'Pick-up coach' Julien Blanc

18-11-2014 20:30 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net dit artikel tegen: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/18/bel ... lienblanc/.



Ik moet zeggen dat ik niet direct geloof dat het helpt als we allemaal de genoemde petitie gaan tekenen. Ook weet ik niet goed hoe 'erg' het allemaal is, maar ik merk wel dat ik een pesthekel heb aan dit soort 'pick-up technieken' en het daarover opscheppen. Niks tegen SM, seksueel dominante rollen of spannende spelletjes waar wederzijds goed begrepen afspraken over bestaan hoor! Maar vreemden in je kruis drukken en anderen agressieve tips geven over hoe je onwillige vrouwen toch het bed in lult.. Van mij mag deze organisatie wegblijven.



Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Een reaguurder op nrc.nl zei terecht dat verbieden niet het belangrijkste is, maar juist het onderzoeken van de behoefte aan dit soort seminars.



Bij deze voeg ik nog even de petitie toe, voor degenen die zich geroepen voelen

https://secure.avaaz.org/nl/petition/Mi ... nzScb&pv=0
Sjonge die man kent echt geen schaamte. Tegen je potentiële date zeggen dat je niet eerder kon reageren omdat je het te druk had met je verkrachte zus bij te staan of omdat je je vader net begraven hebt....
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 26 november 2014 @ 11:04:

[...]





Wat bizar. Ik kan het mis hebben maar je gaat bij een extreem racistische seminar toch ook niet lopen filosoferen over wat de 'behoefte aan dit soort seminars' voedt?

Natuurlijk wel. Zeker in landen als Griekenland en bijvoorbeeld Duitsland is het interessant na te denken over de vraag waar het sterke neonazisme vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
leeg
anoniem_211510 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 22:51
99.27% gewijzigd
De meeste Nederlandse mannen lopen flink achter op vrouwen wat betreft versieren. Vrouwen worden namelijk continue aangesproken en versierd en weten daar dus veel beter mee om te gaan.



Het is juist niet de bedoeling vrouwen als prooi te behandelen en mee te sleuren naar de grot, maar dat idee kan wel helpen de mannen die helemaal aan de andere kant van het spectrum zitten te prikkelen om zichzelf te durven zijn.
Mannen die vrouwen menen te moeten vertellen hoe zij in elkaar zitten zijn eerlijk gezegd nogal afschuwelijk.
Verknipt. Wat een kul verhaal. Ik vind het best eng ook Q wat je schrijft. Mannen met issues moeten naar een psycholoog, niet naar een fucked up dating guru die zegt dat een dikke vrouw niet menswaardig is. Of vrouwen tegen zijn pik aanduwt en aanrandt.



Te gek voor woorden!

Je relaas is belachelijk. Ooit in je opgekomen dat je ook vrouwen kan versieren door ze als gelijkwaardig te zien? Met humor? Ik vind het zelf niet zo lachwekkend om gekleineerd te worden of bij mijn nekvel gegrepen te worden. Ik vind je een beetje dommig ook om te denken dat er niet hordes mannen zijn die zijn woorden letterlijk nemen.

Ik hoop dat jouw vriendin niet zo'n gast treft.



Kolder zeg!
Vrouwen kiezen mannen, hahahaha! Wat zet jij de man als een sneu geval neer. Met geweld moet het zeker lukken! Nope.....Toen niet, nu niet, morgen niet, in de toekomst niet.
quote:catacarax schreef op 29 november 2014 @ 12:16:

Vrouwen kiezen mannen, hahahaha! Wat zet jij de man als een sneu geval neer. Met geweld moet het zeker lukken! Tja, als je nog niet eens doorhebt dat vrouwen kiezen. Dat maakt mannen niet sneu of macho of wat dan ook. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk.



Seksueel geweld of intimidatie is juist geen afwezig, maar dat heb je waarschijnlijk door je verslikkende kopje thee niet goed begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Dat recht hebben op elke willekeurige vrouw zit er heel diep in bij mannen, dat blijkt wel weer.



Pick-uplines zijn helemaal niet nodig in het echte leven. Je leert mensen en kennen en met sommige mensen is er een klik en met andere niet. Die klik kan je niet forceren, ook niet wanneer jij man bent en omdat die ander is vrouw.



Je ziet in dit topic heel goed wie er vast zit geroest in seksisme en paternalistisch denken en ze zien het zelf geeneens. Probeer vrouwen eens te zien als mensen, dat scheelt al een slok op een borrel. En realiseer je dat jij ook niet iedereen leuk, aantrekkelijk, aardig etc. genoeg vindt om te willen leren kennen, een ander mag zo ook over jou denken, zelfs als die andet vrouw is.



Het feminisme maakt mannen niet kansloos, het seksistische gedachtengoed maakt mannen kansloos. Stop eerst maar eens voor het eggie met denken dat je recht op aandacht van iemand hebt omdat je een man bent. Zolang je dat niet lukt, zal je oogsten wat je zaait en geen succes hebben met contact maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 29 november 2014 @ 12:21:

[...]

Tja, als je nog niet eens doorhebt dat vrouwen kiezen. Dat maakt mannen niet sneu of macho of wat dan ook. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk.



Seksueel geweld of intimidatie is juist geen afwezig, maar dat heb je waarschijnlijk door je verslikkende kopje thee niet goed begrepen.



Mooi voorbeeld van iemand die helemaal vast zit in seksistisch en paternalistisch gedachtengoed. Dat maakt elke discussie al bij voorbaat kansloos als iemand zo vast zit in premisses zoals "Vrouwen kiezen mannen." en "Vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk." En dan zelf ook nog gelijk en gelijkwaardig door elkaar halen door met seksuel geweld en intimidatie te schermen.



Ja joh, seksueel geweld en intimidatie is een logisch gevolg van het feminisme. Sure.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Oh god, hebben we het weer gedaan?
quote:Amand schreef op 29 november 2014 @ 12:43:

Oh god, hebben we het weer gedaan? Nou nee, en daarom is er een cursus voor mannen zodat ze het ook eens kunnen doen, zelfstandig lukt ze dat niet.
Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn;quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 november 2014 @ 12:32:

Dat recht hebben op elke willekeurige vrouw zit er heel diep in bij mannen, dat blijkt wel weer.Voor dit soort waandenkbeelden heeft men nou precies psychotherapie uitgevonden; gesprekken met een professional waarin duidelijk zou moeten worden hoe de wereld er écht uitziet.
Ik ken geen enkele man die denkt 'recht te hebben' op elke willekeurige vrouw. Daar gaat dit ook totaal niet over.



Waarom koop jij product a in de winkel en niet product b? Als je product b op een andere plek in de winkel legt, koop je het ineens wel. Niet dat vrouwen (of mannen) als een product gezien moeten worden, maar wel dat je of je iemand leuk vindt echt niet rationeel is.



Het is voor een aantal mannen blijkbaar lastig om zichzelf op een evenwichtige manier te presenteren en te overtuigen. Het is vooral niet de bedoeling iemand te leren zich anders voor te doen dan ze zelf zijn, integendeel lijkt me. Daar prikken vrouwen zo doorheen.

Feminisme wil gelijke verhoudingen tussen mannen en vrouwen, maar mannen en vrouwen zijn niet gelijk- niet lichamelijk en niet qua gedrag-, wel gelijkwaardig en daar is niets seksistisch aan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ah, heb ik een gevoelige snaar geraakt? Wat errug!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Qthee heeft wat mij betreft volkomen gelijk; het zijn de vrouwen die kiezen. Heeft iets te maken met biologie; de vrouw wordt gepenetreerd, de vrouw kan zwanger worden. Er staat voor haar veel meer op het spel.



Een man kan alleen maar hopen. Geweld of dreiging toepassen om te krijgen wat hij wil is uiteraard verwerpelijk.
quote:Qthee schreef op 29 november 2014 @ 12:59:

Ik ken geen enkele man die denkt 'recht te hebben' op elke willekeurige vrouw.Ik ook niet. Sterker nog; ik zou niets te maken willen hebben met zo'n man.
Dan zijn we het eens. Die vent moet niet aan zielige mannen verkondigen dat het ok is een vrouw te kleineren, bij haar nekvel te pakken, haar vet te noemen en niet menswaardig is etc...

Ik neem aan dat jullie ook mee tekenen?
Beetje jammer dat je mannen die blijkbaar wat hulp nodig hebben om met vrouwen in contact te komen 'zielig' noemt.



Dus nee, ik teken niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk dan altijd maar: er zullen genoeg vrouwen zijn die 'm een klap in z'n bek geven bij zijn pick up move.

De succesverhalen zie je terug, maar de keren dat het 'm niet gelukt is niet.



't Is net als met de pro en anti Zwarte Pieten filmpjes. Je kunt ze zo pro of anti maken als je zelf wil.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Mannen doen auditie en vrouwen kiezen en dat verzin ik niet, lees er eens wat wetenschappelijk literatuur op na of ga eens buiten in de echte wereld kijken. Natuurlijk is het een generalisme maar de metadata bewijzen het.



Wel grappig in dit kader; gegevens van een van de grootste datingsites uit de VS gaven aan dat vrouwen gemiddeld genomen veel verzoekjes en mails krijgen en zelf nauwelijks van de zoekmogelijkheden op de site gebruik maken om contact te leggen maar het meer reactief is. In tegenstelling tot de mannelijke leden die nauwelijks aandacht uit het niets krijgen. Dit was bij alle leeftijdgroepen het geval maar wel veel minder duidelijk boven de 45.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 november 2014 @ 13:01:

Qthee heeft wat mij betreft volkomen gelijk; het zijn de vrouwen die kiezen. Heeft iets te maken met biologie; de vrouw wordt gepenetreerd, de vrouw kan zwanger worden. Er staat voor haar veel meer op het spel.



Een man kan alleen maar hopen. Geweld of dreiging toepassen om te krijgen wat hij wil is uiteraard verwerpelijk.



Bij het gemiddelde zoogdier: ja



Bij het zoogdier de mens: nee.



Het zoogdier de mens heeft een enorme neocortex die bij het gemiddelde zoogdier ontbreekt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 november 2014 @ 13:09:

Beetje jammer dat je mannen die blijkbaar wat hulp nodig hebben om met vrouwen in contact te komen 'zielig' noemt.



Dus nee, ik teken niet.Die hebbe meer baat bij een SOVA-training of jouw geliefde psychotherapie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:catacarax schreef op 29 november 2014 @ 13:08:

Dan zijn we het eens. Die vent moet niet aan zielige mannen verkondigen dat het ok is een vrouw te kleineren, bij haar nekvel te pakken, haar vet te noemen en niet menswaardig is etc...

Ik neem aan dat jullie ook mee tekenen?Als jij kan aantonen dat hij geweld tegen vrouwen propageert en mannen dit leert.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 november 2014 @ 13:14:

[...]





Bij het gemiddelde zoogdier: ja



Bij het zoogdier de mens: nee.



Het zoogdier de mens heeft een enorme neocortex die bij het gemiddelde zoogdier ontbreekt.Ik hou het liever bij de feiten; het zijn de vrouwen die kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven