Help! Die rot spiraal

24-11-2014 01:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,



Wie helpt mij hier uit de brand! Ik heb al een paar maanden zo'n rot spiraal omdat ik endometriose heb, dit is al vervelend genoeg maar omdat ik echt niet maandelijks die hel kon doorstaan was de oplossing een spiraal!

Het plaatsen was een regelrechte ramp en weken daarna nog last gehad!!!!! Veel bloeden, pijn en moest niet aan seks denken! Het bloeden werd verholpen zei de dokter om een tijdje de pil de erbij te slikken (lang leve hormonen)! Die is gestopt maar toen begon de ellende. Mijn haar viel uit, vreet als een monster en moet echt niet aan seks denken, pijn pijn en nog eens pijn.Elke keer als ik hoest heb ik het idee dat het ding er zo uitvliegt!

Heb stekkende pijn als ik seks, zachtjes gaat wel maar wat harder dan schiet ik door het dak! Mijn libido is vertrokken en heeft zich niet meer kenbaar gemaakt, vervelend voor mij maar ook mijn vriend!

Sinds kort heb ik vreemd ruikende geurtjes en dikke witte korrelige afscheiding ook niet bepaald een pretje

Niet meer ongesteld geworden maar dat is dan ook het enige wat ik er fijn aan vindt.

Wie herkent dit? En wat heb je er in hemelsnaam aan kunnen doen!? Word er helemaal moedeloos van!



Liefs en groetjes,



C
Karakter ontbreekt soms bij talent, maar is altijd de ziel van het genie
Alle reacties Link kopieren
Ben je al langs de huisarts geweest met je klachten?
Alle reacties Link kopieren
Mirena begrijp ik, of toch koper?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Mirena spiraal. Nog niet langs de dokter geweest binnenkort moet ik weer op controle.
Karakter ontbreekt soms bij talent, maar is altijd de ziel van het genie
Bij veel mensen met endometriose helpt het verwijderen van de baarmoeder. Dan ben je als 't goed is overal vanaf: geen buikpijn meer en als kers op de taart ook nooit meer ongesteld. Als je door blijft lopen met endometriose kan het zich ook aan je darmen gaan hechten en dan wordt 'n operatie ook gevaarlijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Niet alles, maar wel het continue voelen, pijn tijdens seks en het nul libido. Als slagroom op de taart bloedde ik ook nog continue. De eerste keer bleek mijn spiraal helemaal verkeerd te zitten. Nadat men me overtuigd had dat dit echt het probleem was heb ik er nog 1 laten zetten. Deze zat goed, maar exact zelfde problemen. Die heb ik er dus net zo snel weer uit laten halen. Na 2 dagen exit voelde ik ook echt een soort fysieke opluchting. Alsof ik langzaam weer mezelf werd. Ga naar de dokter rn zoek naar een alternatief. 1 tip, cerazette heeft dezelfde hormonen en daar reageerde ik nog heftiger op dus bezint eer ge begint! Succes, ik hoop dat je een goede oplossing vind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oplossing was trouwens die van elninjo en ik ben er nog elke dag blij mee.
Dit klinkt niet echt heel gezond:( Terug naar de huisarts! Geen tips of ervaringen, maar wel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook eerst Mirena en nu koper sinds een aantal dagen...Ben benieuwd..

Mirena was geen doen, constant bloed en geurtjes idd. Mocht dit het ook niet zijn dan gaat ie er net zo makkelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Even met de gynaecoloog bespreken, gelukkig kon deze al snel. Vanwege de klachten, ze denken aan een ontsteking in de baarmoederhals.

Hopen dat het is, antibiotica kuur is nog altijd beter dan verwijderen van dat ding en een operatie.
Karakter ontbreekt soms bij talent, maar is altijd de ziel van het genie
Verwijdering van baarmoeder betekent voor sommigen minder heftige orgasmes, dus zou daar ook niet voor kiezen.
Heb je je spiraal bij de huisarts of bij de gyn laten zetten? Ikzelf heb ook endometriose en heb deze door de gyn laten plaatsen, deze hebben hier meestal toch wat meer "feeling" voor, ondertussen zwanger maar ik denk dat als ik weer anticonceptie ga gebruiken ik toch weer voor de mirena ga, ik vond t ideaal! Ps ik hoor dat vaak de draadjes niet kort genoeg worden geknipt en hier kun je ook last van krijgen oa met sex. Sterkte!
Kennis had ongeveer hetzelfde en ook een spiraal. Ik zal je de verdere details besparen maar door de verklevingen paste dat spiraal eigenlijk niet goed meer met alle gevolgen van dien. Gebruikt nu al zes jaar dubbele dosis Cerazette ('s ochtends en 's avonds 1 pil). Nooit meer ongesteld geweest en geen endometriose-gerelateerde klachten meer. Misschien die mogelijkheid eens bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Heb hem gewoon bij de gynaecoloog laten plaatsen was een heel gedoe, haar een kronkel in de baarmoederhals.. Wat een ellende uur zitten worstelen met al die tangen en ander attributen.

Nu aantal maanden verder heb ik ontzettend veel pijn en begint het vloeien opnieuw, geen pretje is bijna erger dan zonder spiraal. Was in staat om de EHBO te bellen, viel nog net niet flauw. Lijkt me geen goed teken, morgen maar een spoedafspraak maken.
Karakter ontbreekt soms bij talent, maar is altijd de ziel van het genie
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 zou zeker Cerazette in overweging nemen!!
Karakter ontbreekt soms bij talent, maar is altijd de ziel van het genie
Huisarts of gyn en laten checken.

Hier mirena, dag na plaatsen al volop bezig (incl sporten) en gezond libido



De beschrijving lijkt meer op onsteking oid. Maar kan alleen dokter uitsluiten en ook al denken sommige dames er anders over, dat zijn we niet op dit forum...
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop klachten. Eruit laten halen dat spiraal en de pil doorslikken zonder stopweek.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nooit zo goed dat artsen een spiraal plaatsen bij mensen met dit ziektebeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven