Welk tablet voor kinderen?

26-11-2014 17:32 20 berichten
Ik zoek voor Sinterklaas een tablet voor mijn kinderen. Misschien één voor hen samen, misschien ook gewoon één per kind (ik vind het eigenlijk té decadent, vier tablets in huis voor vier personen).



Nu zie ik van alles tussen de 50,- en 400,-. Zelf heb ik een iPad, en dat werkt uitstekend uiteraard. Man heeft een i pad mini en dat werkt ook goed, maar i pad vind ik echt te duur om voor de kinderen aan te schaffen (krassen, vieze vingers enz).



Wat zijn goede tablets voor kinderen? Ze spelen spelletjes als minecraft en ze gebruiken het ding voor school met verschillende apps voor rekenen en taal enzo. Voornamelijk spelletjes dus. Boven de 100,- per stuk wordt het me wel gortig en koop ik er zeker geen 2.



Iemand tips?
Welke, moet het zijn
Lenovo is van IBM, daar kan je je geen buil aan vallen en zijn goed betaalbaar.
https://www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=ngF ... 1118380875
Zou even uitzoeken of wel elke app op elke tablet kan.
Alle reacties Link kopieren
De Hema schijnt ook in tablets te doen, ik heb nog niet gekeken, is dat wat? Zou redelijke prijs hebben.



O, valt tegen, nu.nl meldt:

Conclusie

Naar boven



De Hema H10 is een matige tablet, maar meer mag je voor 159 euro eigenlijk ook niet verwachten. Het is jammer dat het apparaat nergens in uitblinkt, maar eigenlijk overal net zo goed of slecht is als andere tablets in deze prijsklasse. Voor dit geld dus geen miskoop, maar voor een paar 50 tot 100 euro meer heb je veel betere keuzes.



Lage prijs

Prima afwerking



Slechte prestaties

Matig scherm

Belabberde camera's



BEOORDELING



Door: NU.nl/Colin van Hoek
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf vorig jaar voor beide kinderen een asus tablet gekocht. Kostte ¤99. Zij gebruiken ze ook inderdaad voor school en spelletjes.



Toch gebruiken ze ook nog wel eens de ipad van mij of van mijn man omdat er nu eenmaal Apps zijn die niet voor hun tablet geschikt is.



Ik heb ze ook allebei zelf een tablet gegeven. En dit bevalt goed, ook ik vond een ipad te duur voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn ze?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Asus memo pad 10 inch. Kan hem nu niet voor ¤99 vinden, maar ik denk dat dat in december geen probleem is. De echte aanbiedingen komen nog natuurlijk.
8 en 9 zijn ze.



Die asus klinkt wel ok. Daar hrb ik een laptop van en dat bevalt heel goed.
Dubbel
https://www.kruidvat.nl/t ... 7Q287jmMICFcPJtAodc3AAygV



Volgens mij zijn deze best goed te doen voor kinderen als het gaat om apps voor school. Maar voor spelletjes weet ik eigenlijk niet of het goed genoeg is. Wij hebben nu een lenovo, supersnel ding en daar kunnen wel spellen op gespeeld worden, zegt mijn zoon. Hij speelt wel eens een spel op mijn tablet. Lenovo raad ik ook aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Samsung kindertablet die goed bevalt.

Had eerst een goedkope voor mijn kind, maar ging toch snel haperen. Samsung is goed, die heb ik zelf ook (de volwassen versie dan
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft er pas 1 zelf bij elkaar gespaard, hij heeft een Samsung tab 3 gekocht (8 inch, echt groot genoeg, ik pak m ook graag). Met geld-terugactie zo'n 130 euro. Super tablet! Ik typ dit op mijn eigen 10" maar 8 was eigenlijk ook prima geweest.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Super kado trouwens! Vind 2 wel heel luxe...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 26 november 2014 @ 19:31:

Super kado trouwens! Vind 2 wel heel luxe...

Ik ook meestal pakken we niet zo uit met sinterklaas. Maar dit is deels eigenbelang ( maham, mag ik de iPad? Om die dan terug te vinden met vieze vingers en krassen) en voor school is het ook wel handig.



Mijn eigen iPad heb ik gekregen, en mijn man via zijn werk, dus wij geven normaal niet grote bedragen aan dergelijke dingen uit. Maar een keer moet kunnen
Alle reacties Link kopieren
Samsung tab 3 8 inch is nu 99 euro bij de wehkamp.

Hier goede ervaringen met Samsung.
Die Samsung tab 3 wilden we idd gaan kopen bij wehkamp. Veruit de goedkoopste. Maar toen bleek dat we met een kortingsregeling van het werk van man voor exact hetzelfde bedrag een tab4 konden kopen. Dus daar zijn er nu twee van besteld.



Verwende kinders zijn het
Over lenovo las ik ook goede dingen trouwens, maar gek veel goedkoper waren we daarmee niet uit.



En ook nog wel een echt goedkoop exemplaar van 50,- geprobeerd in de winkel, maar dat was 3x niks. Angry birds in slow motion zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Koop nieuwe voor jezelf en geef de oude aan je kinderen?
i've got places to go

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven