Schoonmoeder en -zus niet met kerst

24-11-2014 23:20 82 berichten
Al een paar jaar verloopt de kerst ongeveer zo:



Schoonmoeder: 'Wat zullen we doen met kerst? Om nu zelf te gaan koken, zie ik eigenlijk niet zo zitten. Mijn oven heb ik al in geen jaren gebruikt. We kunnen natuurlijk ergens gaan eten, maar dat loopt wel snel in de papieren.

Bij jullie? Ja, maar dan gaan we niet weer steengrillen, hoop ik. En dan moet ik 's avonds in het donker weer terug met de bus.'



Van schoonzus, veertig jaar, horen we in eerste instantie niks, want ze is druk, waarmee weet niemand, ze heeft geen baan, geen gezin, ook geen rijbewijs. Bij haar thuis kan niet, want het is niet opgeruimd. Verder wil ze ook niet steengrillen en ziet ze er ook tegen op om met het openbaar vervoer weer naar huis te moeten.

Ze houdt haar handen voor haar oren als onze zoon van vijf een enthousiaste kreet slaakt en trekt haar neus op als wij onze tanden in een mals stukje vlees willen zetten.



Uiteindelijk zitten we aan onze dis met door mij bereide gerechten en speelt man voor taxichauffeur.

Dit jaar heeft mijn familie wat georganiseerd, vanwege de afstand blijven we twee dagen, wat inhoudt dat schoonmoeder en zus het nakijken hebben met kerst.



Hoewel ik me ieder jaar niet probeer te ergeren en ik dit jaar zin heb in kerst met mijn familie, vind ik het toch sneu voor ze.



Iemand ook kerstsores met familieleden?
Alle reacties Link kopieren
Hier proberen we al een aantal jaar met het eigen gezin kerst te vieren. Alle familie woont ver weg, en ik heb helemaal geen zin in lang gerij/ver gereis en dan ook meteen meerdere dagen gezellig doen. Dan maar lekker thuis blijven, en zelf tradities maken met onze kinderen.



Vorig jaar heeft mijn partner aan het einde van het jaar een ongeluk gehad en was daardoor meerdere weken bank-gebonden. Oorspronkelijk was toen het plan om aan het einde van de kerst naar m'n schoonouders te gaan, maar dat is toen niet doorgegaan. Nu kwam vorige week via schoonzus de vraag in hoeverre wij dit jaar naar m'n schoonouders gaan, nnadat het vorig jaar niet gelukt was. Ongerelateerd aan de feestdagen prima, maar de kerst is voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar voor het eerst kerst vieren bij mijn schoonouders en ik kijk er erg naar uit! 3 dagen luieren en lekker eten met gezellige mrnsen, beter kan niet. Kerst met mijn eigen familie is minder relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar bij familie in het buitenland. Dat is dubbel fijn, ten eerste omdat het waarschijnlijk heerlijk ontspannen wordt (leuke mensen, lekker eten, niets moet en alles mag).



Bovendien vermijd ik daarmee mijn moeder, die gek genoeg zó niet van gedoe houdt dat ze ook niet wil dat anderen zich uitsloven.

Ik hou van koken en vind het leuk om een beetje uit te pakken. Een beetje, niks moleculairs of met een exoskelet, maar wel wat meer verschillende gerechten, iets bewerkelijker dingen. Maar zelfs dat vindt mijn moeder al te veel. Ook als je zegt dat ze echt niet alles hoeft te nemen. Dat het hoe dan ook goed is.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een hoop gedoe. Mijn moeder wil altijd 1ste kerstdag en dan ook opa en oma,s uitnodigen. (die ieder tig kinderen hebben..) Wij moeten/ willen ook rekening houden met schoonvader en dementerende schoonmoeder (hebben 1 andere zoon maar die laat niks van zich horen). Ook moet mijn man op tweede kerstdag werken en worden wij geacht om op tweede kerstdag naar opa te gaan die dan altijd zijn verjaardag viert... Nu dacht ik dan nodig ik iedereen die wil/ kan bij ons thuis uit en dan kunnen we beide families gelukkig maken maar daar moet mijn moeder weer over nadenken of ze dat een goed plan vind....
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een jaar het anders te doen.

Gewoon geen schoonfamilie.

Kun je eens kijken of dat beter bevalt.
Geniet elke dag
hou op schei uit, hier is de halve schoonfamilie een puinhoop momenteel en ik heb echt geen zak zin kerst vieren, maar ja, niets doen is ook zo kaal. Ik denk over een kerstbrunch, heb geen zin in een kerstdiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf mee gestopt. Bevalt prima.

Kan nu wel genieten van kerst.

Geen seconde mis ik mijn schoonfamilie.

En mijn schoonfamilie die viert kerst nu zelf.
Geniet elke dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven