Leuke kinderkleding - hoe doet iedereen dat toch?

20-11-2014 14:27 112 berichten
Al sinds ik kinderen heb vraag ik me af: hoe dat iedereen dat toch? Ik zie meer dan genoeg leuke kinderkleding, maar wat kost het toch een geld. En ik weet dat er leuk uit zien in principe niet duur hoeft te zijn, maar de meeste leuke dingen zijn aan de prijs. Of misschien liggen mijn normen niet helemaal goed. Zou ook kunnen.

We hebben drie kinderen, de oudste is vier, twee kunnen elkaars kleren dragen. Ik heb bijgehouden wat ik in 2014 tot nu toe heb uitgegeven, dat is zo'n 1100 euro. En dan koop ik meestal tweedehands en in de sale, geen dure merken en we krijgen ook vaak nog het eea uit onze omgeving. Ik heb bv geen winterjassen hoeven kopen. Al met al dan toch nog veel geld. Voor mijn dochter zie ik prachtige kleding va Lofff, Flo, chaos en order, etc. Maar een rok van 30 of 40 euro.... dat is toch veel geld? En loopt deze kleding erg goed, want je ziet regelmatig dat iets uitverkocht is. We hebben een prima inkomen, maar als ik nergens naar zou kijken en koop wat ik leuk vind zou het de spuigaten uitlopen. Hoe doet iedereen dat toch? Zoveel leuke kleren voor de kids kopen zonder dat het financiële problemen geeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ondanks dat het een hele andere discussie is geworden dan bedoeld zitten er prima tips tussen. Blijkbaar zijn degenen die hier reageren meestal niet degenen waarover ik het had

Ik kocht eerder bijna alles tweedehands, veel via marktplaats. Inmiddels wel wat meer nieuw nu ze groter worden het langer dragen. Ook op beurzen kocht ik onlangs nog een prachtige Lief! jurk voor 1 euro en een van Kiezeltje voor 2,50 euro. Maar ik ben wel een beetje klaar me marktplaats. Het gebeurt te vaak dat je bedrogen wordt helaas.... Naarmate de maten groter worden komt het meer voor. Wel blijf ik daar verkopen.

Het lukt me prima om leuks voor weinig te kopen, maar als ik toch de loterij zou winnen en nergens meer naar hoefde te kijken dan wist ik het wel Voorlopig kijken we met velen alvast uit naar uitverkoop in december. Shop ze!
[quote]Star schreef op 21 november 2014 @ 14:12:

[...]





Winterjas, skijas, zomerjas, tussenjas.[/quote]



Tussenjas? Hier gewoon winter en zomerjas, en echt niet elk jaar een nieuwe. Als je hem het eerste jaar iets te groot koopt kun je daar heus wel langer mee doen. Mijn kinderen zijn nu 13 en 17 en nog nooit maar 1 seizoen met een jas gedaan.
Hier ook een gezin met drie jonge kinderen, waar niet doorgegeven kan worden.

Oudste zoon wordt 7, dochter bijna 5 en jongste zoon is net een week 1.

Sommige dingen die ik erg leuk vind van de oudste en die niet afgedragen zijn bewaar ik voor de jongste.

Ik denk dat je zo aan 1100 euro in een jaar zit hoor voor 3 kinderen.

Het is niet alleen kleding maar ook ondergoed en sokken, jassen, schoenen etc.

En dan koop ik alleen maar bij wibra, c en a, en de rest in de opruiming.

En mijn kinderen groeien ook langzaam.

Oudste twee zitten qua groei allebei op de -1 groeicurve.

Jongste op +1.



En ze hebben gewoon 1 winter of zomerjas, 1 paar schoenen, regenlaarzen etc

Maar koop eens 7 rompers, 14 onderbroeken, 6 hempjes, en 21 paar sokken, zit je zo aan een euro of 60, en dan hebben ze alleen ondergoed.

Voor de rest hebben ze 4 setjes kleding ofzo, mss wat meer, maar ik me was me toch te pletter dus ze hebben altijd iets schoons in de kast.

En wat te klein is geef ik door aan iemand die het kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het type bent wat je bedoeld. Ik koop voor mijn dochter alles nieuw en 9 van de 10 keer merk. overigens niet haar ondergoed en pyjama's dat komt gewoon bij de Hema of Zeeman vandaan. Hoe ik dat doe is de vraag maar het antwoord is volgens mij logisch: omdat het kan. Ik vind het mooi, net iets anders dan standaard.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 zoon van bijna een jaar. Ik heb bij elkaar denk ik nog geen 250 euro zelf uitgegeven aan kleding, ik heb zoveel kleding en cadeaubonnen gehad bij zijn geboorte! Dat is nu allemaal op. Er ligt een garderobe klaar in maat 80 en vanaf dan moet ik het echt zelf doen :-)

Hier kleding van hema, v&d, name it, maar ook merk dingen als mexx, 3pommes, bleuseven. En in de baby maten was ik gek op Dirkje. Helaas gaat dat maar tot 86, en valt het klein.
Ik koop eens in de drie maanden een bult kleding van de kinderbijslag.



Tussendoor in de sale, of bij goedkopere winkels zoals Shoeby, H&M en Zara. Zeeman en Wibra alleen voor ondergoed, vind de kleding voor jongens daar echt niet mooi.



Maar bv voor een broek geef ik niet meer dan 20 euro uit (kinderen van 5 en 3). Een Vingino broek gaat hier niet langer mee dan 1 van de H&M dus vind het zonde om daar veel geld in te steken.



Maar mijn jongste draagt veel van Noppies, omdat dat mooi smal valt. Koop ik echter nooit voor de volle mep.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamapino schreef op 24 november 2014 @ 11:02:

Ik denk dat ik het type bent wat je bedoeld. Ik koop voor mijn dochter alles nieuw en 9 van de 10 keer merk. overigens niet haar ondergoed en pyjama's dat komt gewoon bij de Hema of Zeeman vandaan. Hoe ik dat doe is de vraag maar het antwoord is volgens mij logisch: omdat het kan. Ik vind het mooi, net iets anders dan standaard.Ik ook, , en toch was mijn 6 jarige zoon deze week de bink van de klas in zijn h&m mummie shirt van 5 euro, terwijl ik m toch echt liever in iets anders zie dan h&m , maar hij wou ook kleding van "die 2 letters"(hm) ,want dat draagt de hele klas.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik koop zeker geen rokjes van 40 euro (of jurkjes van 80). Ik heb een zoon en een dochter. Voor zoon koop ik niet veel, ik krijg veel door en vul dat aan met een paar shirtjes en een vest. Ik koop dan wel graag merkspullen van mooie kwaliteit.

Voor dochter koop ik juist wel graag veel. Merkkleding voor haar koop ik alleen tweedehands of in de sale. Dat doe ik trouwens pas nu ze iets langer met kleding gaat doen (maat 104).



Toch denk ik dat merkkleding uiteindelijk niet veel duurder hoeft te zijn. Maar dan moet je er wel moeite voor doen: netjes houden en weer doorverkopen via marktplaats. Dan krijg je vaak een behoorlijk bedrag terug. Dit geldt wel alleen voor dure merken, en ook alleen spullen van mooie kwaliteit blijven nog goed na vaak dragen. Ook werkt dat niet voor broeken en leggings, die slijten toch.

En je moet het geld hebben om te investeren in dure kleding.



Als je tijd wilt besparen is kopen bij wibra en zeeman het handigst: veel inkopen voor weinig, en na een seizoen gewoon hup de container in.



1100 euro voor 3 kinderen vind ik trouwens niet heel veel geld. Mijn kinderen hebben per maat minstens 2 paar schoenen, laarsen of sandalen en crocs. En twee winterjassen (vaak wel een in een maatje groter die het volgende jaar nog even mee kan tot de sale begint).
quote:nessemeisje schreef op 20 november 2014 @ 14:36:

Kennissen van me wonen in een krachtwijk waar merkkleding en kortetermijn denken (sparen/ W'rom?) meer een 'ding' is en die leggen rustig 40 euro of meer neer voor Lief!- en andere merkkleding.



Volgens mij is het ook zo dat de meeste mensen die erg weinig te besteden hebben, liever niet hebben dat je dat afziet aan hoe hun kinderen gekleed gaan. Het is erg makkelijk om ze daarom te veroordelen, maar ik begrijp dat wel.



Zelf hebben we het ook bepaald niet breed. Ik krijg heel veel kleding voor m'n zoontje van ruim 1,5. Ik heb de volgende maten al gesorteerd en gewassen klaarstaan, heel fijn is dat. Schoenen koop ik tweedehands of bij Van Haren, de weinige kleding die ik nodig heb bij de Hema, op Marktplaats of bij een tweedehands kinderkledingwinkel bij ons in de buurt. Geef ook nog geen 30 euro per maand uit, denk ik.
quote:hebjehaarookweer schreef op 12 januari 2015 @ 13:24:

[...]





Volgens mij is het ook zo dat de meeste mensen die erg weinig te besteden hebben, liever niet hebben dat je dat afziet aan hoe hun kinderen gekleed gaan. Het is erg makkelijk om ze daarom te veroordelen, maar ik begrijp dat wel.



Zelf hebben we het ook bepaald niet breed. Ik krijg heel veel kleding voor m'n zoontje van ruim 1,5. Ik heb de volgende maten al gesorteerd en gewassen klaarstaan, heel fijn is dat. Schoenen koop ik tweedehands of bij Van Haren, de weinige kleding die ik nodig heb bij de Hema, op Marktplaats of bij een tweedehands kinderkledingwinkel bij ons in de buurt. Geef ook nog geen 30 euro per maand uit, denk ik.



+1

Ook de vele gratis/voor weinig te koop facebook groepen haal ik veel vandaan voor zoon van 2.

Ik koop ook veel op rommelmarkten/kledingbeurzen etc.

Koningsdag haal ik ook altijd veel vandaag. Is een kraam te duur, gewoon naar de volgende (ik ga altijd naar de koningsnacht in utrecht) Ik kijk specifiek van tevoren wat ik nodig heb qua maat en evt de opvolgende maat. Hou ook een lijstje bij met wat er ligt zodat ik niet teveel koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 12 januari 2015 @ 13:24:

[...]



. Geef ook nog geen 30 euro per maand uit, denk ik.Dat is dan 360 per jaar voor 1 kind; TO heeft er 3, dus 1100 is echt niet extreem veel.
Verdorie, je hebt gelijk Girasole. Wat loopt dat toch snel op! Hopelijk met 3 kinderen wel wat kleding doorschuiven?
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 12 januari 2015 @ 14:55:

Verdorie, je hebt gelijk Girasole. Wat loopt dat toch snel op! Hopelijk met 3 kinderen wel wat kleding doorschuiven?



Ja, het loopt inderdaad snel op 😀



Ik zit in de luxe positie dat ik niet echt hoef op te letten; maar had laatst dat gevoel bij de Hema.

Koop daar eigenlijk altijd onderbroeken, hemdjes en pyjama's voor dochter.

Had 2 pyjama's en wat ondergoed: ruim 60 Euro; en dat bij de Hema....?!
Alle reacties Link kopieren
Hallo vlinder,



Heel herkenbaar! De merken die je noemt ken ik ook..

Ik kijk ook alleen naar merk (moodstreet / mim pi / vingino / z8 / brand for girls oa) in de uitverkoop. En dan nog vind ik sommige dingen te duur.

Ik combineer h&m / hema / zara met merk.



Goede schoenen en jassen koop ik een jaar vooruit in de uitverkoop, ik heb een voetenmeter aangeschaft. Zo kan ik makkelijk de voeten van de kinderen thuis opmeten.



Ik vraag me ook altijd af hoe andere dat toch doen... Hier ook drie kleintjes, in mijn ogen heeft ook iedere maand een van de kids wel iets nodig. Hebben jullie een vast bedrag per maand voor de kinderkleding?

Het is ook alles bij elkaar, ondergoed/sokken/schoenen/kleding. Je komt zo aan de 1100¤.

Knap trouwens dat je het hebt bijgehouden! Zou ik ook eens moeten doen....



Veel kleding krijg ik overigens niet.. Jij wel? Ooit weleens een zak gekregen maar dat was dan ook echt oud spul. Dat dragen ze hier dan ook niet.

Verkoop je via marktplaats?

Ik schuif het hier vooral nog door.
Dochterlief, 1100 euro per maand? Serieus?
Het is 1100 per jaar (tenminste de TO), daar kom jij volgens mij ook wel ruim aan nyc
Per jaar wel ja, maar ik dacht uit het bericht boven mij te begrijpen dat die 1100 het maandbedrag voor kinderkleding was. Zelfs met drie kinderen vind ik dat enorm veel.
Alle reacties Link kopieren
Als je me 1100 euro per maand zou geven voor kinderkleding zou ik het best op kunnen maken hoor .
quote:TessTan schreef op 12 januari 2015 @ 22:12:

Als je me 1100 euro per maand zou geven voor kinderkleding zou ik het best op kunnen maken hoor .



Zou je dan vooral meer of vooral iets duurders gaan kopen? Ik vind het precies goed zo nu, ik hecht me namelijk ook wel aan sommige kledingstukken en dan zou ik het jammer vinden als ik hem ieder kledingstuk maar één keer aan kan doen.

Laatst wel een supermooi wollen donkerblauw jasje gezien van Burberry maar het gaat me te ver om 300 euro te betalen voor een jasje in maat 86 voor slechts 1 winter/voorjaar.
Alle reacties Link kopieren
Neeeee 1100¤ per jaar!

Had ik het maar 1100¤ per maand voor kleding haha... Zou wel op kunnen gaan.. Maar geloof niet dat ik dan ineens burberry oid zou gaan kopen. Dan heb ik liever 'veel' / meerdere leuke setjes.
quote:dochterlief schreef op 12 januari 2015 @ 22:28:

Neeeee 1100¤ per jaar!

Had ik het maar 1100¤ per maand voor kleding haha... Zou wel op kunnen gaan.. Maar geloof niet dat ik dan ineens burberry oid zou gaan kopen. Dan heb ik liever 'veel' / meerdere leuke setjes.Haha, oké ik dacht al, vind die 1100/1200 van mij voor 1 kind per jaar al tamelijk veel. Al heb ik het nooit precies uitgerekend, dat durf ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 12 januari 2015 @ 22:20:

[...]





Zou je dan vooral meer of vooral iets duurders gaan kopen? Ik vind het precies goed zo nu, ik hecht me namelijk ook wel aan sommige kledingstukken en dan zou ik het jammer vinden als ik hem ieder kledingstuk maar één keer aan kan doen.

Laatst wel een supermooi wollen donkerblauw jasje gezien van Burberry maar het gaat me te ver om 300 euro te betalen voor een jasje in maat 86 voor slechts 1 winter/voorjaar.Ik denk dat het vooral op zou gaan aan meerdere dure items zoals jassen en schoenen. En ik zou kopen wanneer het me uitkomt zonder op de sale te letten. Toch zou ik denk ik ook gewoon hm, Zara etc kopen als ik daar iets leuks zou zien. Maar dat ene jurkje van Jottum van 200 euro ook 😉.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook combinaties van merken voor mijn dochter (3). Dus v&d, c&a, zeeman, wibra en Primark. Ze kreeg met de kerstdagen enorm veel complimentjes over haar kleding, terwijl beide setjes samen 30 euro hebben gekost en ze het nu ook nog aan kan, omdat het goed te combineren valt. Truitje met skinny en laarzen eronder of rokje met topje en legging en dezelfde laarzen erbij. Kan van die 2 setjes zo 6 combinaties maken met kleding die ze nog heeft. Winterjas gekocht bij Lidl, voor 15 euro en die draagt ze elke dag. Schoenen koop ik nieuw maar wel in de uitverkoop. En afgelopen zomer via mp pakket zomerkleding voor 40 EUR gekocht, hele zomer mee gedaan en doorgegeven aan een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal 80% bij de V&D. Zeker in de sale prima prijsjes en ik ben enorm te spreken over de kwaliteit. Duurdere kleding kan en wil ik niet betalen.



Met strijkapplicaties, losse knoopjes, lintjes etc kun je een standaard kledingstuk een leuke twist geven. Zeker als je weinig budget hebt is dat een leuke oplossing
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 13 januari 2015 @ 00:09:

Ik haal 80% bij de V&D. Zeker in de sale prima prijsjes en ik ben enorm te spreken over de kwaliteit. Duurdere kleding kan en wil ik niet betalen.



Met strijkapplicaties, losse knoopjes, lintjes etc kun je een standaard kledingstuk een leuke twist geven. Zeker als je weinig budget hebt is dat een leuke oplossing



Gewoon de standaard blauwe knopen op een wollen blauwe jasje vervangen door knalrode knopen is al een heel ander gezicht.

Kleding die ik niet kan doorschuiven vanwege vlekken oid, daar haal ik de bruikbare delen vanaf (knopen, ritsen). Zoon verliest nog wel eens een knoop van een net nieuw shirt, dan kan ik gelijk alle knopen vervangen in een andere kleur zonder mij scheel te zoeken naar 1 vervangend knoopje in dezelfde kleur als de resterende knopen.



Qua accessoires brei en haak ik mij suf . Qua kleding maken, dat kan ik ook. Alleen ben ik meer kwijt aan mooie stof dan gewoon een hemd te bestellen bij een webshop. Doe ik alleen als man een mooi overhemd heeft waar een klein scheurtje in zit, dan maak ik daar een klein overhemd van voor zoon.



Afgelopen winter heb ik de helft van alle jeansbroeken (de all season soort) vermaakt tot shorts. Scheelt ook alweer voor de zomer. Nog twee nette broekjes erbij en een pantalon en qua broeken/shorts ben ik al weer klaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven