Bezorgd om wat verloskundige zei.

01-11-2014 18:49 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Tijd geleden, maar toch terug. Hele tijd geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben een jonge meid van 17. Mijn moeder is volledig op de hoogte en weet dus dat ik zwanger ben en zij steunt mij. Ik loop inmiddels bij een verloskundige en ben 15 weken en 1 dag zwanger. Op de echo zag tot nu toe er alles goed uit, het kind was heel bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ik kwam bij de verloskundige een hele vragenlijst invullen en heb dus verteld dat ik eerder een abortus heb moeten plegen met 17 weken en mijn verloskundige schrok daarvan, dat het een curettage was terwijl het kind 17 weken was. Mijn verloskundige heeft gelijk contact gemaakt met mijn abortus kliniek en kreeg de persoon aan d lijn die mij ook had behandeld, zij vertelde dat mijn baarmoedermond 13 millimeter geopend moest worden, maar in de wet mag je maar tot 10 millimeter openen en dat was bij mij 3 millimeter teveel met als gevolg dat mijn baarmoedermond door die fout nu verzwakt kan zijn en nu heb ik van alles opgezocht op internet, maar wordt ik steeds ongeruster, ik durf eigenlijk vrijwel niet meer te lopen of te zitten en wil liever plat op bed liggen. Over 2 weken heb ik afspraak en gaat ze kijken of mijn baarmoedermond nog gesloten is, maar als dat niet zo is, ik dus een cerlage krijg, maar zelfs die niet 100% is. Maar dus ging ik beetje zelf op onderzoek uit.



Ik maak me reuzen zorgen want wil gewoon de zwangerschap uitdragen, maar mijn baarmoedermond voelt zacht aan zit wel diep binnen, maar de opening is wel open en dus raak ik gestrest ik heb de afspraak pas over 2 weken, maar heeft iemand ervaring met een zwakke baarmoedermond? weet iemand of ik er nu achter ben gekomen dat mijn baarmoeder zwak is. Het is wel een klein beetje open en de baarmoedermond voelt zacht aan, weet iemand of ik nu toch maar direct mijn verloskundige moet contacten?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover mijn verloskundige zei gaat het perfect met de baby. Ik voel de baby nu ook wel eens bewegen. Zijn hartje klopt helemaal fantastisch zei mijn verloskundige. Alles ging of gaat perfect.



Maar nou heb ik wat stoms gedaan ik was gezellig met mijn moeder naar een avond voor vrouwen geweest en daar hebben we allemaal oliën enzo geruikt en gesmeerd en er was ook eten. Stond er op tafel iets met een klein heel klein plakje zalm en nog meer dingetjes dus ik heb er 1 gepakt, bleek het rauwe zalm te zijn die zalmplakjes die je ook meestal op toostjes doet, ik heb er 1 van gegeten, rauwe zalm uit vacuüm verpakking wat eigenlijk niet mag. Heeft iemand ervaring met het een keer verkeerd gegeten tijdens zwangerschap?



Moet ik nu ongerust worden?
Nee ongerust worden heeft nu geen zin. Kans dat je hier ziek van wordt is niet groot. Gewoon iets beter opletten vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: Wat jij hebt gegeten is geen rauwe zalm, maar gerookte zalm.



Ten tweede: Na 1 mini plakje hoef je je echt geen zorgen te maken hoor! De kans dat je daar wat van oploopt is nihil.



Het gaat er trouwens niet om of de vis wel/niet rauw is, maar om de vacuum verpakking, waarin een bepaalde bacterie zich kan ontwikkelen. KAN ontwikkelen hè, dus in werkelijkheid komt het bijna niet voor. Probeer voor de zekerheid vanaf nu geen vis meer te eten uit een vacuum verpakking.



Vis en zelfs rauwe vis kun je tijdens je zwangerschap gewoon eten, als het niet vacuum verpakt heeft gezeten. Andere producten in vacuum verpakking, zoals kaas en vleeswaren, kun je ook gewoon eten.
Alle reacties Link kopieren
Het was een soort sushi, maar geen echte sushi. Het was een klein plakje van een wrap daarin zat een tjatjiekie sausje of hoe je het ook schrijft, een beetje sla en een plakje zalm. Het lekkernijtje was ter grootte van een bitter bal, maar iets kleiner.



Dus was minder zalm dan op een toostje meestal.
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen over maken, daar zal je niet ziek van worden. Maar voortaan niet meer doen, gewoon alle gerookte zalm/vis mijden tenzij je zeker weet dat het niet vacuüm verpakt geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Ben vandaag naar IKEA geweest met ouders en tante. En naar andere winkels kleding hebben we nu zat, spuugdoekjes ook. Alleen nog wat lakens, washandjes, verzorgingsproducten en nog een aantal kleine dingetjes.



Had vandaag wel wat last van mijn rug enkel.
Mooi zo, spullen voor baby moet je niet op het laatste moment laten aankomen. Rugpijn is niet zo vreemd, je zult flink veel hebben gelopen . . . . . . . Er is op internet, bij de verloskundige en op het consultatieburo wel een lijst te vinden van alles wat je nodig hebt.

Je moet bedenken hoe je je kindje wilt gaan voeden, je daarover inlezen en de benodigde spullen alvast kopen (in geval van flesvoeding: de melkpoeder pas op het laatst).
Alle reacties Link kopieren
Ik was eindelijk positiever met de zwangerschap en begon weer lekker op school.



Kwam vandaag thuis kreeg ik vreselijke kramp dat ik het wou uitgillen. Ik heb wel eens last gehad van ongesteldheidskrampjes en ik d8 dat hoort erbij. Vandaag vreselijke kramp in mijn onderbuik gehad toen ik op de bank zat toen ik uit school was. Ik de verloskundige gebeld het verhaal uitgelegd en zij zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar eventueel wel kan gaan naar de huisarts voor of ik een eventuele blaasontsteking heb. Die vreselijke kramp heeft me weer onzeker gemaakt en het liefst wil ik nu gewoon niks meer doen. Van het positieve weer naar het negatieve gegaan. Ik begon eindelijk wat te genieten en de baby voelen heeft die vreselijke kramp me weer negatief doen denken.



Heeft iemand het ook eens gehad dat je voor 20 weken zwanger al 1X vreselijke buikkramp hebt gehad en er toen geen last meer van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jep, ikke. Met 18 weken ineens n ongesteldheidsgevoel, ik voelde mijn kindje al bewegen toen. Waarschijnlijk kwam het door mijn banden die ernstig aan het oprekken waren, uiteindelijk pas weer gehad toen ik ingeleid werd in het ziekenhuis. Blaas ontsteking zou ook heel goed kunnen, ff met je urine naar de dokter gaan, de assiestente kan het met n minuutje zien, mocht er niets uitkomen vraag dan of ze je urine even op de kweek willen zetten! Sterkte ermee. En wat die zalm betreft, in de 8ste week van mijn zwangerschap heb ik perongeluk n bolletje roomkaas gegeten bij de v&d dat was van ongepastiriseerde melk. Niks gebeurt, 30 weken later bevallen van n kerngezonde zoon!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege bepaalde reacties veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ja als het niet doorzet in regelmatige krampen en/of bloedverlies hoef je je geen zorgen te maken. Als je een kramperig gevoel houdt kan je inderdaad een blaasontsteking hebben. Dat kan je even laten onderzoeken door de huisarts (urine langsbrengen).

Vertrouw op je verloskundige en ga alsjeblieft gewoon door met alles. Van thuis zitten en niks doen wordt je niet beter en je baby ook niet. Je krijgt teveel tijd om te piekeren en daar krijg je stress van wat weer niet goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 28 november 2014 @ 14:56:

Oh mijn gosh. Ik heb Woensdag afspraak bij jeugdzorg ik dacht alles loopt goed en jeugdzorg ziet dat mijn kindje veilig thuis kan zijn. Vandaag is mijn stiefvader opgepakt door de politie voor een incident.



Als jeugdzorg dit weet dan gaan ze zeker het kindje van mij afnemen omdat mijn stiefvader een gevaar is. Van de 1ne stress naar de andere stress. Zo gaat jeugdzorg toch mijn kindje afpakken als hun dit weten.



Nu heb ik helemaal stress. Ik wil mijn kindje bij mij houden. Maar als jeugdzorg dit weet dan gaan ze hem als gevaar zien en agressief dan mag mijn kindje niet blijven. Ik weet me geen radeloos meer ik weet het niet meer!Jeugdzorg pakt niet zomaar je kindje af, dat ten eerste. Het ligt er ook helemaal aan wat je stiefvader gedaan heeft. Ik raad je aan om je zorgen te delen met jeugdzorg dat je bang bent. Laat ze zien hoe goed je je aan t voorbereiden bent. Ze zullen altijd liever een kindje bij z'n moeder Laten dan weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde na het lezen van alle reacties wat sympathie op te brengen, maar nee.



Wat een puinzooi waar je baby straks in terecht komt. Wat bij mij onzettend in het verkeerde keelgat schiet is dat deze baby nu 'oh zo welkom is', terwijl je de vorige zwangerschap nog niet zo lang geleden hebt laten afbreken.



Ik ben niet tegen abortus, zeker niet. Maar wtf pas met 17 weken?? wat bezielt jou. Wat maakt nu het verschil dat je het wel wilt houden. En nu loop je zielig en huilie huilie te doen want je bent zo bezorgd.



Ook al heeft de vorige baby geen weet van bestaan gehad, dat jij je niet ontzettend schuldig voelt zeg. Ik heb je nog met geen woord gehoord daarover.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Maar als jeugdzorg hem als een gevaar ziet dan ís hij toch ook een gevaar en dan wíl jij toch ook helemaal niet dat je kind in zijn buurt opgroeit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 28 november 2014 @ 15:36:

Maar als jeugdzorg hem als een gevaar ziet dan ís hij toch ook een gevaar en dan wíl jij toch ook helemaal niet dat je kind in zijn buurt opgroeit?Eens!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 28 november 2014 @ 14:56:

Oh mijn gosh. Ik heb Woensdag afspraak bij jeugdzorg ik dacht alles loopt goed en jeugdzorg ziet dat mijn kindje veilig thuis kan zijn. Vandaag is mijn stiefvader opgepakt door de politie voor een incident.



Als jeugdzorg dit weet dan gaan ze zeker het kindje van mij afnemen omdat mijn stiefvader een gevaar is. Van de 1ne stress naar de andere stress. Zo gaat jeugdzorg toch mijn kindje afpakken als hun dit weten.



Nu heb ik helemaal stress. Ik wil mijn kindje bij mij houden. Maar als jeugdzorg dit weet dan gaan ze hem als gevaar zien en agressief dan mag mijn kindje niet blijven. Ik weet me geen radeloos meer ik weet het niet meer!Waarom is je stiefvader gearresteerd?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Eens met Vrouwtje89.

Ik schrik niet gauw ergens van, maar dit slaat werkelijk alles.
Alle reacties Link kopieren
Iemand heeft hem geslagen en daar kwam ruzie uit ze zijn allebei opgepakt de 2 mannen.
Alle reacties Link kopieren
Verstandige man, die stiefvader van je.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:starry-sky schreef op 28 november 2014 @ 16:07:

Iemand heeft hem geslagen en daar kwam ruzie uit ze zijn allebei opgepakt de 2 mannen.

Dat is zijn verhaal. Je wordt niet zomaar opgepakt voor een ruzie.



Vind jij dat zelf een goede omgeving voor je kind om in groot te worden?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dat is zijn verhaal. En ook al is je stiefvader geslagen, daar moet toch een aanleiding voor geweest zijn lijkt mij.



Je loop niet op straat en je wordt 'zomaar' geslagen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk vind ik dat geen ideale omgeving en ik ben ook heel boos op hem.



Die man begon en mijn stiefvader die verdedigde zichzelf, je laat je toch niet slaan. Maar er is getuige en die verklaren precies hetzelfde als wat hij vertelde.
Alle reacties Link kopieren
Starry Sky, je wordt toch niet zomaar uit het niets aangevallen op straat? Daar moet toch iets vooraf aan gegaan zijn?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Nee die vent begon en mijn stiefpa hield zich nog rustig en probeerde hem om te zetten om te stoppen op een normale manier en toen sloeg die man hem in zijn gezicht en mijn stiefpa verdedigde zichzelf en sloeg terug. Er was nog een zoontje van die man erbij. Mijn stiefpa die slaat niet zomaar daar moet je heel ver voor gaan. Mijn stiefpa is niet agressief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven