wedstrijd van mijn knul. 1 zelf gescoord, maar de rest prima voorzetten steeds.

Daarna die andere knul opgehaald. Dat is super goed gegaan, hij was heel relaxed en voelde zich al snel thuis. Tussen de jongens ging het heel goed en hij is ook al aan het nadenken over hoe het zal gaan als hij hier woont. Ook over hoe vaak hij naar zijn moeder zou willen enzo. Hij is tot vanavond gebleven ipv tot vanmiddag.

Woensdag met zijn voogd de praktische zaken regelen, dan kan hij zo snel mogelijk hier heen komen. Dat wil hij zelf ook graag.

Het voelt goed en dat is voor iedereen heel fijn. Zoonlief en C zien het ook helemaal zitten.
Wauw, wat gaat het snel ineens..dit had je toch een maand geleden ook niet kunnen bedenken? Wat fijn, dat het zo goed gegaan is allemaal en dat iedereen zich er goed bij voelt. Hoe oud is hij ook weer? Moeten jullie dan ook nog meubels voor hem aanschaffen, of neemt hij zijn eigen spullen mee? Leuk hoor dit, een heel nieuw begin, zowel voor hem als voor jullie, eigenlijk.

Ja maf he, het is altijd hetzelfde aan het eind van het jaar. Dan komt er altijd van alles tegelijk. Nou ja, wel leuke dingen gelukkig!
Hij is 15 Scarlet. En hij kan hier zo de logeerkamer in waar een bed en een kast staat. Hij neemt zelf zijn kleren mee en meer heeft hij niet nodig denk ik. En heeft hij wel spullen nodig dan krijgen wij via de pleegzorg of zijn voogd een vergoeding. Komt goed dus....

Moet wel extra eten inslaan als hij komt. Bouwvakker... Haha



Vandaag de laatste cadeautjes voor de kinderen in gepakt. Kan ik volgende week gaan rond brengen. Nu nog wat aan het uitzoeken voor THE gift foundation. Dat gaat naar kinderen van de voedselbank.

En zo blijf je bezig he.
En jij bent zeer goed bezig Dolphine!

Haha ja, hij zal wel flink eten, zo'n puber! Doet hij ook aan sport oid?

Ik hoop dat ik vannacht weer es even lekker doorslaap. Ik slaap licht en vaak wakker, vroeg wakker ook. blehhh. Ben ik een beetje van die overgangsverschijnselen af (ben weer regelmatig ongesteld, pfff), toch weer slecht slapen. Jammer. Ik wil ook niet te vroeg naar bed gaan, want dan ben ik halverwege de nacht alweer wakker..En zo blijf ik ook bezig, whoehahaha, wel heel anders dan jij...LOL
whaaa, had ik vandaag lekker vrij genomen en een spannende date met S. geregeld..Is zijn dochter ziek en kon hij niet weg. :( Wat een domper...voor allebei, want hij zit nu thuis te balen. tja, kan gebeuren he..Wel lekker een dagje vrij, dat dan weer wel. Ik moet nog zoveel uren opmaken voor het eind van het jaar, dat gaat sowieso niet allemaal lukken.

Dus ik snipper er vrolijk op los (altijd handig met die dates) en ga proberen wat te regelen met het management, want het zou toch wel triest zijn als ik straks die uren gewoon kwijt zou zijn. Grrr, balen, kon ik een beetje uitslapen, hebben ze bedacht om uitgerekend vandaag pal achter ons huis de straat te gaan vervangen, dus vanmorgen om 7 uur al bulldozers en weet ik veel wat nog meer...herrie en kabaal in elk geval.
Dat is balen ja, dat je date dan niet door gaat. Maar ik denk dat je je vrije dag sowieso wel door gekomen bent.

Gesprek met de voogd ging niet door, hij had een crisis. Nog even geduld dus.

Morgen wel weer gesprek met de leidinggevenden van de sociale dorpsteams. Wish me luck.....

Vrijdag even met mijn schoonzus om de tafel over zzp'er worden. Ik oriënteer me alleen, heb geen concrete plannen. Zij weet daar op juridisch vlak veel van af en ik helemaal niet......

Vrijdagavond een etentje van C zijn werk. Zoonlief gaat bij mijn ouders eten en logeren.
Oh ja hoor, ben de dag heel goed doorgekomen..maar het is wel anders he..whoehahaha!

Jammer dat het gesprek niet door ging, even afwachten nog. En hoe was het gesprek vandaag??

Ik hoop positief!

Gelukkig is het alweer bijna weekend..jij vrijdag een lekker etentje, hopelijk ook gezellig.

Zaterdag overdag naar Amsterdam en dan 's avonds weer lekker uit. Leuk hoor allemaal!
Joehoe, ik ben blij! Binnen 2 minuten was het beklonken en werd ik gefeliciteerd. Morgen hoor ik definitief welk dorp. Doorn/Maarn, of Driebergen.

Morgen ook de voogd van die jongen bellen. Vandaag niks gehoord van hem, en een beetje vaart er achter kan geen kwaad. Het liefst komt hij zelf morgen al.

Vandaag ook 10 minuten gesprek op school gehad. Zoonlief gaat ook lekker. Hij voldoet aan de verwachtingen en komt goed mee. Leerweg ondersteuning op zijn volgende school is ook niet nodig, dus dat is fijn.

Morgen nog even kans zien om Sint inkopen te doen tussendoor....
Ha gefeliciteerd! Hartstikke fijn hoor! Lekker dat het nu weer een beetje mee zit allemaal. En je knul ook goed bezig, fijn..Ja, die Sint die schiet al aardig op! Ik heb zo totaal dat gevoel niet, dat het bijna Sinterklaas is en, voor mij nog belangrijker, bijna Kerst! Ik heb nog helemaaal niet die kriebels. Ik ga wel een dezer dagen een nieuwe boom kopen. Ik wil er graag weer een met de lichtjes er al in en ook niet een heel kleintje..Heb een mooie gezien, echt net echt, 2.10. Da's een leuke hoogte, toch?? En nu maar hopen dat het een beetje winter gaat worden dit jaar...
Heerlijk, het is weekend! Een lekker luie vrijdagavond, zo lekker the Voice kijken. Morgen helaas weer vroeg op, dat is wel een beetje jammer..Moeten jullie nog voetballen? Oh ja, je hebt vanavond een etentje..veel plezier. Heb je al iets gehoord van de voogd?
Wij zijn net thuis van het etentje. Het was best gezellig. Voor alle partners was er een da bon van 25 euro. Daarnaast mag een ieder een weekend of midweek naar center parcs, omdat ze die als klant hebben binnen gehaald. Helemaal leuk dus.

Ik heb uiteindelijk zelf die voogd maar gebeld. Waarschijnlijk wordt hij woensdag al geplaatst. Dat wordt nog een uitdaging met Sinterklaas vrijdagavond. Ik dacht klaar te zijn met Sint inkopen, maar moet dan nog voor hem op pad. Maandag heb ik een kennismaking met mijn nieuwe team, ben heel benieuwd.

Morgen geen voetbal, ze zijn al klaar, hebben winterstop. Ze gaan wel proberen nog wat oefenwedstrijden te regelen.
Vanmorgen al druk geweest. Ik was al om 5 uur wakker, bah da's geen tijd. Kon ook echt niet meer slapen, dus ben er uiteindelijk maar uit gegaan. Zolder grotendeels opgeruimd. Morgen worden de salon tafel en tv meubel opgehaald, die staan nu in de weg op zolder. C heeft zijn oude bed opgehaald en ik heb hier nog een goede matras liggen. Van de week zo'n stellingkast kopen, als afscheiding. Dan hebben we maar zo een extra slaapkamer.

Vandaag bij de oom en tante van C geweest, daar gegeten en nu lekker thuis, languit op de bank. Ben erg moe nu... Hoe was jouw dagje Amsterdam? Goed geslaagd, of heb je niet geshopt?
Wauw zeg, dat is al heel erg snel ja, dat hij komt! Maar ik begrijp dat je de rest van de sinterklaasinkopen in elk geval al lekker binnen hebt? Dat is fijn..Fijn hoor, die extra kamer op zolder, pff, het kost wel even wat werk, haha, maar dan heb je ook wat..Go Dolphine, wat verandert je leven ineens he...spannend hoor!

Het was hartstikke leuk in Amsterdam. Ontzettend veel gesjouwd natuurlijk en de meeste hot shoppings spots wel gezien (Magna Plaza, Bijenkorf, 100.000 H&M's, pfff, wat zitten er daar veel!)

Erg geluk met het weer, prachtig zonnetje de hele dag, wel koud, maar nu is het zo saai en grijs..

Ik heb 2 erg leuke zilverkleurige armbandjes gekocht, met bedeltjes en frutsels eraan, een heeeeerlijke huistrui, echt, die trek je niet meer uit..met capuchon, tot over de knie, grijs gemeleerd en superknuffelzacht. Daarna nog bij mijn nichtje en vriend op de borrel geweest, zij wonen vlakbij de Jordaan, was ook heel gezellig.

En toen de helse terugreis..echt..er is elke x iets met die treinen als ik reis. Nu reed de trein naar Schiphol de hele dag al niet vanwege werkzaamheden, dus al die mensen moesten in de trein die over Utrecht ging. Bom en bomvol. We hebben er zelfs 1 moeten laten gaan, omdat er geen mensen meer bij in konden/mochten. Uiteindelijk half 8 thuis, dus dat was nog best even haasten, eten, douchen en om 21.15 zou mijn vriendin komen. Gelukkig was zij ook wat laat, dat kwam goed uit. Lekker uit geweest, was weer erg gaaf en de hele tijd gedanst. Valt me nu erg mee met de pijn in mijn voeten en botten, haha.

Het was een zeer geslaagde dag. Nu lekker kalm an wat in huis rotzooien en luieren. Heerlijk.
Wij zijn klaar op zolder. Is een leuk kamertje geworden. C is vandaag naar de Ikea gereden, kast gehaald en in elkaar gezet. Bed staat, bureau staat op z'n plek. Al de cadeautjes voor het werk zijn ingepakt. Die ga ik de komende week wegbrengen.

Surprise voor school is bijna klaar.. Jaja ik lig op schema. Wel hard gewerkt vandaag.

Leuk is Amsterdam he. Ik vind het zo'n leuke stad! Wij gaan over 2 weken, naar de kerstmarkt op de dam.
Ha lekker gevoel moet dat zijn, dat je op schema ligt! Wat gezellig, die kerstmarkt op de Dam, het was nu ook al zo mooi toen de lichtjes aan gingen..Ik vind het ook een ontzettend leuke stad. Maar wat is het koud he! Brr, ik moet er echt aan wennen zeg. Vandaag toch ook voor het eerst mijn winterjas weer aan, lekker hoor.

Vanmiddag weer een paar uur met S. doorgebracht, de verloren uurtjes van vorige week inhalen he..hahaha.

Was weer erg gezellig. Nu zou bijna mijn knul roet in het eten gooien, die komt op maandag altijd tussen de middag naar huis en hij had helemaaaal geen zin om weer terug te gaan. Ik heb m gewoon naar school geschopt :D

bij wijze van dan he...
Mijn winterjas die draag ik al een poosje hoor. Vieze koude wind, brrr.

Vanmorgen een 3 uur durende bijeenkomst van de gemeente gehad. Ging over alle veranderingen in de jeugdwet, maar ook de WMO, awbz, ggz, enz. Best droge kost. Wat een lange ochtend was dat zeg, bah.

Helaas geen kerstmarkt op de dam dit jaar, die gaat niet door. Dan gaan we gezellig naar de binnenstad van Utrecht, daar is er ook 1.

Haha, die knul van je hoort ook gewoon op school te zitten, dus dat heb je goed gedaan.
vandaag een productief dagje gehad. Laatste vergadering van het jeugdteam in de huidige vorm, daarna een afscheidslunch.

volgende week donderdag is de kennismaking met de nieuwe sociale dorpsteams.

Ook afscheid genomen in een gezin, eind gesprek gehad, dat was positief.

Sinterklaas cadeautjes rondgebracht alvast bij een paar gezinnen.

kast voor onze nieuwe pleegzoon leeggemaakt, zodat hij zijn kleren daarin kwijt kan.

Zijn ov kaart is opgeladen, die kreeg ik vandaag, dus laat hem maar komen.

Vandaag hoorde ik in de wandelgangen op kantoor dat ik toch niet boventallig ben? en sommige wisten dat al weken? Ik weet helemaal van niks, toch een beetje raar.

Maar omdat mijn collega die volgens de afspiegeling mocht blijven een andere baan heeft zou ik haar plekje krijgen. Ik heb alleen officieel nog niks van HRM gehoord, dat lijkt me toch de enige juiste weg, dus ik weet niet zo goed wat er van waar is.
Jeeeeetje Dolphine...dat zou toch wat zijn??

Weet je inmiddels al meer? Meid, ik hoop toch zo dat het waar is!! duimduimduim...

Is het vandaag de dag dat je pleegzoon komt? Of hij is er al, waarschijnlijk?

Heel veel geluk met het nieuwe pad wat jullie zijn ingeslagen! whoehaha, wat klinkt dat dramatisch..maar je snapt het wel hopelijk..Dit is toch weer een nieuw hoofdstuk in jullie leven.
Nog niks gehoord nee, ik weet het ook niet. Ga voorlopig gewoon in Driebergen aan de gang en daarna zie ik wel weer. Als ik mijn leidinggevende spreek dan zal ik het eens navragen.

Nou onze gezinsuitbreiding is vanmiddag gebracht door zijn voogd.

Lekker druk zijn ze samen nu even, maar dat zal een kwestie van wennen zijn.

Vrijdag mag hij al weer lekker naar huis om Sinterklaas te vieren. Helemaal goed dus. Wij kunnen hem dan zondag ophalen, als we die andere weggebracht hebben.

Van mijn moeder trouwens ook goed nieuws. De leverwaarden zijn verbeterd! Hoera

Ze kunnen nog niet met zekerheid zeggen of de hormoonkuur aanslaat, omdat de tijd nog te kort is, maar de eerste onderzoeken waren positief. 2 januari gaat ze weer door de scan, dan kunnen ze het beter beoordelen.
Ha wat een fijn nieuws over je moeder! Dit is in elk geval nu binnen.

Jammer dat je op je werk niets meer gehoord hebt. Het is wel een beetje raar hoor, je zou toch denken dat als het echt zo was jij toch de 1e zou zijn die zoiets zou weten? Nou ja, tenzij de communicatie bij jullie net zo beroerd is als die bij ons...

Ben benieuwd hoe het de komende dagen zal zijn met jullie 4jtes. Fijn dat hij het weekend al naar huis mag.
Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door mijn leidinggevende. Zij vertelde me inderdaad dat ik toch niet boventallig ben, omdat degene die in de sociale afspiegeling boven mij staat een andere baan heeft.

Daarna had ik een afspraak met een andere leidinggevende van Intermetzo, over de gezinshuizen. Hij wist mij te vertellen dat zij mij deze boodschap nooit zo mocht geven, omdat dit officieel via HRM moet.

Mijn leidinggevende communiceert inderdaad niet zo goed, vriendelijk gezegd. Daar hoor ik veel collega's over.

Voorlopig ga ik het komende jaar bij het sociale dorpsteam aan de slag en blijf ik gewoon op de loonlijst van Intermetzo, dat is wel een prettig idee.

Daarnaast ga ik me verder oriënteren op de gezinshuizen. Daar is maandag 15 december een informatie bijeenkomst van.

Wordt dus een spannend jaar.



Net samen met pleegzoon een sollicitatie voor een bijbaantje bij de jumbo gedaan. Het zou fijn zijn als hij hier in de buurt een baantje vindt, zodat hij kan beginnen met af betalen van zijn schulden.

Vanavond was hij pas om half 6 thuis, omdat hij de bus gemist had. Niet zo handig, maar ik hoop een goede leerschool voor hem.
Nou , dat is in elk geval fijn nieuws Dolpine! Maar wel een beetje slordig hoe dat dan gaat zeg..

pfff..ach..het is "maar" je baan he..grrrrr!!!

Moet je pleegzoon nu verder reizen naar school dan eerst? Zou mooi zijn als hij een baantje kon krijgen.

Heeft hij veel schulden?

Ze hebben bij ons weer wat bedacht..nou ja, niet bij ons..Het wordt van bovenaf opgelegd, is landelijk en verplicht vanaf 5 januari..: elk telefoongesprek wat wij voeren, binnenkomend, uitgaand, moet geregistreerd worden is een systeem. Dus met BSN, het onderwerp van gesprek, wat er besproken is..Elk f*cking telefoontje. Ook wanneer je iemand belt en je krijgt geen contact, hup registreren. Zijn ze helemaal gek geworden..Dit gaat zo giga veel tijd kosten..En niet alleen wij, administratie, elke medewerker die voor een bepaalde tak werkt. Dus ook de artsen, management. Ik heb mijn baas gevraagd wat hij er nou echt van vond (omdat zij ons altijd het gevoel geven achter dit soort idiote ideeen te staan, omdat zij het moeten "verkopen" aan ons). Hij vond het net zo belachelijk, zo niet belachelijker, als ik. Toen zei hij: maar ja, daar heb je niet zo veel aan. En dat vind ik dus een denkfout. Want ik vind dat wel degelijk uitmaken, dat hij er eerlijk voor uit komt het ook een idioot plan te vinden. Het gaat om het gevoel.

Heb ik m ook gezegd hoor. Maar tjeez zeg, hier zitten we niet op te wachten met zijn allen..De tijdigheid van de uikteringsaanvragen was achteruit gehold de laatste maand, nee, moet je vooral zoiets gaan doen, dan komt het goed..PFFFFF!!!

Ik had een nieuwe kerstboom gekocht, lekker groot, lichtjes er al in..Vandaag kwam ie en ik heb m maar gelijk neergezelt, de takken goed gedaan..nog niet versiert hoor, eerst Sinterklaas voorbij. Maar ik ben er blij mee, mooie boom. Hopelijk gaat ie weer wat jaartjes mee...
Veel plezier vanavond Dolphine!

Hoe zijn de eerste dagen met jullie nieuwe pleegzoon verlopen? Vanmiddag even de stad in geweest om wat extra kerstfrutsels te kopen, oa ook voor aan die takkenbos van de Winterfair, ook nog wat nieuwe ballen. En kaarsen, bij het Kruidvat 2 voor de prijs van 1, allerlei soorten, maten, kleuren. Staat leuk op een groot zilverkleurig bord.

Ik heb er wel zin in om de boel weer in kerstsferen te brengen..
Het was een geslaagd avondje. Ik heb eerst vanmiddag de hele gemeente doorgecrossed met Sinterklaas cadeautjes, alle gezinnen zijn voorzien.

Daarna lekker gegourmet en uiteindelijk ook nog pakjesavond met leuke cadeautjes en gedichten. De jongens waren erg blij met hun cadeautjes.

De eerste dagen met onze andere pleegzoon zijn goed verlopen. Hij is alleen nog 0,0 zelfstandig. Hij heeft nog veel ondersteuning nodig. Maar dat moet wel goed komen. Verder valt op dat hij erg weinig heeft. Ik ga morgen even sokken en ondergoed voor hem kopen. Zondag moet hij maar even door de stapel spijkerbroeken en truien die hier liggen, of er nog wat tussen zit voor hem.

Oei Scarlet, dat registreren is niet fijn. Helaas moeten wij dit al jaren, elk telefoongesprek, elk mailtje, alles moet per client geregistreerd worden. Hoezo bureaucratie he.....

Ik moet ook op zoek naar frutsels. Ik wilde toch zo'n krans? Ik heb er nu 1 van de Sint gekregen, alleen zijn dit 3 kransen boven elkaar. Erg leuk vind ik hem.
Oh wat leuk Dolphine, die krans. Kun je daar ook allerlei dingetjes aan hangen?

Vandaag lekker druk geweest met de boom etc. Pff, dat was wel even een klus zeg..Hij is wel een stukje groter dan die andere, dus er moest ook veel meer in. Maar hij is klaar en ik ben er weer blij mee. Ook alle dozen weer naar zolder, het is weer gezellig. Is jullie pleegzoon nu dit hele weekend naar huis, of alleen omdat Sinterklaas te vieren?

Jullie doen het dus al, al dat geregistreer..pfoee..Dit moet toch ten koste gaan van andere dingen, want dit gaat tijd kosten. En dat vind ik dan zo raar, net een hele preek gehad omdat de tijdigheid dus zo slecht was de laatste weken, oa door systeemuitval etc, zaken waar wij geen invloed op hebben en dan komen ze met dit..weird..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven