Zelf ziek en zorg voor kind

25-11-2014 08:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meh... Spierpijn, flinke koorts, keelpijn... Ik werd wakker met allerlei soorten pijn, maar daar heeft onze kleine druktemaker (bijna 2) natuurlijk geen boodschap aan. Die wil gewoon net als anders zijn sokken niet aan, zijn brood niet eten, knuffelen, oh nee toch niet knuffelen, zélf zijn jas aan doen...



Ik heb hem net met bonkend hoofd en knikkende knieën naar de opvang gebracht (hoera voor de opvang!) en lig nu uitgeteld op de bank. En stiekem hoop ik dat ze niet bellen dat hij ook koorts heeft, want ik hoe ik dán de dag doorkom... (maakt dat me een slechte moeder? Oh, het schuldgevoel!)



Hoe doen jullie dat als je ziek bent en wel de zorg voor één of meer kinderen? (En ja, het is nogal een klaagzang, vergeef me, ik vind mezelf even heel zielig )
quote:nicole123 schreef op 25 november 2014 @ 15:07:

Je hebt enerzijds gelijk hoor DH, mijn man kan ook niet zomaar opeens een week vrij nemen tenzij er echt een noodsituatie is. Maar hij kan wel ons kind naar het kdv brengen, en als ik het niet trek om hem op te halen dan doet hij dat ook. In het verhaal van TO zie ik geen man en ook geen andere achtervang qua ouders of schoonouders. Misschien moet man wel om 6.00 weg naar zijn werk, dan wordt het lastig, maar evengoed kan het zijn dat man flexibele werkuren heeft, een uurtje thuis kan werken en dan kind naar kdv kan brengen etc etc. Het komt nu op mij over alsof alleen de moeder de verantwoordelijkheid heeft.Ja oke, ik snap wat je bedoelt hier brengt man standaard dochter naar het kdv en haalt haar ook op. Ik ga met de scooter naar het werk, dus dan zou ik eerst weer langs huis moeten schiet niet op.
Alle reacties Link kopieren
Die mop van die moeder die niet ziek kon worden, kennen jullie die al?



Ik lig nu met flinke buikgriep op de bank
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 25 november 2014 @ 21:14:

Die mop van die moeder die niet ziek kon worden, kennen jullie die al?



Ik lig nu met flinke buikgriep op de bank Je kunt beter in bad gaan liggen; kun je het zo laten lopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja



En het ergste is ook nog dat ik begin te plassen als ik zo heftig moet overgeven Hondsellendig.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 25 november 2014 @ 10:44:

Zolang je niet doodgaat kun je altijd wel klagen en internetten.Hm, deze uitspraak wil ik nomineren en wellicht als onderschrift gebruiken
Maar eerst beterschap natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren






En dank.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Saaaaar81, ik hoop dat de ellende beperkt blijft tot jezelf en niet dat je hele gezin er weer achteraan komt... Sterkte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gewoon. Extra kdv regelen. Man vrij laten nemen. Oma bellen. Oppas bellen.



Hoezo ben ik als moeder de enige die voor mijn kind kan zorgen?
Pffff…. ik zit al een week op het randje van 'net niet ziek'. Vannacht natuurlijk weer een nacht waarin beide kinderen twee keer kwamen waardoor ik me nu echt ellendig voel, en vandaag op mijn 'vrije' dag lijkt baby ineens een regeldag te hebben en peuter iets vergelijkbaars.

Hij zit nu naast me met een bakje nootjes en de Ipad. Helaas was mijn slaperigheid ineens weer over, anders had ik een dutje naast hem op de bank gedaan. Maar even forummen doet een mens ook goed. En tegen half vijf komen mijn ouders en die blijven tot de kinderen in bed liggen, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven